Beantwoord

Van analoog naar smart-tv, kan ik mijn oude tv-box gebruiken?

  • 31 December 2020
  • 23 reacties
  • 531 Bekeken

Ik heb vandaag mijn analoge tv vervangen voor een smart-tv. Kan ik de oude tv-box hiervoor nog gebruiken of heb ik een andere nodig? En hoe kom ik daar dan aan?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 1 January 2021, 17:00

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Corine1971  Welkom een nieuw TV is altijd leuk.

Gewoon proberen zou ik zeggen, en loop je tegen problemen aan post het dan even hier.

Er is altijd wel iemand die wil en kan helpen.

Hopelijk werkt het weer snel! 
Met vriendelijke groet!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Corine1971, welkom op de Community!

Gefeliciteerd met je nieuwe smart TV, dat is een mooie aankoop! In principe kun je de box die je momenteel hebt gewoon gebruiken, maar omdat de Entone Kamai 510 enigszins verouderd is, ruil ik deze graag om naar een nieuwer model: de Amino Aria 610. Die is iets sneller qua processor en wordt tegenwoordig standaard geleverd bij klanten die een TV-abonnement hebben. 

Dit is natuurlijk geen verplichting, dus ik vraag daarom om jouw toestemming: mag ik de box omruilen? Alvast bedankt voor je antwoord!

Een gezond, gelukkig en geweldig 2021 toegewenst! 

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Even voort bordurend op je antwoord op @Corine1971 als ik het goed heb begrepen mede ook op andere berichten op dit forum krijgen klanten die nog de Entone 510 hebben bij overgang naar het nieuwe platform de Aria 610 of natuurlijk nog beter de Aria 710.

Maar zou het geen optie zijn om het principe van de navigatie apparaten te volgen, ik bedoel dan je koopt b.v. een bepaald type Tom-Tom of Garmin, om deze te activeren en kaarten te installeren logt men in bij de leverancier en download de software, wel gebruiken steeds minder mensen dergelijke apparaten.

Dus m.a.w. men koopt een mediabox en download zelf de software van je provider voordeel is dat men zelf kiest welk merk en specs het toestel heeft.

Reputatie 4

Ja zou beter zijn, al was het maar een app voor Android tv, kun je zelf box aanschaffen die wel lekker snel is. 

@Jason ik heb een 510 & 610, kun je die 510 voor mij ook omruilen? 

Hoi @Jason,

Ik maak graag gebruik van jouw aanbod en uiteraard krijg je bij deze ook toestemming om de box om te ruilen. Heb jij verder nog gegevens van mij nodig?

Met vriendelijke groet en de beste wensen voor 2021,

Corine

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @pwenas, de 510 zal ik ook bij jou omruilen. Wegens de nieuwjaarsdrukte kan het leverproces met vier tot zeven dagen vertraagd zijn waardoor je de box pas over maximaal twee weken in huis hebt. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar alvast een vroege waarschuwing mocht het wat langer duren!

Hoi @Corine1971, bedankt voor je reactie! De box zal worden omgeruild, ik heb verder geen gegevens van je nodig, thanks! 

Zouden jullie bij ontvangst van de vervangende TV Box alsjeblieft het oude model willen retourneren? Hoe je dit doet, lees je in de e-mail die ik zo toestuur. Check voor alle details omtrent terugsturen hardware ons speciale topic: Hoe stuur je de apparatuur terug?.

Hoi @BeMu, dat is absoluut geen verkeerd idee en ik zou dit persoonlijk dan ook zeker toejuichen. Maar of en wanneer dit gebeurt, is sterk afhankelijk van hoe het platform zich verder ontwikkelt. Zeker een creatief idee om in de gaten te blijven houden, ik plak hem in ons Wensen & Suggesties topic, thanks!

Reputatie 4

@Jason bedankt,zie hem wel verschijnen, heeft geen haast, de 510 doet het nog, al is het langzaam, maar ben ik al voorbereid op het nieuwe platform 

Reputatie 6
Badge

En waarom wordt er nu proactief aangeboden 510 boxen om te ruilen voor een 610 waar dit voorheen zo goed als onmogelijk was (hoogstens bij hoge uitzondering na een Oscarwaardige smeekbede op het forum :smile: ) ? Voldoet de 510 toch niet voor het nieuwe platform?

 

@Jason Even voort bordurend op je antwoord op @Corine1971 als ik het goed heb begrepen mede ook op andere berichten op dit forum krijgen klanten die nog de Entone 510 hebben bij overgang naar het nieuwe platform de Aria 610 of natuurlijk nog beter de Aria 710.

Maar zou het geen optie zijn om het principe van de navigatie apparaten te volgen, ik bedoel dan je koopt b.v. een bepaald type Tom-Tom of Garmin, om deze te activeren en kaarten te installeren logt men in bij de leverancier en download de software, wel gebruiken steeds minder mensen dergelijke apparaten.

Dus m.a.w. men koopt een mediabox en download zelf de software van je provider voordeel is dat men zelf kiest welk merk en specs het toestel heeft.

Is dit zo'n goed voorbeeld dan? Kan je Garmin kaarten op een TomTom zetten?

Reputatie 7
Badge +1

@apis4 Wel goed lezen er staat helemaal niet dat je Garmin kaarten op een Tom Tom zou kunnen zetten, er staat “je koopt b.v. een Tom Tom of Garmin om deze te activeren en kaarten te installeren logt men in bij de leverancier en download de software.

Dus simpel gezegd je koopt bij b.v. de Media markt een Tom Tom dan log je in bij Tom Tom en download daar de software en kaarten.

Reputatie 6
Badge

@apis4 Wel goed lezen er staat helemaal niet dat je Garmin kaarten op een Tom Tom zou kunnen zetten, er staat “je koopt b.v. een Tom Tom of Garmin om deze te activeren en kaarten te installeren logt men in bij de leverancier en download de software.

Dus simpel gezegd je koopt bij b.v. de Media markt een Tom Tom dan log je in bij Tom Tom en download daar de software en kaarten.


Dat bedoel ik :wink: : als je een TomTom hebt en je wilt ‘overstappen’ naar Garmin kan je weer een andere gaan kopen ...

Reputatie 7
Badge +16

@apis4 De Entone Kamai 510 draait inmiddels al een paar jaar mee en heeft haar beste tijd gehad. Waarom dit nu pas aan het licht komt, zal te maken hebben met de haperingen die veroorzaakt worden door miscommunicatie tussen de Kamai en T-Mobile TV - al dan niet herleidbaar tot de traagheid van de processor. Of dit de exacte reden is, moet ik je jammer genoeg schuldig blijven.

Laat ons weten of de vervangende box het probleem oplost!

Reputatie 6
Badge

@apis4 De Entone Kamai 510 draait inmiddels al een paar jaar mee en heeft haar beste tijd gehad. Waarom dit nu pas aan het licht komt, zal te maken hebben met de haperingen die veroorzaakt worden door miscommunicatie tussen de Kamai en T-Mobile TV - al dan niet herleidbaar tot de traagheid van de processor. Of dit de exacte reden is, moet ik je jammer genoeg schuldig blijven.

Laat ons weten of de vervangende box het probleem oplost!

Oh, ik had geen nieuwe box aangevraagd of ergens problemen mee. Liever nog op de 510 met de oude tv omgeving dan een 610/710 met de nieuwe :grin: (Animal Planet problemen? Nergens last van, net als alle andere voorbijkomende problemen). ‘And long may it last!’

Kon me alleen goed herinneren uit de begindagen van de 610 dat als je er een wilde omdat de 510 zo traag was (trager nog dan de nog oudere Amino A140) het met zo goed als geen mogelijkheid kon maar het nu opeens actief gepusht wordt terwijl er werd aangegeven dat er geen nieuwere box dan de 510 nodig was voor het nieuwe platform.

(hooguit kon je misschien een 610 krijgen door je abo op te zeggen en opnieuw lid te worden; zo ben ik ooit ook van de A140 naar de 510 gegaan. Achteraf met spijt ook nog aangezien na verloop van tijd de firmware het beter deed op de A140 dan op de 510 :rolling_eyes: ).

Reputatie 7
Badge +1

@apis4 Ik kan je volkomen begrijpen, zit hier gelukkig ook nog op het oude platform met de Entone 510  en het werkt althans bij mij als een zonnetje, heb ook de Amino 140 gehad en deze werkte ook bij mij als een tierelier zonder enige haperingen.

Met de Entone 510 heb ik eerlijk gezegd ook geen enkel probleem ook deze werkt zoals het hoort, omdat ik geen zaken als opnemen of streaming gebruik mogen ze me met alle plezier op het oude platform laten.

Reputatie 4

@Jason ik heb inmiddels de nieuwe box ontvangen, bedankt. Maar nu zie ik bij mijn abonnement overzicht dat ik 5 euro meer betaal, ik heb altijd 2 gratis ontvangers, nu nog maar 1????

Reputatie 7
Badge +16

@pwenas Dan ga ik ervoor zorgen dat je de tweede ontvanger in één keer vergoed krijgt. Je maakte gebruik van een ‘oude’ korting die niet langer toegepast kan worden wanneer een onderdeel van je abonnement wijzigt.

Sorry dat ik dit niet bij voorbaat kon zien, maar dat is pas achteraf zichtbaar. Dat is natuurlijk geen enkel excuus en blijft frustrerend, maar wel de reden dat ik je hier eerder over kon inlichten. Bij enkele gebruikers verdwijnt die korting en dan kunnen we het enkel nog rechtzetten middels een eenmalige korting op het maandbedrag.

Je bent overigens al enige tijd contractvrij, kan ik je iets nieuws aanbieden of vind het je verder prima zoals het is?

Reputatie 4

@Jason dank je, betekent dus voor iedereen die nu nog een oude box heeft en over gaat naar het nieuwe platform dat ze (als ze dit hebben) de extra gratis ontvanger kwijt zijn?

Reputatie 7
Badge +16

Graag gedaan en sorry voor de fout aan onze kant! @pwenas 

Dat betekent zeker niet dat dit voor iedereen die een vervangende box krijgt, geldt. Zoals ik hierboven gezegd heb, komt dit slechts bij enkele gebruikers voor die gebruikmaakten van die specifieke korting. Dat zal een kleine groep zijn en daarvan dan ook weer een select gezelschap. Neemt niet weg dat het niet had mogen gebeuren, maar het is gelukkig slechts een relatief kleine groep gebruikers.

 

 

Reputatie 6
Badge

Graag gedaan en sorry voor de fout aan onze kant! @pwenas 

Dat betekent zeker niet dat dit voor iedereen die een vervangende box krijgt, geldt. Zoals ik hierboven gezegd heb, komt dit slechts bij enkele gebruikers voor die gebruikmaakten van die specifieke korting. Dat zal een kleine groep zijn en daarvan dan ook weer een select gezelschap. Neemt niet weg dat het niet had mogen gebeuren, maar het is gelukkig slechts een relatief kleine groep gebruikers.

 

 

En welk onderdeel van zijn abo is er dan gewijzigd? Indertijd kon je kiezen voor een tweede kastje zonder extra maandelijkse kosten gedurende de looptijd van je abo of je kon een jaar lang €5 extra korting krijgen. Aan een bepaald tv platform was het in ieder geval niet gebonden al staat er wel specifiek ‘Interactieve TV’ box op de facturen. Kan me nauwelijks voorstellen dat het om ‘enkele gebruikers’ gaat …

(hier ook allang contractvrij overigens, mede omdat de huidige snelheid niet meer aangeboden wordt. Grappig genoeg is de voorgeschotelde tv optie bij de pakketten in de shop nog steeds ‘Interactieve TV’. Door de inflatiecorrectie van de laatste jaren én de introkorting kom je inmiddels met een 50Mb abo op een vergelijkbare prijs maar dan moet je ieder jaar om korting bedelen :pray::clown: )

Reputatie 7
Badge +16

@apis4 Excuses voor de ietwat ongelukkige bewoording: het gaat niet zozeer om het wijzigen van het abonnement, het gaat om de korting (ook wel kortingstag genoemd) die niet langer toe te voegen is wanneer een onderdeel aangepast/vervangen wordt. Denk bij het woord onderdeel aan een product, in dit geval de TV Box zelf. Die kortingstag zou opnieuw toegevoegd moeten worden aan de vervangingsorder waarmee de tweede box ook weer gratis wordt, echter bestaat deze korting niet en verdwijnt de hele tag in dit geval.

Ik kan me goed voorstellen dat je het pakket nu behoudt zoals het is, maar ik wil met alle liefde nagaan of we iets met meer voordeel kunnen aanbieden - mits je dit zelf ook wilt natuurlijk. Laat het weten, dan kijk ik hier zo snel mogelijk naar.

Reputatie 4

Ben het met @apis4 eens dat dit een bijzondere handelswijze is. Bij afsluiten contract krijg je voor onbepaalde tijd de 2e ontvanger gratis. Nu deze ontvanger verouderd is en voor het nieuwe systeem niet meer toereikend is vervalt de 2e gratis ontvanger in je abo en krijg je als compensatie eenmalig € 30,-

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @pwenas, dat is inderdaad een bijzondere handelswijze, helemaal mee eens! Ik zou zeggen: bewaar die kortingstags in een back-up database of zorg ervoor dat je de productcode te allen tijde kunt oproepen zodat we deze ‘workaround’ niet hoeven uit te voeren. Hopelijk leert men hiervan en kunnen we in de toekomst hier beter op anticiperen door wel met voorbedachten rade te werk te gaan.

Wat betreft de eenmalige compensatie: dat bedrag bestaat uit twee delen, je ontvangt een bedrag naar rato voor de gemiste korting per halfjaar (€ 30,00 per zes maanden). Inmiddels is dit gewijzigd naar één keer € 60,00 - daarom zal ik de tweede vergoeding meteen aanmaken.

Waarom dit zo is, durf ik ook niet precies te zeggen, maar kan ik uitzoeken bij andere afdelingen. Ik ga hier achteraan en zal binnen enkele dagen met een antwoord komen. Dat lost het probleem niet op natuurlijk, maar jullie hebben recht op een verklaring.

Reputatie 6
Badge

@apis4 Excuses voor de ietwat ongelukkige bewoording: het gaat niet zozeer om het wijzigen van het abonnement, het gaat om de korting (ook wel kortingstag genoemd) die niet langer toe te voegen is wanneer een onderdeel aangepast/vervangen wordt. Denk bij het woord onderdeel aan een product, in dit geval de TV Box zelf. Die kortingstag zou opnieuw toegevoegd moeten worden aan de vervangingsorder waarmee de tweede box ook weer gratis wordt, echter bestaat deze korting niet en verdwijnt de hele tag in dit geval.

Ik kan me goed voorstellen dat je het pakket nu behoudt zoals het is, maar ik wil met alle liefde nagaan of we iets met meer voordeel kunnen aanbieden - mits je dit zelf ook wilt natuurlijk. Laat het weten, dan kijk ik hier zo snel mogelijk naar.

Eerst maar eens de overgang naar het nieuwe tv platform afwachten en de beeldkwaliteit met eigen ogen beoordelen :wink: (naast alle andere issues die er spelen). En daarnaast de geruchten over een verkoop van T-Mobile Nederland …

Qua snelheid mis ik (nog steeds) niks in ieder geval (juist speciaal gedowngrade toen dit weer beschikbaar kwam nadat het eerder al door Vodafone was opgeheven en geforceerd een hogere snelheid moest nemen).

Reputatie 7
Badge +16

@apis4 De geruchten omtrent een eventuele verkoop, c.q. overname van T-Mobile NL, kan ik direct afkappen:

Af en toe verschijnen er opvallende berichten over T-Mobile in de media. Het Financieel Dagblad schrijft "Miljardenverkoop van T-Mobile in de maak".

We begrijpen dat zulke berichten vragen oproepen bij een ieder. Het zijn op dit moment speculaties die rondgaan in de markt. Als er daadwerkelijk informatie is over ontwikkelingen bij Deutsche Telekom of T-Mobile Nederland, dan zullen we dat met jullie delen. Verschillende media hebben ook al vragen gesteld over dit bericht. We hebben aangegeven dat het om speculaties gaat en verder geen kern van waarheid betreft.

Reageer