Beantwoord

vastlopen programma's tv box

  • 15 November 2021
  • 11 reacties
  • 161 Bekeken

sinds wij voorzien van super snel internet loopt regelmatig de tv box vast. verschillende dingen geprobeerd. reset incl reset van het modem en gewacht tot de tv box zegt dat dat er geen ethernet kabel is. vooral de uitzending loopt vast verander je van zender dan werkt het (vaak) wel. 

 

Er zit een Netgear switch tussen maar die heeft hiervoor nooit geen problemen gegeven

icon

Beste antwoord door Lisa 16 November 2021, 12:11

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7

Hi @M.ruesink, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik ben erg blij om te lezen dat jullie internet super snel is. Ik help dan ook graag om ervoor te zorgen dat de tv ook weer tip top gaat werken, want jij hoort hier geen problemen mee te ervaren. Super dat jij al verschillende stappen zelf hebt ondernomen. Om zeker te weten of ik de situatie helemaal helder heb, wil ik nog het volgende aan je vragen:

  • Wanneer jij de switch ertussen uit haalt, ervaar jij dan ook deze problemen?
  • Loopt een aflevering bij live tv kijken vast of ervaar jij dit euvel bijvoorbeeld bij Terug Kijken?

Zou je eens de HDMI-kabel en de internetkabel bij langs willen lopen en deze nog eens stevig aandrukken? Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan wil ik je vragen om een ander LAN-poort op het modem te testen. Het handige van het Zyxel modem is dat alle poorten geschikt zijn voor tv. Kun je hiermee uit de voeten? Ik hoor het heel graag van je, zodat ik je verder kan helpen! 😁

Wij gaan bovenstaande checken. Mocht dit geen verbetering opleveren dan melden wij ons weer

Wij blijven problemen houden met internet. Niet zozeer dat er geen verbinding is maar meer het probleem dat er geen connectie is met het internet zelf......…

 

Voorheen nauwelijks problemen gehad en nu elke dag minimaal 3 keer modem en converter resetten

 

Nog een kleine toevoeging op bovenstaande. We hebben alles geprobeerd incl een nieuwe Cat6 utp kabel ertussen. Andere poorten op de router uitgeprobeerd maar zonder success. De verbinding is er wel maar geen internet!!! Ook wifi.....wel verbinding geen internet

Reputatie 7

Hoi @M.ruesink ,

Ik denk dat ik dé oplossing heb. Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen van het modem zou wel eens de gouden tip kunnen zijn om de verbinding te herstellen. Hoe je deze precies doet, vind je op onze Wiki: 

Wil je laten weten of deze tip bij jou het probleem doet oplossen? Ik hoor het graag van je.

Ik weet hoe ik het modem reset. Maar hoezo zal dit de gouden tip kunnen zijn?

Reset uitgevoerd..... kijken hoe lang we nu verbinding houden

Problemen blijven. Ook reset geeft geen verbetering

Reputatie 7

Hoi @M.ruesink,

Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik begrijp dat er gisteravond nog contact is geweest met onze telefonische collega's en dat er is afgesproken om de aankomende drie dagen de verbinding te monitoren. Wanneer het onverhoopt eruit klapt, dan horen we graag de datum en de tijd van het euvel, waardoor we het probleem kunnen doorspelen aan onze technische dienst en je zo snel mogelijk van een stabiele verbinding te voorzien. We horen het graag! 

Als het goed is zijn de problemen opgelost.

Na een snelheidsmeting dat ik heb uitgevoerd volgens jullie instructies en deze diverse malen heb uitgevoerd en de uitslag heel netjes was ben ik verder gaan zoeken. De oorzaak is zeer waarschijnlijk een repeater die ons van internet voorziet achter in onze tuin. Waarom deze het probleem veroorzaakte is voor mij tot nu toe erg onduidelijk. Ik heb op de router een gast wifi aangemaakt en daarmee de repeater verbonden en het lijkt er nu op dat alles goed functioneerd.

Jullie worden alvast bedankt voor het meedenken en het helpen zoeken naar een oplossing.

Reputatie 7

Yay, wat fijn om te lezen @M.ruesink! Merci voor deze terugkoppeling. Heel graag gedaan en laat het zeker weten als jij nog andere vragen hebt. We helpen je altijd met liefde. Maak er een mooie dag van! 🎈