Beantwoord

vastlopen tv ontvanger rond 06:00

  • 1 September 2022
  • 39 reacties
  • 526 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

 

Sinds kort loopt elke ochtend rond 06:00 mijn ontvanger vast. Na een herstart de hele dag geen last, tot de volgende ochtend. Heb de ontvanger omgeruild met die van boven, maar gebeurt precies hetzelfde. Graag oplossing hiervoor.

 

groet, Richard

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 1 September 2022, 08:56

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, ik wil je graag laten weten dat vannacht bij alle Amino Aria 7x TV Boxen de software versie is teruggezet om dit issue aan te pakken. Ik wil checken of je wellicht nog de oude software versie op jouw TV Boxen hebt staan. Wil je hier aangeven welke software versie je hebt? Dit kun je opzoeken in het TV-menu. Ga naar ‘Account’, ‘Instellingen’, ‘Versienummer’. De nieuwste software versie is dan ‘7661’. Mocht je dit getal zien staan, wil je de TV Boxen dan even van de stroom halen? Stop vervolgens na 20 seconden de stekker weer in het stopcontact. Is het hierna verholpen? 

Mocht je de oude software versie hebben, dan ga ik dit doorgeven aan mijn collega's van de technische dienst. Dan is er namelijk sprake van een ander probleem. Ik hoor het graag voor je en duim dat je na een reboot probleemloos bent! 😊

Reputatie 2

Helaas vanmorgen weer vastgelopen om 06:01 op kanaal 12. Zit met de vastloper op software versie 7614. Wat me vanmorgen wel opgevallen is, dat het geluid niet synchroon liep met het beeld. Ik kijk met de geluidsinstellingen op ac3. Zal straks het geluid eens omzetten en morgen kijken of dit helpt. Als jullie nog ideeën hebben wat ik zou kunnen proberen, hoor ik dit graag.

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, ik had heel erg gehoopt dat de oudere software het probleem bij jou zou verhelpen! Ik heb dit dan ook doorgegeven aan de technische dienst en voor jou gaan we op zoek naar een andere oplossing. Als je inderdaad nog zou kunnen terugkoppelen of het omzetten van het geluid nog heeft geholpen, dan zou dat heel fijn zijn. Ik laat het meteen aan je weten zodra ik een terugkoppeling heb gekregen.

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, ik wil je heel graag laten weten dat ik deze ochtend het goede nieuws heb gekregen dat de problemen die je ervaarde bij jou zijn verdwenen! Kun je aangeven of je inderdaad geen vastlopers hebt gehad deze ochtend? Ik wacht in spanning jouw reactie af en hoop het enorm. 

Reputatie 2

Goedemorgen,

tot nu toe geen vastloper meer gehad. Zal mijn instellingen nu weer terugzetten naar ac3. 
Bedankt alvast voor alle energie die jullie hier insteken. Zal jullie aan het eind van de week berichten hoe het gegaan is.

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, wat een top nieuws! Dankjewel dat je dit aangeeft. Heel fijn dat je inmiddels probleemvrij bent. Graag gedaan, jij hartstikke bedankt voor al jouw geduld. Super dat je ons hier op de hoogte blijft houden! 🎉

Reputatie 2

Goedemorgen,

 

helaas alweer een dag of 3 weer last van vastlopers. Beeld blijft stil staan en na het zappen een zwart beeld. Drukken op menu functie, niks werkt dan nog. Vanmorgen rond 06:15 op sbs9 zelfs 2 x kort achter elkaar vastgelopen.

Mook het geluid / beeld loopt niet synchroon.

Reputatie 2

Vanmorgen helaas weer 2x vastgelopen op sbs9.

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, thanks voor je terugkoppeling! Het is een duidelijk beeld wat je schetst. We zijn momenteel opnieuw dit euvel aan het onderzoek en daarbij helpen de gegevens enorm, deze heb ik dan ook direct hieraan gekoppeld. Dank voor je scherpe blik. We gaan hard aan de slag om dit eens en voor altijd op te lossen.

Reputatie 2

Na een aantal dagen probleemloos te hebben gekregen, helaas vanmorgen rond 6:15 weer een vastloper op sbs9. 

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, ik had gehoopt dat het probleemloos tv-kijken bij jou zou aanhouden! Graag geef ik je een korte update omtrent het onderzoek. Het TV team heeft een test TV Box en is nog druk aan het monitoren wat er gebeurt met de TV Box bij een crash. Ik hoop dat hier snel mooie bevindingen uit gehaald worden die kunnen bijdragen aan de uiteindelijke fix. 

Reputatie 2

Goedemorgen,

 

al iets bekend of er een oplossing in zicht is?

Na een paar dagen geen problemen, gisteren 2 vastlopers en vandaag weer 1. Alles rond 06:15 en op sbs9.

Reputatie 2

Goedemorgen,

Sinds 2 weken de Aria 7 Box in bedrijf,inderdaad is de firmware ook bij mij teruggezet naar 202971 build1 ETV VAS LVX AGV , versie 20211207-7614.Echter de vastloopproblemen ervaar ik ook bij SBS 6, dus als ik de berichten hier lees heeft een hele grote groep hier last van. Bovendien onthoudt de box ook niet de instellingen van de afstandsbediening.Koppelen op mijn LG Oled tv van 2 jaar oud lukt niet. Vreemd dit ging met de nieuwe firmware wel! Logboek in de router Zyxell 54 maakt ook melding van : Lost connection IPTV, wanneer de box vastloopt. De tijden wanneer de box vastloopt komen overeen met het logboek!! Vastlopen moet dus altijd in verband worden gebracht met de verbinding. Experiment met een Xiaomi Mi Box die android os 9 WiFI draait kan ook T-Mobile tv aan. Hier geen vastlopers!!

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, heel terecht dat je dit vraagt! Ik kan je jammer genoeg nog niet verblijden met de oplossing, hier wacht ik zelf ook nog met smart op. Zowel mijn collega's als de leverancier zijn hier nog erg druk mee bezig. Ik duim dan ook dat ik snel wat doorkrijg. Heel erg bedankt voor jouw geduld. 

Hi @hages, heel fijn dat je zo met ons meedenkt! Zojuist ben ik op jou teruggekomen in het onderstaande topic:

Spreek ik je daar verder? 💪 Dan houden we de communicatie mooi op één en dezelfde plek. 

Reageer