Beantwoord

vastlopen tv ontvanger rond 06:00

  • 1 September 2022
  • 39 reacties
  • 526 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

 

Sinds kort loopt elke ochtend rond 06:00 mijn ontvanger vast. Na een herstart de hele dag geen last, tot de volgende ochtend. Heb de ontvanger omgeruild met die van boven, maar gebeurt precies hetzelfde. Graag oplossing hiervoor.

 

groet, Richard

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 1 September 2022, 08:56

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, heel terecht dat je dit vraagt! Ik kan je jammer genoeg nog niet verblijden met de oplossing, hier wacht ik zelf ook nog met smart op. Zowel mijn collega's als de leverancier zijn hier nog erg druk mee bezig. Ik duim dan ook dat ik snel wat doorkrijg. Heel erg bedankt voor jouw geduld. 

Hi @hages, heel fijn dat je zo met ons meedenkt! Zojuist ben ik op jou teruggekomen in het onderstaande topic:

Spreek ik je daar verder? 💪 Dan houden we de communicatie mooi op één en dezelfde plek. 

Reputatie 2

Goedemorgen,

Sinds 2 weken de Aria 7 Box in bedrijf,inderdaad is de firmware ook bij mij teruggezet naar 202971 build1 ETV VAS LVX AGV , versie 20211207-7614.Echter de vastloopproblemen ervaar ik ook bij SBS 6, dus als ik de berichten hier lees heeft een hele grote groep hier last van. Bovendien onthoudt de box ook niet de instellingen van de afstandsbediening.Koppelen op mijn LG Oled tv van 2 jaar oud lukt niet. Vreemd dit ging met de nieuwe firmware wel! Logboek in de router Zyxell 54 maakt ook melding van : Lost connection IPTV, wanneer de box vastloopt. De tijden wanneer de box vastloopt komen overeen met het logboek!! Vastlopen moet dus altijd in verband worden gebracht met de verbinding. Experiment met een Xiaomi Mi Box die android os 9 WiFI draait kan ook T-Mobile tv aan. Hier geen vastlopers!!

Reputatie 2

Goedemorgen,

 

al iets bekend of er een oplossing in zicht is?

Na een paar dagen geen problemen, gisteren 2 vastlopers en vandaag weer 1. Alles rond 06:15 en op sbs9.

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, ik had gehoopt dat het probleemloos tv-kijken bij jou zou aanhouden! Graag geef ik je een korte update omtrent het onderzoek. Het TV team heeft een test TV Box en is nog druk aan het monitoren wat er gebeurt met de TV Box bij een crash. Ik hoop dat hier snel mooie bevindingen uit gehaald worden die kunnen bijdragen aan de uiteindelijke fix. 

Reputatie 2

Na een aantal dagen probleemloos te hebben gekregen, helaas vanmorgen rond 6:15 weer een vastloper op sbs9. 

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, thanks voor je terugkoppeling! Het is een duidelijk beeld wat je schetst. We zijn momenteel opnieuw dit euvel aan het onderzoek en daarbij helpen de gegevens enorm, deze heb ik dan ook direct hieraan gekoppeld. Dank voor je scherpe blik. We gaan hard aan de slag om dit eens en voor altijd op te lossen.

Reputatie 2

Vanmorgen helaas weer 2x vastgelopen op sbs9.

Reputatie 2

Goedemorgen,

 

helaas alweer een dag of 3 weer last van vastlopers. Beeld blijft stil staan en na het zappen een zwart beeld. Drukken op menu functie, niks werkt dan nog. Vanmorgen rond 06:15 op sbs9 zelfs 2 x kort achter elkaar vastgelopen.

Mook het geluid / beeld loopt niet synchroon.

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, wat een top nieuws! Dankjewel dat je dit aangeeft. Heel fijn dat je inmiddels probleemvrij bent. Graag gedaan, jij hartstikke bedankt voor al jouw geduld. Super dat je ons hier op de hoogte blijft houden! 🎉

Reputatie 2

Goedemorgen,

tot nu toe geen vastloper meer gehad. Zal mijn instellingen nu weer terugzetten naar ac3. 
Bedankt alvast voor alle energie die jullie hier insteken. Zal jullie aan het eind van de week berichten hoe het gegaan is.

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, ik wil je heel graag laten weten dat ik deze ochtend het goede nieuws heb gekregen dat de problemen die je ervaarde bij jou zijn verdwenen! Kun je aangeven of je inderdaad geen vastlopers hebt gehad deze ochtend? Ik wacht in spanning jouw reactie af en hoop het enorm. 

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, ik had heel erg gehoopt dat de oudere software het probleem bij jou zou verhelpen! Ik heb dit dan ook doorgegeven aan de technische dienst en voor jou gaan we op zoek naar een andere oplossing. Als je inderdaad nog zou kunnen terugkoppelen of het omzetten van het geluid nog heeft geholpen, dan zou dat heel fijn zijn. Ik laat het meteen aan je weten zodra ik een terugkoppeling heb gekregen.

Reputatie 2

Helaas vanmorgen weer vastgelopen om 06:01 op kanaal 12. Zit met de vastloper op software versie 7614. Wat me vanmorgen wel opgevallen is, dat het geluid niet synchroon liep met het beeld. Ik kijk met de geluidsinstellingen op ac3. Zal straks het geluid eens omzetten en morgen kijken of dit helpt. Als jullie nog ideeën hebben wat ik zou kunnen proberen, hoor ik dit graag.

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, ik wil je graag laten weten dat vannacht bij alle Amino Aria 7x TV Boxen de software versie is teruggezet om dit issue aan te pakken. Ik wil checken of je wellicht nog de oude software versie op jouw TV Boxen hebt staan. Wil je hier aangeven welke software versie je hebt? Dit kun je opzoeken in het TV-menu. Ga naar ‘Account’, ‘Instellingen’, ‘Versienummer’. De nieuwste software versie is dan ‘7661’. Mocht je dit getal zien staan, wil je de TV Boxen dan even van de stroom halen? Stop vervolgens na 20 seconden de stekker weer in het stopcontact. Is het hierna verholpen? 

Mocht je de oude software versie hebben, dan ga ik dit doorgeven aan mijn collega's van de technische dienst. Dan is er namelijk sprake van een ander probleem. Ik hoor het graag voor je en duim dat je na een reboot probleemloos bent! 😊

Reputatie 2

Vanmorgen precies 06:00 weer vastgelopen op sbs9 hart van nl.

Reputatie 7

Hi @Ha-ns, ik ben ontzettend blij om dit te lezen! 😁 Heel fijn dat jij weer probleemvrij lijkt. Dankjewel voor het aangeven en het fijne compliment. Als we nog ergens bij kunnen helpen, trek dan vooral weer aan de bel. 

Hi @TripleRichard, ik hoop dat we snel doorkrijgen dat het probleem voor iedereen is opgelost en dat jouw volgende update wordt dat het vastlopen verleden tijd is! 

Reputatie 2

Vanmorgen 06:07 weer vastgelopen op kanaal 12 SBS9.

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, helemaal super dat je ons zo goed op de hoogte houdt! Fijn dat je een verandering hebt opgemerkt. Voor het weekend is er ter test bij een aantal Amino Aria 7x TV Boxen een firmware versie teruggezet om te zien of dit het probleem verhelpt. Ik hoop dat we snel doorkrijgen of dit de oplosing is. 

 

Reputatie 2

Goedemorgen,

vandaag om 06:08 helaas weer vastgelopen op SBS9 bij het kijken van de herhaling van hart van nl. Wat me wel opviel is dat de melding van uw box is opnieuw opgestart, er niet meer is.

succes met het verder zoeken, ik zal jullie op de hoogte houden.

Hallo @Boris fingers crossed tot nu toe gaat het prima met de oplossing die jullie gedaan hebben. Terugzetten firmwareversie 7614v aria tv box 7x. Uiteraard kan ik nog niet geheel objectief zeggen of dit het is erg kort dag nu op de lange termijn moet dit dus blijken deze oplossing. Hoop dat het voor de topicstarter @TripleRichard het gewenste resultaat heeft gehad plus eventueel de vele bellers met het probleem vastlopen vd box. Wil bij deze @Boris en @Lisa bedanken voor het snel oppakken en communiceren naar de technische dienst. Ook deze mensen bedankt voor de snelle fix oplossing.

Reputatie 7

Hi @Ha-ns en @TripleRichard, mooi nieuws! Jullie hebben het misschien al gemerkt, maar is een aanpassing gedaan op de TV Box door ons netwerk-team, waardoor de TV Box is teruggezet naar een eerdere firmwareversie. Ik ben erg benieuwd of jullie nog problemen ervaren met de vastlopende TV Box. Ik hoor het graag! 

Reputatie 7

Hoi @Ha-ns en @TripleRichard, een update vanaf onze kant! We zijn nog druk bezig met met het onderzoek, waarbij jullie heel erg kunnen helpen. We zijn namelijk opzoek naar MAC-adressen en serienummers van de TV Boxen waarop het mis gaat. Deze staan achterop de TV Box vermeld. Mag ik jullie vragen deze gegevens via een privébericht naar mij te sturen? Dit kunnen jullie doen door op mijn naam te drukken. Alvast heel erg bedankt! 

Reputatie 7

Hi @Ha-ns, dank je wel voor je bericht en het delen van je ervaring! Ook heb ik jouw gegevens doorgezet naar het onderzoek, wat momenteel nog in volle gang is. Mocht er een update mogelijk zijn, houden we jullie op de hoogte.

Ook ik heb een Aria 7x gisteravond rond 22:30 Vandaag inside sbs 6 via terugkijken begin gemist liep de box vast heb geen knop aangeraakt op de afstandsbediening in een keer pats boem bevroren beeld en geen geluid met andere woorden box loopt vast. Geen enkele reactie op elke knop vd afstandbediening blauw lampje op box brandt geen foutmelding in beeld. Oplossing is een powerflip op de box en draaien weer. Dit euvel is na de laatste software update ontstaan. Box is tot nu toe voor de eerste keer vastgelopen hoop dat het probleem snel opgelost wordt. Want elke keer een powerflip doen als de box vastloopt lijkt me ook niet bevorderlijk voor de box. Heb trouwens wel nog voor de zekerheid de box gereset in het menu instellingen. Betreft deze hinderlijke storing alleen de Aria 7x en de Aria 6x niet?. Of hebben beide boxen er last van. Nog een aanvulling tijdens live kijken heb ik nog geen vastloper vd box gehad alleen dus tijdens terugkijken begin gemist. Hoop dat jullie wat aan deze informatie hebben.

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, merci voor de aanvulling! Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is, dus we doen er alles aan om dit zo snel mogelijk te fixen. Het probleem is nog in onderzoek bij de leverancier. Ik duim ook dat de oplossing bij hen heel snel aan het licht komt. Excuses voor het ongemak! 

 

Reageer