Veel diverse klachten over snelle beelden en voetbal


Na mij al 2 maanden te hebben geergerd aan voetbalbeelden en geluid synchroon problemen toch maar even naar de community gaan kijken… ik ben niet alleen….

 

Ik kom van Ziggo af door een verhuizing naar een huis met alleen glasverbinding. Ik heb tv bedraad ( met en zonder) decoder.. voetbal is dramatisch om te bekijken… dit kan echt niet. ...welke instellingen ik ook probeer ( en ja ik heb alle suggesties uit de andere topics al geprobeerd) het is niet fatsoenlijk te krijgen. Welke stappen en tijdslijnen onderneemt T mobile hierin ? ik hou dit niet vol tot einde contract december 2022 en accepteer dit ook niet.


This topic has been closed for comments

17 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Harold69, goed dat je het aanmeldt op de Community; welkom trouwens!

Voordat ik het doorspeel naar onze specialisten, voer ik graag een aantal checks met je uit zodat we bepaalde zaken zoals apparatuur en verbinding kunnen uitsluiten:

In bovenstaand topic staan alle belangrijke stappen die je kunt doorlopen. Mocht het hierna nog niet verbeterd zijn, geef het alsjeblieft aan, dan pak ik het graag direct verder op zodat we een definitieve oplossing kunnen uitvragen bij de specialisten.

Jason, dank voor je bericht. Alle stappen doorlopen, (meerdere malen) maar het is gewoon de compressie / stream welke niet goed is in de tv mobile app…  TV rechtstreeks op de UTP en via android. snelle beelden is een probleem, maar voetbal is echt dramatisch

Reputatie 7
Badge +8

@Harold69 Helpt het eventueel ook om de resolutie aan te passen? 

Demi, mijn TV is rechtstreeks op internet aangesloten en ik maak gebruik van de android app, TMobile. Hier kun je volgens mij de resolutie niet aanpassen, alleen de resolutie van een hdmi ingang volgens mij…

 

Reputatie 7

Hi @Harold69, merci voor deze terugkoppeling! Je hebt helemaal gelijk, want ik zie dat je dit inderdaad niet in de App kan aanpassen. Zou jij hier ook een foto of filmpje van het beeld kunnen delen? Ik zet dit namelijk graag voor je door naar onze specialisten.

Gisteren viaplay formule 1 gekeken, geen problemen met snelle beelden in de viaplay android app, Tmobile app voetbal gekeken : drama….

Reputatie 6
Badge

Gisteren viaplay formule 1 gekeken, geen problemen met snelle beelden in de viaplay android app, Tmobile app voetbal gekeken : drama….

Voetbal is nog een stuk complexer om weer te geven met een beperkte bitrate dan formule 1, de bitrate van T-Mobile is zelfs hoger dan dat van Viaplay (6 vs 5Mbps).

Resolutie in de app valt overigens wel degelijk in te stellen onder ‘opties’ in het snelmenu in de bovenbalk 😉 (onder ‘kwaliteit’ iirc). Maar alsnog gaat het wel ergens fout bij T-Mobile, bij sport zie ik altijd een vage waas over het speelveld die ik bij KPN of NL Ziet niet /nauwelijks zie en igg KPN heeft dezelfde bitrate via de app.

Dan gaan we daar eens kijken…… wordt vervolgd...

Gisteren viaplay formule 1 gekeken, geen problemen met snelle beelden in de viaplay android app, Tmobile app voetbal gekeken : drama….

Voetbal is nog een stuk complexer om weer te geven met een beperkte bitrate dan formule 1, de bitrate van T-Mobile is zelfs hoger dan dat van Viaplay (6 vs 5Mbps).

Resolutie in de app valt overigens wel degelijk in te stellen onder ‘opties’ in het snelmenu in de bovenbalk 😉 (onder ‘kwaliteit’ iirc). Maar alsnog gaat het wel ergens fout bij T-Mobile, bij sport zie ik altijd een vage waas over het speelveld die ik bij KPN of NL Ziet niet /nauwelijks zie en igg KPN heeft dezelfde bitrate via de app.

Ik krijg in het menu echt geen mogelijkheid om resolutie aan te geven ( tv mobile app op android televisie) 

Reputatie 6
Badge

Gisteren viaplay formule 1 gekeken, geen problemen met snelle beelden in de viaplay android app, Tmobile app voetbal gekeken : drama….

Voetbal is nog een stuk complexer om weer te geven met een beperkte bitrate dan formule 1, de bitrate van T-Mobile is zelfs hoger dan dat van Viaplay (6 vs 5Mbps).

Resolutie in de app valt overigens wel degelijk in te stellen onder ‘opties’ in het snelmenu in de bovenbalk 😉 (onder ‘kwaliteit’ iirc). Maar alsnog gaat het wel ergens fout bij T-Mobile, bij sport zie ik altijd een vage waas over het speelveld die ik bij KPN of NL Ziet niet /nauwelijks zie en igg KPN heeft dezelfde bitrate via de app.

Ik krijg in het menu echt geen mogelijkheid om resolutie aan te geven ( tv mobile app op android

televisie) 

Met knop 2 het snelmenu openen en dan krijg je onderstaande opties bovenin. Daar ‘opties’ kiezen en uit dat menu ‘kwaliteit’

 

 

geld dat ook voor een philips tv ? 

Reputatie 6
Badge

geld dat ook voor een philips tv ? 

Alle Android TV apparaten ja, is dezelfde app ...

Reputatie 7

Hi @Harold69,

Ik ben erg benieuwd of het gelukt is met de tips van @apis4. Wil je het ons laten weten? We horen het graag.

Ja, ik kan inderdaad bij de instellingen. Ik heb diverse resoluties geprobeerd, echter is voetbal in de app niet echt veel beter, ik heb een andere televisie MET decoder staan, daar heb ik inderdaad beter beeld. Het is dus echt de tv mobile app op android TV elke slecht beeld geeft. 

 

Hierop heb ik de decoder ertussen gezet, dan is het beeld goed. Het is dus echt de tv mobile app die problemen heeft met de snelle voetbalbeelden 

Reputatie 7

Thanks voor je terugkoppeling @Harold69!

Ik denk dat we dan moeten kijken naar de verbinding tussen de App en het modem. Ik ben daarop erg benieuwd hoe de televisie is aangesloten op het modem. Is dit bekabeld of via de wifi? Als ik de verbinding bekijk zie ik namelijk twee apparaten die via de wifi problemen hebben met de leasetijd. Ben je misschien in de mogelijkheid om de App te testen door enkel de tv aan te sluiten op het netwerk? Ik ben erg benieuwd of dat al verbetering geeft.

televisie is aangesloten rechtstreeks op de UTP ( Netflix / viaplay / andere streamingsdiensten gaan perfect) 

Thanks voor je terugkoppeling @Harold69!

Ik denk dat we dan moeten kijken naar de verbinding tussen de App en het modem. Ik ben daarop erg benieuwd hoe de televisie is aangesloten op het modem. Is dit bekabeld of via de wifi? Als ik de verbinding bekijk zie ik namelijk twee apparaten die via de wifi problemen hebben met de leasetijd. Ben je misschien in de mogelijkheid om de App te testen door enkel de tv aan te sluiten op het netwerk? Ik ben erg benieuwd of dat al verbetering geeft.

televisie is aangesloten rechtstreeks op de UTP ( Netflix / viaplay / andere streamingsdiensten gaan perfect)