Verbeteringen T-Mobile TV & TV Anywhere juni en juli 2021

Verbeteringen T-Mobile TV & TV Anywhere juni en juli 2021
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all, we hebben weer een aantal mooie verbeteringen voor T-Mobile TV en TV anywhere! Hieronder lees je meer.

 

[Update 01-07-2021] We hebben de update nu ook uitgerold op de TV Boxen (Aria 610 en 7X serie). De TV Box zal in dit geval niet automatisch herstarten om de update binnen te halen. Je kan de update wel handmatig binnen halen door de TV Box even een herstart te geven.

 

 Verbeteringen T-Mobile TV (Aria 610 en 7X)

De nieuwe versie (v7433) van T-Mobile TV bevat de volgende verbeteringen:

Verbeterde ondersteuning kleurenblindheid
 We hebben feedback ontvangen dat klanten met kleurenblindheid moeite hadden met navigeren in het TV menu. Dit kwam met name door het gebruik van de Magenta kleur i.c.m. de donkere achtergrond. We hebben daarom in diverse schermen aanpassingen gedaan en vaker de kleur wit
toegepast.

 

Wit selectiekader in de TV-gids

 

Wit selectiekader in het TV-menu

 

Witte kleuren in hoofdnavigatie

 

HDMI Hotplug mode
Nieuwe HDMI instelling (hotplug mode) – helpt om in sommige gevallen het probleem op te
lossen waarbij het lijkt dat de TV Box niet uit standby komt. Standaard staat de TV Box op
‘Modus 3’. Deze nieuwe instelling is te vinden via ACCOUNT > Instellingen > TV Box.

 

Aanvullende informatie over de Hotplug modes

 

Wijziging standaard instellingen TV Box

  • Bij het inplannen van een opname staat ‘extra tijd achteraf’ voortaan standaard op ‘5 min’ i.p.v. ‘0 min’. Veel klanten stelden dit al in of ervaarden dat ze het einde net misten.
  • De Audio-instelling staat voortaan standaard op ‘Stereo’ in plaats van ‘Dolby’. Geluidsproblemen werden vaak veroorzaakt door ‘Dolby’ als instelling; deze worden hiermee voorkomen.

 

Verbeteringen iOS

De nieuwe versie (v 2.3.7) van TV Anywhere voor iOS staat in het kader van ‘multitasken’. Je kan o.a. Beeld-in-Beeld (Picture-in-Picture) modus activeren en Radio blijven luisteren bij het vergrendelen van je scherm.

Beeld-in-Beeld modus

  • Je kunt Beeld-in-Beeld modus activeren door op het PiP symbooltje te tikken in de player.
  • Beeld-in-beeld modus werkt bij alle content (live, terugkijken,video on demand etc). Alleen bij radio luisteren kan je deze functie niet activeren.
  • Wanneer Beeld-in-beeld modus is geactiveerd, kan je andere apps gebruiken en toch TV
    blijven kijken!
  • De player kan je eenvoudig naar elke hoek verplaatsen of evt. buiten beeld plaatsen.
  • Pauzeren, doorspoelen etc. blijft gewoon mogelijk.
De nieuwe PiP-modus

Verbeteringen Radio luisteren

  • Wanneer je de app naar achtergrond verplaatst, blijft radio gewoon afspelen.
  • Ook wanneer je je toestel vergrendelt, blijft radio actief. Je kunt in het startscherm zien welke zender wordt afgespeeld en je kunt evt. de stream stopzetten (en verder afspelen).
Startscherm met Radio

Overige wijzigingen

  • Bij het inplannen van een opname staat ‘extra tijd achteraf’ voortaan standaard op ‘5 min’ i.p.v. ‘0 min’. Veel klanten stelden dit al in of ervaarden dat ze het einde net misten.
  • Diverse bug fixes voor Chromecast.

 

Verbeteringen Android

De nieuwe versie (v 2.3.7) van TV Anywhere voor Android bevat de volgende verbeteringen:


Vereenvoudiging navigatie (was al live op iOS)

  • Je kunt nu eenvoudig 30 seconden terugspoelen en doorspoelen.
  • Op je tablet heb je nu ook direct toegang tot de TV-gids vanuit het Thuis menu.

Verbeteringen Radio luisteren

  • Wanneer je de app naar achtergrond verplaatst, blijft radio gewoon afspelen.
  • Ook wanneer je je toestel vergrendelt, blijft radio actief. Je kunt in het startscherm zien welke zender wordt afgespeeld en je kunt evt. de stream stopzetten (en verder afspelen).

Overige wijzigingen

  • Bij het inplannen van een opname staat ‘extra tijd achteraf’ voortaan standaard op ‘5 min’ i.p.v. ‘0 min’. Veel klanten stelden dit al in of ervaarden dat ze het einde net misten.
  • Diverse bug fixes voor Chromecast en de meest voorkomende ‘crashes’.
  • Op tablets heb je voortaan ook direct toegang tot de TV-gids vanuit het 'Home' menu.

 

Verbeteringen Web versie

De nieuwe versie (v 2.3.7) van TV Anywhere bevat de volgende verbeteringen:


Introductie Dagpassen

  • Het is nu ook mogelijk om dagpassen te bestellen via de web versie. Klanten kunnen ESPN Compleet nu voor 6 Euro per dag bestellen. Adult content kan alleen via TV Box besteld worden.

Overige wijzigingen

  • Bij het inplannen van een opname staat ‘extra tijd achteraf’ voortaan standaard op ‘5 min’ i.p.v. ‘0 min’. Veel klanten stelden dit al in of ervaarden dat ze het einde net misten.
  • Voortaan ook direct toegang tot de TV-gids vanuit het 'Home' menu.
  • Het ‘Opnemen’ icoon is voortaan alleen beschikbaar voor zenders waar deze functie daadwerkelijk beschikbaar is.
  • Diverse kleine optimalisaties.

 

Verbeteringen Apple TV

De nieuwe versie (v 1.4.5) van TV Anywhere bevat de volgende verbeteringen:

 

Verbeterde ondersteuning kleurenblindheid
 We hebben feedback ontvangen dat klanten met kleurenblindheid moeite hadden met navigeren in het TV menu. Dit kwam met name door het gebruik van de Magenta kleur i.c.m. de donkere achtergrond. We hebben daarom in diverse schermen aanpassingen gedaan en vaker de kleur wit
toegepast.

 

Overige wijzigingen

  • Bij het inplannen van een opname staat ‘extra tijd achteraf’ voortaan standaard op ‘5 min’ i.p.v. ‘0 min’. Veel klanten stelden dit al in of ervaarden dat ze het einde net misten.
  • Bij het luisteren van Radio wordt nu een ‘screen saver’ getoond.
  • Diverse kleine bug fixes ter voorkoming van crashes.

 

Welke versies gaan live?

  • iOS – versie 2.3.7
  • Android – versie 2.3.7
  • Web - versie 2.3.7
  • Apple TV – versie 1.4.5

 

Hoe krijg ik de updates?

iOS, Android en Apple TV

De updates zullen vanaf 22 juni automatisch beschikbaar komen volgens het volgende schema:

Di        22-juni 5%
Woe    23-juni 10%
Do       24-juni 25%
Ma      28-juni 50%
Di        29-juni 100%

 

Web

De Web versie wordt op 22 juni voor iedereen live gezet.

 


19 reacties

Voor mij zou nog een goede oplossing voor het opnemen zijn om ook vooraf eerder te kunnen beginnen.

Ik mis soms net 30 seconde van het begin, als een programma eerder begint dan de tv gids. Nu kan je wel 5 minuten instellen, maar dat is gelijk weer lang. Misschien een optie van 1 minuut of 2 minuten toe te voegen?

Reputatie 1

Ik heb na de update geen mogelijk meer om chromecast te gebruiken. Het icoontje is weg. Iemand daar ook last van?

het is op mijn iphone als zowel mijn ipad niet meer mogelijk

 

update;

 

het icoontje is opeens weer terug. Casten lukt weer

Reputatie 2

Als ik via IOS tv kijk en wil iets anders bekijken ( of fit nu een andere applicatie starten is of internetten) dan gooit t-mobile tv mij eruit en kan ik dus niet tegelelijkertijd tv kijken…

 

iemand oplossing voor dit ongemak?

Reputatie 7
Badge +6

@staub3232 Het klopt dat het afspelen stopt als de app naar de achtergrond gaat, maar dat is met deze update opgelost met de beeld-in-beeldmodus (zie hierboven). Als je op het icoontje drukt, krijg je een losse player die je ergens op het scherm neer kunt zetten. Daarna kun je andere apps openen en blijft het afspelen doorgaan.

Reputatie 2

Ik heb de laatste up-date van de app gedownload en elke keer al ik naar andere app of internet pagina ga sluit t-mobile tv app….

zowel op de iPad als op de iPhone 12 pro

Reputatie 7
Badge

@staub3232 om het helemaal goed te begrijpen. Is dit dan het scenario?

  • Open TV Anywhere app
  • Start met TV kijken
  • Tik op ‘beeld-in-beeld’  icoon (tweede icoon van rechtsbovenin)
  • TV wordt afgespeeld in beeld-in-beeld modus
  • De stream blijft afspelen zodra je de app minimaliseert (en naar startscherm gaat)
  • Op moment dat je een andere app opent, sluit de TV Anywhere app

De issue mbt het casten, waarbij de stream om de 2/3 seconden elke keer stil viel om een seconde te bufferen, is met deze update eindelijk opgelost. 
 

Top!

Reputatie 2

Hans-jurken, dat klopt inderdaad zoals je dit beschreven hebt.

best hinderlijk als je de tv applicatie beeld in beeld geopend hebt en sluit als je een andere applicatie opent 

Hoi,

Onze TV Thuis is geüpdate.

Maar die nieuwe lay-out is wel fancy, maar er is serieus veel menutekst onleesbaar op een 32" TV. Wie heeft er tegenwoordig nog 32" denk je, nou wij dus 🙂 en we zijn vast niet de enige klanten die geen 55" aan de wand willen.

We kunnen sinds de update de kanaalnaam, resterende tijd van het huidige programma, en begin- en tijd van het volgende programma vanaf de bank echt niet lezen. Hiervoor was dat geen probleem.

Wel het kanaal logo, maar ik weet echt niet van elke zender wat het logo is.

Kan dit z.s.m. worden gecorrigeerd? Bijv. d.m.v. hoger contrast of vet maken van bovengenoemde items.

Bij voorbaat dank!

Hartelijke groet, Boaz

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @RetroVolvo ,

Dat is een vervelende ervaring. Maar dit gaan we proberen op te lossen.

Zou je het volgende willen proberen?

Als de tv aaanstaat

op de knop “menu”van de afstandsbediening drukken

Dan met de pijltjes toets naar rechts navigeren naar “account” druk daarna op “ok”

Dan naar “instellingen navigeren met behulp van de pijltjes toetsen, druk op "”ok

Dan naar "”TV-Box navigeren, kijk of bij “resolutie” het volgende staat 1080p50.

Als dit niet het geval is kun je met de pijltjes toest naar “resolutie” navigeren en de waarde aanpassen naar 1080p50.

Ook als bovenstaand niet werkt, kijk dan ook even hier:

 

Reputatie 2

Het nieuwe menu ziet er best goed uit en werkt prima, maar ik mis toch echt Gemist. Je kon voorheen naar menu, gemist en dan bv NPO of KIJK selecteren. Vervolgens op letter of dag selecteren en binnen 1 minuut was je het programma aan het kijken.

Nu moet je via de tv gids of zoeken het programma zoeken. Voor Andere tijden sport bijvoorbeeld kreeg ik 5 mogelijkheden waarvan 3 in de toekomst. Het invoeren van de tekst (letter voor letter) is ook niet echt eenvoudig met de afstandsbediening. Daarnaast heb je ook geen informatie over de inhoud van het programma zodat je het moet starten om te ontdekken dat je deze al gekeken hebt. Al met al ben je 5 minuten verder voordat je het programma hebt wat je wilt kijken.

Ik kijk nu maar via de NPO app op de tv de programma's terug, maar dit is een gemiste kans. 

Hallo @RetroVolvo ,

Dat is een vervelende ervaring. Maar dit gaan we proberen op te lossen.

Zou je het volgende willen proberen?

Als de tv aaanstaat

op de knop “menu”van de afstandsbediening drukken

Dan met de pijltjes toets naar rechts navigeren naar “account” druk daarna op “ok”

Dan naar “instellingen navigeren met behulp van de pijltjes toetsen, druk op "”ok

Dan naar "”TV-Box navigeren, kijk of bij “resolutie” het volgende staat 1080p50.

Als dit niet het geval is kun je met de pijltjes toest naar “resolutie” navigeren en de waarde aanpassen naar 1080p50.

Ook als bovenstaand niet werkt, kijk dan ook even hier:

 

Thanks voor je snelle reactie! Hij stond al op 1080i50. Nu op 720i50 gezet. Dat is al iets beter maar houd niet over. Het blijft een heel dun lettertype i.c.m. lichtgrijs op zwart.

De info achter de link impliceert dat er iets niet goed is met o.a. de kabels, aansluiting, modem e.d., maar voor de update was alles ok, dus dat kan het m.i. niet zijn.

Reputatie 7
Badge +7

@RetroVolvo ,

Wil je het toch proberen met de resolutie 1080p50? dit wordt door T-Mobile aanbevolen als voorkeur instelling op het "nieuwe” platform.

We horen graag of dit verbetering brengt.

@RetroVolvo,

Wil je het toch proberen met de resolutie 1080p50? dit wordt door T-Mobile aanbevolen als voorkeur instelling op het "nieuwe” platform.

We horen graag of dit verbetering brengt.

Hoi @soepkip67 ,

Ik heb hem weer op de 1080i50 gezet. We hebben geen 1080p50 optie in de lijst: wel 1080i50, 1080i60, 1080i, en een trits andere lagere waarden (720, 480).

(780i50 gaf problemen trouwens, beeld ging soms op zwart)

Het is nu op 1080i50 nog niet beter qua leesbaarheid. Voor de update was het prima. Het gaat puur om dat hele dunne T Mobile huisstijl lettertype met starttijden van de programma's. Dat mis ik. Die update is trouwens wel goed voor de verkoop van de Tros Kompas en Mikrogids 😉 :P

Verder prima hoor :)

Alvast bedankt!

Groeten Boaz

Reputatie 2

Goedenavond,

 

wij gebruiken apple tv (4k) en een bang en olufsen afstandbediening; Nu ervaren wij 2 “rare” dingen bij het gebruik van de anywhere app. 

  1. als we in de app anywhere tv kijken, kunnen we “de app niet verlaten” met onze afstandsbediening. Terwijl deze prima werkt in alle andere apps binnen de apple tv. Nb deze opmerking staat al apart gemeld in een topic.
  2. als we een opname terugkijken via de anywhere ( apple tv) kunnen we met de afstandsbediening niet vooruit/terug spoelen. Bv om de reclames over te slaan. Ook dit werkt met onze afstandsbediening prima bij andere apps. Het zou fijn zijn als de app-anywhere aangepast wordt zodat wij, en andere B&O gebruikers hier geen last meer van hebben.

groeten Manon 

Vraagje, Ik zie dat er beeld-in-beeld met de TV Anywhere app mogelijk is voor IOS apparaten, maar ik vroeg mij af, zit dit ook op de Android app? Wij willen overstappen op T-Mobile en we vroegen ons af of dit er op zat? Aangezien wij alles op Android doen, is dit wel een dingetje voor ons. 

 

Alvast bedankt voor de reactie. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @SweetLex, bedoel je met beeld-in-beeld dat het scherm waarop de zender/het programma te zien is, verkleind wordt zodat je nog andere handelingen kunt uitvoeren in de app (bijvoorbeeld de TV-gids openen)? Zo ja, dat is zeer zeker mogelijk en niet enkel beperkt tot de Apple-variant!

Goedemorgen @SweetLex, bedoel je met beeld-in-beeld dat het scherm waarop de zender/het programma te zien is, verkleind wordt zodat je nog andere handelingen kunt uitvoeren in de app (bijvoorbeeld de TV-gids openen)? Zo ja, dat is zeer zeker mogelijk en niet enkel beperkt tot de Apple-variant!

Bedankt voor je reactie. Soort van die functie. Ik bedoel meer dat ik TV kan kijken en tegelijkertijd iets anders kan doen.  Bijvoorbeeld nu.nl kan bekijken of een spelletje Hayday oid kan doen en dat de TV stream er dan zwevend in het klein boven staat.   

Reputatie 7

Hi @SweetLex, heel tof om te lezen dat jullie overwegen om over te stappen! Ik kan je laten weten dat dit zeker mogelijk is. Daar is de picture-in-picture functie juist voor bedoeld. Ik heb voor het gemak ook een afbeelding bijgevoegd van de knop die ik bedoel, waarmee het schermt verkleint en jij ondertussen nog wat anders kan gaan doen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Weet jij zo genoeg? 😁 Laat het vooral weten als jij nog andere punten hebt die jij je afvraagt. Ik geef namelijk graag meer duidelijkheid! 

Reageer