Beantwoord

Verbindingsprobleem TV/Modem via UTP

  • 17 December 2017
  • 2 reacties
  • 252 Bekeken

Hoi allen,

Twee weken gelegen ben ik verhuisd. Mijn T-mobile meegenomen naar het nieuwe huis.
Nu had ik tijdelijk een internetkabel van de modem naar de tv-box lopen over de vloer, zodat ik avonds nog wel tv kon kijken.
Gisteren heb ik de kabel via de wand proberen te trekken, echter maakt die geen verbinding meer.

Situatie (Zie afbeelding)

1. Modem (DrayTek)
2. 1m UTP kabel (T568B)
3. Draagframe + jack (T568B)
4. UTP kabel door pvc leiding naar andere kant woonkamer
5. Draagframe + jack (T568B)
6. 2m UTP Kabel (T568B)
7. Tv kastje (Entone)

Als ik een kabeltester op de UTP zet, dan geeft die wel aan dat alle 8 pins verbinding hebben met elkaar. Dus er zit geen kabelbreuk of iets dergelijks. T568A/B kan ook het verschil niet maken, lijkt me. Poort 3 en 4 getest (tv-poorten)
Heb contact proberen te krijgen met T-mobile, maar na 35 minuten in de wacht te hebben gestaan met krakerige muziek van Rihanna, toch maar opgehangen.
Iemand ideeën?
icon

Beste antwoord door jan kelder 17 December 2017, 17:13

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
De snelste manier om dit uit te zoeken is een andere kabel te proberen , is het dan nog niet goed dan zit er misschien iets niet goed van de aansluiting naar het modem. Je kan ook even de kabel testen om een laptop op die kabel aan te sluiten.
Reputatie 7
Hey T1991,

Bedankt voor de superheldere uitleg! Zoals @jan kelder al aangeeft, vermoed ik ook dat het probleem toch in de kabel of de draagframe+jack zit. Immers, als je een directe kabel gebruikt werkt het wel goed. Je kunt ook de UTP bij het modem even in LAN1 of 2 switchen en testen of je met een computer/laptop verbinding kunt maken. Ik vermoed dat deze ook een probleem constateert. Wat is de melding op TV trouwens?

Houd je ons op de hoogte? 🙂

Reageer