[Vernieuwde app] TV Anywhere nu met meer mogelijkheden, een nieuwe look én extra zenders


Reputatie 7
  • Oud T-Mobile moderator
  • 1188 reacties

 

Update 01-09-2020

Vandaag hebben we een nieuwe versie van TV Anywhere gelanceerd! Omdat de informatie in dit topic inmiddels verouderd is hebben we deze gesloten. Op zoek naar informatie over het nieuwe TV Anywhere? Klik hier!

 

Vanaf 16 mei 2018 is de TV Anywhere App vernieuwd! Met alleen maar interessante toegevoegde functies hebben we de app tot een hoger niveau getild. Ben jij ook zo nieuwsgierig naar wat er nieuw is?

Update 11-10-2018: De webversie van TV Anywhere is nu ook te bekijken! Lees er alles over via ons topic: [Topnieuws] Kijk nu TV Anywhere op jouw laptop of PC!

Dit is er nieuw:

  • Nu 28 zenders. De TV Anywhere App is uitgebreid met extra zenders. Je kunt nu wel 28 zenders bekijken via de app.
  • Tot zeven dagen terugkijken op alle zenders. "Alle zenders, zeg je?" Jazeker! Met TV Anywhere kun je nu bijna alle programma's tot zeven dagen terugkijken op álle zenders in de app. Heb ik al gezegd dat dat echt op álle zenders is? Dus ook op RTL 🙂. Reserveer die bank in je woonkamer maar alvast.
  • Stoppen en weer verder kijken. Met de vernieuwde app kun je verder kijken waar je gebleven was. Is jouw treinreis dus net te kort om een hele aflevering van jouw favoriete programma te kijken? No problemo, start de app thuis weer op en kijk verder vanaf waar je gestopt was.
  • Favoriete zenders instellen. Wij begrijpen dat je zo snel mogelijk jouw favoriete zender wilt vinden in de app. Daarom kun je nu jouw favoriete zenders instellen. Op het beginscherm zie je direct een overzicht van deze categorie zodra je de zenders hebt ingesteld.
  • Eenvoudig zappen. Voor jouw gebruikservaring hebben we het zappen makkelijker en fijner gemaakt. Swipe naar links of rechts om van zender te wisselen. Vlieg maar over het scherm met je vinger!
  • Kijk overal in de EU. Zelfs tijdens jouw vakantie in de Spaanse Costa kun je genieten van TV Anywhere. Alle zenders zijn nu standaard overal in de EU te bekijken.
  • Automatische activatie. Voorheen vroegen wij je om de optie "TV Anywhere App" te activeren in My T-Mobile Thuis voordat je de app kon installeren en gebruiken. Dat is nu niet meer nodig. Het enige dat je nu nodig hebt is je TV-klantnummer en TV-pincode.
  • Apple TV mogelijkheid. TV Anywhere kijken via Apple TV.
  • Nu ook beschikbaar in Noorwegen, IJsland en Liechtenstein.


Natuurlijk blijft de optie om te pauzeren en terug- en vooruit te spoelen. Ook kun je nog altijd TV Anywhere streamen via Chromecast. TV Anywhere is ook via Airplay te kijken.

Hoe kan ik gebruikmaken van deze toffe TV Anywhere App?
Als je de app al op je telefoon had, kun je deze updaten via Google Play / Apple App Store. Na het voltooien van de update voer je jouw TV-klantnummer en TV-pincode in, daarna: genieten maar! Heb je de app nog niet? Download deze dan voor Android of voor Apple.

Welke nieuwe functie vind jij het handigst/mooist/gaafst? Ik ben benieuwd. Mocht ik je trouwens kunnen helpen met het installeren, inloggen of andere vragen over de TV Anywhere App: laat het me weten. Ik sta voor je klaar!

 

 

edf2d719-33a5-457b-8c5d-0cc763056c27.jpg

 

 

 

 

 

 

Probleemoplosser
Heb je opmerkingen, vragen of tips? Laat het ons weten via dit topic! Ook verwijs ik graag naar dit topic: TV Anywhere probleemoplosser. Hier kun je met enkele simpele stappen de TV app weer aan de praat krijgen!

 

 

 

 


This topic has been closed for comments

212 reacties

Reputatie 1
Leuk hoor zo'n nieuwe TV anywhere app. Maar waar ik al bang voor was: de oude deed het prima, goed vloeiend beeld en geluid, de nieuwe doet NIETS. Geen beeld, of geluid. Gewoon niets. Dus ik zou het fijn vinden als ik de oude app weer kon vinden en gebruiken. T-mobile?
Reputatie 7
Badge
Wat gaat er precies mis? Start de app wel op? Of sluit deze meteen af? Welk toestel gebruik je en welke versie van het besturingssysteem heb je op dat toestel?
Hier hetzelfde. App opent prima, alleen tv kijken werkt niet.

Geen beeld, maar de melding er is iets fout gegaan.

Google Pixel, Android 8.1
Reputatie 6
Badge
Tot zeven dagen terugkijken op alle zenders.
"Alle zenders, zeg je?" Jazeker! Met TV Anywhere kun je nu programma's tot zeven dagen terugkijken op álle zenders in de app. Heb ik al gezegd dat dat echt op álle zenders is? Dus ook op RTL 🙂. Reserveer die bank in je woonkamer maar alvast.
Ik ben benieuwd wanneer deze Fantastische functie binnenkort ook naar de ouderwetse TV komt. Ik bedoel: Wanneer krijgen de Entone STB’s deze functie?
Reputatie 1
Werkt prima hier op iPad Air en iPhone X op zowel WiFi als 4G. Ik moet nog wel een beetje wennen aan de nieuwe interface. Maar de eerste indruk is zeker positief.

De verbeterpuntjes die ik kon ontdekken zijn:
- Jammer dat het vooruitspoelen niet bij alle zenders werkt. Maar bij de oude iOS app was voorruit en achteruit spoelen pas echt dramatisch.
- Ik zie in de gids alleen nog maar de zenders die ook in de app te bekijken zijn en niet meer alle zenders.
- bij de oude app kon je de app op de iPad naar de achtergrond sturen waarna er dan een klein scherm overbleef. Zo kon je bijvoorbeeld je mail lezen en tocht tv blijven kijken. Dat werkt niet meer.

Tot slot hoop ik echt dat er snel ook een Apple TV versie komt. Voor al nu NLziet ook aan het testen is op Apple TV.
Waarom kan ik niet inloggen op de nieuwe tv anywhere? Kan aleen cijfers intypen en voor de rest nix?
Reputatie 1
@Hans-Jurrien: als ik de app start en ik kies een kanaal, dan gebeurt er simpelweg niets. Geen beeld, geen foutmelding, niets. Telefoon is een Xiaomi Mi4C. Bij de oude app kreeg ik gewoon beeld en mooi ook. Mijn voorgevoel zei al: niet de nieuwste versie downloaden en installeren, vast nog niet doorontwikkeld, en inderdaad...:(
Reputatie 1
Helaas crashed ook hier de nieuwe app op 2 verschillende android telefoons om de zoveel minuten tijdens het kijken, opnieuw op play drukken start dan de tv zender vanaf het begin van het kijken, dus dat is ook niet echt lekker.

Was inderdaad een stomme zet, nieuwe versie installeren, lijkt wel of tegenwoordig niets meer getest wordt voordat het op de markt komt. Niet heel blij mee T-mobile.
Super om te lezen dat de nieuwe variant van de TV Anywhere App al volop gedownload wordt!

Ondanks uitvoerig testen kan er altijd nog iets aan het licht komen. Zoals ze zeggen, een TV app is niet in één dag gebouwd. 😉

Mochten er nog rare dingen naar voren komen, foutmeldingen, geen TV beeld, crashes etc. Hoor ik het graag!
Reputatie 7
Badge +1
Er wordt gesproken over 29 zenders, ik tel er echter maar 26 het verschil zit in de GOS zenders van de publieke omroep, zo is NPO1 gelijk aan NPO1 GOS en daarom is NPO1 GOS geen aparte zender.
Wat ik wel mis t.o.v. vorige versie dat je niet meer naar links kunt swipen om een andere zender te kijken
@BeMu: Het zijn in totaal 31 zenders, waarvan drie GOS (gesproken ondertiteling). En super dat je dat aankaart! Ik zal het gelijk doorgeven zodat het swipen weer wat makkelijker gaat. 🙂
De nieuwe app geïnstalleerd op 2 devices (Samsung Galaxy S5 en een tablet Samsung SM-T520).
App start op en dan kan ik voor een paar minuten (haperend) TV kijken waarna alles stopt met de melding "Something went wrong". Ik ga later eens uitzoeken wat het zou kunnen zijn. Nu vond ik de kwaliteit van het beeld wat ik zag ook niet al te best. Het was vaak aan het "cachen" en resolutie leek mij een stuk lager. De oude app had hier helemaal geen last van.
Voorlopig vind ik het maar niks maar het is natuurlijk een kwestie van wennen aan de nieuwe interface.
Ja hoor nieuwe app had ik beter niet kunnen doen! Terug kijken wil nog maar gewoon tv kijken 1 min en dan blijft het beeld stil staan en maar laden maar start niet meer........ nooit moeten doen😡 de oude app werkte prima , jammer hoor T-mobile !
Gisteren ge-update, de app opent, maar zodra ik een tv zender wil bekijken zegt de app: something went wrong....

Ik dacht eerst dat het aan mijn Android versie lag (Android P beta), maar dat is het dus niet.

De app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft nog steeds....

Iemand een oplossing?
Reputatie 7
@pippa50, @OpaGod,

Jullie zien haperend beeld. Dat wil ik natuurlijk graag verhelpen. Ik probeer daarom te achterhalen wat de oorzaak zou kunnen zijn. Welke hardware gebruiken jullie? Controleer ook of je snelheid op Wifi/4G toereikend is. Wil je ook eens wisselen van kwaliteit bij instellingen? Een herstart van je toestel zou ook kunnen helpen.

@Patrick040,

De app crasht bij de opstart. Maak je gebruik van een Huawei toestel? In dat geval staat hieronder een (tijdelijke) oplossing.

@glaasjemelk,@lwbord,

Jullie krijgen helemaal geen beeld. Dit komt overeen met de melding rondom de Huawei. Die melding plaats ik hieronder ook nog even. Heb je geen Huawei toestel, geef dan aan welk toestel en welke softwareversie je gebruikt. Voor de zekerheid: blijft het probleem als je de app verwijdert en opnieuw installeert?

Issue met Huawei

Er blijkt een issue te zijn met Huawei toestellen en de Google Play Services. Gelukkig is er een tijdelijke oplossing! Verwijder Play Services (via apps -> GPS > Details van app > Verwijderen) en installeer de app opnieuw. Herstart je toestel niet, want dan komt het probleem terug. Dit probleem is bekend bij de betrokken partijen. Binnen twee weken verwachten zij de oplossing te hebben. Dit issue veroorzaakt ook problemen met vele andere apps.
Reputatie 1
Aan alle T-mobile medewerkers: ik vind dat zolang een nieuw geïntroduceerde app (die allang doorontwikkeld had moeten zijn voor introductie) nog niet fatsoenlijk werkt, er de mogelijkheid moet zijn de eerdere werkende app weer te installeren. Dus graag een link naar de oude app (of een apk file) voor mijn Android 7 toestel.

We betalen voor TV Anywhere, dus willen we ook kunnen kijken.
Reputatie 7
@jebo85

Deze melding betekent dat het toestel mogelijk geen (goede) verbinding heeft met het internet. Kun je het toestel eens herstarten en je internetverbinding testen? Gebruik bijvoorbeeld onze speedtest. Houd je ons op de hoogte of dit effect heeft?
Reputatie 1

@Patrick040,

De app crasht bij de opstart. Maak je gebruik van een Huawei toestel? In dat geval staat hieronder een (tijdelijke) oplossing.


Zowel een Huawei (geen update maar nieuwe installatie) en een Nexus 5x

Bij de nexus 5x had ik eerst een probleem dat hij al meteen crashde na tv te kiezen, daarna leek het beter te gaan maar na 5 minuten stopt het programma met een foutmelding dat er iets 'fout' is gegaan (helaas de foutmelding is niet meer dan dat) ; en dat zelfde zie ik op een Huawei Mate 10 Lite
Reputatie 7
Badge
Er wordt gesproken over 29 zenders, ik tel er echter maar 26 het verschil zit in de GOS zenders van de publieke omroep, zo is NPO1 gelijk aan NPO1 GOS en daarom is NPO1 GOS geen aparte zender.
Wat ik wel mis t.o.v. vorige versie dat je niet meer naar links kunt swipen om een andere zender te kijken

Excl. de NPO GOS kanalen zijn het nu 28 zenders. Verwacht dat de 29ste snel toegevoegd wordt. In de nieuwe versie kan je op twee manieren 'zappen':
- Naar links of naar rechts swipen om naar het vorige of volgende kanaal te gaan.
- Je scherm draaien (bij smartphone) waar je meteen via de zenderlogo's kunt zappen naar het betreffende kanaal. Op een tablet kan je onderaan meteen scrollen door de zenderlijst om een andere zender te kiezen.
Reputatie 4
Beste T-Mobile
Vanochtend de nieuwe app geïnstalleerd en helaas werkt ie niet goed.

1) Bij het bekijken van NPO 1 op mijn smartphone (Samsung Galaxy Core Duo, Android 5.1.1) krijg ik na een paar minuten de melding "Something went wrong"

2) Bij het casten naar mijn tv (Philips 32pfk5500/12, Android 5.1.1) wordt de verbinding gemaakt, verschijnt op de tv de melding "Klaar om te casten" met daarbij bovenin het scherm de melding "Unable to load asset. None of the playback technologies are supported"

Ik heb zowel de smartphone als de tv herstart en de cache van Google Play Services verwijderd. Dat hielp niet.

De oude app werkte prima, kunnen jullie dit fixen?
Helaas, de nieuwe App werkt bij mij niet.
Bij opstarten (na inlogscherm) sluit hij de applicatie.

Huawei P10Lite Android 7.0

Alles nogmaals gedeinstalleerd, en weer geïnstalleerd. (handmatig alle oude mappen weggegooid) maar helaas.

Op wifi, op 4. Elke setting geprobeerd.

De oude app werkte top!
Hier (helaas) ook de nieuwe app geïnstalleerd gekregen
Na een aantal seconden kijken krijg ik de melding "Something went wrong"

Nokia 8, android 8.1.0, mei security update
[@lwbord,

Jullie krijgen helemaal geen beeld. Dit komt overeen met de melding rondom de Huawei. Die melding plaats ik hieronder ook nog even. Heb je geen Huawei toestel, geef dan aan welk toestel en welke softwareversie je gebruikt. Voor de zekerheid: blijft het probleem als je de app verwijdert en opnieuw installeert?

Issue met Huawei

Er blijkt een issue te zijn met Huawei toestellen en de Google Play Services. Gelukkig is er een tijdelijke oplossing! Verwijder Play Services (via apps -> GPS > Details van app > Verwijderen) en installeer de app opnieuw. Herstart je toestel niet, want dan komt het probleem terug. Dit probleem is bekend bij de betrokken partijen. Binnen twee weken verwachten zij de oplossing te hebben. Dit issue veroorzaakt ook problemen met vele andere apps.


@Sander Verwijderen en opnieuw installeren geeft hetzelfde effect. Play services is niet te verwijderen van een Google Pixel.

Foutmelding: Er is iets fout gegaan. Video speelt niet.
Telefoon: Google Pixel 1
Android: 8.1.0
Reputatie 1
@Sander: tot driemaal toe verwijderd en weer geïnstalleerd. Geen verbetering, gewoon geen beeld. Als T-mobile gewoon eens kijkt naar in Google Play naar de reacties van gebruikers, die de nieuwe app hebben geïnstalleerd, dan zie je bij (vrijwel) iedereen hetzelfde resultaat, namelijk geen of haperend beeld. Dus nieuwe app, of terug kunnen naar de vorige werkende app.

Wat bij de nieuwe app ook weg is - en dat is jammer - zijn de functionaliteiten:
* beeldkwaliteit in meerdere stappen instellen (full HD, hoog, laag)
* swipen naar andere kanalen (heel handig)

Dit gaat klanten kosten T-mobile
@jebo85

Deze melding betekent dat het toestel mogelijk geen (goede) verbinding heeft met het internet. Kun je het toestel eens herstarten en je internetverbinding testen? Gebruik bijvoorbeeld onze speedtest. Houd je ons op de hoogte of dit effect heeft?


Goedemiddag Sander,

Ik heb zelf de app opnieuw geinstalleerd en zowel tijdens mijn 4G verbinding als T-Mobile Thuis (750Mbps) heb ik hetzelfde effect. Er is iets mis gegaan , zie screenshot

Ik heb een Google Pixel 2 XL met Android P developer preview geinstalleerd