[Vers van de pers] Overal in de EU TV-kijken met TV Anywhere


Reputatie 7
  • Oud T-Mobile moderator
  • 1188 reacties

Heb jij weleens heimwee op vakantie doordat je niet elke dag het achtuurjournaal kan kijken? Of baal je dat je Temptation Island niet direct kunt kijken op jouw wintersportuitje? Mis jij tot jouw spijt elke sportwedstrijd op TV tijdens je zomervakantie in de Spaanse Costa? Dat is nu verleden tijd!

Gratis TV-kijken in heel de EU!
Sinds februari 2018 is het mogelijk om overal binnen de Europese Unie jouw favoriete televisieprogramma's en -films te kijken via de TV Anywhere App. Voor onze klanten een primeur: we zijn de eerste Nederlandse TV-aanbieder die dit mogelijk maakt! Kijk hier welke landen er binnen de EU vallen.

Kijk op jouw tablet of smartphone
Heb jij de app nog niet? Als TV-klant van T-Mobile Thuis kun je deze heel eenvoudig downloaden. Met de gratis TV Anywhere App heb je buitenshuis beschikking tot 28 zenders. Je kunt de app installeren op totaal drie tablets of smartphones.

Nooit meer heimwee naar jouw favoriete TV-zenders in de Europese Unie! Download de app en geniet!
 

a87206dc-3e3d-4a82-bebf-48c98eeb0dec.jpg


26 reacties

Als de data nou niet vanuit de bundel ging.....
Graag TV Anywhere op de apple tv, als app (zoals KNIPPR)
Reputatie 2
Graag TV Anywhere op de apple tv, als app (zoals KNIPPR)

Goed plan!
Graag idd Apple tv app! Dat zou ‘revolutionair’ zijn! Zet de interne kennis van knippr gauw in!
Reputatie 7
Als de data nou niet vanuit de bundel ging.....

Snap ik! Het streamen kost nogal wat data. Je kunt de TV Anywhere App via wifi gebruiken om het niet van je mobiele data af te laten gaan. Mocht je geen wifi in de buurt hebben, is unlimited data van T-Mobile mobiel misschien wel een goed idee voor jou. Ook die bundel kun je in heel de EU gebruiken zonder extra kosten 🙂.
Reputatie 7
@Flat @TigermanMcCool @Themo

We hebben voor KNIPPR een nieuw en uniek innovatief platform gebouwd dat nog niet bestond. Het zou uiteraard zonde zijn wanneer we niets met deze opgebouwde kennis gaan doen!
Reputatie 3
Wat is de minimum snelheid die er over wifi benodigd is in het buitenland voor TV Anywhere.
Heb wel is gemerkt dat sommige hotels flink snelheid knijpen
Reputatie 7
Hi StefanT, je kan TV Anywhere op WiFi gebruiken binnen Nederland of verbinding maken met 3G en 4G. Uiteraard werkt dit fantastisch in combinatie met het voor de derde keer op rij beste geteste netwerk van NL! In het buitenland kan je ook gebruik maken van 3G of 4G maar de app werkt niet uit WiFi netwerken buiten Nederland. en wees gerust, de streamkwaliteit past zich aan, aan de beschikbare snelheid! 🙂
Mag ik aannemen dat de post van moderator Brian: 'In het buitenland kan je ook gebruik maken van 3G of 4G maar de app werkt niet uit WiFi netwerken buiten Nederland" niet (meer) correct is, gezien de (weliswaar oudere) posts van moderator Sterre: "Sinds februari 2018 is het mogelijk om overal binnen de Europese Unie jouw favoriete televisieprogramma's en -films te kijken via de TV Anywhere App"? En: "Je kunt de TV Anywhere App via wifi gebruiken om het niet van je mobiele data af te laten gaan". Betekent dit dat ook bij gebruikmaking van WiFi in het buitenland de databundel niet wordt aangesproken?
Reputatie 3
Je vraag is dus: Werkt de TV Anywhere App (in het buitenland en in de EU) alleen via 3G of 4G of ook via WiFi netwerken?

Antwoord op je andere vraag: JA, datagebruik via WiFi netwerken gaan NOOIT van je mobiele databundel af, niet in Nederland, niet in de EU en niet in het verdere buitenland. Eventueel betaal je WEL voor het gebruikmaken van een WiFi netwerk.
Bedankt voor je reactie. Ik ga er maar vanuit dat de TV Anywhere App "overal" werkt en dat bij gebruik van een WiFi verbinding het dataverbruik niet van de databundel afgaat, zoals het eigenlijk altijd al was. Maar ik ben altijd enigszins wantrouwend bij gebruik van WiFi van iemand/ bedrijf etc. die geen bekende van mij is. Ik gebruik het dan zo weinig mogelijk, maar gebruik 4G. Maar ja, soms is er een tv uitzending die ik wel graag wil zien. Dan gaat mijn voorzichtigheid een beetje overboord. Helaas zal het gebruik van een VPN een eventuele hack ook niet voorkomen.
Reputatie 7
@groninger01 Ik heb even wat extra informatie ingewonnen om meer duidelijkheid te bieden!

De TV Anywhere app wordt vanuit ons niet op voorhand geblokkeerd voor gebruik op Wifi netwerken binnen de EU dus in theorie zou dit moeten werken. De providers in Nederland gebruiken echter een database om te bepalen welke aansluitingen binnen de EU vallen. Hierdoor kan het in de praktijk voorkomen dat je verbinding met de provider in de EU niet als zodanig wordt herkend waardoor de app niet goed werkt.

En inderdaad, als je verbonden bent met een Wifi netwerk dan gaat het verbruik niet uit je mobiele databundel! 🙂 Het dan wel verstandig om de Wifi assistent op je telefoon even uit te zetten anders gaat je toestel automatisch wisselen tussen het Wifi-netwerk en het mobiele netwerk als het Wifi signaal niet sterk genoeg is waardoor je ongemerkt toch data gaat verbruiken.
Als ie thuis nog niet eens goed werkt wat zou die dan in de rest v Europa doen? Beeld blijft elke 5 sec stilstaan, vooral als ik het geluid stream naar een Bluetooth ontvanger....
Reputatie 7
Hi Brianfrederiks, ik vermoed dat dit niet zozeer met de app zelf te maken heeft maar met de wifi verbinding én de bluetooth verbinding. Ik zou als eerste proberen om de wifi verbinding te verbeteren, als je dan stabiel kan streamen dan kan je hem daarna over Bluetooth laten lopen. Test de app ook eens via het mobiele netwerk om te kijken of het dan beter gaat. Op die manier kan je de oorzaak achterhalen!
Mijn wifi-router is door tmobile zelf geplaatst... Waar valt daaraan te checken?
Reputatie 7
Hey Brian, je kan bijvoorbeeld een speedtest doen met je mobiele telefoon én je vaste computer of laptop om de Wifi verbinding te testen via de Ookla Speedtest app. Je kan de verbinding met je mobiele telefoon ook testen via het 4G netwerk. Als de app het dan wel goed doet dan is de kans groot dat je Wifi verbinding de oorzaak is. Werkt de app ook goed via je Wifi verbinding maar niet wanneer je verbonden bent via Bluetooth? Dan is dit de oorzaak. Op die manier kan je de mogelijke oorzaken uitsluiten, ik hoor graag wat het resultaat is!
Reputatie 7
Hi @Flat @TigermanMcCool @Themo,

Graag TV Anywhere op de apple tv, als app (zoals KNIPPR)


Onlangs hebben we dit nieuwtje op onze Community geplaatst: TV Anywhere op Apple TV.

Ik blijf het zeggen: dank jullie wel voor het aangeven van jullie wensen op deze Community! Doordat jullie dit aangeven, weten wij wat de klant wilt en wij gaan aan de slag om dit werkelijkheid te maken!
Reputatie 1
Wanneer gaat de TV Anywhere app voor Android weer werken? Die doet het al ruim een half jaar niet meer. Telefoon: Xiaomi Mi4C

Symptomen: app start op, maar bij live TV zwart beeld
Reputatie 7
Hey @glaasjemelk,

De TV Anywhere App doet het gelukkig nog op Android! Wel ervaren we jammer genoeg issues met sommige toestellen😯. Krijg je de foutmelding: "EXOPLAYER"? Onze technische dienst zweet al enige tijd peentjes met het zoeken naar een oplossing. Vooralsnog is het niet opgelost.

Heb je in jouw geval ook al een melding gemaakt bij ons? Hoe meer voorbeelden we hebben, hoe eerder de oplossing gaat volgen! 😀
Reputatie 1
Dag Piotr. Nee, ik krijg geen melding 'exoplayer'. Er gebeurt gewoon niets met live TV. Zwart beeld, dat is alles. En tot overmaat van ramp doet de oude app, versie 1.0.1, die ik weer terug vond op Internet, het ook niet meer (melding bij opstarten: kan geen verbinding met Internet maken)
Reputatie 1
Vraag: wat was er mis met de oude (eerste) app? Die deed het gewoon bij iedereen. En waarom doen jullie niet een roll-back?
Reputatie 7
Hoi glaasjemelk,

Misschien vraag ik nu naar de bekende weg, maar heb jij al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren op jouw telefoon? Als je dit al hebt geprobeerd, kan het zijn dat jouw telefoon ingesteld is op een ander land. Heb je dit al kunnen checken? De nieuwste app heeft veel meer functies en mogelijkheden, we gaan graag vooruit!
Reputatie 1
Hoi Sterre

Ja, heb ik al meerdere malen gedaan. Ook heb ik gisteren de telefoon weer helemaal naar factory settings gereset. Allemaal zonder resultaat helaas. De telefoon staat op Nederland ingesteld. Groet, Erwin
Reputatie 7
Hi Erwin, van welke versie van Android maak je gebruik met de Xiaomi? Als je mij van deze informatie zou kunnen voorzien dat zet ik je melding door naar onze developer!
Reputatie 1
Dag Brian. Met een update van mijn Xiaomi naar Miui 8, de app werkt!

Reageer