Verscheidene problemen tv boxen sinds update naar nieuw T-Mobile TV platform

  • 18 May 2023
  • 3 reacties
  • 187 Bekeken

Goedemorgen, 

Sinds de update begin deze maand heb ik een tweetal problemen met de TV boxen.

  1. Op één van beide Entone Kamai 510b boxen kan ik niet inloggen. Ik krijg telkens de melding dat de inloggegevens niet juist zijn, terwijl dit op de andere box wel gewoon werkt. Inmiddels al meerdere malen een power cycle en ook al een complete reset van de box uitgevoerd (waarbij er automatisch een herinstallatie volgde), zonder resultaat. 
  2. Algehele beeldkwaliteit- en verbindingsproblemen op de box die wel kan inloggen. Dit uit zich op de volgende manieren:
    1. Na de automatische stand-by functie (kan die ook uit geschakeld worden? Vrij irritant namelijk) mislukt het herstellen van de verbinding altijd.
    2. Gemiddeld twee keer daags loopt het beeld gewoon vast gevolgd door, een melding “er is iets misgegaan, probeer opnieuw” o.i.d. Vervolgens wordt er wel weer opnieuw verbinding gemaakt en werkt het weer een tijdje
    3. Soms wisselende beeldkwaliteit, lastig aan te geven hoe vaak dit voorkomt.
    4. Aanvullend op bovenstaande punt, gemiddeld eens in de 5 dagen blijft het beeld haperen, totdat je wisselt van zender, dan gaat het weer enkele seconden goed, voordat het beeld weer vastloopt. Het enige wat dan werkt is de complete tv box van de spanning te halen en enkele seconden later weer op te starten. 

Beide boxen zijn direct verbonden met de Draytek modem, elk op hun eigen poort die bestemd zijn voor de TV boxen. Deze complete opstelling heeft de laatste 5 á 6 jaar eigenlijk gewoon vlekkeloos gefunctioneerd, tot aan de update van begin mei. Ook de wisselende beeldkwaliteit kwam voorheen vrijwel nooit voor. Misschien dat de TV boxen één per halfjaar een keer vastliepen o.i.d.  

Hoor graag wat hier aan gedaan kan worden. 

Demi van Odido 11 maanden geleden

@ppdijkman Het probleem bij ons is bekend dat dit na de update voorkomt bij sommige Entone Kamai boxen. Je geeft aan dat je dit op een enkele box hebt. Zou je het MAC-adres van deze TV Box met mij willen delen? Dan kan ik dit voor je doorzetten naar onze technische dienst om dit voor deze TV Box op te lossen. Wat betreft de error die voorkomt is momenteel ook bij ons in onderzoek en wordt zo snel mogelijk gewerkt aan een oplossing. 

Wat betreft het modem, is de Draytek inmiddels verouderd, hierdoor kun je ook problemen ervaren. Ik kan het modem voor je omwisselen voor een Zyxel modem. Als ik dit voor je in gang zet, dient er wel weer opnieuw een monteur langs te komen voor installatie van het modem omdat het net iets anders gaat dan bij de Draytek. Laat je me weten of ik dit voor je kan regelen?

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@ppdijkman Het probleem bij ons is bekend dat dit na de update voorkomt bij sommige Entone Kamai boxen. Je geeft aan dat je dit op een enkele box hebt. Zou je het MAC-adres van deze TV Box met mij willen delen? Dan kan ik dit voor je doorzetten naar onze technische dienst om dit voor deze TV Box op te lossen. Wat betreft de error die voorkomt is momenteel ook bij ons in onderzoek en wordt zo snel mogelijk gewerkt aan een oplossing. 

Wat betreft het modem, is de Draytek inmiddels verouderd, hierdoor kun je ook problemen ervaren. Ik kan het modem voor je omwisselen voor een Zyxel modem. Als ik dit voor je in gang zet, dient er wel weer opnieuw een monteur langs te komen voor installatie van het modem omdat het net iets anders gaat dan bij de Draytek. Laat je me weten of ik dit voor je kan regelen?

@ppdijkman Het probleem bij ons is bekend dat dit na de update voorkomt bij sommige Entone Kamai boxen. Je geeft aan dat je dit op een enkele box hebt. Zou je het MAC-adres van deze TV Box met mij willen delen? Dan kan ik dit voor je doorzetten naar onze technische dienst om dit voor deze TV Box op te lossen. Wat betreft de error die voorkomt is momenteel ook bij ons in onderzoek en wordt zo snel mogelijk gewerkt aan een oplossing. 

Wat betreft het modem, is de Draytek inmiddels verouderd, hierdoor kun je ook problemen ervaren. Ik kan het modem voor je omwisselen voor een Zyxel modem. Als ik dit voor je in gang zet, dient er wel weer opnieuw een monteur langs te komen voor installatie van het modem omdat het net iets anders gaat dan bij de Draytek. Laat je me weten of ik dit voor je kan regelen?

Hallo Demi,

Het MAC adres van de TV box is: 00:03:E6:C9:DC:18

Betreft de modem, deze wil ik dan graag laten omwisselen. Momenteel gebruik ik de draytek modem enkel voor de directe verbinding met de TV boxen en als doorgeefluik naar m'n eigen TP-link router. Ik neem aan dat geen problemen gaat geven met de nieuwe Zyxel modem

Reputatie 7
Badge +8

@ppdijkman Yes zeker! Het Zyxel modem werkt ook gewoon in combinatie met de TP-link router. Ik heb een modem swap en een TV Box swap voor je aangevraagd. Je ontvangt hier zo nog de bevestiging over en een aparte e-mail om een afspraak in te plannen met de monteur voor de installatie van het modem. 

Reageer