Beantwoord

Versneld beeld en geluid na pauzeren

  • 14 February 2022
  • 55 reacties
  • 993 Bekeken

Goedemorgen allemaal,

 

Sinds vorige week ben ik overgestapt naar tmobile glasvezel en tv. Ik kijk tv via de tmobile app op de nvidia shield media stream box.

Nu heb ik het probleem dat als ik het beeld op pauze heb gezet het beeld en het geluid vervolgens (als ik weer verder ga kijken) een half keer zo snel wordt afgespeeld. Dus mensen praten ineens een stuk sneller en ook het beeld is dus sneller. Als ik live tv kijk dan heb ik hier geen last van. Ook via andere apps en ook tv via app van andere provider heb ik hier geen last van.

 

Iemand een idee wat dit kan zijn? 

 

Alvast bedankt! 

icon

Beste antwoord door Lisa 21 March 2022, 13:34

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

55 reacties

Reputatie 1

TV hier is een UE46ES6100wxxn Samsung

Model 02

Reputatie 7
Badge

@Hyperion @Stefan-Z @Marksman er is momenteel een testversie van de app beschikbaar die dit probleem op zou moeten lossen. Je kunt deze versie installeren via:

Als je de aangegeven stappen volgt, zal de testversie op jouw apparaat geïnstalleerd worden. We horen graag of het probleem met deze versie is opgelost.

Reputatie 7

Haha echt he @MetaframeNL! 😁

Kijk, helemaal super dat je dit gelijk bent gaan aanvullen. Dankjewel! Ook voor jou staat er een gloednieuwe taak achter de schermen. You know the drill: ik houd dit de komende dagen goed in de gaten, totdat er iets uitrolt. Fingers crossed dat ik jullie alle drie snel kan verblijden!

Reputatie 1

Hoi Lisa, 

ik heb nog niet gekeken naar het serienummer van de TV. Ik denk dat de developer de fout niet kan repliceren? Maar met serie nummer word er vast model nummer en software version bedoelt? Ik heb nog niet gegraven, maar hier betreft het een oudere 3D Samsung tv met een shield 2019 die de laatste updates krijgt. De bug verwacht ik (ook) in de android-app die op de shield draait (bij mij - bij anderen misschien ook de android app?) Misschien heb je het niet op apple-OS/hardware?

 

Ik denk dat het niet veel zin heeft om uit te zoeken welk model/OS mijn TV gebruikt, en als toch, dan gebruik graag eerst de info van de anderen voor repliceren van de bug? :-)

Reputatie 7
Badge +8

@mexflex Dank je wel, ik heb het toegevoegd aan het onderzoek!

@Bazzabazz Voor jou heb ik nu ook een onderzoek gestart nav dit issue.

@Jaykay68 Extra voorbeelden is altijd handig voor het onderzoek. Zo kunnen we goed uitzoeken of er meerdere apparaten zijn die issues hebben, als dit niet op alle apparaten speelt. Klopt inderdaad, dit is de type tv. Je kan dit vinden op de achterkant van de tv. Als je deze gegevens nog wil sturen, heel graag! 

 

Alvast bedankt allemaal!😀

Reputatie 7

Hi @Jaykay68, helemaal super! Thanks voor het checken en doorgeven. Ik heb het toegevoegd aan het onderzoek! 

Reputatie 7

Hi @RobbieV86 en @Jaykay68, helemaal super! Merci voor jullie vliegensvlugge aanvullingen. Helemaal helder zo! Ik heb de verzoeken voor jullie ingediend en houd dit de komende dagen goed in de gaten. Zodra er een update uit het onderzoek rolt, dan deel ik die hier direct. Hopelijk kan ik jullie snel verblijden met een structurele oplossing! 💪

Reputatie 1

Super Lisa! ongetwijfeld hebben al jullie (android app) klanten hier "last" van maar hebben ze het niet door (maar ervaren wél slechte kwaliteit) - het is een grote verbetering als je deze bug uit het systeem kan krijgen. Als het het niet gerepliceerd krijgt, contacteer me graag dan ga ik in gesprek met de developer. 

Reputatie 7

Dat ben ik volledig met je eens @Jaykay68! Tof dat jullie zo goed mee willen helpen om dit issue op te lossen, zodat dit ook bij andere klanten niet (meer) voorkomt. Super, dankjewel! Als dit nodig is, dan laat ik dat zeker aan je weten. 

Reputatie 3

Ik heb dit probleem ook. Op 2 devices welke verschillend zijn. De app opnieuw installeren op beide devices heeft niet geholpen (Shield TV en Google Chromecast met TV)

  • Welke afstandsbediening gebruik je? Nvidia shield pro
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? Google tv op een Nvidia Shield pro
  • Welke versie van de Smart TV App is bij jou geïnstalleerd? De laatste
  • Ervaar jij dit ook op alle zenders/programma's? Ja
  • Wat heb jij zelf al geprobeerd om dit op te lossen? Opnieuw opstarten en installeren de Nvidia shield  app
  • Sinds wanneer doet dit probleem zich bij je voor? Sinds ik de app gebruik
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten? Op de app op mijn chromecast met googleTV heb ik hetzelfde probleem.

    Probleem komt het meeste voor bij begin gemist en opnames. Met live TV niet maar dat kan ook niet want sneller dan de LIVE TV snelheid kan natuurlijk niet.
Reputatie 7

Hi @mexflex, heel fijn dat je zo snel alle informatie in dit topic hebt gedeeld! Thanks! 😁

Ook voor jou heb ik een verzoek ingeschoten voor de technische dienst. Ik hoop dat er snel een update rolt uit het onderzoek dat ik eerder al heb ingediend voor @Jaykay68 en @RobbieV86, zodat ik die ook met jullie kan delen. Ik houd jullie op de hoogte! 

@Hyperion @Stefan-Z @Marksman er is momenteel een testversie van de app beschikbaar die dit probleem op zou moeten lossen. Je kunt deze versie installeren via:

Als je de aangegeven stappen volgt, zal de testversie op jouw apparaat geïnstalleerd worden. We horen graag of het probleem met deze versie is opgelost.

Ik heb zojuist de beta versie geïnstalleerd. In het eerste opzicht lijkt het erop dat het probleem inderdaad verholpen is. Ik zal het de komende dagen verder testen om na te gaan of dit inderdaad het geval is.

Ook na meerdere weken te hebben getest lijkt het er inderdaad op dat in de beta versie het probleem is verholpen!

@Hyperion @Stefan-Z @Marksman er is momenteel een testversie van de app beschikbaar die dit probleem op zou moeten lossen. Je kunt deze versie installeren via:

Als je de aangegeven stappen volgt, zal de testversie op jouw apparaat geïnstalleerd worden. We horen graag of het probleem met deze versie is opgelost.

Ik heb zojuist de beta versie geïnstalleerd. In het eerste opzicht lijkt het erop dat het probleem inderdaad verholpen is. Ik zal het de komende dagen verder testen om na te gaan of dit inderdaad het geval is.

Reputatie 7

Hi guys, zo voor het weekend wil ik graag wat aanvullende informatie bij jullie opvragen! Mijn collega heeft aangegeven dat het echt nodig is om het merk en serienummer te weten van de tv's die jullie hebben. Zouden jullie dit nog kunnen doorgeven @mexflex, @Jaykay68 en @RobbieV86? Merci en alvast een mooi weekend! 

Hi guys, zo voor het weekend wil ik graag wat aanvullende informatie bij jullie opvragen! Mijn collega heeft aangegeven dat het echt nodig is om het merk en serienummer te weten van de tv's die jullie hebben. Zouden jullie dit nog kunnen doorgeven @mexflex@Jaykay68 en @RobbieV86? Merci en alvast een mooi weekend! 

Hoi Lisa, 

Bij deze de gegevens van mijn tv:

Samsung UE55NU7021WXXN

 

Toch snap ik niet wat dit ermee te maken heeft aangezien de Tmobile app NIET op de tv geïnstalleerd staat!! Met geen enkele andere app heb ik last van dit issue, behalve de tmobile app.

 

Goed weekend vast. 

Reputatie 7

Hi @RobbieV86, helemaal super! Dankjewel voor het doorgeven. Deze informatie is echt nodig om dit issue door te kunnen zetten naar onze IT-afdeling, dus helemaal perfect dat je dit hebt doorgegeven. 

Reputatie 3

Hi @mexflex, heel fijn dat je zo snel alle informatie in dit topic hebt gedeeld! Thanks! 😁

Ook voor jou heb ik een verzoek ingeschoten voor de technische dienst. Ik hoop dat er snel een update rolt uit het onderzoek dat ik eerder al heb ingediend voor @Jaykay68 en @RobbieV86, zodat ik die ook met jullie kan delen. Ik houd jullie op de hoogte! 

Shield TV: 1424319082948
Google Chromecast met Google TV: 14231HFDD2JAH5

Reputatie 5

Dit probleem heb ik ook! 

Reputatie 7

Super dat jij je hier ook meldt @MetaframeNL! Zou jij voor mij ook nog op de onderstaande punten kunnen terugkomen? Welke tv jij hebt, dat heb ik zelf al opgezocht in onze eerdere privéberichten:

  • Welke afstandsbediening gebruik je?
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Welke versie van de Smart TV App is bij jou geïnstalleerd?
  • Ervaar jij dit ook op alle zenders/programma's?
  • Wat heb jij zelf al geprobeerd om dit op te lossen?
  • Sinds wanneer doet dit probleem zich bij je voor?
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten?

Thanks alvast! ✨ Ik hoop dat ik snel een uitkomst van het onderzoek kan delen die ik onlangs al voor @RobbieV86 en @Jaykay68 heb ingediend. Hopelijk biedt die uitkomt voor jullie allemaal de oplossing.

Hier hetzelfde probleem na pauzeren in de T-Mobile app op onze Android tv (Android 10) 

Tv: Philips 50PUS7906/12 - 50 inch - 4K LED - 2021

Versie T-Mobile App: 1.2.738

 

De hier genoemde workaround om iets terug te spoelen werkt goed. Bedankt voor de tip @RobbieV86 

  • Welke afstandsbediening gebruik je? De bij TV geleverde afstandsbediening.
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? Android TV (10)
  • Welke versie van de Smart TV App is bij jou geïnstalleerd? De laatste
  • Ervaar jij dit ook op alle zenders/programma's? Ja
  • Wat heb jij zelf al geprobeerd om dit op te lossen? TV naar fabrieksinstellingen teruggezet.
  • Sinds wanneer doet dit probleem zich bij je voor? Niet bekend.
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten? Niet bekend.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RobbieV86, van harte welkom op de Community!

Kun je mij van een aantal gegevens voorzien, dan pak ik het meteen met je op: 

-Gebeurt dit op willekeurige momenten of altijd wanneer je het beeld pauzeert?

-Ervaar je dit probleem op verschillende zenders of programma's en zo ja: bij welke?

-Op dit moment zie ik geen aangesloten apparatuur van T-Mobile: gebruik je het Zyxel modem én de Media Converter of witte Optical Network Terminal of gebruik je een eigen modem/router?

-Kun je de T-Mobile TV-app eens deïnstalleren en dan opnieuw installeren? Vaak haalt dit dat soort kleine bugs uit het systeem.

Reputatie 1

EXACT dit probleem hebben wij ook. Het geluid klinkt gewoon slecht omdat het ook te snel speelt en het beeld gaat te snel. 

Kan ik graag gewoon op 1x speed verder kijken AUB? Dit is echt heel storend TMOBILE (als in bagger!). 

Wij gebruiken een Nvidia Shield 2019 met de TV Android app via Zyxel modem én de Media Converter.

Het is trouwens op alle kanalen en na pauzeren. 

Ik kan nog niet uitvinden wat er zou gebeuren als hij weer live loopt (want op 1.5x speed haal ik de uitzending in) maar ik heb liever een oplossing of opmerking van de TMOBILE graag ASAP.

Morgenochtend mag ook.

Ik heb hem 1 keer opnieuw geïnstalleerd al, to no avail.

 

 

EXACT dit probleem hebben wij ook. Het geluid klinkt gewoon slecht omdat het ook te snel speelt en het beeld gaat te snel. 

Kan ik graag gewoon op 1x speed verder kijken AUB? Dit is echt heel storend TMOBILE (als in bagger!). 

Wij gebruiken een Nvidia Shield 2019 met de TV Android app via Zyxel modem én de Media Converter.

Het is trouwens op alle kanalen en na pauzeren. 

Ik kan nog niet uitvinden wat er zou gebeuren als hij weer live loopt (want op 1.5x speed haal ik de uitzending in) maar ik heb liever een oplossing of opmerking van de TMOBILE graag ASAP.

Morgenochtend mag ook.

Ik heb hem 1 keer opnieuw geïnstalleerd al, to no avail.

 

 

Probleem is hier ook nog steeds hetzelfde. Wat bij ons helpt is even paar seconden terug spoelen en dan op play. Dan loopt het beeld weet normaal. 

Reputatie 1

 

Probleem is hier ook nog steeds hetzelfde. Wat bij ons helpt is even paar seconden terug spoelen en dan op play. Dan loopt het beeld weet normaal. 

 

Top!!! Dit heb ik net getest en dit werkt inderdaad!!

 

@TMOBILE: Deze bug is makkelijk repliceerbaar en lijkt me makkelijk te fixen! Zet deze issue graag op de lijst voor een volgende upgrade plz... Nu moeten je gebruikers naar bagger beeld/geluid luisteren na pauze OF zelf een bug hack uitvoeren om geen last te hebben van de bug. Effe fixen aub

Reputatie 7

Hi @RobbieV86 en @Jaykay68, heel goed dat jullie dit aangeven! Hier wil ik graag wat aan doen. Kunnen jullie de eerdere vragen van Jason die nog niet beantwoord zijn, beantwoorden? Dan dien ik graag een verzoek in bij onze technische dienst. Ter aanvulling wil ik ook graag nog de volgende informatie opvragen:

  • Welke tv en afstandsbediening hebben jullie? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Welke versie van de App is bij jullie geïnstalleerd?
  • Doet het probleem zich ook voor op andere apparaten? 

Ik ben het helemaal met jullie eens dat dit gefixt moet worden! Ik ga dan ook met liefde voor jullie aan de slag, zodra jullie hier op terug zijn gekomen. Thanks, toppers! 💪