Beantwoord

vertraging tussen beeld en geluid


Reputatie 2

Goedenmorgen,

Gisteren omgezet naar het nieuwe tv platform van T-mobile, alles goed gegaan!

echter gisteravond bij de zender NickJR (172) kregen we opeens te maken met haperend beeld.
Dit loste zich vanzelf op, echter zit er nu een vertraging van een paar seconden tussen het beeld en geluid.

ik heb alles al een flushreset ( zo heet dat volgens mij, alle stekkers er uit, eerst media converter opstarten, daarna de modem daarna Tv kastje alleen stroom er in en pas later de netwerkkabel) echter blijft de vertraging er in zitten.

Dit is voor onze 2 jarige zoon echt de zender die hij de hele dag kijkt, nu zal het hem niet opvallen, maar ons wel.

mij hoor graag hoe dit opgelost kan worden.

icon

Beste antwoord door Boris 4 March 2022, 11:58

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

44 reacties

Goedemorgen, 

 Wij hebben precies hetzelfde probleem alleen dan gaat bij ons nu al 2 a 3 dagen aan. 

Hoop dat er snel een oplossing komt 

Reputatie 2

Nog even een aanvullen bericht op de TV anywhere app zit de zelfde vertraging.

Wij hebben hetzelfde probleem bij Nickjr al een aantal dagen. Mijn zoon kijkt niks anders!

T-mobile wanneer wordt dit opgelost???

Reputatie 7
Badge +15

Gaat dit om regio Enschede? Momenteel ervaren mensen daar een storing met internet, tv en vast bellen.

https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

Reputatie 2

Nee helaas regio 2152… voor de rest werkt alles goed, maar zoals eerder gezegd de vertraging zit ook in de TV-Anywhere app.. dus ik denk dat het signaal vanuit de broadcaster niet lekker loopt… dat ze dat niet eens in de paar uur checken of alles goed loopt.

Hier gaat het om de regio 7894 alles werkt goed behalve nickjr zelfs op de app 

Hier in Meppel ook regelmatig problemen met de synchronisatie tussen beeld en geluid. Ook valt de afgelopen twee weken het beeld soms uit en komt dan een paar seconden later weer terug of niet. Vanmiddag was het heel vaak raak. 

Reputatie 2

Vanmorgen nog even gechecked en de vertraging zowel op de tv als in de app is er nog steeds.

Bijzonder dat dit soort dingen niet vanuit T-mobile of de broadcaster worden gecontroleerd of alles goed synchroon loopt.

Reputatie 2

Ik kom er net achter dat het bij ons (2152) is opgelost en ook in de TV-Anywhere app loopt het ook weer synchroon .

Reputatie 7

Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor het signaal. Fijn om te zien dat het probleem bij @ReinoudS zich vanzelf heeft opgelost. Mocht het onverhoopt toch nog voorkomen, laat het vooral weten. We helpen je graag verder op weg! 

Bij @Kimberly26 zie ik dat er inmiddels na contact met onze telefonische collega’s een onderzoek is gestart. We gaan dit onderzoeken en voor je oplossen.

Ervaren jullie nog problemen @Jdongen en @Meppel7943? Dan zorg ik er graag voor dat ook voor jullie een onderzoek kan worden gestart. Willen jullie in dat geval de volgende punten vermelden?

  • Ervaar je dit probleem op TV Anywhere, de TV Box of de TV app? Meerdere antwoorden mogelijk
  • Duikt het probleem op tijdens live TV of bijvoorbeeld ook bij opnames of Terug Kijken?
  • Bij welke zenders ervaar je dit probleem?
  • Ben je in de mogelijkheid een voorbeeld aan te leveren? Denk aan zender, programma, tijd en datum

Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite.

 

Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor het signaal. Fijn om te zien dat het probleem bij @ReinoudS zich vanzelf heeft opgelost. Mocht het onverhoopt toch nog voorkomen, laat het vooral weten. We helpen je graag verder op weg! 

Bij @Kimberly26 zie ik dat er inmiddels na contact met onze telefonische collega’s een onderzoek is gestart. We gaan dit onderzoeken en voor je oplossen.

Ervaren jullie nog problemen @Jdongen en @Meppel7943? Dan zorg ik er graag voor dat ook voor jullie een onderzoek kan worden gestart. Willen jullie in dat geval de volgende punten vermelden?

  • Ervaar je dit probleem op TV Anywhere, de TV Box of de TV app? Meerdere antwoorden mogelijk
  • Duikt het probleem op tijdens live TV of bijvoorbeeld ook bij opnames of Terug Kijken?
  • Bij welke zenders ervaar je dit probleem?
  • Ben je in de mogelijkheid een voorbeeld aan te leveren? Denk aan zender, programma, tijd en datum

Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite.

 

Bij ons is het inmiddels ook opgelost had vanochtend nickjr aangezet en het was weer prima zelfs op de app

Hallo,

Bij ons in Zwolle al een tijdje last van dit probleem. Afgelopen dinsdag maar eens alles van t stroom gehaald en weer onderdeel voor onderdeel opgestart. Dit leek het even te verhelpen, maar helaas.

Wij ervaren dit zowel via de TV-Box als via de TV-App (op de televisie geïnstalleerd).

We kijken best veel BCC zenders, bijv. BBC1 of BBC Entertainment. Waar dit echt zwaar opvalt. Geluid is al geweest maar de acteurs ‘praten’ nog. 

Dit is dus eigenlijk dagelijks de gehele dag. Dus niet echt een specifiek moment te benoemen.

Netflix, youtube of andere kanalen hebben hier geen last van.

De Nederlandse zenders lijken na de herstart nog steeds wel in orde. Kan natuurlijk in de zenderbundel zitten oid.

Hoop dat het opgelost gaat worden, erg vervelend tv kijken op deze manier..

Bij ons is het inmiddels ook opgelost

Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor het signaal. Fijn om te zien dat het probleem bij @ReinoudS zich vanzelf heeft opgelost. Mocht het onverhoopt toch nog voorkomen, laat het vooral weten. We helpen je graag verder op weg! 

Bij @Kimberly26 zie ik dat er inmiddels na contact met onze telefonische collega’s een onderzoek is gestart. We gaan dit onderzoeken en voor je oplossen.

Ervaren jullie nog problemen @Jdongen en @Meppel7943? Dan zorg ik er graag voor dat ook voor jullie een onderzoek kan worden gestart. Willen jullie in dat geval de volgende punten vermelden?

  • Ervaar je dit probleem op TV Anywhere, de TV Box of de TV app? Meerdere antwoorden mogelijk
  • Duikt het probleem op tijdens live TV of bijvoorbeeld ook bij opnames of Terug Kijken?
  • Bij welke zenders ervaar je dit probleem?
  • Ben je in de mogelijkheid een voorbeeld aan te leveren? Denk aan zender, programma, tijd en datum

Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite.

 

Bij ons is het inmiddels ook opgelost had vanochtend nickjr aangezet en het was weer prima zelfs op de app

Goedemiddag, wij kijken via de TV app en het gebeurt tijdens live TV. Ik zal de komende tijd proberen voorbeelden te verzamelen.

 

Fijn weekend!

Wij zijn nu via de tv app naar ARD aan het kijken. Daar loopt het ook niet synchroon.

Morgen, vanochtend TLC 9:28 valt in eens het beeld en geluid weg. Alles op zwart. Even overschakelen naar andere zender en terug, dan is het beeld weer terug.

Reputatie 7

Hi @Meppel7943 ,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik heb direct een onderzoek laten starten. We gaan er alles aan doen om dit direct voor jou te fixen. 

Ook voor @CorBesseling wil ik graag een onderzoek laten starten, maar heb daarvoor nog wel een voorbeeld nodig. Dit is voor onze technische dienst echt noodzakelijk, anders pakken zij het probleem niet op. Ik hoop dan ook van je te horen! 

@Boris via de tv box lijkt het nu weer redelijk goed te gaan. Ik ga t in de gaten houden en meld wanneer, tijd en zender het probleem heeft.

@Boris 8 maart 20.02 Veronica, big bang theory, tv box, niet in sync.

Reputatie 7

Hi @CorBesseling ,

Thanks voor je terugkoppeling! Ook voor jou is er nu een onderzoek gestart. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. We houden jullie via deze weg op de hoogte.

Hallo,

 

Helaas bij ons (postcode 3607) niets dan schering en inslag bij Nick Jr. . Vandaag weer geen synchroon geluid (enkele seconden!) maar regelmatig ook vastlopend of blokkerig beeld. Het probleem speelt alleen bij dit kanaal, alle andere kanalen doen het zonder problemen. We kijken via de TV Box (Amino 610x). Ook als we het programma terug kijken is er een vertraging van enkele seconden.

Best jammer, want het extra tv pakket hebben we alleen voor Nick Jr..…

 

edit 19:08: Zojuist via de TV Anywhere app gekeken, maar ook hier is een vertraging van enkele seconden...

Hallo,

wij hebben hetzelfde probleem, vertraging tussen beeld en geluid.

Wij gebruiken de tv-app. Ook bij opgenomen programma’s loopt het niet goed. Voor zover we nu weten is het alleen bij RTL4 niet goed.

we horen graag hoe het opgelost kan worden.

Reputatie 7

Hi @tha_host en @Anton17, merci dat jullie je hier ook melden! Gelukkig heeft onze technische dienst nu voldoende voorbeelden en de leverancier is volop aan het mee helpen aan een structurele oplossing voor dit issue. Excuses voor het ongemak allemaal. Er wordt alles aan gedaan om het beeld en geluid zo snel mogelijk weer synchroon te krijgen. Graag zou ik iedereen naar dit topic willen verwijzen, waar een workaround is gedeeld: https://community.t-mobile.nl/televisie-493/tv-app-geluid-niet-synchroon-work-around-342962?postid=1662401#post1662401. Hopelijk helpt dit voor jullie, totdat de definitieve oplossing is gedeeld! ❤️

Heel goed dat je aangeeft dat Nick Jr ook regelmatig vastloopt of blokkerig beeld weergeeft @tha_host, want dit is momenteel niet bekend als een algemeen probleem. Zou je eens een powerflip kunnen uitvoeren? Dit doe je als volgt: Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Het gekke is dat ik in het systeem niet zie dat jij een TV Box hebt. Ik zie deze ook niet terug in jouw verbinding. Is deze TV Box rechstreeks aangesloten op het modem? Ik hoor het graag! 😊

@Lisa Klinkt erg geloofwaardig…. Vanochtend via de chat het volgende te horen gekregen: "Selena (30-5-2022 09:14:57): Bedankt voor het wachten. Er loopt momenteel jammer genoeg een algemene storing omtrent dit probleem.  Op dit moment word er nog gewerkt aan een oplossing. Mijn excuses voor het ongemak. ”

Powerflip zal niets helpen en is overigens ook al geprobeerd. Zoals gemeld speelt dit probleem via een Amino TV box, maar ook de T-Mobile TV app en de TV Anywhere app. Die laatste overigens via verschillende (ook niet T-mobile) netwerken. 

Overigens heb ik wel degelijk een TV box. Het is niet gek dat T-mobile dit niet ziet omdat mijn netwerk volledig afgeschermd is en ik een eigen router gebruik. Even om te benadrukken: dat kan nooit de reden zijn dat bij dit identieke kanaal geluidssynchronisatieproblemen optreden: het probleem speelt ook bij de TV anywhere app als ik via 4G kijk (zowel via KPN als via T-Mobile). en dat terwijl alle andere kanalen wel gewoon werken zonder problemen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @tha_host, je snijdt een goed punt aan en het is jammer dat het eerder in de chat op deze manier wellicht wat ongelukkig geformuleerd is of verkeerd begrepen is. Waar Lisa hierboven op doelde, was dat tot voor vanmorgen er nog geen nadere berichtgeving was waarin Nick Jr. ook benoemd werd - het incident omvat een aantal commerciële zenders, maar dat betrof nog geen meldingen van Nick Jr. Sorry voor de miscommunicatie. Inmiddels hebben we begrepen dat ook die zender toegevoegd is aan het lijstje, dus in die zin had de collega bij live chat zeker gelijk!

Wanneer je een eigen router/modem gebruikt, is het voor ons inderdaad niet zichtbaar welke apparatuur gebruikt wordt en kunnen we geen lijnmetingen uitdraaien. Ik neem overigens aan dat het niets te maken heeft met issues op de eigen apparatuur, maar meer dat dit valt onder het algemene incident; het zou wel heel toevallig zijn wanneer Nick Jr. zojuist aangemeld is, maar jij de problemen met sync ervaart op grond van een geheel andere oorzaak - laten we dat bij deze uitsluiten.

We komen hier spoedig op terug!