Beantwoord

vertraging tussen beeld en geluid

  • 2 March 2022
  • 44 reacties
  • 707 Bekeken

Goedenmorgen,

Gisteren omgezet naar het nieuwe tv platform van T-mobile, alles goed gegaan!

echter gisteravond bij de zender NickJR (172) kregen we opeens te maken met haperend beeld.
Dit loste zich vanzelf op, echter zit er nu een vertraging van een paar seconden tussen het beeld en geluid.

ik heb alles al een flushreset ( zo heet dat volgens mij, alle stekkers er uit, eerst media converter opstarten, daarna de modem daarna Tv kastje alleen stroom er in en pas later de netwerkkabel) echter blijft de vertraging er in zitten.

Dit is voor onze 2 jarige zoon echt de zender die hij de hele dag kijkt, nu zal het hem niet opvallen, maar ons wel.

mij hoor graag hoe dit opgelost kan worden.

icon

Beste antwoord door Boris 4 March 2022, 11:58

Bekijk origineel

44 reacties

Wij hebben dit probleem al een hele tijd, is ook niet meer bij te houden op welke zender en wanneer het niet in sync is. Dus wel beetje klaar met melden.

Nu even rond gezapt. is npo2 niet goed, RTL4 is nu redelijk maar ook niet constant. ONS, Outtv, zijn al lang niet meer n sync. Stingray Classica niet goed, erg irritant voor een muziek zender.

Tijdje terug al eens nieuwe tv boxen gehad, leek even een iets beter maar helaas toch niet…

Hoop dat het binnenkort opgelost wordt, anders weet ik niet of we bij T-Mobile blijven....

Hallo Cor,

Helaas sinds gisteravond inderdaad ook weer synchronisatie problemen met NPO2 hier (3607)... Nick Jr. is weer ok nu. Ik snap je frustratie, hier begint het ook aardig toe te nemen...

Reputatie 7
Badge +4

Hi @CorBesseling en @tha_host, heel erg bedankt voor het aanvullen! Momenteel loopt naar de synchronisatie problemen van Nick Jr een apart onderzoek bij onze IT-afdeling. Ik houd dit de komende tijd graag voor jullie in de gaten, zodat ik de updates omtrent dit onderzoek hier met jullie kan delen. Ik ben het volledig met jullie eens dat dit zo snel mogelijk permanent dient te worden opgelost, dus weet dat wij hier druk mee bezig zijn. De prioriteit van dit onderzoek is nog meer verhoogd, dus hopelijk kan ik snel wat met jullie delen hierover.

Hi @CorBesseling, graag wil ik je laten weten dat ik de overige zenders ook heb doorgespeeld naar mijn collega van de technische dienst! Zo zorgen zij ervoor dat al deze zenders zo snel mogelijk weer goed te bekijken en te beluisteren zijn. Excuses voor het ongemak! 

Hier idem! Op veel verschillende kanalen een vervelende vertraging tussen beeld en geluid. De decoder (Amino) is aangesloten op UTP. Naar mijn weten is dit sinds de overgang naar het nieuwe systeem. Gister avond ook via de tv anywhere app een film terugkijken is niet te doen!

Zouden jullie dit hier ook kunnen onderzoeken? postcode 2131

Reputatie 7
Badge +4

Hi @frankb55, merci voor de melding! Ik heb goed nieuws voor jullie allemaal omtrent Nick Jr @tha_host@CorBesseling en @frankb55. De eindfix is in zicht is en wordt nu getest. Ik hoor dan ook heel graag of jullie ook al een verbetering hebben opgemerkt. Kunnen jullie dat laten weten? 

Daarnaast hoor ik ook graag van je @CorBesseling of de issues op de overige zenders (afgezien van de commerciële) die je noemde ook zijn verdwenen? Fingers crossed! 

Fijn als dit opgelost is! Gister is het me niet opgevallen op RTL4 máár nu ik in de app kijk naar Jurassic Park (van vorige week woensdag op veronica) zie ik dat het geluid nog ENORM achter loopt.

Een verbetering? op sommige zenders wel, helaas is het dan een zekerheidje dat een andere zender het probleem vertoont.... Op dit moment is dat bijvoorbeeld 538 TV... 

Gister avond op de tv een film gekeken die liep wel synchroon maar Vandaag Inside via de app terug kijken was waardeloos.

Goedenmorgen,

Gisteren omgezet naar het nieuwe tv platform van T-mobile, alles goed gegaan!

echter gisteravond bij de zender NickJR (172) kregen we opeens te maken met haperend beeld.
Dit loste zich vanzelf op, echter zit er nu een vertraging van een paar seconden tussen het beeld en geluid.

ik heb alles al een flushreset ( zo heet dat volgens mij, alle stekkers er uit, eerst media converter opstarten, daarna de modem daarna Tv kastje alleen stroom er in en pas later de netwerkkabel) echter blijft de vertraging er in zitten.

Dit is voor onze 2 jarige zoon echt de zender die hij de hele dag kijkt, nu zal het hem niet opvallen, maar ons wel.

mij hoor graag hoe dit opgelost kan worden.

 

Gisteren ook omgezet naar het nieuwe tv platform van T-mobile, en ook is daarmee alles redelijk goed gegaan!, alleen bij de zender TV 538 is er nu een vertraging van een paar seconden.

Zeer frustrerend tijdens het bekijken van deze zender.

Hoe gaan we dit euvel oplossen

Regio Lingewaard   postcode 6852Mj

Euvel inmiddels opgelost...Top

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, merci voor het melden! Het klopt dat de resterende zenders nog steeds last hebben van het synchronisatie probleem. Onze IT-afdeling heeft dan ook gevraagd of wij nog om extra voorbeelden kunnen vragen, omdat wij niets liever willen dan dat dit wordt opgelost. Als jullie nog een paar extra voorbeelden kunnen delen van tijdstip/datum en zender/programma, dan zou dat echt super zijn. Merci voor de moeite en nogmaals excuses voor het ongemak! 

Hi @Beatles59, super om te lezen dat dit inmiddels bij je is opgelost! Dankjewel voor het melden, topper. 

Reputatie 2
Badge

Super storend laatste tijd. Vanavond is op RTL4 weer gewoon een storende vertraging van het geluid. Wij gebruiken TV Anywhere app op Google TV en Google Android.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @pHennyWise, exuses voor de late reactie! Het onderzoek loopt nog steeds, maar ik geef graag een korte update aan iedereen in dit topic. De oplospartij heeft de (mogelijke) problemen gevonden en dit wordt nu verder onderzocht. Zodra jullie probleemvrij zijn, dan hoor ik het mega graag. Dan ga ik namelijk aan de slag met de compensaties! 

Reputatie 2
Badge

Ter aanvulling, deze ochtend (21-06) was het geluid niet synchroon op NPO1 (Goedemorgen Nederland) op een Google TV.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @pHennyWise, heel fijn dat je dit hier met ons deelt! Ik kan je gelukkig laten weten dat er geen voorbeelden meer nodig zijn. De oplospartij komt steeds dichterbij de oplossing, dus ik hoop echt dat jullie snel ervaren dat dit probleem (eindelijk) is verholpen. 

Het was even goed, maar Npo1 is totaal niet synchroon meer. Echt niet te kijken. Dit was eerder nog wel okay. Scheelt zo'n 2à3 secondes.

Wij hebben al sinds dag 1 van onze overstap van ziggo naar t mobile problemen met het beeld en geluid. Het duurt al maanden. Zender is wisselend. Het is echt super irritant. Een concert is werkelijk rot om naar te kijken. Soms doet de artiest een praatje maar is het geluid nog bezig met een liedje. Maar ook bij ESPN, npo, sbs etc is het niet te doen.
Ik ben benieuwd wanneer het opgelost is. We zijn nu bijna 6 maanden abonnee maar de overstap terug naar Ziggo zal zo weer snel gemaakt worden want ook de WiFi is slecht en er is geen zicht op verbetering volgens mij? 
 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @CorBesseling, hartstikke goed dat je dit hier meldt! Dit moet zo snel mogelijk worden verholpen, dus ik wil graag extra voorbeelden doorzetten naar onze technische dienst van de zenders naast de commerciële zenders. Zou je kunnen aangeven welke programma je keek op NPO1 waarbij je dit probleem ervaarde inclusief de datum/tijdstip? Dan zorg ik dat mijn collega's hier in gaan duiken. Excuses voor het ongemak!

Hi @BellavdhH, ik kan me helemaal voorstellen dat dit niet prettig kijkt! Ik ben dan ook blij dat je via deze weg aanklopt, zodat ik hierbij kan helpen. Mijn collega's zijn enorm druk bezig om dit issue aan te pakken en op te lossen, maar het lijkt erop dat er nu meerdere zenders bij zijn gekomen. Ik wil dan ook heel graag een verzoek voor je inschieten bij onze technische dienst, zodat dit in het onderzoek kan worden meegenomen. Zou je mij van concretere voorbeelden kunnen voorzien? Dus naast de zender ook de naam van het programma, inclusief datum/tijdstip? Dat zou enorm helpen. Ik ga graag voor je aan de slag! 

Ik vind het heel rot om te lezen dat ook de wifi keuren heeft. Jouw wifi hoort ook perfect te werken, dus hiervoor verwijs ik je graag naar het volgende wiki artikel: Hoe verbeter ik mijn wifi? | T-Mobile Community. Kan je aangeven of deze stappen de verbinding hebben verbeterd? 

Reageer