Beantwoord

vertraging tussen beeld en geluid


Reputatie 2

Goedenmorgen,

Gisteren omgezet naar het nieuwe tv platform van T-mobile, alles goed gegaan!

echter gisteravond bij de zender NickJR (172) kregen we opeens te maken met haperend beeld.
Dit loste zich vanzelf op, echter zit er nu een vertraging van een paar seconden tussen het beeld en geluid.

ik heb alles al een flushreset ( zo heet dat volgens mij, alle stekkers er uit, eerst media converter opstarten, daarna de modem daarna Tv kastje alleen stroom er in en pas later de netwerkkabel) echter blijft de vertraging er in zitten.

Dit is voor onze 2 jarige zoon echt de zender die hij de hele dag kijkt, nu zal het hem niet opvallen, maar ons wel.

mij hoor graag hoe dit opgelost kan worden.

icon

Beste antwoord door Boris 4 March 2022, 11:58

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

44 reacties

Reputatie 7

Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor het signaal. Fijn om te zien dat het probleem bij @ReinoudS zich vanzelf heeft opgelost. Mocht het onverhoopt toch nog voorkomen, laat het vooral weten. We helpen je graag verder op weg! 

Bij @Kimberly26 zie ik dat er inmiddels na contact met onze telefonische collega’s een onderzoek is gestart. We gaan dit onderzoeken en voor je oplossen.

Ervaren jullie nog problemen @Jdongen en @Meppel7943? Dan zorg ik er graag voor dat ook voor jullie een onderzoek kan worden gestart. Willen jullie in dat geval de volgende punten vermelden?

  • Ervaar je dit probleem op TV Anywhere, de TV Box of de TV app? Meerdere antwoorden mogelijk
  • Duikt het probleem op tijdens live TV of bijvoorbeeld ook bij opnames of Terug Kijken?
  • Bij welke zenders ervaar je dit probleem?
  • Ben je in de mogelijkheid een voorbeeld aan te leveren? Denk aan zender, programma, tijd en datum

Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite.

 

Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor het signaal. Fijn om te zien dat het probleem bij @ReinoudS zich vanzelf heeft opgelost. Mocht het onverhoopt toch nog voorkomen, laat het vooral weten. We helpen je graag verder op weg! 

Bij @Kimberly26 zie ik dat er inmiddels na contact met onze telefonische collega’s een onderzoek is gestart. We gaan dit onderzoeken en voor je oplossen.

Ervaren jullie nog problemen @Jdongen en @Meppel7943? Dan zorg ik er graag voor dat ook voor jullie een onderzoek kan worden gestart. Willen jullie in dat geval de volgende punten vermelden?

  • Ervaar je dit probleem op TV Anywhere, de TV Box of de TV app? Meerdere antwoorden mogelijk
  • Duikt het probleem op tijdens live TV of bijvoorbeeld ook bij opnames of Terug Kijken?
  • Bij welke zenders ervaar je dit probleem?
  • Ben je in de mogelijkheid een voorbeeld aan te leveren? Denk aan zender, programma, tijd en datum

Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite.

 

Bij ons is het inmiddels ook opgelost had vanochtend nickjr aangezet en het was weer prima zelfs op de app

Bij ons is het inmiddels ook opgelost

Reputatie 1

Euvel inmiddels opgelost...Top

Reputatie 3

Ter aanvulling, deze ochtend (21-06) was het geluid niet synchroon op NPO1 (Goedemorgen Nederland) op een Google TV.

Reputatie 7

Hi @frankb55, merci voor de melding! Ik heb goed nieuws voor jullie allemaal omtrent Nick Jr @tha_host@CorBesseling en @frankb55. De eindfix is in zicht is en wordt nu getest. Ik hoor dan ook heel graag of jullie ook al een verbetering hebben opgemerkt. Kunnen jullie dat laten weten? 

Daarnaast hoor ik ook graag van je @CorBesseling of de issues op de overige zenders (afgezien van de commerciële) die je noemde ook zijn verdwenen? Fingers crossed! 

Reputatie 7

Hi @pHennyWise, heel fijn dat je dit hier met ons deelt! Ik kan je gelukkig laten weten dat er geen voorbeelden meer nodig zijn. De oplospartij komt steeds dichterbij de oplossing, dus ik hoop echt dat jullie snel ervaren dat dit probleem (eindelijk) is verholpen. 

Fijn als dit opgelost is! Gister is het me niet opgevallen op RTL4 máár nu ik in de app kijk naar Jurassic Park (van vorige week woensdag op veronica) zie ik dat het geluid nog ENORM achter loopt.

@Boris via de tv box lijkt het nu weer redelijk goed te gaan. Ik ga t in de gaten houden en meld wanneer, tijd en zender het probleem heeft.

Reputatie 2

Ik kom er net achter dat het bij ons (2152) is opgelost en ook in de TV-Anywhere app loopt het ook weer synchroon .

Een verbetering? op sommige zenders wel, helaas is het dan een zekerheidje dat een andere zender het probleem vertoont.... Op dit moment is dat bijvoorbeeld 538 TV... 

Gister avond op de tv een film gekeken die liep wel synchroon maar Vandaag Inside via de app terug kijken was waardeloos.

Reputatie 1

Goedenmorgen,

Gisteren omgezet naar het nieuwe tv platform van T-mobile, alles goed gegaan!

echter gisteravond bij de zender NickJR (172) kregen we opeens te maken met haperend beeld.
Dit loste zich vanzelf op, echter zit er nu een vertraging van een paar seconden tussen het beeld en geluid.

ik heb alles al een flushreset ( zo heet dat volgens mij, alle stekkers er uit, eerst media converter opstarten, daarna de modem daarna Tv kastje alleen stroom er in en pas later de netwerkkabel) echter blijft de vertraging er in zitten.

Dit is voor onze 2 jarige zoon echt de zender die hij de hele dag kijkt, nu zal het hem niet opvallen, maar ons wel.

mij hoor graag hoe dit opgelost kan worden.

 

Reputatie 1

Gisteren ook omgezet naar het nieuwe tv platform van T-mobile, en ook is daarmee alles redelijk goed gegaan!, alleen bij de zender TV 538 is er nu een vertraging van een paar seconden.

Zeer frustrerend tijdens het bekijken van deze zender.

Hoe gaan we dit euvel oplossen

Regio Lingewaard   postcode 6852Mj

Wij hebben dit probleem al een hele tijd, is ook niet meer bij te houden op welke zender en wanneer het niet in sync is. Dus wel beetje klaar met melden.

Nu even rond gezapt. is npo2 niet goed, RTL4 is nu redelijk maar ook niet constant. ONS, Outtv, zijn al lang niet meer n sync. Stingray Classica niet goed, erg irritant voor een muziek zender.

Tijdje terug al eens nieuwe tv boxen gehad, leek even een iets beter maar helaas toch niet…

Hoop dat het binnenkort opgelost wordt, anders weet ik niet of we bij T-Mobile blijven....

Hallo Cor,

Helaas sinds gisteravond inderdaad ook weer synchronisatie problemen met NPO2 hier (3607)... Nick Jr. is weer ok nu. Ik snap je frustratie, hier begint het ook aardig toe te nemen...

Hallo,

 

Helaas bij ons (postcode 3607) niets dan schering en inslag bij Nick Jr. . Vandaag weer geen synchroon geluid (enkele seconden!) maar regelmatig ook vastlopend of blokkerig beeld. Het probleem speelt alleen bij dit kanaal, alle andere kanalen doen het zonder problemen. We kijken via de TV Box (Amino 610x). Ook als we het programma terug kijken is er een vertraging van enkele seconden.

Best jammer, want het extra tv pakket hebben we alleen voor Nick Jr..…

 

edit 19:08: Zojuist via de TV Anywhere app gekeken, maar ook hier is een vertraging van enkele seconden...

Hallo,

wij hebben hetzelfde probleem, vertraging tussen beeld en geluid.

Wij gebruiken de tv-app. Ook bij opgenomen programma’s loopt het niet goed. Voor zover we nu weten is het alleen bij RTL4 niet goed.

we horen graag hoe het opgelost kan worden.

@Boris 8 maart 20.02 Veronica, big bang theory, tv box, niet in sync.

Hallo,

Bij ons in Zwolle al een tijdje last van dit probleem. Afgelopen dinsdag maar eens alles van t stroom gehaald en weer onderdeel voor onderdeel opgestart. Dit leek het even te verhelpen, maar helaas.

Wij ervaren dit zowel via de TV-Box als via de TV-App (op de televisie geïnstalleerd).

We kijken best veel BCC zenders, bijv. BBC1 of BBC Entertainment. Waar dit echt zwaar opvalt. Geluid is al geweest maar de acteurs ‘praten’ nog. 

Dit is dus eigenlijk dagelijks de gehele dag. Dus niet echt een specifiek moment te benoemen.

Netflix, youtube of andere kanalen hebben hier geen last van.

De Nederlandse zenders lijken na de herstart nog steeds wel in orde. Kan natuurlijk in de zenderbundel zitten oid.

Hoop dat het opgelost gaat worden, erg vervelend tv kijken op deze manier..

Het was even goed, maar Npo1 is totaal niet synchroon meer. Echt niet te kijken. Dit was eerder nog wel okay. Scheelt zo'n 2à3 secondes.

Reputatie 7

Hi @CorBesseling en @tha_host, heel erg bedankt voor het aanvullen! Momenteel loopt naar de synchronisatie problemen van Nick Jr een apart onderzoek bij onze IT-afdeling. Ik houd dit de komende tijd graag voor jullie in de gaten, zodat ik de updates omtrent dit onderzoek hier met jullie kan delen. Ik ben het volledig met jullie eens dat dit zo snel mogelijk permanent dient te worden opgelost, dus weet dat wij hier druk mee bezig zijn. De prioriteit van dit onderzoek is nog meer verhoogd, dus hopelijk kan ik snel wat met jullie delen hierover.

Hi @CorBesseling, graag wil ik je laten weten dat ik de overige zenders ook heb doorgespeeld naar mijn collega van de technische dienst! Zo zorgen zij ervoor dat al deze zenders zo snel mogelijk weer goed te bekijken en te beluisteren zijn. Excuses voor het ongemak! 

Hier idem! Op veel verschillende kanalen een vervelende vertraging tussen beeld en geluid. De decoder (Amino) is aangesloten op UTP. Naar mijn weten is dit sinds de overgang naar het nieuwe systeem. Gister avond ook via de tv anywhere app een film terugkijken is niet te doen!

Zouden jullie dit hier ook kunnen onderzoeken? postcode 2131

Wij hebben al sinds dag 1 van onze overstap van ziggo naar t mobile problemen met het beeld en geluid. Het duurt al maanden. Zender is wisselend. Het is echt super irritant. Een concert is werkelijk rot om naar te kijken. Soms doet de artiest een praatje maar is het geluid nog bezig met een liedje. Maar ook bij ESPN, npo, sbs etc is het niet te doen.
Ik ben benieuwd wanneer het opgelost is. We zijn nu bijna 6 maanden abonnee maar de overstap terug naar Ziggo zal zo weer snel gemaakt worden want ook de WiFi is slecht en er is geen zicht op verbetering volgens mij? 
 

Goedemorgen, 

 Wij hebben precies hetzelfde probleem alleen dan gaat bij ons nu al 2 a 3 dagen aan. 

Hoop dat er snel een oplossing komt