Beantwoord

Vertraging tv signaal, haperend geluid en niet synchroon geluid op tv.....

  • 21 December 2021
  • 38 reacties
  • 1447 Bekeken

Reeds vanaf het begin van mijn abonnement bij jullie zit er een enorme vertraging in het ontvangst van de beelden tov andere aanbieders. Wanneer ik een voetbalwedstrijd kijk moet ik mijn telefoon opzij leggen want ik krijg van vrienden en push berichten minimaal 15 seconde voor een doelpunt al de melding dat er gescored is. 

Daarnaast haperd het geluid ook vanaf het begin bij het kijken via tv anywhere. 

En sinds kort is daar ook het niet synchroon lopen van het geluid op tv bijgekomen.

De 1ste 2 problemen zijn al eerder aangegeven bij jullie, waarna ik een uur met 1 van jullie speciale telefonistes aan de lijn heb gezeten die het echt op kon lossen, echter de uitkomst na een uur was dat hij het ook allemaal niet wist en ik het maar aan moest kijken en hopen dat het beter zou worden. TOP OPLOSSING.

Welnu, het is dus niet beter maar slechter geworden.

Ik betaal goed geld aan jullie voor een zeer zeer matig product. Kan dit nu eindelijk opgelost worden.

icon

Beste antwoord door Boris 24 December 2021, 14:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

38 reacties

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven ,

Dank je voor je bericht en welkom bij de Community! Ik ga graag voor je na hoe we dit kunnen oplossen. Ik heb daarom direct het dossier erbij gepakt en lees terug dat ons laatste contact inmiddels 140 dagen geleden is. Ik ben daarom ook erg benieuwd welk contact je hebt gehad en met wie je hebt gesproken. Wellicht dat we meer kunnen met de informatie die hierin al is besproken, ter aanvulling op de tips die ik kan meeleveren en hopelijk de juiste oplossing. 

Aan je verhaal weet ik niet welke stappen er al zijn genomen om de kwaliteit op van de TV Box te doen verbeteren, maar op onze Wiki staan tips die al vaak direct goud waard zijn: 

Mocht dit nog niet hebben gewerkt, wil ik je vragen naar de volgende vragen: 

  • Welk probleem ervaar je preciesGeen beeld,vastlopend beeld, blokkerig beeld, wazig beeld, lage resolutie, rare kleur/gloed
  • Hoe vaak komt het voorDagelijks, wekelijks, maandelijks, minder
  • Wanneer gebeurt hetOp specifieke momenten van de dag (bijv in de avond), willekeurig
  • Ervaar je op dat moment ook problemen met je internetverbindingJa, Nee
  • Ervaar je ook problemen met opnemen en/of het bekijken van opnamesJa, Nee
  • Gebeurt het tijdens live TV kijken of tijdens het terug kijken van programma'sTijdens Live TV, tijdens het terug kijken
  • Speelt het op alle zenders of specifieke zenders: Alle zenders, specifieke zenders (en welke zijn dit dan)?
  • Ervaar je ook problemen met het gebruik van TV Anywhere? Ja, Nee
  • Als je meerdere TV Boxen gebruikt, gebeurt het dan op alle TV Boxen? Ja, Nee (is dit niet het geval, volg dan de stappen in dit artikel om de oorzaak op te sporen)

Ik hoor het graag van je! 

Hoi Boris,

 

Dat klopt idd dat het een tijd geleden is dat ik contact heb gehad, en zoals ik in miijn bericht zeg heb ik toen een uur met een collega aan de telefoon gezeten die allerlei tests en resets heeft uitgevoerd, zoals je ongetwijfeld in het dossier kan terugzien, waarna de uitkomst was dat hij het ook niet wist en ik dus maar moest gaan hopen dat het beter zou worden, wat dus niet het geval is.

De afgelopen weken is daar het niet synchroon lopen van het geluid bijgekomen (op beide mediaboxen) waarna ik dus toch maar weer de moed bijeengeraapt heb om dit aan te kaarten.

 

  • Welk probleem ervaar je preciesGeen beeld,vastlopend beeld, blokkerig beeld, wazig beeld, lage resolutie, rare kleur/gloed - ZIE MIJN 1ste bericht
  • Hoe vaak komt het voorDagelijks, wekelijks, maandelijks, minder - ALTIJD
  • Wanneer gebeurt hetOp specifieke momenten van de dag (bijv in de avond), willekeurig - ALTIJD
  • Ervaar je op dat moment ook problemen met je internetverbindingJa, Nee - NEE
  • Ervaar je ook problemen met opnemen en/of het bekijken van opnamesJa, Nee - GEEN IDEE, GEBRUIK IK NOOIT, MAAR ZIE HET NUT MET MIJN PROBLEMEN NIET IN DEZE
  • Gebeurt het tijdens live TV kijken of tijdens het terug kijken van programma'sTijdens Live TV, tijdens het terug kijken - GEEN IDEE, GEBRUIK IK NOOIT, MAAR ZIE HET NUT MET MIJN PROBLEMEN NIET IN DEZE
  • Speelt het op alle zenders of specifieke zenders: Alle zenders, specifieke zenders (en welke zijn dit dan)? - HAPEREND GELUID VIA TV ANYWERE IS OP ALLE ZENDERS, GELUID NIET SYNCHROON VOORAL OP ZENDERS VANAF NR 18 EN VERTRAGING TOV ANDERE AANBIEDERS, TJA OP HOEVEEL KANALEN KAN JIJ VOETBAL KIJKEN?
  • Ervaar je ook problemen met het gebruik van TV Anywhere? Ja, Nee - JA, 
  • Als je meerdere TV Boxen gebruikt, gebeurt het dan op alle TV Boxen? Ja, Nee (is dit niet het geval, volg dan de stappen in dit artikel om de oorzaak op te sporen) - JA

 

 

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven ,

Dank je wel voor je duidelijke antwoord. Ik zal per vraag zo goed mogelijk antwoord proberen te geven, zodat jij op weg bent geholpen. Betreft de vertraging; een aantal T-Mobile Thuis klanten kan inderdaad een vertraging ervaren bij de ontvangst van TV-beeld. Voor Thuis-klanten die we via glasvezel internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij TV kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, T-Mobile Thuis en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van een nieuw platform dat we gebruiken.

Met betrekking tot de vertragingen en niet synchroon lopen bij zowel de TV Box en TV Anywhere, wil ik kijken of een fabrieksreset van het modem het probleem doet oplossen: 

Ik zie dat het modem al enige tijd aanstaat, fouten kunnen zich hierdoor opstapelen wat voor een vertraging in de verbinding kan zorgen. Dit kan zich bijvoorbeeld uitte in de stream van TV Anywhere en de TV Box. Ik hoor graag of je hierdoor verschil ziet. 

sorry maar dit is verre weg van een oplossing. Mijn problemen spelen vanaf het begin, en een factory reset is allemaal al een keer gedaan. Zou heel fijn zijn als je eerst het dossier doorneemt met de zaken die al geprobeerd zijn en die dus niet nogmaals vraagt mij te doen.

En met betrekking tot je uitleg van de vertraging omdat jullie via glasvezel werken, daar kan ik dus serieus niks.mee. Ik moet al mijn vrienden vragen mij niks te zeggen wanneer ik een sportevenement kijk omdat zij via Ziggo, KPN of welke andere aanbieder dan ook al weten wanneer er gescored of gewonnen wordt voordat ik het eindelijk eens zie. 

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven ,

Dank voor je bericht. Zoals eerder aangegeven zijn de laatste berichten inmiddels van 140 dagen terug. In deze maanden tijd kan de situatie enorm verschillen, zo zijn er verschillende updates en werkzaamheden gedaan op ons netwerk waardoor ik graag opnieuw wil kijken naar een oplossing. Ik wil graag zorgen voor een oplossing, maar daarvoor moeten we wel uitzoeken wat er precies aan de hand is. Daarbij kan bijvoorbeeld zo'n factory reset enorm helpen. Ik zie inmiddels terug dat deze is uitgevoerd. 

Voor het niet synchroon lopen van het geluid van de TV Box wil ik ook graag kijken naar hoe de verbinding loopt. Vaak zien we dan een hick-up. Nu zie ik dat er wellicht een switch tussen zit. Zou je ons mee willen nemen in je verbinding en hoe deze is opgesteld?

De factory reset heeft niet geholpen, net zoals het de vorige keer niet hielp, niet verrassend dus.

De installatie is door jullie monteur gedaan, nog extra voor betaald ook, dus je zal echt aan hem moeten vragen hoe dit gedaan is.

 

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven, heel fijn dat je de reset hebt uitgevoerd! Ik had heel erg gehoopt dat dit zou resulteren in de oplossing. Maar geen zorgen, want ik ga je meteen weer verder helpen om de problemen hopelijk voor eens en altijd op te lossen. Goed om te weten dat dit issue zich op beide TV Boxen voordoet. Ik zou je enkel nog willen vragen om een zogenoemde powerflip uit te voeren. Zo weten we zeker dat we alle stappen hebben gehad. Als ook dit niet leidt tot de oplossing, dan ga ik de hulptroepen voor je inschakelen. De powerflip doe je als volgt: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Merci alvast voor de moeite. Ik hoor het graag van je, want ik wil dat jij zo snel mogelijk weer probleemvrij bent! 💪

Goedemorgen, heb dit gisteren gedaan en zoals verwacht heeft dit niks geholpen, en zijn alle problemen, enorme vertraging tov andere aanbieders, niet synchroom lopen van een aantal zenders en het haperende geluid op tv anywhere er nog steeds.

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven, thanks voor de update! Ik ga hier de hulptroepen voor inschakelen zoals ik eerder heb aangegeven. Hiervoor ontvang ik graag de volgende informatie van je: 

  • Wat is het merk apparaat waarop je TV Anywhere kijkt?
  • Wat is de iOS of Android versie?
  • Kan jij enkele zenders/programma's als voorbeeld noemen?

Als jij dit aan kan geven, dan zou dat super zijn. Vervolgens zet ik het verzoek dan uit bij onze technische dienst en zorg ik dat tijdnes dit onderzoek ook gekeken wordt naar het issue op de TV Box. Ik wil dit echt voor je fixen! 

Samsung, zowel op de telefoon als de tablet.

Android

Spike, Discovery, National Geo, RTL z….

Ik hoop alleen wel dat je niet vergeet dat er op ALLE zenders een ENORME vertraging zit tov van alle andere aanbieders. We hebben het vd week nogmaals opgemeten, bij een voetbalwedstrijd zie ik het doelpunt 20 seconde later op tv dan al mijn vrienden.

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven, super dat je zo snel hebt gereageerd! Als je alleen nog kan aangeven welke Samsung telefoon je hebt en welke Android versie het precies is, dan kan de technische dienst hiermee aan de slag. Ik baal er ontzettend van dat jij deze vertraging zo ervaart. Boris heeft al aangegeven dat wij dit weten, maar ik kan dit jammer genoeg niet voor je oplossen. Dit is een gegeven op het nieuwe platform, sorry hiervoor!

Ik ga dan ook extra hard mijn best doen dat jij een perfecte oplossing krijgt voor de issues in de TV Anywhere App en de zenders op de TV Box! Voor het stuk van de zenders bij live tv kijken waarbij het beeld en geluid niet synchroon loopt, wil ik je alvast iets meegeven. Maak jij toevallig gebruik van externe audio apparatuur? Niet alle tv's gaan goed met de instelling ‘dolby'. Er speelt hier een issue waardoor de instelling vaak fout staat bij klanten. Je zou dan juist de instelling 'stereo’ op ‘dolby’ moeten zetten om stereo te ontvangen. In de nieuwe firmware/software update wordt dit opgelost. Mocht dit voor jou van toepassing zijn, wil je dan eens deze aanpassing verrichten en kijken of dit werkt? Ik hoop het! 🤞

Sorry, maar het stoom komt nu even echt uit mijn oren!!!!

De vertraging kan je niet oplossen omdat dat een gegeven is op het nieuwe platform?? 

Waar heb je het in godsnaam over, ik wil gewoon tijdige tv kunnen kijken en niet me volledig van de wereld af moeten zonderen omdat JULLIE een signaal niet tijdig door kunnen sturen,. 

LOS dit op of ik zeg hierbij mijn contract op, en zal iedereen die ik ken duidelijk maken dat je nooit, maar dan ook echt nooiit over moet stappen naar Tmobile.

 Ik betaal toch verdomme geen 70 euro in de maand om een verlaat signaal binnen te krijgen, zijn jullie nou helemaakl van de pot gerukt.

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven, ik had heel graag een andere reactie van je gelezen! Als dit iets is dat we kunnen aanpassen met één druk op de knop, dan had ik dat echt graag gedaan voor je. Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Daardoor verschijnt live tv-content niet direct in beeld, zoals bij traditioneel tv-kijken wel het geval is. 

Als jij nog op mijn eerdere berichtje kan terugkomen over de specificaties van je telefoon en welke Android versie jij gebruikt, dan kan er een onderzoek worden gestart om een oplossing te zoeken voor jouw andere issue. Laat je dit aan mij weten? Dankjewel! 💪

Lisa, dus omdat jullie een achterhaalt idioot en niet goed werkend systeem hebben, waar ik als klant grof geld voor moet betalen, moet ik maar accepteren dat er dik 20 SECONDE vertraging zit tov van alle aanbieders? 

Ik zie een boom nog sneller groeien dan dat jullie je signaal doorzetten!!!

Reputatie 7
Badge +1

@Michael Leuven 100% live zul je nooit krijgen bij welke provider dan ook, alleen in het stadion of langs het circuit is het echt 100% live maar dat ter zijde.

Zelf heb ik nog de tijd meegemaakt dat diverse providers voor het product TV gebruik maakten van Glashart media voor hun TV beelden, als ik me goed herinner werden de streams bij Glashart media         1op1 rechtstreeks zonder tussenkomst doorgezet naar de eindgebruiker.

Over hoeveel seconden vertraging je dan spreekt is me niet bekend aangezien dat heel moeilijk te meten is.

Beste BeMu ga je het nu serieus bagateliliseren? Alle andere providers hebben een veel snellere doorgave, ik verzin het toch niet dat al mijn vrienden en kennissen dik 20 seconde eerder een doelpunt en beslissend moment zien dan dat ik doe? Ik moet iedereen dus maar vertellen dat ze mij niets moeten zeggen tijdens een evenement omdat T-Mobile mooie praatjes kan vertellen maar niet een tijdig signaal doorsturen?

Het is niet moeilijk te meten, het is gewoon een feit, dus kom niet aan met eenn verhaal dat jij nog een andere tijd hebt meegemaakt, buiten het feit dat mij dat niet interreseerd, voegd het totaal niks toe aan een oplossing voor dit probleem. 

 

Nopgmaals, ik betaal geen 70 euro per maand (als we toch uit oude doos gaan ophalen, ik heb de tijd nog meegemaakt dat ik in Gulden nog niet eens de helft betaalde) om als een kluizenaar te gaan moeten leven.

 

Los het op of kom met een bevredigende oplossing.

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven, zoals Boris eerder aangaf maken ook andere Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start etc. gebruik van streaming. Aangezien de vertraging zich in het systeem bevindt, is hier geen oplossing voor. Ik vind het echt rot dat jij dit zo ervaart, excuses! 

Dat zijn allemaal online platforms, die via de apps kijkt op je telefoon of tablet, wat heeft dat in hemelsnaam te maken met het TV abonnement wat ik van jullie afneem en waar dus de vetraging op zit??

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven, bij ons is de tv stream hetzelfde als die van onze Apps! Mocht je nog andere vragen hebben hierover, laat het dan vooral weten. Ik help je graag! 🎈

Ja ik heb nog een vraag, hoe kan ik mijn abonnement opzeggen aangezien jullie mij een waardeloos product onder valse voorwendselen hebben aangesmeerd.

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven, ik had heel erg gehoopt dat jij ondanks de vertraging tevreden was over jouw abonnement! Ik respecteer je keuze uiteraard en kan je hier uiteraard bij helpen. Omdat jij je momenteel nog binnen je contract bevindt, krijg je wel een afkoopsom wanneer je nu besluit op te zeggen. Ik zou dan per 20-02-2022 het abonnement voor je kunnen stopzetten. De afkoopsom bedraagt vervolgens het aantal resterende maanden van het contract x de kosten voor het laagst mogelijke internetabonnement. Wil je dat ik dit voor je in orde maak? Ik hoor het graag van je! 

Lisa, allereerst, over welk onderdeel van mijn maandelijks 70 euro kostende abonnement zou ik precies tevreden moeten zijn? Tijdige weergave hebben jullie niet, synchroon lopend geluid ook niet, daarentegen hebben jullie dan weer wel een hakkelend geluid op tv anywhere maar dat is niet echt iets om blij mee te zijn lijkt mij.

 

Ok, dus omdat JULLIE mij een waardeloos product hebben aangesmeerd moet ik een afkoopsom betalen? Snap jij het nog.

 

Als T-Mobile mij als klant zou willen behouden zou je met een oplossing moeten komen waardoor ik mee enigzins serieus genomen voel en mee zou kunnen leven. 

Ik ben reuze benieuwd…..

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@Michael Leuven De reden waarom onze tv-dienst achterloopt komt, zoals ook al eerder aangegeven, door de streamingstechnologie die gebruikt wordt voor het gehele tv-signaal, dus ook voor op de TV Boxen. Dit kan dan ook niet aangepast worden, zoals hoe jij dat wilt.

Verder snap ik dat je baalt over de afkoopsom als je wilt opzeggen. Nadat het abonnement van start is gegaan, heb je 14 dagen bedenktijd gehad om dit kosteloos te doen. Dit heb je niet gedaan, terwijl we deze streamingstechnologie al sinds het begin hebben op dit tv-platform. Ik wil je graag een oplossing bieden voor de vertraging als dat kon, maar dit is er momenteel gewoonweg niet. Wel kunnen we kijken hoe we de andere problemen kunnen oplossen! Over het geluid dat niet synchroon loopt, had je nog getest door de geluidsinstellingen aan te passen van dolby naar stereo of andersom zoals mijn collega Lisa vroeg? 

@Demi prima joh, als jij met dit soort bijdehandte opmerkingen jullie gelijk wil bewijzen zijn we snel klaar. Maar het echt snappen doe jij niet, ik baal er niet van dat ik een afkoopsom moet betalen om op te zeggen, ik baal ervan dat jullie product waardeloos is, dikke tip, geef vooraf aan aan mensen dat jullie product dikke vertraging heeft…. Ik baal niet van die afkoopsom, die vind ik ronduit schandalig.

 

Als je de moeite had genomen in de trackgeschiedenis te kijken dan had je gezien dat ik meteen melding had gemaakt van de vertraging, en ik kan je garanderen dat jullie toen niet gemeldt hebben dat dit door streamingtechnologiefabel kwam. 

 

Alles heb ik al in den treure geprobeerd, maar niks helpt, zoals al 500x gezegd..

 

Als je dit misschien wel kan, zou je mij dan de EXACTE datum kunnen geven wanneer ik wel kosteloos kan opzeggen, dan kan ik dat namelijk even in mijn agenda zetten.