Beantwoord

Vertraging tv signaal, haperend geluid en niet synchroon geluid op tv.....

  • 21 December 2021
  • 38 reacties
  • 1458 Bekeken

Reeds vanaf het begin van mijn abonnement bij jullie zit er een enorme vertraging in het ontvangst van de beelden tov andere aanbieders. Wanneer ik een voetbalwedstrijd kijk moet ik mijn telefoon opzij leggen want ik krijg van vrienden en push berichten minimaal 15 seconde voor een doelpunt al de melding dat er gescored is. 

Daarnaast haperd het geluid ook vanaf het begin bij het kijken via tv anywhere. 

En sinds kort is daar ook het niet synchroon lopen van het geluid op tv bijgekomen.

De 1ste 2 problemen zijn al eerder aangegeven bij jullie, waarna ik een uur met 1 van jullie speciale telefonistes aan de lijn heb gezeten die het echt op kon lossen, echter de uitkomst na een uur was dat hij het ook allemaal niet wist en ik het maar aan moest kijken en hopen dat het beter zou worden. TOP OPLOSSING.

Welnu, het is dus niet beter maar slechter geworden.

Ik betaal goed geld aan jullie voor een zeer zeer matig product. Kan dit nu eindelijk opgelost worden.

icon

Beste antwoord door Boris 24 December 2021, 14:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

38 reacties

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven,

Dank je wel voor je bericht. Na mijn laatste antwoord heb ik niks meer van je vernomen, maar heeft onze technische dienst ervoor gekozen om alsnog een monteur aan te sturen voor het probleem. We hebben de situatie uitgebreid getest met jouw klantgegevens op verschillende platforms, maar lijken het probleem nergens terug te vinden. Bij tests zien we geen vertraging en verslechtering van de stream. Ook het nalopen van het netwerk biedt geen soelaas. 

Ik wil graag kijken wat we wél kunnen doen, en dat is een eventuele compensatie leveren. Daarbij bied ik je ook de ruimte aan om eventueel te ontbinden zonder kosten. Nu ben ik erg benieuwd hoe je daar zelf over denkt. Ik hoor het graag van je.

Het is inmiddels anderhalve week geleden dat de monteur langs is geweest, en gezien het feit dat hij helaas niks aan de problemen kon doen aangezien hij aangaf dat deze problemen bij heel veel mensen voorkomen en de oorzaak bij Tmobile zelf ligt (zelfs hijzelf had deze problemen thuis….) had ik wel enige terugkoppeling van jullie verwacht hoe jullie dit gaan oplossen…. Maarja, dat was tegen beter weten in natuurlijk, Tmobile neemt zijn klanten namelijk niet serieus…..

 

Problemen zijn alleen maar erger geworden, het niet synchroon lopen van geluid en beeld begint bij lachwekkend te worden, secondes zit er soms tussen…..

 

Wanneer gaat hier nu eindelijk iets aan gedaan worden, nogmaals ik betaal een belachelijk hoge prijs voor een idioot slecht product. Los het op en kom met een fatsoenlijke compensatie, niet morgen, niet volgende week maar NU!

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven ,

Dank je wel voor het heldere antwoord. Ik heb direct een onderzoek laten starten door onze technische dienst om de problemen met TV Anywhere te onderzoeken en op te lossen. Ik heb goede hoop dat we daarmee de helpende hand kunnen bieden. Voor de problemen met het geluid en het vastlopende beeld wil ik graag een monteur voor je aansturen om ter plekke naar dit probleem te kijken, ook omdat we een verlaagde stream zien binnenkomen. Dit wil ik wel in samenspraak doen. Kan ik deze afspraak voor je inschieten? Ik hoor het graag van je.

Ook deze vragen heb ik al tig keer gegeven. Op elk apparaat waar ik tv anywhere gebruik is er dit probleem. Dus via desktop, mobiel en Tablet. Altijd zijn die problemen er, altijd.

En nee ik kan die bekabeling niet veranderen.

En ja de ESPN problemen zijn er ook nog steeds, moet ik daarvoor bij jullie op kantoor kabeltjes komen vervangen?

Reputatie 7

Hallo @Michael Leuven ,

We doen ons best om je zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien. We beantwoorden topics op volgorde van binnenkomst, waardoor het bij drukte iets langer kan duren. Ik wil de situatie met TV Anywhere graag voor je doorzetten, maar heb daarbij nog enkele gegevens nodig: 

  • Welke versie van TV Anywhere gebruik je?
  • Op welk apparaat wordt TV Anywhere gebruikt? Merk, type, software
  • Wanneer je problemen ervaart, ben je dan verbonden met het wifi van T-Mobile of bijvoorbeeld een mobiele verbinding?

Voor de synchroon problemen vraag ik je niet op de hele bekabeling te veranderen, enkel om de verbinding van de TV Box te testen op een andere LAN poort van het modem. Mocht je in de mogelijkheid zijn, is dit essentieel voor het onderzoek. Ik hoor het graag van je.

We zijn een dag verder en nog steeds geen reactie, en alle problemen zijn er allemaal nog.

Gaat Tmobile nog iets ondernemen om hier wat aan te doen????

Gisteravond ook wederom een bevroren ESPN beeld, kom niet met de “We zijn we hiervan op de hoogte en werken we hard aan een oplossing. Mijn excuses voor dit ongemak.” reactie want IK HEB DAAR NIKS AAN!!!! Ik betaal JULLIE hier extra voor, zorg dat het werkt! Ik neem aan dat voor komende maand de kosten van ESPN niet rekening worden gebracht aangezien jullie, en niemand anders, het signaal niet werkend door kunnen zetten…...

We hebben niet alleen contact gehad over de vertraging van het tv signaal, al die andere problemen heb ik toen ook al meermaals aamgegeven waar vervolgens geen enkele oplossing voor kwam.

 

Het ESPN probleem is nog altijd niet opgelost, meerdere zenders hebben het nu zelfs, heel verrassend is het allemaal niet meer gezien de erbarmelijke staat van het product dat jullie leveren. 70 euro per maand he….

 

Nee ik ben niet in staat om het geheel zelf opnieuw te bekabelen. Hiervoor heb ik jullie betaald tijdens de installatie van het geheel, heb zelfs toen de monteur er was nog dik 100 euro extra betaald voor extra kabels en splitters.

 

Het krakende geluid bij TV anywhere is er gewoon altijd, niet op 1 zender, 1 programma of 1 tijdstip.

Overigens loopt ook daar dikwijls het geluid niet synchroom…..

 

 

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven ,

Dank voor het delen van je bericht en ervaring. We hebben natuurlijk al even contact gehad over de vertraging van de TV stream, maar ik kijk graag met je mee naar het niet synchroon lopen en het krakende geluid. Wat betreft de problemen met de ESPN zender, zijn we hiervan op de hoogte en werken we hard aan een oplossing. Mijn excuses voor dit ongemak. 

Wat betreft de problemen met het synchroon lopen van het geluid; ik heb direct een meting gedaan van de verbinding en zie dat er op één poort van het modem zich enkele fouten voortdoen door de bekabeling. Het gaat hierbij om de bekabeling aangesloten op LAN poort 3. Ben je in de mogelijkheid om de verbinding via een directe verbinding te testen op een andere poort en met een andere kabel? Ik ben erg benieuwd of dit resultaat geeft. 

Ook met de TV Anywhere problemen kijk ik graag mee. Om onze technische collega's zo goed mogelijk in te lichten en je van een goede oplossing te voorzien, wil ik je graag om een voorbeeldprogramma vragen waarbij dit probleem voortkomt. Op deze manier kunnen we een ‘deepdive’ doen op de problemen. Denk daarbij aan zender, programma, tijd en datum. Alvast heel erg bedankt. 

Inmiddels zijn we weer een maand verder en zijn de problemen enkel en alleen maar erger geworden. Over de vertraging heb ik het maar niet meer, want dat probleem wil het grote machtige T-Mobile niet oplossen. 

Het niet synchroom lopen van beeld en geluid is alleen maar erger geworden, steeds meer zenders hebben dit, krakend geluid op tv-anywhere ook niet opgelost, en daar hebben we nu ook bij gekregen dat ik heel dikwijls beide decoders moet resetten omdat ze op 1 zender vast blijven staan (naar een andere zender zappen gaat dus niet) en bevriesd ESPN gewoon volledig (resetten van de decoder en internet heeft GEEN nut). Is dit ook een bekend probleem van Tmobile waar jullie je klanten wel gewoon voor laten doorbetalen maar geen oplossing gaan bieden? 

Het zou zo fijn als jullie in elk geval 1 van deze problemen serieus kunnen nemen en op zouden lossen….

Wat ik eigenlijk nog het meest treurige aan dit hele verhaal vind is dat  in de andere topic over ditzelfde probleem dat je doorstuurde heel duidelijk naar voren komt dat T-mobile zegt en denkt “Ja weten dat ons product niet voldoet aan de door een klant te mogen verwachten standaard maar we gaan er niks aan doen om dit te veranderen”. Sterker nog, de klanten die dit probleem ervaren zoeken het maar uit, doorbetalen is het devies want wij zwaaien met ons contract. 

Niks geen tegoedkoming, coulance of anderzijdse oplossing. Triest, heel triest.

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven ,

Ik schrik van je bericht, want ik heb nooit de intentie gehad om zo over te komen. Mijn waarnemingen zijn gebaseerd op de documentatie en loggings die mijn collega's achterlaten, waarbij er naast ons contact alleen het bovenstaande bekend is. Het contact wat jij daarbij aangeeft, is daarin niet meegenomen. Ik wil daarbij kenbaar maken dat ik je zeker niet als leugenaar uit maak, maar uitga van de documentatie die wij hebben. Mijn excuses als dat anders geïnterpreteerd kan worden, dit is niet mijn bedoeling geweest.  

Serieus Boris, ga jij mij nu de maat nemen en zeggen dat ik niet respectvol en lief mijn vragen stel? 

Dat is toch wel echt de wereld op zijn kop, temeer omdat jij in de laatste post mij dus voor leugenaar uitmaakt, over respectvol gesproken.

Zoals aangegeven, ging het contact wat ik toendertijd heb gehad enkel en alleen over de vertraging en heb ik dik een uur met een “probleemoplosser" aan de telefoon gezeten die uiteindelijk met de oplossing kwam “nou kijk het maar even aan, hopelijk verdwijnd de verttraging vanzelf”. Dit verzin ik zeker allemaal.

 

De Community zit voor mij klaar, laat mij niet lachen. Vanaf Juni ben ik met gierende bandjes bij jullie vertrokken, en ik zal ook iedereen die ik ken adviseren hetzelfde te doen. 

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven ,

Dank voor je antwoord. Ik wil je vragen je vragen op een nette en respectvolle manier voor te leggen. We proberen je aan deze kant te informeren over de problematiek die je ervaart en daarbij communiceren we op een vriendelijke toon. Ik zou het op prijs stellen als dat ook wederzijds het geval is.

Ik heb daarbij ook de geschiedenis erbij gepakt, en zie dat in het contact van 171 dagen geleden geen melding of onderzoek uitgaand van de vertraging in de stream. Dat is naast het contact hier op de Community en één eerder contactpunt het enige contact wat we hebben gehad. Ik had je graag eerder tekst en uitleg kunnen geven over de vertraging in de stream, waar wij een uitermate groot onderzoek naar hebben verricht. Wellicht dat dit topic van enkele maanden geleden je daarbij meer kan vertellen dan enkel een moderator: 

Ik had je met alle liefde een oplossing willen bieden hiervoor, maar op korte termijn zal hier geen oplossing voor zijn. 

Daarnaast heb ik ook direct uitgezocht hoe het zit met de contractvrijheid en zie dat je sinds 21 mei een jaarcontract bent aangegaan, die in juni is ingegaan. Na het aflopen van het jaarcontract, kan dan ook een opzegging worden doorgezet zonder afkoopsom. Ik hoop je hier in ieder geval de duidelijk mee te hebben kunnen geven, waardoor je goed bent geïnformeerd. Voor vragen, zit de Community natuurlijk voor je klaar.

@Demi prima joh, als jij met dit soort bijdehandte opmerkingen jullie gelijk wil bewijzen zijn we snel klaar. Maar het echt snappen doe jij niet, ik baal er niet van dat ik een afkoopsom moet betalen om op te zeggen, ik baal ervan dat jullie product waardeloos is, dikke tip, geef vooraf aan aan mensen dat jullie product dikke vertraging heeft…. Ik baal niet van die afkoopsom, die vind ik ronduit schandalig.

 

Als je de moeite had genomen in de trackgeschiedenis te kijken dan had je gezien dat ik meteen melding had gemaakt van de vertraging, en ik kan je garanderen dat jullie toen niet gemeldt hebben dat dit door streamingtechnologiefabel kwam. 

 

Alles heb ik al in den treure geprobeerd, maar niks helpt, zoals al 500x gezegd..

 

Als je dit misschien wel kan, zou je mij dan de EXACTE datum kunnen geven wanneer ik wel kosteloos kan opzeggen, dan kan ik dat namelijk even in mijn agenda zetten.

Reputatie 7
Badge +8

@Michael Leuven De reden waarom onze tv-dienst achterloopt komt, zoals ook al eerder aangegeven, door de streamingstechnologie die gebruikt wordt voor het gehele tv-signaal, dus ook voor op de TV Boxen. Dit kan dan ook niet aangepast worden, zoals hoe jij dat wilt.

Verder snap ik dat je baalt over de afkoopsom als je wilt opzeggen. Nadat het abonnement van start is gegaan, heb je 14 dagen bedenktijd gehad om dit kosteloos te doen. Dit heb je niet gedaan, terwijl we deze streamingstechnologie al sinds het begin hebben op dit tv-platform. Ik wil je graag een oplossing bieden voor de vertraging als dat kon, maar dit is er momenteel gewoonweg niet. Wel kunnen we kijken hoe we de andere problemen kunnen oplossen! Over het geluid dat niet synchroon loopt, had je nog getest door de geluidsinstellingen aan te passen van dolby naar stereo of andersom zoals mijn collega Lisa vroeg? 

Lisa, allereerst, over welk onderdeel van mijn maandelijks 70 euro kostende abonnement zou ik precies tevreden moeten zijn? Tijdige weergave hebben jullie niet, synchroon lopend geluid ook niet, daarentegen hebben jullie dan weer wel een hakkelend geluid op tv anywhere maar dat is niet echt iets om blij mee te zijn lijkt mij.

 

Ok, dus omdat JULLIE mij een waardeloos product hebben aangesmeerd moet ik een afkoopsom betalen? Snap jij het nog.

 

Als T-Mobile mij als klant zou willen behouden zou je met een oplossing moeten komen waardoor ik mee enigzins serieus genomen voel en mee zou kunnen leven. 

Ik ben reuze benieuwd…..

 

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven, ik had heel erg gehoopt dat jij ondanks de vertraging tevreden was over jouw abonnement! Ik respecteer je keuze uiteraard en kan je hier uiteraard bij helpen. Omdat jij je momenteel nog binnen je contract bevindt, krijg je wel een afkoopsom wanneer je nu besluit op te zeggen. Ik zou dan per 20-02-2022 het abonnement voor je kunnen stopzetten. De afkoopsom bedraagt vervolgens het aantal resterende maanden van het contract x de kosten voor het laagst mogelijke internetabonnement. Wil je dat ik dit voor je in orde maak? Ik hoor het graag van je! 

Ja ik heb nog een vraag, hoe kan ik mijn abonnement opzeggen aangezien jullie mij een waardeloos product onder valse voorwendselen hebben aangesmeerd.

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven, bij ons is de tv stream hetzelfde als die van onze Apps! Mocht je nog andere vragen hebben hierover, laat het dan vooral weten. Ik help je graag! 🎈

Dat zijn allemaal online platforms, die via de apps kijkt op je telefoon of tablet, wat heeft dat in hemelsnaam te maken met het TV abonnement wat ik van jullie afneem en waar dus de vetraging op zit??

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven, zoals Boris eerder aangaf maken ook andere Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start etc. gebruik van streaming. Aangezien de vertraging zich in het systeem bevindt, is hier geen oplossing voor. Ik vind het echt rot dat jij dit zo ervaart, excuses! 

Beste BeMu ga je het nu serieus bagateliliseren? Alle andere providers hebben een veel snellere doorgave, ik verzin het toch niet dat al mijn vrienden en kennissen dik 20 seconde eerder een doelpunt en beslissend moment zien dan dat ik doe? Ik moet iedereen dus maar vertellen dat ze mij niets moeten zeggen tijdens een evenement omdat T-Mobile mooie praatjes kan vertellen maar niet een tijdig signaal doorsturen?

Het is niet moeilijk te meten, het is gewoon een feit, dus kom niet aan met eenn verhaal dat jij nog een andere tijd hebt meegemaakt, buiten het feit dat mij dat niet interreseerd, voegd het totaal niks toe aan een oplossing voor dit probleem. 

 

Nopgmaals, ik betaal geen 70 euro per maand (als we toch uit oude doos gaan ophalen, ik heb de tijd nog meegemaakt dat ik in Gulden nog niet eens de helft betaalde) om als een kluizenaar te gaan moeten leven.

 

Los het op of kom met een bevredigende oplossing.

Reputatie 7
Badge +1

@Michael Leuven 100% live zul je nooit krijgen bij welke provider dan ook, alleen in het stadion of langs het circuit is het echt 100% live maar dat ter zijde.

Zelf heb ik nog de tijd meegemaakt dat diverse providers voor het product TV gebruik maakten van Glashart media voor hun TV beelden, als ik me goed herinner werden de streams bij Glashart media         1op1 rechtstreeks zonder tussenkomst doorgezet naar de eindgebruiker.

Over hoeveel seconden vertraging je dan spreekt is me niet bekend aangezien dat heel moeilijk te meten is.

Lisa, dus omdat jullie een achterhaalt idioot en niet goed werkend systeem hebben, waar ik als klant grof geld voor moet betalen, moet ik maar accepteren dat er dik 20 SECONDE vertraging zit tov van alle aanbieders? 

Ik zie een boom nog sneller groeien dan dat jullie je signaal doorzetten!!!

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven, ik had heel graag een andere reactie van je gelezen! Als dit iets is dat we kunnen aanpassen met één druk op de knop, dan had ik dat echt graag gedaan voor je. Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Daardoor verschijnt live tv-content niet direct in beeld, zoals bij traditioneel tv-kijken wel het geval is. 

Als jij nog op mijn eerdere berichtje kan terugkomen over de specificaties van je telefoon en welke Android versie jij gebruikt, dan kan er een onderzoek worden gestart om een oplossing te zoeken voor jouw andere issue. Laat je dit aan mij weten? Dankjewel! 💪