Beantwoord

vertraging tv uitzendingen


Reputatie 2

Goedendag,

tijdens de 4 mei herdenking om 20:00 merkte ik dat er een vertraging zit van ongeveer 25 seconden tussen de uitzending en de daadwerkelijke tijd.

nu snap ik dat er altijd wel een vertraging in zit van enkele seconden, maar 25 seconden vind ik vrij fors.

ik heb een 1Gbit/sec glasvezel verbinding met een T-50 modem.

Ik hoop dat T-Mobile maar kan kijken.

icon

Beste antwoord door Lisa 5 May 2022, 13:34

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7

Hi @ReinoudS, tof om te zien dat je hiervoor in dit topic aan de bel trekt! Het klopt inderdaad dat je een vertraging ervaart en ik geef je graag meer duidelijkheid waardoor dit komt. 

Een aantal T-Mobile voor thuis klanten kan inderdaad een vertraging ervaren bij de ontvangst van tv-beeld. Voor de klanten die we via Glasvezel internet en TV leveren zoals jij, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij tv-kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, T-Mobile Thuis en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van een nieuw platform dat we gebruiken, waarmee we nu tv-kijken zonder TV Box kunnen aanbieden. Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Daardoor verschijnt live tv-content niet direct in beeld, zoals bij traditioneel tv-kijken wel het geval is. Excuses hiervoor. Als je verder nog vragen hebt, stel ze dan vooral. Ik help je graag! 😊

Reputatie 3

@ReinoudS klopt wat lisa zegt, maar kpn heeft wel gewoon een decoder zonder streaming. T-Mobile levert gewoon een platform over je decoder wat eigenlijk voor je mobiel gemaakt is.

Daarnaast is de vertraging tussen live tv op de decoder en het streaming platform van KPN maar een sec. of 5. Dus er is nog heel wat te sleutelen aan de kant van t-mobile.

Niet alleen de vertraging, maar ook de kwaliteit laat te wensen over. In dit topic wordt het beide besproken: 

 

Reputatie 2

Dank je wel voor de beantwoording @Lisa , wat ik al aangaf is dat ik best snap dat er een vertraging in zit. (Btw.Toen ik nog verbinding via KPN Netwerk had was dit minder) maar 25 seconden is echt te lang. Ook zit er vaak vertraging tussen het geluid en het beeld, vooral bij NPO.

 

ik hoop dat T-mobile dit snel gaat oplossen aangezien dit niet echt een verbetering is.

 

Reputatie 7
Badge +1

Naar mijn overtuiging zit hem nou net de bottleneck in het gebruik van streaming-technologie dit is een techniek die wel geschikt is voor een smartphone of tablet welke gebruik maken veelal kleine schermen, en waarbij enige vertraging minder erg is.

Daarom gaat er niks boven de wijze waarop T-Mobile op het oude platform de beelden doorgeeft(gaf) veel beter zou zijn de klant laten kiezen de streaming technologie met al zijn beperkingen zoals vertraging en aanmerkelijk slechter beeld, of wat eerder werd gebruikt ( oude platform)

Voor de grote update was er geen enkel probleem, ik heb een decoder. Inmiddels al een aantal keren contact gehad met de klantenservice en het is een bekend probleem.

Het is ook niet bekend hoe lang dit nog gaat duren.

Je zou zeggen dat het niet zo lang zou moeten duren. 

Ook vond ik het oude platform veel fijner werken maar dat is wellicht persoonlijk.

Reputatie 7
Badge +1

@rfjhuijbrechts Of het oude of nieuwe platform beter werkt is inderdaad een persoonlijke ervaring, zelf heb ik nog het oude platform en vind dat heel fijn werken, vergelijk je het echter met wat KPN heeft dan blijft het platform(en) van T-Mobile lichtjaren achter wat betreft mogelijkheden.

@rfjhuijbrechts Of het oude of nieuwe platform beter werkt is inderdaad een persoonlijke ervaring, zelf heb ik nog het oude platform en vind dat heel fijn werken, vergelijk je het echter met wat KPN heeft dan blijft het platform(en) van T-Mobile lichtjaren achter wat betreft mogelijkheden.

@BeMu Ik wil het oude platform ook terug eigenlijk, maar bij de klantenservice zegt dat het niet mogelijk is om dit terug te zetten. Ik zou graag willen weten hoe het kan dat dit bij u nog wel het oude platform is. Wat betreft de mogelijkheden vind ik het prima bij T-Mobile, je hebt tv en dat is het belangrijkste.

Reputatie 7
Badge +14

Het migratie proces is alleen ingericht van het oude naar het nieuwe platform. Andersom is niet mogelijk. Alle nieuwe klanten worden al sinds lange tijd alleen nog maar direct op dat nieuwe platform aangesloten. Er zit ook een (nog niet gecommuniceerde) einddatum aan dat oude platform. Dus gaan ze geen ontwikkeling doen omvan nieuw naar oud weer mogelijk te maken.

Reputatie 7
Badge +1

Er is volgens mij wel ergens een topic welke behandeld hoe men weer terug kan naar het oude platform maar of dit al of niet illegaal is wil en kan ik niet over oordelen.

Wel is het zo dat bij dergelijke ingrepen door een klant zelf gedaan vaak elke vorm van ondersteuning door de provider vervalt en ook alle kosten welke er eventueel uit voortvloeien voor eigen rekening zijn.

Waarom ik nog op oude platform zit?  ik kom nog uit de tijd van Vodafone thuis en ook nog uit de tijd dat althans waar Reggefiber (KPN) glasvezel heeft aangelegd ALLE providers exact de zelfde apparatuur gebruikten en de tv streams van Glashart media kwamen, later heeft KPN dit overgenomen.

Dit netwerk werd later WBA genoemd en de providers begonnen langzamerhand hun eigen apparatuur en platform(s) te introduceren de tv streams in mijn geval komen in basis van KPN wel bepaald T-Mobile zelf welke men kan kijken.

Bovendien heb ik ze gezegd dat ik onder geen enkele voorwaarde over wil naar het nieuwe platform

Reputatie 7
Badge +6

@rfjhuijbrechts Als ik zo vrij mag zijn om schaamteloos mijn eigen topic te promoten:

Dit is het topic waar @BeMu op doelt. Hoewel het eigenlijk niet de bedoeling van T-Mobile is dat er mensen teruggaan is het zeker niet illegaal. Ik heb immers groen licht van ze gekregen om dit online te zetten. Ze kunnen er alleen geen ondersteuning op bieden. Lees het eerst goed door, want er zitten wat mitsen en maren aan. Bovendien is het niet voor de eeuwigheid. Vroeg of laat gaat de stekker uit het oude platform. Mocht je hier vragen over hebben, dan hoor ik het graag.