vervanging entone harddisk recorder door cloud

  • 1 November 2022
  • 6 reacties
  • 102 Bekeken

onderdeel van mijn abonnement is nog steeds een entone harddisk recorder draaiend om het oude tv platform. nu ook cloud opname van de vlaamse zenders mogelijk zijn wil ik wel overstappen. Kan het TV box abonnement worden opzegd en in plaats daarvan cloud opname aan gezet zonder de rest van m'n abonnement te wijzigen?  ik gebruik al TV anywhere op een apple TV, heb dus geen nieuw kastje nodig…

 

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @obbommel, top dat je over wilt gaan op het nieuwere platform inclusief Cloud Opnemen, dit maak ik graag voor je in orde! Om over te gaan op T-Mobile TV, dien je enkel in het bezit te zijn van een Aria 610x TV Box, zo te zien heb je deze in gebruik, klopt dat? De Entone harddiskrecorder dienen we direct af te melden omdat deze niet compatibel is met het nieuwere platform. Dit betekent wel dat je gedurende het migratieproces (zo'n twee weken) tijdelijk niets kunt opnemen.

De harddiskrecorder mag na afmelding naar een milieustraat worden gebracht of bij het grofvuil geplaatst worden, deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.

Zodra de migratie voltooid is, kunnen we ook de Aria 610x afmelden en kun je gebruikmaken van de optie “Kijken zonder TV Box”; dit kun je zelf aanpassen in My T-Mobile! 😄👍

Reputatie 7
Badge +16

Naar aanleiding van onze privéconversatie, plaats ik mijn bericht ook in het topic:

Wanneer je enkel de harddiskrecorder (Entone) uit het abonnement haalt, betaal je € 10 per maand minder. Kies je hierna voor Cloud Opnemen dan komt daar € 5 per maand bij, jouw berekening is helemaal correct.

Reputatie 7
Badge +16

Voor de volledigheid plaats ik ook dit privébericht van mezelf in jouw topic:

Helemaal top, dan zet ik het migratieproces vandaag in gang zodat je over ongeveer twee weken op het nieuwe platform zit.

De Entone recorder haal ik het uit het abonnement, daar hoef jij verder niets voor te doen.

ik heb sinds deze bericht uitwisseling verder niets meer vernomen, is er nog een actie die ik moet ondernemen om het in gang te zetten?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @obbommel, ik heb oprecht geen idee hoe het mogelijk is, maar de migratie is nooit gestart - sorry! De laatste keer dat dit gebeurde, dateert van begin vorig jaar dus ik ga er direct achteraan om uit te pluizen waar dit aan ligt én zal verzoeken om de migratie uiterlijk morgen in gang te zetten en dan direct, zonder wachttijd van twee weken.

Het spijt me enorm, ik zie de aanvraag ook gewoon in het systeem staan dus het is een onzichtbare obstructie geweest.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE @obbommel: kun je de TV Box herstarten (stroomloos houden), alsjeblieft? Als het goed is, heb ik de migratie nu dankzij onze huisspecialiste direct op jouw aansluiting gezet. Zodra de box opnieuw opgestart is, zal het nieuwere platform direct geïitialiseerd en gedownload worden - vervolgens kan het maximaal twee uur duren voordat alles weer werkt. Zodra de migratie dan daadwerkelijk gedaan is, kun je Cloud Opnemen toevoegen via My T-Mobile - mocht je dit liever uitbesteden, dan wil ik dit met alle liefde voor je inschakelen aan de “achterkant”. Laat weten hoe het gegaan is! 

Reageer