Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV


Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

Demi van Odido 9 maanden geleden

Hi allemaal! Gisteren zijn een tweetal fixes live gezet voor de Kamai/Amulet TV Box errors en voor de Amulet in combinatie met cloudrecording waarbij je constant moet rebooten / network connection error te zien kreeg. Dit is nu opgelost. Voor degenen die deze issues ervaarden, is het probleem ook voor jullie opgelost of ervaren jullie toch nog problemen? Ik hoor het graag!

Bekijk origineel

409 reacties

Geen zorgen @Allegro! Ik heb jouw TV Box omgeruild voor een nieuw exemplaar. Hier zal je geen problemen meer op merken. We leveren deze binnen vijf werkdagen, de oude TV Box hoeven we niet terug en kun je afleveren bij een milieupunt! Dit geldt ook voor jou @dieudieu@Joost Middendorp@Eenhelegoedegebruikersnaam en @Buakaw89. Voor jou heb ik het ook geregeld @JasperG, sorry voor het wachten!

@Iw1n Met de update verlies je jouw opnames. Een week voor de update hebben we hierover een e-mail gestuurd ter informatie en een dag van te voren een SMS. We doen dit naar de contactgegeven die bij ons bekend zijn. Je kunt nu wel nieuwe opnames maken!

@Joanne Duine Ik wil je graag helpen maar kan geen abonnement vinden op het e-mailadres van jouw Community profiel. Je kunt óf jouw klantnummer toevoegen aan je profiel, of met ons bellen via 0800-0092. Mocht je het via deze weg willen doen, laat mij dan weten zodra de juiste gegevens in je profiel staan!

@FamVL Heb ik toestemming om jouw TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor een Amino Aria 610, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten! Ook hoor ik dit graag van jou @scaterng@Alex64 @CvLoon en @sander_millingen!

@michiel71 Ik zie dat je twee TV Boxen hebt van ons, de Amulet met harddisk en de Kamai zonder harddisk. Op welke TV Box merk jij deze problemen op? Of is dit op allebei?

@hjtoering Omdat je al via een andere weg contact hebt (gehad), laat ik deze reactie voor wat het is. Via social zijn we er voor je!

@dvandenhoek Sorry hiervoor! Maximaal mag de update 24 uur duren. Ik ben benieuwd of je nog hulp nodig hebt!

@ivo-esta Omdat er voor jou al een onderzoek loopt bij de technische dienst overrule ik deze niet. Weet wel dat we dit zo snel mogelijk voor je oplossen!

@Cheyenne Akkoord, dank!

U vraagt om akkoord voor omruilen tv box met harddisk en dan krijg ik een gewone en moet ik cloud activeren maar daar ga ik dan 5€ per maand voor betalen 

Reputatie 7
Badge +14

U vraagt om akkoord voor omruilen tv box met harddisk en dan krijg ik een gewone en moet ik cloud activeren maar daar ga ik dan 5€ per maand voor betalen 

Dat klopt, maar de toeslag van de HDD box van €5,- verdwijnt. Na ontvangst van de nieuwe box kun je zelf cloud recording aan en uitzetten in je my.t-mobile omgeving.

Dan ga ik akkoord met het omruilen 

oude opnames op entone amulet515b, na update niet meer bereikbaar

 

 

L.S.

Overvallen door een nieuwe update op mijn entone amulet tv box met HD; even daargelaten

wat ik van de veranderingen vind ben ik ontstemt over de onbereikbaarheid van mijn opgeslagen 

opnames. Ze worden wel weergegeven zonder titel etc. maar als file1, file2, enz. als ik er een

aantik zegt het dat ze aan het laden zijn, maar dat resulteert na een half uur nog in niets!

Is daar iemand die iets weet, het liefst over bovenstaande…

 

met vriendelijke groet

fcvogelzang

 

Reputatie 1

@Iw1n We swappen de Amulet dan voor een Aria 610 → die TV Box heeft geen harddiskrecorder, maar je kunt dan wel via Cloud Opnemen alles digitaal opnemen. Kleine, niet onbelangrijke, kanttekening: voor Cloud Opnemen zijn we gebonden aan licenties en een klein aantal zenders is hierdoor niet opneembaar (onder anderen BBC Four, ARD en ZDF). 

 

@dvandenhoek In jouw geval kunnen we inderdaad het beste eventjes wachten totdat het onderzoek van de techneuten afgerond is - anders zitten we in elkaars vaarwater te vissen en dat vertraagt de oplossing allicht.

 

@sander_millingen De Aria 610 is per maand € 5 goedkoper, echter met Cloud Opnemen zit je dan weer op € 5 per maand extra dus dat cancelt elkaar dan mooi uit!

 

@scaterng Heel graag gedaan! Het probleem is hierna tot nog toe bij iedereen verdwenen. Laat ons weten hoe het gaat wanneer de box(en) aangesloten zijn, alsjeblieft.

@Jason ruil de box maar om.

Bij mij werkte de entone amulet 515 niet meer na de update op 17 mei. De box start wel op maar geeft dan alleen een zwart beeld. De resets geprobeerd, klantenservice gebeld → nieuwe settop box nodig. Maar daar zit ik nu al een week op te wachten, hoe lang gaat dit nog duren?

Reputatie 2

Geen zorgen @Allegro! Ik heb jouw TV Box omgeruild voor een nieuw exemplaar. Hier zal je geen problemen meer op merken. We leveren deze binnen vijf werkdagen, de oude TV Box hoeven we niet terug en kun je afleveren bij een milieupunt! Dit geldt ook voor jou @dieudieu@Joost Middendorp@Eenhelegoedegebruikersnaam en @Buakaw89. Voor jou heb ik het ook geregeld @JasperG, sorry voor het wachten!

@Iw1n Met de update verlies je jouw opnames. Een week voor de update hebben we hierover een e-mail gestuurd ter informatie en een dag van te voren een SMS. We doen dit naar de contactgegeven die bij ons bekend zijn. Je kunt nu wel nieuwe opnames maken!

@Joanne Duine Ik wil je graag helpen maar kan geen abonnement vinden op het e-mailadres van jouw Community profiel. Je kunt óf jouw klantnummer toevoegen aan je profiel, of met ons bellen via 0800-0092. Mocht je het via deze weg willen doen, laat mij dan weten zodra de juiste gegevens in je profiel staan!

@FamVL Heb ik toestemming om jouw TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor een Amino Aria 610, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten! Ook hoor ik dit graag van jou @scaterng@Alex64 @CvLoon en @sander_millingen!

@michiel71 Ik zie dat je twee TV Boxen hebt van ons, de Amulet met harddisk en de Kamai zonder harddisk. Op welke TV Box merk jij deze problemen op? Of is dit op allebei?

@hjtoering Omdat je al via een andere weg contact hebt (gehad), laat ik deze reactie voor wat het is. Via social zijn we er voor je!

@dvandenhoek Sorry hiervoor! Maximaal mag de update 24 uur duren. Ik ben benieuwd of je nog hulp nodig hebt!

@ivo-esta Omdat er voor jou al een onderzoek loopt bij de technische dienst overrule ik deze niet. Weet wel dat we dit zo snel mogelijk voor je oplossen!

@Cheyenne,Ik gebruik alleen de Entone Amulet, de andere tv-box ligt onuitgepakt in de doos op zolder.

Reputatie 7
Badge +16

@FamVL, @CvLoon en @Iw1n  De Amulet wordt omgeruild voor een Aria 610. Je ontvangt de nieuwere box binnen vier werkdagen. De Amulet mag straks naar een milieustraat worden gebracht. Veel kijkplezier toegewenst! 📺

 

@FrankEhv Er was nog geen omruiling in het systeem gezet. Ik vermoed dat onze collega’s wachtten op de technische dienst omdat het incident nog niet afgerond is. Geen zorgen! Ik heb de omruiling meteen in gang gebracht voor je!

 

@michiel71 Kan ik de Kamai dan afmelden (deze gebruik je niet) en de Amulet omruilen?

Reputatie 2

@Jason Van mij mag de Kamai worden afgemeld, maar wat betekend dat precies? 
Amulet omruilen is prima. Ik hoop dat de nieuwe tv-box niet elke keer van de stroom afhoeft, dan ben ik al blij.

Dank zover

Reputatie 7
Badge +16

@michiel71 Dit houdt in dat de Kamai uit jouw abonnement wordt gehaald en zodoende geen onderdeel van je pakket meer is. Ik zal de Amulet sowieso vast omruilen! 😉

Reputatie 7
Badge +16

@michiel71 Ik heb ook meteen de Draytek omgeruild zodat je straks een Zyxel modem + converter gebruikt. Je ontvangt zo een afspraaktool per sms en e-mail, dan kun je een afspraak inplannen voor de installatie.

Reputatie 1

Geen zorgen @Allegro! Ik heb jouw TV Box omgeruild voor een nieuw exemplaar. Hier zal je geen problemen meer op merken. We leveren deze binnen vijf werkdagen, de oude TV Box hoeven we niet terug en kun je afleveren bij een milieupunt! Dit geldt ook voor jou @dieudieu@Joost Middendorp@Eenhelegoedegebruikersnaam en @Buakaw89. Voor jou heb ik het ook geregeld @JasperG, sorry voor het wachten!

@Iw1n Met de update verlies je jouw opnames. Een week voor de update hebben we hierover een e-mail gestuurd ter informatie en een dag van te voren een SMS. We doen dit naar de contactgegeven die bij ons bekend zijn. Je kunt nu wel nieuwe opnames maken!

@Joanne Duine Ik wil je graag helpen maar kan geen abonnement vinden op het e-mailadres van jouw Community profiel. Je kunt óf jouw klantnummer toevoegen aan je profiel, of met ons bellen via 0800-0092. Mocht je het via deze weg willen doen, laat mij dan weten zodra de juiste gegevens in je profiel staan!

@FamVL Heb ik toestemming om jouw TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor een Amino Aria 610, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten! Ook hoor ik dit graag van jou @scaterng@Alex64 @CvLoon en @sander_millingen!

@michiel71 Ik zie dat je twee TV Boxen hebt van ons, de Amulet met harddisk en de Kamai zonder harddisk. Op welke TV Box merk jij deze problemen op? Of is dit op allebei?

@hjtoering Omdat je al via een andere weg contact hebt (gehad), laat ik deze reactie voor wat het is. Via social zijn we er voor je!

@dvandenhoek Sorry hiervoor! Maximaal mag de update 24 uur duren. Ik ben benieuwd of je nog hulp nodig hebt!

@ivo-esta Omdat er voor jou al een onderzoek loopt bij de technische dienst overrule ik deze niet. Weet wel dat we dit zo snel mogelijk voor je oplossen!

Cheyenne bedankt voor het omruilen, na installatieronde werkte alles perfect. TV toevoegen aan nieuwe afstandsbediening was even zoeken, maar op de T-mobile site wel te vinden.

Hallo,

Bij deze sluit ik mij aan bij de groep mensen die na de update problemen hebben met de entone tv Box. Deze blijft regelmatig "hangen" zodat het beeld vaststaat. Opnieuw opstarten, stroom eraf maar het euvel blijft steeds terug komen.

 

Mvrgr

Richard

Jammer Tmobile heb de stekker eruit getrokken en mijn abonnement opgezegd.

ben er helemaal klaar mee .

aan het lijntje houden met externe onderzoeken .

nee u hoort binnen 5 werk dagen van ons maar oplossen ho maar .

en dan praten nog niet eens over het abonnementsgeld dat wel gewoon wordt afgeschreven.

maar niet gewoon tv kijken waar ik voor betaal .

begint aardig op een wanprestatie te lijken.

Reputatie 2

Hallo,

Na alle berichten uit deze topic te hebben gelezen, wil ik me ook graag voegen bij degenen die in aanmerking komen voor een nieuw/andere set-up box. Mijn apparaten dateren ook nog uit het ‘Vodafone’ tijdperk. (Harddisk recorder, modem en 2 Entone kastjes)

Verder kon ik er niet achter komen (uit voorgaande berichten) of het doorspoelen na gepauzeerd kijken bij een nieuwe box weer mogelijk is, en gelijktijdig opnemen van programma's van 2 verschillende zenders.

Graag hoor/lees ik jullie reactie.

Gr. Wim

Reputatie 1

Hallo ! Ik heb een grote entone kastje en een kleine. De kleine verbind niet automatisch meet als je de kast aanzet en moet je dan opnieuw verbinden.  Bij beide reageren de zenders erg traag. Ook mijn klok is nergens meer te bekennen als t apparaat stand-by staat..  heel jammer weer allemaal. 

@FamVL@CvLoon en @Iw1n  De Amulet wordt omgeruild voor een Aria 610. Je ontvangt de nieuwere box binnen vier werkdagen. De Amulet mag straks naar een milieustraat worden gebracht. Veel kijkplezier toegewenst! 📺

 

@FrankEhv Er was nog geen omruiling in het systeem gezet. Ik vermoed dat onze collega’s wachtten op de technische dienst omdat het incident nog niet afgerond is. Geen zorgen! Ik heb de omruiling meteen in gang gebracht voor je!

 

@michiel71 Kan ik de Kamai dan afmelden (deze gebruik je niet) en de Amulet omruilen?

@Jason De Aria610 is binnen en werkt prima. Bedankt!

Nog een tip voor de mensen met een settop box die is uitgevallen: er is ook een t-mobile app, in mijn geval voor LG. Daarmee kun je voorlopig toch TV kijken.

Groeten Frank 

Hallo,

Ook ik heb na de update problemen met mijn tv box.

Graag zou ik mijn oude entone 510 omgeruild zien worden.

B.v.b.dank vr.gr. André

Hi @Jason , hier ook 2x Kamai 510b uit het Vodafone tijdperk die telkens vastlopen, opnieuw moeten verbinden en gereset dienen te worden. Dit uiteraard na de grote update. 
zou je ons ook 2 vervangers kunnen toesturen?

thanks,

gr. Matthijs 

Reputatie 2

Nieuwe settopbox ontvangen evenals een Zyxel T-50 modem en bijbehorende Zyxel media converter. Die laatste twee moeten geïnstalleerd worden door de monteur als ik het goed begrepen heb?

Met de monteur stond een afspraak gepland op 29 mei tussen 08:00u en 12:00u, Dat vond ik al verbazingwekkend: 2e Pinksterdag?! Vandaag een mail gekregen dat een afspraak is gepland op 1 juni. Dan zal de afspraak op 2e Pinksterdag vast niet doorgaan.

De nieuwe settopbox heb ik alvast aangesloten maar deze werkt nog niet? Hopelijk krijgt de monteur dat donderdag allemaal weer aan de praat…

Fijn dat de spullen zo snel geregeld zijn @Jason en @Cheyenne, bedankt zover

 

Hier hetzelfde probleem, continu loopt het vast en wisselend beeld en geluid.Heb vanaf het begin van Vodafone al de tv box(entone kamai 510) . Ben het wel een beetje boel zat om elke dag de boel weer opnieuw op te starten en tussendoor ook vaak.

Wat gaan jullie er aan doen? Oftewel...ik wil een vervangende box die het wel goed doet. 

Dit is NIET meer te doen en betaal genoeg

Wij wachten intussen al 15 dagen op een oplossing na mijn melding in dit topic en het begint erg irritant te worden. Zijn jullie ons vergeten?

 

- box schakelt uit, moet dan aan worden gezet en regelmatig moet er dan opnieuw worden verbonden. "Er is geen verbinding met de TV-dienst" enz en dan een knop verbinden.

- we kunnen opnames die nog lopen, niet langer alvast beginnen te bekijken. Dat kon voor deze update wel.

- sinds de update kan RTL8 niet meer worden opgenomen. Juist daar hadden we geplande opnames.

- er kan maar 1 opname tegelijkertijd worden gedaan, voor de update konden we twee gelijktijdige opnames hebben.

- doorspoelen na pauzeren werkt niet meer sinds de update.

Deze update is een ramp, we ontdekken langzaam meer problemen. We willen graag de oude versie terug of een vervangende box die deze problemen niet heeft. En we horen nu graag snel terug; 15 dagen wachten vinden we wel genoeg.

 

Reputatie 2

Vraag met af of de oude Draytek 2132 glasvezelmodem terug gestuurd moet worden of ook gewoon naar een innamepunt voor electronische apparaten afgevoerd mag worden?

Hallo,

 

Ik sluit me ook aan bij de problemen met een entone amulet na upgrade. Moet steeds Reconnecten na standby en hierdoor falen ook constant opnames. Heb al een zyxel dus dat kan het niet zijn.

 

Thnx,

Floris

Reageer