Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV


Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

Demi van Odido 9 maanden geleden

Hi allemaal! Gisteren zijn een tweetal fixes live gezet voor de Kamai/Amulet TV Box errors en voor de Amulet in combinatie met cloudrecording waarbij je constant moet rebooten / network connection error te zien kreeg. Dit is nu opgelost. Voor degenen die deze issues ervaarden, is het probleem ook voor jullie opgelost of ervaren jullie toch nog problemen? Ik hoor het graag!

Bekijk origineel

409 reacties

Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

LS. Ook hier nu al dagen opnieuw inloggen op 2 tv boxen! Ik heb er 1 met harddisk en 1 zonder. Dit is geen doen! Graag ook voor mij een oplossing , bijvoorbeeld door nieuwe kastjes! Ik hoor graag van jullie.

gr. Kees Versteeg

Hoi, 

 

Sinds kort heb ik een nieuwe box ontvangen, dank daarvoor. 

Er is één ding niet opgelost. Ik kan niet zappen, omdat hij automatisch op favorieten zenders staat ingesteld. Hoe kan ik dit oplossen? 

hallo jason,

 

ik ben al een tijdje lid en heb nog een modem en 2 Entone boxen van Vodafone.

Nu na de laatste update loopt de tv steeds vast en is er niet meer normaal naar te kijken.

Is het mogelijk dat hier wat vernieuwing kan plaatsvinden?

 

met vriendelijke groet 

ed

Hallo @Jason 

Ik heb je aanbod gezien om een nieuw kastje te sturen. Je geeft aan dat dit dan geen harddisk recorder is en vraagt of we daarmee akkoord gaan. Wat zijn precies de verschillen / gevolgen met een nieuw kastje? En zijn daarmee dan alle problemen opgelost? Dus kunnen we weer alle zenders opnemen incl RTL8, weer gepazeerde programma's doorspoelen, weer twee gelijktijdige opnames programmeren, weer afspelen van een opname starten terwijl de opname nog loopt? Zeg maar alles dat voorheen werkte, werkt dan weer?

 

Ook hebben wij de Draytek Vigor 2132FNv, als ik andere reakties zo lees, zou die ook moeten worden vervangen? We hebben ook een WiFi uitbreidingspunt boven wegens onvoldoende dekking. Moet die dan ook worden vervangen?

Reputatie 1

Ook hier blijven de volgende problemen:

  • elke dag opnieuw connecten on tv te kunnen kijken
  • klok niet zichtbaar in stand-by 
  • klok te fel 
  • niet meer kunnen doorspoelen gepauzeerd programma (kon voor de update wel!)

ik gebruik 2 Decoders, 1 met harddisk en 1 zonder.

graag een oplossing….

M. de Ruiter

Ik heb sinds de update problemen met verbinden. De tv moet ik (bijna) elke keer opnieuw verbinden als ik de tv box aanzet maar ook de wifi moet ik steeds opnieuw verbinden. Ook vind ik de verbinding slechter dan voorheen. 
ik heb modem al uit en weer aangezet. Vind het geen verbetering.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi, 

 

Sinds kort heb ik een nieuwe box ontvangen, dank daarvoor. 

Er is één ding niet opgelost. Ik kan niet zappen, omdat hij automatisch op favorieten zenders staat ingesteld. Hoe kan ik dit oplossen? 

@Jeroenh86 De favorieten kun je uitzetten in het menu via Account > Profielen > je profiel > Activeer favorieten. Zie je nu wel alle zenders?

 

Hallo @Jason 

Ik heb je aanbod gezien om een nieuw kastje te sturen. Je geeft aan dat dit dan geen harddisk recorder is en vraagt of we daarmee akkoord gaan. Wat zijn precies de verschillen / gevolgen met een nieuw kastje? En zijn daarmee dan alle problemen opgelost? Dus kunnen we weer alle zenders opnemen incl RTL8, weer gepazeerde programma's doorspoelen, weer twee gelijktijdige opnames programmeren, weer afspelen van een opname starten terwijl de opname nog loopt? Zeg maar alles dat voorheen werkte, werkt dan weer?

 

Ook hebben wij de Draytek Vigor 2132FNv, als ik andere reakties zo lees, zou die ook moeten worden vervangen? We hebben ook een WiFi uitbreidingspunt boven wegens onvoldoende dekking. Moet die dan ook worden vervangen?

@Jeroendg2401 Welke zenders je met het nieuwe kastje kunt opnemen vind je in het zenderoverzicht. RTL 8 zit daar zeker bij. Je kunt dan zo veel programma's tegelijk opnemen als je wilt, binnen de 200 uur aan ruimte natuurlijk. Of je na pauzeren door kunt spoelen, zie je ook in het overzicht. Bij deze zenders staat een icoontje van Doorspoelen. Cloudopnames kun je altijd doorspoelen, ongeacht het icoontje.

Reputatie 7
Badge +16

@wburger De Kamais en de Draytek worden omgeruild. Hier ontvang je straks een bevestiging van en ook ontvang je de afspraaktool per sms en e-mail om zo een datum in te plannen met Guidion (voor installatie van het modem en de converter). Omdat het systeem nu (tijdelijk) denkt dat jij al vier TV Boxen hebt, doordat de wisseling nog actief is, kan ik de Amulet niet swappen. Ik heb deze wel alvast uit het systeem gehaald zodat we straks bij activatie van de nieuwere Aria boxen direct een derde box erbij kunnen bestellen - sorry voor het ongemak!

@clauo1 Het is in orde gemaakt, dank voor je terugkoppeling! 

@CaseV Ik heb zowel het modem (Draytek), alsmede de Amulet voor je omgeruild zodat je straks een optimale verbinding thuis hebt. Het nieuwe modem en de converter dienen door Guidion geïnstalleerd te worden omdat glasvezelapparatuur zeer gevoelig is. Hier ontvang je straks een afspraaktool voor per sms en e-mail.

@Jeroendg2401 Graag ruil ik alle “verouderde” apparatuur om voor je. Ga je hiermee akkoord? 

@MdeRuiter Voor het gemak heb ik ook het Huawei modem omgeruild. Hiermee kun je straks genieten van de meest ideale situatie thuis! 

@mimi89 Het Huawei modem heb ik alvast omgeruild voor je. De Amulet TV Box met harddiskrecorder ruil ik ook graag om. Houd er wel rekening mee dat deze dan omgeruild wordt voor een Aria box zonder hdd. Ga je hiermee akkoord?

 

@all Zoals gisteren gemeld: alle verouderde apparatuur mag naar een milieustraat gebracht worden. Deze hoeven niet meer geretourneerd te worden. Thanks! 

 

@Jeroendg2401 Graag ruil ik alle “verouderde” apparatuur om voor je. Ga je hiermee akkoord? 

 

Ja, akkoord - er lijkt weinig keuze te zijn.

Reputatie 7
Badge +16

@Jeroendg2401 Er is nog een keuze om het onderzoek af te wachten, daar mag je uiteraard gebruik van maken. Ik zie alleen de noodzaak persoonlijk sterker in om nu de verouderde apparatuur om te wisselen. De enige uitzondering is natuurlijk wanneer je de enkele zenders die onder restrictie vallen bij Cloud Opnemen nu wel veelvuldig opneemt op de hdd (BBC Four, ZDF en ARD onder andere). Ik ruil alles voor je om, bedankt voor je bevestigende antwoord!

Reputatie 2

@Jason,

Dank voor de info, maar wat bedoel je met “een derde bijzetten”? Op dit moment in gebruik:

1x Amulet (huisk) en 2x Kamai (slpkamers)

Heb dus geen 4 TV boxen, maar 3 stuks...

Reputatie 7
Badge +16

@edweber29 Ik heb jouw bericht uit je topic gehaald en hierheen verplaatst zodat we alles in één topic gebundeld hebben! 😉 Ik heb alle verouderde apparatuur (inclusief het Draytek modem) voor je omgeruild. Je ontvangt later vandaag een afspraaktool zodat je met Guidion een datum kunt afstemmen voor installatie van modem + converter.

Reputatie 7
Badge +16

@wburger Omdat de vervanging van de Kamais technisch gezien nog niet voltooid is, denkt het systeem nu dat jij al vier TV Boxen hebt. Dat is de technische max en daar kan ik niet nog een losse box voor bij bestellen - je wilt de Amulet immers ook omgeruild hebben. Zodra de vervangingen voltooid zijn in het ordersysteem, bestel ik alsnog de vervanging voor de Amulet.

@Jason als mijn tv box niet omgeruild hoeft te worden is dat voor mij niet noodzakelijk. 

Reputatie 2

@Jason

Ik wacht het af.

Wat is de termijn (ongeveer) voor levering van het nieuwe modem? Dit ivm het plannen van een afspraak om te installeren door Guidion.

Op dit moment krijg ik al de mogelijkheid om een afspraak te maken terwijl er nog niks is ontvangen.

Reputatie 7
Badge +16

@wburger De termijn is zo'n twee tot vier dagen, daar kun je ook rekening mee houden qua plandatum voor de installatieafspraak. De afspraaktool krijg je altijd toegestuurd zodra er een vervanging voor de Draytek aangemaakt wordt - dit staat los van de bezorging van de Zyxel. 

 

@mimi89 In jouw geval zie ik dat de technische dienst al besloten heeft om de box om te ruilen. Dit is gedaan omdat er geen mogelijkheid is voor een alternatief en de box verder niet meer aan de praat te krijgen is. 

@Jason ok prima, dan zal ik het wel afwachten. 

Reputatie 7
Badge +16

@mimi89 Helemaal goed, bedankt voor je begrip en geduld! 

Reputatie 1

@wburger De Kamais en de Draytek worden omgeruild. Hier ontvang je straks een bevestiging van en ook ontvang je de afspraaktool per sms en e-mail om zo een datum in te plannen met Guidion (voor installatie van het modem en de converter). Omdat het systeem nu (tijdelijk) denkt dat jij al vier TV Boxen hebt, doordat de wisseling nog actief is, kan ik de Amulet niet swappen. Ik heb deze wel alvast uit het systeem gehaald zodat we straks bij activatie van de nieuwere Aria boxen direct een derde box erbij kunnen bestellen - sorry voor het ongemak!

@clauo1 Het is in orde gemaakt, dank voor je terugkoppeling! 

@CaseV Ik heb zowel het modem (Draytek), alsmede de Amulet voor je omgeruild zodat je straks een optimale verbinding thuis hebt. Het nieuwe modem en de converter dienen door Guidion geïnstalleerd te worden omdat glasvezelapparatuur zeer gevoelig is. Hier ontvang je straks een afspraaktool voor per sms en e-mail.

@Jeroendg2401 Graag ruil ik alle “verouderde” apparatuur om voor je. Ga je hiermee akkoord? 

@MdeRuiter Voor het gemak heb ik ook het Huawei modem omgeruild. Hiermee kun je straks genieten van de meest ideale situatie thuis! 

@mimi89 Het Huawei modem heb ik alvast omgeruild voor je. De Amulet TV Box met harddiskrecorder ruil ik ook graag om. Houd er wel rekening mee dat deze dan omgeruild wordt voor een Aria box zonder hdd. Ga je hiermee akkoord?

 

@all Zoals gisteren gemeld: alle verouderde apparatuur mag naar een milieustraat gebracht worden. Deze hoeven niet meer geretourneerd te worden. Thanks! 

Dat is akkoord, bedankt

Reputatie 1

Onderstaande reactie heb ik al gepost onder "Duitse zenders niet op te nemen". Past hier beter.

 

Sinds enkele dagen ook overgegaan naar het nieuwe TV-platform. Helaas moet ik zeggen. Ik heb een lijstje gemaakt van de problemen waar ik tegen aanloop:

  • Sortering van de gids is van Z naar A. Ik kan dit niet aanpassen naar de logische en gebruikelijke sortering van A naar Z;
  • Aanpassen van de zendervolgorde zou mogelijk moeten zijn maar als ik dat probeer, verdwaal ik in een onduidelijke structuur. Dat ligt niet aan mijn verstandelijke vermogens maar aan het niet werken van deze optie;
  • Dimmen van de klok is niet meer mogelijk via de instellingen. Er zou hard aan een oplossing worden gewerkt en ik lees dat er een work-around is die alleen te gebruiken is als je een oude afstandsbediening hebt;
  • Als ik de resolutie aanpas aan mijn tv (1080p50) zie ik de volgende dag dat deze weer is teruggezet naar "Standaard". ik heb geen idee waar "standaard" voor staat.
  • Er zijn meerdere zenders niet meer op te nemen. Er wordt door T-Mobile gezegd dat dat te maken heeft met licenties. Dat betwijfel ik ten zeerste: tot de overgang kon ik alles opnemen wat ik wilde,  na de overgang ineens niet meer. Als ik nog van het oude platform gebruik zou maken, zei ik dus gewoon nog steeds als vanouds kunnen opnemen. Het zit 'm dus in de update;
  • Nu ik het toch over opnemen heb: ook mij is niet gevraagd of ik van de Stb met opnamemogelijkheid gebruik wil blijven maken.

    Voor de update konden meerdere programma's tegelijkertijd en overlappend op de Stb worden opgenomen. Nu nog slechts 1 tegelijkertijd en niet meer overlappend. Als ik die mogelijkheid wil blijven gebruiken, moet ik overstappen naar cloud-opnemen á € 5,- per maand extra. Maar ik betaal al € 5,- per maand om op de Stb meerdere programma's tegelijkertijd en overlappend te kunnen opnemen. Dat T-Mobile korting van € 5,- op die Stb geeft, doet daar niet aan af.

    In de gids is niet te zien of een programma is ingesteld om op te nemen, tenzij je op het betreffende programma staat. Voorheen werd met een rode button duidelijk gemaakt dat een programma was ingesteld voor opname;
  • Ik ben ervan overtuigd dat de beeldkwaliteit flink minder is geworden. En die hoorde al niet tot de beste;
  • D gids is nu doorzichtig. Daardoor die die veel slechter leesbaar. Er is geen mogelijkheid de ondoorzichtbaarheid zelf in te stellen.

Tot slot: een van de medewerkers van T-Mobile heeft hierboven aangegeven dat de eerste updates naar het nieuwe platform dateren van alweer 3 jaar geleden. Ik kan me niet voorstellen dat de eerste overstappers niet tegen dezelfde problemen zijn aangelopen als hierboven worden gemeld, door andere gebruikers. Dat die problemen dan 3 jaar later nog steeds niet zijn opgelost vind ik toch wel erg slecht. Ik mag veronderstellen dat uitgebreid wordt getest en fouten worden opgelost alvorens iets nieuws wordt uitgerold. Kennelijk heeft T-Mobile zich er met een Jantje-van-Leiden van afgemaakt.

Al met al overweeg ik zeer serieus naar een andere provider over te stappen.

Ik ben benieuwd wat de reactie van T-Mobile is. Hopelijk wordt er wat zinnigers gezegd dan verlopen licenties, hard aan het werk aan een oplossing en dergelijke excuses waar niemand iets aan heeft.

Reputatie 7
Badge +16

@Uillie Ik loop graag alle genoemde punten stapsgewijs langs zodat je een duidelijk beeld hebt van wat eventuele bugs zijn of nieuwe functionaliteiten/veranderingen. Omdat ik graag alles dubbelcheck, heb ik aan ons TV-team gevraagd om op elk punt te reageren zodat jij exact weet hoe de vork in de steel zit. Wel wil ik alvast reageren op je vraag/suggestie aangaande digitaal opnemen en licenties:

Het opnemen in de Cloud is gebonden aan bepaalde voorwaarden en licenties. Elke zendergroep verstrekt licenties aan providers voor het digitaal opnemen van de desbetreffende zender(s). Wanneer je op een hd-recorder opneemt, doe je dit zonder gebonden te zijn aan die licenties en afspraken. Een hd-recorder stelt je immers zelf in staat om fysieke opnames te maken die dan gedurende het behoud van die opname technisch gezien in jouw beheer zijn. Ik hoop dat hiermee één en ander opgehelderd is voor je. Het verhaal van de licenties is zeker geen slag om de arm of zalvende bewoording die T-Mobile van de feiten afhoudt. We benoemen dit juist om aan te geven dat er een verschil is tussen fysiek en digitaal opnemen.

Onderstaande punten kan ik kort en resoluut in zijn omdat het daarbij om bugs gaat die in een later stadium opgelost zullen worden:

  • Dimmen van de klok
  • Resolutie aanpassen
  • Opneembare zenders op de hd-recorder
  • Probleem met de gids
  • Beeldkwaliteit (?) → Deze is mij geheel onbekend, maar geef ik natuurlijk graag door. Ik kan me alleen indenken dat de kwaliteit minder scherp oogt omdat we op T-Mobile TV van unicast gebruikmaken ten opzichte van multicast op het oude platform en bij DSL
  • Doorzichtige gids

 

Wat betreft deze constatering: “Tot slot: een van de medewerkers van T-Mobile heeft hierboven aangegeven dat de eerste updates naar het nieuwe platform dateren van alweer 3 jaar geleden. Ik kan me niet voorstellen dat de eerste overstappers niet tegen dezelfde problemen zijn aangelopen als hierboven worden gemeld, door andere gebruikers. Dat die problemen dan 3 jaar later nog steeds niet zijn opgelost vind ik toch wel erg slecht. Ik mag veronderstellen dat uitgebreid wordt getest en fouten worden opgelost alvorens iets nieuws wordt uitgerold. Kennelijk heeft T-Mobile zich er met een Jantje-van-Leiden van afgemaakt.”

→ Ja en nee: we lopen nu tegen relatief nieuwe bugs aan omdat de Kamai en Amulet toch gemigreerd zijn, nadat aanvankelijk alleen getest was op de Aria boxen. Hierna is een vrij korte friendly user test geweest waarbij de Kamai en Amulet kort behandeld zijn, maar hieruit kwam het gros van deze specifieke bugs niet naar voren. De eerste updates zijn weliswaar drie jaar geleden, maar dat betekent niet per definitie dat we ook altijd dezelfde issues tegenkomen. Bovendien hebben we hiervoor na een vrij summiere test-migratie voor de Kamai en Amulet rap een halt toegeroepen op de migraties voor die boxen en is het leeuwendeel van de gemigreerde klanten overgegaan op een Aria 610 of 7x waarbij deze issues geen parten spelen. Al met al snap ik en voel ik je sentiment helemaal en ben ik het er deels mee eens omdat we echt wel inzien dat er veel issues zijn momenteel. Weet dat we er echt keihard voor strijden om dit op te lossen en dat elke moderator in dit topic en de rondslingerende losse topics met de allerbeste intenties aan het werk is voor iedereen. We proberen ons er zeker niet met een Jantje-van-Leidenmentaliteit van af te maken, zo zitten we niet in elkaar. Fouten zijn er en we trekken met alle liefde het boetekleed aan, maar vooral lossen we alles graag op. Ik snap je frustraties en zal me onthouden van excuses, probeer wel te begrijpen dat wij ons uiterste best doen op de Community om iedereen aan oplossingen te helpen - soms binnen de kaders maar waar mogelijk ook zeker daarbuiten!

Reputatie 1

Avond,

Sinds gisteren over naar de nieuwe update maar ook ik heb een aantal dingen die niet lekker lopen:

-  bij het aanzetten van de boxen moet ik iedere keer opnieuw verbinding maken.

- geen klok meer zichtbaar als de box stand-by staat.

- cloud opnames op de entone zonder harddisk wel zichtbaar maar op de entone met niet.

Zoals meerdere reacties vermoed ik dat het aan het oudere apparaat ligt. Ook ik zou graag een oplossing willen!

Alvast bedankt!

Groet sharon 

Reputatie 2

Sinds de update kan ik sommige programma's niet meer opnemen of terug kijken. Omdat er nog een bestelling loopt (vanaf 20-05) kan ik ook geen cloud bestellen. Ik vind dit heel storend zeker omdat ik niet gevraagd hebt om een update. Ook bellen naar de klanten service heeft geen zin 20 minuten in de wacht gehangen toen maar opgehangen.  Deze service ben ik niet gewend van T-mobile. 

Reputatie 1

@Riesehv Beide Kamais zijn omgeruild en mogen na aansluiting van de nieuwere Aria's bij een milieustraat worden afgeleverd! 

@wentink62 Uiteraard erg jammer om je te zien gaan, maar ik respecteer je keuze en snap de beslissing ook wel. De bugs zijn inderdaad nog niet allemaal opgelost en soms kost het tijd om het te herstellen. Ik had beide Kamais graag voor je omgeruild zodat je op een normale manier tv kon kijken. Indien je dit in weerwil van je beslissing toch nog wilt, laat het alsjeblieft weten. Verder wens ik je veel plezier en succes toe bij een nieuwe provider. Hopelijk mogen we je ooit weer verwelkomen hier!

@wburger Kan ik hieruit opmaken dat je zowel de Kamais (tweemaal), alsmede de Amulet voor een Aria wilt inwisselen? Zo ja, dan maak ik dit gelijk in orde voor je! Als antwoord op jouw vraag: met Cloud Opnemen kun je oneindig veel programma's tegelijkertijd opnemen, zolang de digitale schrijfcapaciteit (maximaal 200 uur) het toelaat. Wat betreft doorspoelen naar het live-moment van de uitzending tijdens gepauzeerd kijken: ik heb dit eergisteren bij ESPN meermaals gedaan in de TV Anywhere app, maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het niet zeker weet voor T-Mobile TV op de TV Box. @TMTV Kun jij hier uitsluitsel in bieden? 

@Desilove Kan ik ook bij jou beide boxen omwisselen? Het probleem met de klok in standby wordt aan gewerkt. Ik verwacht hier eind van de week een concrete update over te krijgen.

@watkanwel@Anneke.34@ZeusEQ@meppeters en @Matthijs Edelenbos Omgeruild en wel! De Kamais mogen straks naar een milieustraat - na aansluiting van de nieuwere boxen! 😉

@Jeroendg2401 en @rozehell Ik kan de Amulet voor je omruilen naar een Aria TV Box zodat je dit probleem straks niet meer hebt. Let wel: je hebt dan geen harddiskrecorder meer, maar kunt gebruikmaken van Cloud Opnemen wanneer je dat selecteert in My T-Mobile. Wil je hier gebruik van maken? Laat het me weten! 

@sander_millingen De Draytek mag naar een milieustraat gebracht worden inderdaad.

@Johan Meijer De Kamai wordt omgeruild! Ik zie dat je ook nog een Huawei modem gebruikt, deze is aardig verouderd inmiddels - mag ik ook dit apparaat omruilen? Dan heb je straks een Zyxel T50 thuis en kun je van geoptimaliseerde wifi gebruikmaken + apas (=any port, any service) oftewel: alle LAN-poorten zijn voor zowel internet- als tv-gebruik bestemd. Laat het me weten!

@MaartenFS Ik ruil zowel de Amulet, als de Kamai voor jullie om. Beide boxen mogen straks naar een milieustraat gebracht worden. Houd er rekening mee dat je na aansluiting van de nieuwere boxen, Cloud Opnemen aanzet via My T-Mobile. Ook heb ik uit voorzorg de Draytek omgewisseld en krijg je straks een Zyxel T50 modem + Media Converter thuis gestuurd. Deze worden geïnstalleerd door een Guidion monteur; hier krijg je straks een afspraaktool voor per sms en e-mail.

@clauo1 Kan ik de Amulet voor jou omruilen of wil je het onderzoek afwachten? 

 

**Omdat sommigen in hun berichtgeving al aangeven dat ze het prima vinden om bijvoorbeeld de Amulet om te ruilen, zal ik die bevestigingsvraag niet nog eens stellen en ruil ik het gelijk om. In sommige gevallen twijfel ik nog aan de overtuiging van de user en weet ik niet zeker of bekend is dat er dan geen harddiskrecorder voor in de plaats komt dus stel ik de controlevraag nog eens. Mochten jullie dus denken: waarom ruil je het voor sommige wel meteen om, dan is dat de reden!**

 

@Jason bedankt voor de snelle omruilactie. Ik heb de spullen vandaag al ontvangen en vooralsnog alleen maar verbeteringen. Gelukkig geen last meer van haperingen. Nogmaals, bedankt!

Reputatie 1

@Uillie Ik loop graag alle genoemde punten stapsgewijs langs zodat je een duidelijk beeld hebt van wat eventuele bugs zijn of nieuwe functionaliteiten/veranderingen. Omdat ik graag alles dubbelcheck, heb ik aan ons TV-team gevraagd om op elk punt te reageren zodat jij exact weet hoe de vork in de steel zit. Wel wil ik alvast reageren op je vraag/suggestie aangaande digitaal opnemen en licenties:

Het opnemen in de Cloud is gebonden aan bepaalde voorwaarden en licenties. Elke zendergroep verstrekt licenties aan providers voor het digitaal opnemen van de desbetreffende zender(s). Wanneer je op een hd-recorder opneemt, doe je dit zonder gebonden te zijn aan die licenties en afspraken. Een hd-recorder stelt je immers zelf in staat om fysieke opnames te maken die dan gedurende het behoud van die opname technisch gezien in jouw beheer zijn. Ik hoop dat hiermee één en ander opgehelderd is voor je. Het verhaal van de licenties is zeker geen slag om de arm of zalvende bewoording die T-Mobile van de feiten afhoudt. We benoemen dit juist om aan te geven dat er een verschil is tussen fysiek en digitaal opnemen.

Onderstaande punten kan ik kort en resoluut in zijn omdat het daarbij om bugs gaat die in een later stadium opgelost zullen worden:

  • Dimmen van de klok
  • Resolutie aanpassen
  • Opneembare zenders op de hd-recorder
  • Probleem met de gids
  • Beeldkwaliteit (?) → Deze is mij geheel onbekend, maar geef ik natuurlijk graag door. Ik kan me alleen indenken dat de kwaliteit minder scherp oogt omdat we op T-Mobile TV van unicast gebruikmaken ten opzichte van multicast op het oude platform en bij DSL
  • Doorzichtige gids

 

Wat betreft deze constatering: “Tot slot: een van de medewerkers van T-Mobile heeft hierboven aangegeven dat de eerste updates naar het nieuwe platform dateren van alweer 3 jaar geleden. Ik kan me niet voorstellen dat de eerste overstappers niet tegen dezelfde problemen zijn aangelopen als hierboven worden gemeld, door andere gebruikers. Dat die problemen dan 3 jaar later nog steeds niet zijn opgelost vind ik toch wel erg slecht. Ik mag veronderstellen dat uitgebreid wordt getest en fouten worden opgelost alvorens iets nieuws wordt uitgerold. Kennelijk heeft T-Mobile zich er met een Jantje-van-Leiden van afgemaakt.”

→ Ja en nee: we lopen nu tegen relatief nieuwe bugs aan omdat de Kamai en Amulet toch gemigreerd zijn, nadat aanvankelijk alleen getest was op de Aria boxen. Hierna is een vrij korte friendly user test geweest waarbij de Kamai en Amulet kort behandeld zijn, maar hieruit kwam het gros van deze specifieke bugs niet naar voren. De eerste updates zijn weliswaar drie jaar geleden, maar dat betekent niet per definitie dat we ook altijd dezelfde issues tegenkomen. Bovendien hebben we hiervoor na een vrij summiere test-migratie voor de Kamai en Amulet rap een halt toegeroepen op de migraties voor die boxen en is het leeuwendeel van de gemigreerde klanten overgegaan op een Aria 610 of 7x waarbij deze issues geen parten spelen. Al met al snap ik en voel ik je sentiment helemaal en ben ik het er deels mee eens omdat we echt wel inzien dat er veel issues zijn momenteel. Weet dat we er echt keihard voor strijden om dit op te lossen en dat elke moderator in dit topic en de rondslingerende losse topics met de allerbeste intenties aan het werk is voor iedereen. We proberen ons er zeker niet met een Jantje-van-Leidenmentaliteit van af te maken, zo zitten we niet in elkaar. Fouten zijn er en we trekken met alle liefde het boetekleed aan, maar vooral lossen we alles graag op. Ik snap je frustraties en zal me onthouden van excuses, probeer wel te begrijpen dat wij ons uiterste best doen op de Community om iedereen aan oplossingen te helpen - soms binnen de kaders maar waar mogelijk ook zeker daarbuiten!

@Uillie Ik loop graag alle genoemde punten stapsgewijs langs zodat je een duidelijk beeld hebt van wat eventuele bugs zijn of nieuwe functionaliteiten/veranderingen. Omdat ik graag alles dubbelcheck, heb ik aan ons TV-team gevraagd om op elk punt te reageren zodat jij exact weet hoe de vork in de steel zit. Wel wil ik alvast reageren op je vraag/suggestie aangaande digitaal opnemen en licenties:

Het opnemen in de Cloud is gebonden aan bepaalde voorwaarden en licenties. Elke zendergroep verstrekt licenties aan providers voor het digitaal opnemen van de desbetreffende zender(s). Wanneer je op een hd-recorder opneemt, doe je dit zonder gebonden te zijn aan die licenties en afspraken. Een hd-recorder stelt je immers zelf in staat om fysieke opnames te maken die dan gedurende het behoud van die opname technisch gezien in jouw beheer zijn. Ik hoop dat hiermee één en ander opgehelderd is voor je. Het verhaal van de licenties is zeker geen slag om de arm of zalvende bewoording die T-Mobile van de feiten afhoudt. We benoemen dit juist om aan te geven dat er een verschil is tussen fysiek en digitaal opnemen.

Onderstaande punten kan ik kort en resoluut in zijn omdat het daarbij om bugs gaat die in een later stadium opgelost zullen worden:

  • Dimmen van de klok
  • Resolutie aanpassen
  • Opneembare zenders op de hd-recorder
  • Probleem met de gids
  • Beeldkwaliteit (?) → Deze is mij geheel onbekend, maar geef ik natuurlijk graag door. Ik kan me alleen indenken dat de kwaliteit minder scherp oogt omdat we op T-Mobile TV van unicast gebruikmaken ten opzichte van multicast op het oude platform en bij DSL
  • Doorzichtige gids

 

Wat betreft deze constatering: “Tot slot: een van de medewerkers van T-Mobile heeft hierboven aangegeven dat de eerste updates naar het nieuwe platform dateren van alweer 3 jaar geleden. Ik kan me niet voorstellen dat de eerste overstappers niet tegen dezelfde problemen zijn aangelopen als hierboven worden gemeld, door andere gebruikers. Dat die problemen dan 3 jaar later nog steeds niet zijn opgelost vind ik toch wel erg slecht. Ik mag veronderstellen dat uitgebreid wordt getest en fouten worden opgelost alvorens iets nieuws wordt uitgerold. Kennelijk heeft T-Mobile zich er met een Jantje-van-Leiden van afgemaakt.”

→ Ja en nee: we lopen nu tegen relatief nieuwe bugs aan omdat de Kamai en Amulet toch gemigreerd zijn, nadat aanvankelijk alleen getest was op de Aria boxen. Hierna is een vrij korte friendly user test geweest waarbij de Kamai en Amulet kort behandeld zijn, maar hieruit kwam het gros van deze specifieke bugs niet naar voren. De eerste updates zijn weliswaar drie jaar geleden, maar dat betekent niet per definitie dat we ook altijd dezelfde issues tegenkomen. Bovendien hebben we hiervoor na een vrij summiere test-migratie voor de Kamai en Amulet rap een halt toegeroepen op de migraties voor die boxen en is het leeuwendeel van de gemigreerde klanten overgegaan op een Aria 610 of 7x waarbij deze issues geen parten spelen. Al met al snap ik en voel ik je sentiment helemaal en ben ik het er deels mee eens omdat we echt wel inzien dat er veel issues zijn momenteel. Weet dat we er echt keihard voor strijden om dit op te lossen en dat elke moderator in dit topic en de rondslingerende losse topics met de allerbeste intenties aan het werk is voor iedereen. We proberen ons er zeker niet met een Jantje-van-Leidenmentaliteit van af te maken, zo zitten we niet in elkaar. Fouten zijn er en we trekken met alle liefde het boetekleed aan, maar vooral lossen we alles graag op. Ik snap je frustraties en zal me onthouden van excuses, probeer wel te begrijpen dat wij ons uiterste best doen op de Community om iedereen aan oplossingen te helpen - soms binnen de kaders maar waar mogelijk ook zeker daarbuiten!

Beste Jason,

Bedankt voor je reactie. Je zegt dat ik bij het opnemen op een HD-recorder niet gebonden ben aan aan licenties en afspraken. In feite zeg je dus dat ik alle zenders moet kunnen opnemen op de HD van de Stb. Maar dat klopt niet: er zijn verschillende zenders die ik niet meer kan opnemen. 
Mijn mening over het testen blijft staan: er is dus niet, of maar heel beperkt, getest op de Kamai en Amulet. Als er voldoende was getest, waren de huidige problemen ongetwijfeld naar voren gekomen.

Ik heb op de community meer klachten gezien over de afgenomen beeldkwaliteit. Het is ook heel duidelijk: rafelige ondertitels, reclames die "gestoken" scherp waren lijken nu in hooguit 720p getoond te worden, NPO, RTL zijn onscherp. Daarnaast lijkt de content bewerkt, maar slecht,  te worden aangeboden.

Reageer