Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV


Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

Demi van Odido 10 maanden geleden

Hi allemaal! Gisteren zijn een tweetal fixes live gezet voor de Kamai/Amulet TV Box errors en voor de Amulet in combinatie met cloudrecording waarbij je constant moet rebooten / network connection error te zien kreeg. Dit is nu opgelost. Voor degenen die deze issues ervaarden, is het probleem ook voor jullie opgelost of ervaren jullie toch nog problemen? Ik hoor het graag!

Bekijk origineel

409 reacties

Reputatie 6
Badge

Beste Jason,

Ik heb op de community meer klachten gezien over de afgenomen beeldkwaliteit. Het is ook heel duidelijk: rafelige ondertitels, reclames die "gestoken" scherp waren lijken nu in hooguit 720p getoond te worden, NPO, RTL zijn onscherp. Daarnaast lijkt de content bewerkt, maar slecht,  te worden aangeboden.

De bitrate is nu slechts 6Mbps (was 12-14), wel nog 1080p. Eens dat veel dingen onscherper lijken, nu Lord of the Rings lijkt meer op m’n oude dvd set dan 1080p (niet dat scherpte per se een kenmerk van een goede beeldkwaliteit is, sommige dingen horen helemaal niet messcherp te zijn maar worden in de compressie met een scherptefilter opgepimpt of door de tv instellingen).

Unicast vs multicast heeft geen invloed op de beeldkwaliteit, enkel de beperkingen van unicast mbt bandbreedte die z'n uiting vinden in de flink mindere bitrate van de videostream ...

Wel oneens op dit punt: “Ik ben ervan overtuigd dat de beeldkwaliteit flink minder is geworden. En die hoorde al niet tot de beste

In het slechtse geval was de beeldkwaliteit dezelfde als KPN HD+ zenders die ze ergens in de 600 reeks hebben staan en in het beste geval (afhankelijk van de regio waar je woont) was het de beeldkwaliteit waar KPN nu mee rept als aankomende verbetering van die HD+ zenders (en min of meer wat Ziggo ook uitzendt)

Goedendag, na laatste update ook hier problemen met de tv-boxen beneden en boven. Deze lopen telkens vast, ook na reset. 
Wat kan ik doen? 
 

Bertus

Reputatie 7
Badge +16

@Swouden De Kamai 510 én het Huawei modem heb ik omgeruild. Je ontvangt binnen enkele dagen voor beide apparaten de vervanging (een Aria TV Box en Zyxel T50 modem). Zodra de nieuwere apparatuur aangesloten is, kun je de Kamai en Huawei naar een milieustraat brengen. Omdat ik het graag zeker wil weten: kan ik de Amulet (hdd) ook omruilen voor je? 

@Michel369 Dit probleem is bekend en in onderzoek. Zodra we een oplossing hebben gevonden, delen we die meteen met de Community.

@meppeters Heel fijn om te horen, bedankt voor je update en veel kijkplezier toegewenst! 

@Uillie De bug met niet-beschikbare zenders voor het maken van fysieke opnames is bekend en hier wordt aan gewerkt. Dit heeft niets met licenties te maken, maar is een foutje en moet worden hersteld. Let wel: dit geldt NIET voor digitale opnames (Cloud Opnemen).

@apis4 Bedankt voor je toevoegingen. De bitrate kan inderdaad resulteren in minder scherpte, maar dat oogt soms hetzelfde als een mindere resolutie. Ik heb hierin een vergelijking gemaakt om aan te geven dat de manier van casten weleens de oorzaak zou kunnen zijn. 

 

Reputatie 1

Goedemorgen. Sinds de update is er nog steeds geen beeld. De entone start op tot aan het moment van verbinding maken met de server. Ik lees dat er veel problemen zijn met de entone. Heb alles al geprobeerd. Maar krijg het niet werkende. 

Een nieuwe box is dat de oplossing? Als dat zo is mogen jullie er 1 opsturen. Graag zelfs

Reputatie 1

@Swouden De Kamai 510 én het Huawei modem heb ik omgeruild. Je ontvangt binnen enkele dagen voor beide apparaten de vervanging (een Aria TV Box en Zyxel T50 modem). Zodra de nieuwere apparatuur aangesloten is, kun je de Kamai en Huawei naar een milieustraat brengen. Omdat ik het graag zeker wil weten: kan ik de Amulet (hdd) ook omruilen voor je? 

@Michel369 Dit probleem is bekend en in onderzoek. Zodra we een oplossing hebben gevonden, delen we die meteen met de Community.

@meppeters Heel fijn om te horen, bedankt voor je update en veel kijkplezier toegewenst! 

@Uillie De bug met niet-beschikbare zenders voor het maken van fysieke opnames is bekend en hier wordt aan gewerkt. Dit heeft niets met licenties te maken, maar is een foutje en moet worden hersteld. Let wel: dit geldt NIET voor digitale opnames (Cloud Opnemen).

@apis4 Bedankt voor je toevoegingen. De bitrate kan inderdaad resulteren in minder scherpte, maar dat oogt soms hetzelfde als een mindere resolutie. Ik heb hierin een vergelijking gemaakt om aan te geven dat de manier van casten weleens de oorzaak zou kunnen zijn. 

 

Bedankt voor je snelle reactie Jason. De Amulet kan ook vervangen worden!

Groet Sharon

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MarcelAstrid1012, ik heb het Draytek modem omgeruild voor een Zyxel T50 + Media Converter en de Amulet voor een Aria 610 TV Box. Wanneer de Aria straks aangesloten is, kun je Cloud Opnemen inschakelen via jouw My T-Mobile account. 

Omdat je een glasvezelverbinding hebt, komt er een gediplomeerd monteur langs die de nieuwe Zyxel en converter aansluit. Glasvezelapparatuur is namelijk erg gevoelig en dient ook aangemeld te worden bij onze technische dienst. Dit zal de monteur allemaal voor je in orde maken. Maak straks een afspraak via de afspraaktool die je ik per sms en e-mail toestuur. Zo heb je straks geen last meer van problemen! Zodra de Draytek vervangen is voor het Zyxel modem + Media Converter, kun je de Draytek naar een milieustraat brengen - deze hoeft niet meer teruggestuurd te worden.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Swouden, komt meteen voor elkaar! Thanks voor je terugkoppeling. Ook voor jou geldt: wanneer de Aria aangesloten is, mag de Amulet naar een milieustraat gebracht worden.

Reputatie 1

Hoi @MarcelAstrid1012, ik heb het Draytek modem omgeruild voor een Zyxel T50 + Media Converter en de Amulet voor een Aria 610 TV Box. Wanneer de Aria straks aangesloten is, kun je Cloud Opnemen inschakelen via jouw My T-Mobile account. 

Omdat je een glasvezelverbinding hebt, komt er een gediplomeerd monteur langs die de nieuwe Zyxel en converter aansluit. Glasvezelapparatuur is namelijk erg gevoelig en dient ook aangemeld te worden bij onze technische dienst. Dit zal de monteur allemaal voor je in orde maken. Maak straks een afspraak via de afspraaktool die je ik per sms en e-mail toestuur. Zo heb je straks geen last meer van problemen! Zodra de Draytek vervangen is voor het Zyxel modem + Media Converter, kun je de Draytek naar een milieustraat brengen - deze hoeft niet meer teruggestuurd te worden.

 

Top Jason thanks  

Reputatie 7
Badge +16

@Uillie Mijn collega's van het TV-team willen graag de juiste antwoorden geven op je overgebleven twee vragen:

 

  • Aanpassen van de zendervolgorde zou mogelijk moeten zijn maar als ik dat probeer, verdwaal ik in een onduidelijke structuur. Dat ligt niet aan mijn verstandelijke vermogens maar aan het niet werken van deze optie; → De zendervolgorde bij Favorieten loopt niet op volgorde van kanaalnummer, maar op volgorde van welke zender voor het laatst is toegevoegd aan de favorietenlijst.
  • Sortering van de gids is van Z naar A. Ik kan dit niet aanpassen naar de logische en gebruikelijke sortering van A naar Z; → Deze vraag begrijpen we niet helemaal. Hoe bedoel je dit precies? Het is niet mogelijk om op alfabetische volgorde te rangschikken, indien dat je vraag beantwoordt!
Reputatie 7
Badge +6

@MarcelAstrid1012 In welke poort van de Draytek zit de Entone? Zou je hem eens aan willen sluiten op poort 1 of 2? Hopelijk helpt dat om toch TV te kunnen kijken in afwachting van de apparatuur. Mocht dat inderdaad zo zijn, dan zou ik toch de nieuwe apparatuur gaan gebruiken. Deze werkt een stuk beter en sneller.

Reputatie 1

@Uillie Mijn collega's van het TV-team willen graag de juiste antwoorden geven op je overgebleven twee vragen:

 

  • Aanpassen van de zendervolgorde zou mogelijk moeten zijn maar als ik dat probeer, verdwaal ik in een onduidelijke structuur. Dat ligt niet aan mijn verstandelijke vermogens maar aan het niet werken van deze optie; → De zendervolgorde bij Favorieten loopt niet op volgorde van kanaalnummer, maar op volgorde van welke zender voor het laatst is toegevoegd aan de favorietenlijst.
  • Sortering van de gids is van Z naar A. Ik kan dit niet aanpassen naar de logische en gebruikelijke sortering van A naar Z; → Deze vraag begrijpen we niet helemaal. Hoe bedoel je dit precies? Het is niet mogelijk om op alfabetische volgorde te rangschikken, indien dat je vraag beantwoordt!

Ha Jason, hoe kan ik daar voor zorgen? Ik ben tamelijk onbekend met de werkwijze op dit forum. Laat je me even weten hoe ik hier gevolg aan kan geven? 

Reputatie 1

Beste Jason,

Ik heb op de community meer klachten gezien over de afgenomen beeldkwaliteit. Het is ook heel duidelijk: rafelige ondertitels, reclames die "gestoken" scherp waren lijken nu in hooguit 720p getoond te worden, NPO, RTL zijn onscherp. Daarnaast lijkt de content bewerkt, maar slecht,  te worden aangeboden.

De bitrate is nu slechts 6Mbps (was 12-14), wel nog 1080p. Eens dat veel dingen onscherper lijken, nu Lord of the Rings lijkt meer op m’n oude dvd set dan 1080p (niet dat scherpte per se een kenmerk van een goede beeldkwaliteit is, sommige dingen horen helemaal niet messcherp te zijn maar worden in de compressie met een scherptefilter opgepimpt of door de tv instellingen).

Unicast vs multicast heeft geen invloed op de beeldkwaliteit, enkel de beperkingen van unicast mbt bandbreedte die z'n uiting vinden in de flink mindere bitrate van de videostream ...

Wel oneens op dit punt: “Ik ben ervan overtuigd dat de beeldkwaliteit flink minder is geworden. En die hoorde al niet tot de beste

In het slechtse geval was de beeldkwaliteit dezelfde als KPN HD+ zenders die ze ergens in de 600 reeks hebben staan en in het beste geval (afhankelijk van de regio waar je woont) was het de beeldkwaliteit waar KPN nu mee rept als aankomende verbetering van die HD+ zenders (en min of meer wat Ziggo ook uitzendt)

Er wordt in verschillende reacties gezegd dat de scherpte van het beeld minder lijkt. Oké, beeldscherpte is subjectief. Maar als bijvoorbeeld de logo's van verschillende zenders al onscherp zijn, ondertiteling slechter leesbaar is, de kwaliteit tijdens een uitzending zichtbaar wisselt, kan je objectief dus vaststellen dat er een (flinke) achteruitgang in beeldkwaliteit is omdat ik dit probleem niet eerder had. Ook/vooral op de HD-zenders.

Ik ben geen techneut dus de manier van casten zegt me niets. Wat me wel wat zegt is wat ik zie en dat is  duidelijk minder dan voorheen

Hallo, 

Wat fijn dat dit forum er is 👍 en ik niet de enige ben met de problemen met de Entone ontvangers (zonder HDD) icm met een oude Drayteck router (sinds de laatste update). 

Zou super zijn dat via deze manier ( net zoals bij mijn buurman) snel geschakeld kan worden om sinds de update weer eens normaal tv te kunnen kijken.

Zie heel graag een reply of een DM terug om een afspraak te maken om 2 ontvangers en de router te vervangen (glasvezel).

BVD en hopelijk tot snel. 
groet Nico 

Reputatie 2

@Jason 

De Aria's 610x (2 stuks) vanmiddag ontvangen en alvast een datum voor installatie ingepland met Guidion. (Do. 8 juni)

Hopelijk komt de vervanging voor de Draytek op tijd.

Alvast dank voor al je moeite!

Gr. Wim

Reputatie 1

Goedenavond, 

Ook hier problemen na de update. Met beide TV boxen (Entone) is het bijna iedere keer nodig om opnieuw verbinding te maken. 
Ook loopt het beeld regelmatig vast of flikkert. En het geluid lijkt niet meer synchroon te lopen. 
Fijn als er voor ons ook naar een oplossing kan worden gekeken. 
 

@Jason  dank voor de snelle actie, alles ondertussen ontvangen en geïnstalleerd en draait als een zonnetje!

gr. Matthijs 

Hallo Jason,

 

heel erg bedankt voor het snelle handelen en het opsturen van een nieuwe modem.

Ik heb deze reeds binnen , nu mijn vraag krijg ik dan ook 2 vervangede kastjes voor de tv?

Of komt dat later?

Heb nog de twee Entone van Vodafone tijdperk en die zijn degene die niet werken.

Alvast bedankt voor alle moeite.

 

met vriendelijke groet,

Ed

 

 

Reputatie 6
Badge

Er wordt in verschillende reacties gezegd dat de scherpte van het beeld minder lijkt. Oké, beeldscherpte is subjectief. Maar als bijvoorbeeld de logo's van verschillende zenders al onscherp zijn, ondertiteling slechter leesbaar is, de kwaliteit tijdens een uitzending zichtbaar wisselt, kan je objectief dus vaststellen dat er een (flinke) achteruitgang in beeldkwaliteit is omdat ik dit probleem niet eerder had. Ook/vooral op de HD-zenders.

Ik ben geen techneut dus de manier van casten zegt me niets. Wat me wel wat zegt is wat ik zie en dat is  duidelijk minder dan voorheen

Als van de ene op de andere scene het beeld verslechterd en de nieuwe scene is er een waar veel in gebeurd/ veel kleine details zitten is het een gevolg van de magere bitrate (nu 6 ipv 12-14) https://www.youtube.com/watch?v=r6Rp-uo6HmI&pp=ygURYml0cmF0ZSBleHBsYWluZWQ%3D Is het echt veeleisend dan zie je idd zelfs het zenderlogo in een pixelbrij veranderen.

Gebeurt het bij iets simpels als een talkshow dan is het een probleem/verstoring in de verbinding en schakelt het beeld terug naar een lagere resolutie (ipv dat het gaat vastlopen/haperen). Net als hier in de browser zijn er voor de box ook streams met verschillende resoluties (en bijbehorende lagere/minder eisende bitrates. Bij de 720p stream zitten we al op een bitrate van onder de 4Mbps [als het goed is was het zelfs  3Mbps of anders nog 3,5]).
Ervan uitgaand dat ‘Standaard’ op de box hetzelfde werkt als ‘Auto’. Bij het zelf instellen van een resolutie wordt er volgens mij niet automatisch naar een andere resolutie geschakeld en krijg je wel vastlopers bij verbindingsproblemen (zo heb ik het tenminste ervaren in de testperiode van de Android TV app)

 

Reputatie 1

@apis4: maar als het verschijsel zich zelfs op een SD-zender (Ons) voordoet, wordt het toch wel tijd dat de techneuten bij T-Mobile zich flink achter de oren gaan krabben. Voor de update nooit dat probleem gehad.

Reputatie 1

Klopt het wel dat mijn Entone Amulet nu omgeruild is voor een Amino 610x?

Want ik heb als 2e box ook zo’n Amino en daar kan ik bijvoorbeeld niet mee opnemen….

Reputatie 7
Badge +16

@wburger Kijk dat is mooi! De Zyxel + converter zijn vanmiddag bezorgd zie ik, zo is alles in ieder geval mooi op tijd. 

@NvdW Alle verouderde apparatuur wordt omgeruild. Je ontvangt volgende week een pakketje met het Zyxel modem + converter én een ander pakketje met de nieuwere TV Boxen. Alle oude apparatuur mag straks na aansluiting naar een milieustraat worden gebracht. Het Zyxel modem + converter worden aangesloten door Guidion. Hiervoor ontvang je straks een afspraaktool per sms en e-mail.

@Jeszuyd1980 Ik wissel de Kamai (zonder hdd) en het Draytek modem vast om voor je. Ga je ermee akkoord dat ook de Amulet wordt omgeruild, of blijf je liever gebruikmaken van een harddiskrecorder? Let wel: mocht je voor Cloud Opnemen kiezen, dan gelden andere functionaliteiten en voorwaarden. Check onze zenderlijst om te controleren welke zenders je wel/niet kunt opnemen in de cloud: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis. Omdat jouw 06-nummer niet goed doorkomt in ons systeem, laten de nieuwe aanvragen nog eventjes op zich wachten totdat onze technische dienst dit maandag hersteld heeft. Schrik daarom niet als je nog geen bevestigende e-mail krijgt - dit komt door die obstructie, maar het wordt gefixt!

@Matthijs Edelenbos Heel graag gedaan. Superfijn dat het nu als een trein draait! 😄

@edweber29 Blijkbaar snapte ons systeem nog niet dat ook de Kamais vervangen dienden te worden; de order loopt nu wel goed door. Binnen enkele dagen ontvang je een pakketje met de Aria TV Boxen! 😉

@Uillie Bedoel je hoe je Favorieten kunt instellen of doel je op een andere tool? Indien je Favorieten bedoelt: Favorietenlijst instellen | T-Mobile Thuis

@MdeRuiter De Amulet is inderdaad omgeruild voor een Aria TV Box. Deze box heeft geen hdd maar biedt jou straks wel de optie om op Cloud Opnemen digitale opnames te maken. Je kunt de Cloud inschakelen via My T-Mobile: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement.

 

@all: Een prachtig, zonnig weekend toegewenst en bedankt voor alle fijne reacties en snelle terugkoppelingen. Ik weet dat het geen makkelijke periode geweest is met alle bugs en veranderingen, maar we komen er samen uit! Mocht je morgen of zondag nog geen directe reactie hebben op je vraag, houd er dan alsjeblieft rekening mee dat de weekendbezetting minder is en we niet altijd binnen de gestelde reactietijd van 24 tot 48 uur kunnen reageren. Bedankt voor jullie begrip! 

 

Reputatie 1

Ook hier sinds de update zeer regelmatig een freeze van het beeld en de melding " er is iets fout gegaan".

Heb 2x de Entone Kamai 510 en de Draytek router

Reputatie 1

@wburger Kijk dat is mooi! De Zyxel + converter zijn vanmiddag bezorgd zie ik, zo is alles in ieder geval mooi op tijd. 

@NvdW Alle verouderde apparatuur wordt omgeruild. Je ontvangt volgende week een pakketje met het Zyxel modem + converter én een ander pakketje met de nieuwere TV Boxen. Alle oude apparatuur mag straks na aansluiting naar een milieustraat worden gebracht. Het Zyxel modem + converter worden aangesloten door Guidion. Hiervoor ontvang je straks een afspraaktool per sms en e-mail.

@Jeszuyd1980 Ik wissel de Kamai (zonder hdd) en het Draytek modem vast om voor je. Ga je ermee akkoord dat ook de Amulet wordt omgeruild, of blijf je liever gebruikmaken van een harddiskrecorder? Let wel: mocht je voor Cloud Opnemen kiezen, dan gelden andere functionaliteiten en voorwaarden. Check onze zenderlijst om te controleren welke zenders je wel/niet kunt opnemen in de cloud: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis. Omdat jouw 06-nummer niet goed doorkomt in ons systeem, laten de nieuwe aanvragen nog eventjes op zich wachten totdat onze technische dienst dit maandag hersteld heeft. Schrik daarom niet als je nog geen bevestigende e-mail krijgt - dit komt door die obstructie, maar het wordt gefixt!

@Matthijs Edelenbos Heel graag gedaan. Superfijn dat het nu als een trein draait! 😄

@edweber29 Blijkbaar snapte ons systeem nog niet dat ook de Kamais vervangen dienden te worden; de order loopt nu wel goed door. Binnen enkele dagen ontvang je een pakketje met de Aria TV Boxen! 😉

@Uillie Bedoel je hoe je Favorieten kunt instellen of doel je op een andere tool? Indien je Favorieten bedoelt: Favorietenlijst instellen | T-Mobile Thuis

@MdeRuiter De Amulet is inderdaad omgeruild voor een Aria TV Box. Deze box heeft geen hdd maar biedt jou straks wel de optie om op Cloud Opnemen digitale opnames te maken. Je kunt de Cloud inschakelen via My T-Mobile: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement.

 

@all: Een prachtig, zonnig weekend toegewenst en bedankt voor alle fijne reacties en snelle terugkoppelingen. Ik weet dat het geen makkelijke periode geweest is met alle bugs en veranderingen, maar we komen er samen uit! Mocht je morgen of zondag nog geen directe reactie hebben op je vraag, houd er dan alsjeblieft rekening mee dat de weekendbezetting minder is en we niet altijd binnen de gestelde reactietijd van 24 tot 48 uur kunnen reageren. Bedankt voor jullie begrip! 

 

@Jason Je mag de Amulet ook omruilen. Dan gaan we ook over naar Cloud opnemen. Bedankt voor je moeite en we zien na het weekend de bevestiging wel verschijnen. Ook een fijn weekend voor jou. 

Reputatie 6
Badge

@apis4: maar als het verschijsel zich zelfs op een SD-zender (Ons) voordoet, wordt het toch wel tijd dat de techneuten bij T-Mobile zich flink achter de oren gaan krabben. Voor de update nooit dat probleem gehad.

Nou heb ik ONS wel eens als zender vd maand gezien vóór de update naar het nieuwe platform en daar werd je toen al niet vrolijk van. Series uit de jaren 70/80 zien er gewoon beroerd uit en daar mag je de nodige beeldverbeteraars in je tv wel voor aanzetten (zie nu wel dat ze ook moderne shows in de programmering hebben, heb destijds alleen wat oude shows gekeken).

De bitrate is maar iets van 2 Mbps dus zou je qua capaciteit van je verbinding in ieder geval nooit problemen zoals een wisselende resolutie/stream verwachten nee.

Op kanaal 81 is nu iets moderns op een SD zender, maar wel van de veeleisendere soort (voetbal). Een close-up is hier al meteen pixel art 😎😄

@Jason als ik alles zo volg, kan ik er dan ook vanuit gaan dat het voor ons ook opgelost wordt?

alvast een fijn weekeinde.

Reageer