Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV


Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

Demi van Odido 9 maanden geleden

Hi allemaal! Gisteren zijn een tweetal fixes live gezet voor de Kamai/Amulet TV Box errors en voor de Amulet in combinatie met cloudrecording waarbij je constant moet rebooten / network connection error te zien kreeg. Dit is nu opgelost. Voor degenen die deze issues ervaarden, is het probleem ook voor jullie opgelost of ervaren jullie toch nog problemen? Ik hoor het graag!

Bekijk origineel

409 reacties

Reputatie 1

Ik zie in mijn mail dat er nieuwe apparatuur onderweg is, in deze topic lees ik ook dat de DRAYTEK router wordt omgewisseld, geld dat ook voor die van mij?

Met vriendelijke groet

Frits

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @timvw, dit heeft niet alleen verbeteringen voor je TV Box, maar ook voor je Internet! Laat je me weten of ik het voor je kan vervangen?

Hoi @M.kossen, je TV Boxen en verouderde modem zijn meteen vervangen! Per e-mail ontvang je informatie van Guidion om een afspraak te maken voor de installatie hiervan. 

Hoi @djdano, ik los dit graag voor je op! Ik kan je TV Boxen en verouderde modem vervangen. Heb ik toestemming om de TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor nieuwer model, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten!

Hoi @LVW60077, ik zie dat je verouderde modem en TV Box met harddisk nog niet zijn vervangen. Heb ik toestemming om de TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor nieuwer model, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten!

 

Super bedankt voor jullie geduld, ik wens jullie een heel fijn weekend! 😄

Groetjes, Ishana

 

Reputatie 6
Badge

. Niet per se een Entone probleem maar er is zo te zien geen keus in taal meer bij Eurosport en hij staat nu standaard op Engelstalig. Hier ook gepost een paar dagen geleden (toen er vlak erna wel ineens NL commentaar was maar gister en vandaag is het gewoon weer Engels) :

5 of 6 opties om uit te kiezen naar niet een die ook maar iets doet bij Audio Taal 🤣

Voor Eurosport 1 om precies te zijn. ES2 heeft volgens mij allang geen NL commentaar meer…

 

Edit: net een teaser in beeld voor de Roland Garros vrouwenfinale en die was wel NL-talig dus benieuwd of na de reclame het commentaar wel weer ineens NL talig is (daarnet Stereo weer in Dolby AC3 veranderd dus zou met deze instelling meeveranderd kunnen zijn)

Edit 2: reclame voorbij en het commentaar is dus gewoon Engels, direct hier aan voorafgaand nog een Bet365 reclame in het NL.

Edit 3: de KPN app ter controle weer aangezet en daar commentaarloze audio (wat normaal gesproken NL commentaar zou zijn).

Reputatie 6
Badge

. Niet per se een Entone probleem maar er is zo te zien geen keus in taal meer bij Eurosport en hij staat nu standaard op Engelstalig. Hier ook gepost een paar dagen geleden (toen er vlak erna wel ineens NL commentaar was maar gister en vandaag is het gewoon weer Engels) :

5 of 6 opties om uit te kiezen naar niet een die ook maar iets doet bij Audio Taal 🤣

Voor Eurosport 1 om precies te zijn. ES2 heeft volgens mij allang geen NL commentaar meer…

 

Edit: net een teaser in beeld voor de Roland Garros vrouwenfinale en die was wel NL-talig dus benieuwd of na de reclame het commentaar wel weer ineens NL talig is (daarnet Stereo weer in Dolby AC3 veranderd dus zou met deze instelling meeveranderd kunnen zijn)

Edit 2: reclame voorbij en het commentaar is dus gewoon Engels, direct hier aan voorafgaand nog een Bet365 reclame in het NL.

Edit 3: de KPN app ter controle weer aangezet en daar commentaarloze audio (wat normaal gesproken NL commentaar zou zijn).

En idd nu de vrouwen finale op T-Mobile met Engelstalig commentaar en op KPN ‘gewoon’ met NL

Reputatie 1

Apis volgens mij is dit een instelling en zit die verstopt onder 1 van de gekleurde knoppen op je afstandsbediening. 

Reputatie 6
Badge

Apis volgens mij is dit een instelling en zit die verstopt onder 1 van de gekleurde knoppen op je afstandsbediening. 

Dat is alleen een shortcut (was de gele knop) , de functie is hetzelfde als in het menu veranderen. Op het oude platform tenminste, heb niet het idee dat dit werkt op het nieuwe

In de T-Mobile TV Anywhere app overigens wel NL commentaar 😄.

Edit: nu de Android TV app van m'n tv aan en daar ook Engelstalig commentaar dus zal niet aan de box liggen neem ik dan maar aan.

Reputatie 1

@Ishana kun je een andere tvbox opsturen met harddiskrecorder? Ik vind het nu ideaal dat ik programma’s kan pauzeren en daarna doorspoelen en volgens mij werkt dat juist niet meer in de cloud?

Reputatie 1

@apis4 net even gekeken maar bij mij zijn beide europsporten nog in het nederlands dus ligt niet aan de doorvoer vanuit tmobile. 

Reputatie 6
Badge

@apis4 net even gekeken maar bij mij zijn beide europsporten nog in het nederlands dus ligt niet aan de doorvoer vanuit tmobile. 

Nu de Android TV app van m'n tv aan en daar ook Engelstalig commentaar dus zal niet aan de box liggen neem ik dan maar aan.

Kan jij nu wel wisselen tussen talen dan? (overigens geen bezwaar tegen het Engelstalig commentaar nu, valt me alleen op dat ik niet kan wisselen)

Edit: even verder gekeken en deze stond wel op Engels ingesteld (en heeft gelukkig maar twee opties itt tot de box). Nu op NL ingesteld wel NL commentaar met de Android TV app

Edit 2: ben er al uit, het lukt wel met het snelmenu. Bij de uitgebreide instellingen in het ‘menu’ werkt het voor geen meter (de gele knop ook niet overigens).

 

 

Er stond in eerste instantie bij geen van beide talen een vinkje (dit menu op de box ook nog nooit gebruikt of van geweten. Bij de app bijna als vanzelfsprekend 😅).

 

Reputatie 1

Ishana,

Vandaag 1 TV box ontvangen, ga morgen op mn gemak kijken of het instaleren gaat lukken.

Maar zoals je kunt zien het ik 2 boxen dus krijg ik ook een 2e toegestuurd?

Is het nodig om de DRYTEK router te vervangen, hij heeft soms moeite om het radio signaal bij te houden, dat valt af en toe weg (bufferen?)

Met vriendelijke groet

Frits

Reputatie 7
Badge +16

@apis4 Goed dat je dit aangeeft! Ik heb het aan onze kant gecontroleerd en het wordt doorgegeven in het Nederlands dus ik denk dat er ergens iets misgaat met de instellingen van jouw audio-commentaar. Wel toevallig dat dit niet alleen op de TV Box gebeurt. Ik houd het in de gaten voor je!

 

@djdano In ons zenderoverzicht kun je nagaan welke zenders je middels Cloud Opnemen kunt doorspoelen: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis. Staan hier de zenders bij die jij ook met de hdd doorspoelt? Ik denk dat het vervangen van de Amulets voor dezelfde Amulets geen verschil gaat maken. De bug zit momenteel in de koppeling hdd → T-Mobile TV. Je kunt natuurlijk wel ervoor kiezen om het onderzoek van ons TV-team af te wachten. Dat terzijde: ik zie dat je nog een Draytek modem thuis hebs staan, deze ruil ik graag om voor een Zyxel + Media Converter. Omdat je een glasvezelverbinding hebt, komt er een gediplomeerd monteur langs die alles aansluit. Glasvezelapparatuur is namelijk erg gevoelig en dient ook aangemeld te worden bij onze technische dienst. Dit zal de monteur allemaal voor je in orde maken. Maak straks een afspraak via de afspraaktool die je ik per sms en e-mail toestuur. Zo heb je straks geen last meer van problemen! Zodra de Draytek vervangen is voor het Zyxel modem + Media Converter, kun je de Draytek naar een milieustraat brengen - deze hoeft niet meer teruggestuurd te worden.

 

@LVW60077 De andere TV Box die jij hebt, is een Amulet harddiskrecorder en voordat we die omruilen voor een Aria TV Box (zonder hdd), wil ik graag jouw toestemming hiervoor vragen. Je kunt straks na aansluiting van de tweede Aria namelijk voor Cloud Opnemen kiezen (€ 5 per maand ongeacht het aantal TV Boxen in huis) en Cloud Opnemen biedt andere opties dan fysiek opnemen: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. De Draytek ruil ik alvast om. Hiervoor ontvang je een Zyxel + converter. De oude apparatuur mag na vervanging naar een milieustraat worden gebracht. De afspraaktool om de Zyxel + converter door Guidion te laten installeren, ontvang je binnen 30 minuten. 

 

Sinds de laatste grote update valt het beeld regelmatig stil of verschijnt er na een periode zwart beeld de melding 'er is iets mis gegaan, probeer het opnieuw' herstarten en harde resets helpen niet. Tv box is meer dan 5 jaar in gebruik.

Reputatie 6
Badge

@apis4 Goed dat je dit aangeeft! Ik heb het aan onze kant gecontroleerd en het wordt doorgegeven in het Nederlands dus ik denk dat er ergens iets misgaat met de instellingen van jouw audio-commentaar. Wel toevallig dat dit niet alleen op de TV Box gebeurt. Ik houd het in de gaten voor je!

 

 

De oplossing was ik inmiddels al achter maar de oorzaak lag wellicht in het feit dat ik de taal in de Android TV app ooit op Engels heb gezet (in het snelmenu). Dit was lang voordat de box ook naar het nieuwe platform werd overgezet. In de box nooit ergens aan gezeten en als ‘Standaard’ kwam het engelstalige spoor door. Instellingen in het uitgebreide menu voor de audio taal doen helemaal niks (Nederlands, Engels, Frans??,etc. als opties) maar in het snelmenu lukte het wel de taal in NL te veranderen.

Zoals hier te zien in eerder gepost plaatje stond er bij geen van beide talen een vinkje in het snelmenu op de box:

 

Reputatie 1

@apis4 Goed dat je dit aangeeft! Ik heb het aan onze kant gecontroleerd en het wordt doorgegeven in het Nederlands dus ik denk dat er ergens iets misgaat met de instellingen van jouw audio-commentaar. Wel toevallig dat dit niet alleen op de TV Box gebeurt. Ik houd het in de gaten voor je!

 

@djdano In ons zenderoverzicht kun je nagaan welke zenders je middels Cloud Opnemen kunt doorspoelen: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis. Staan hier de zenders bij die jij ook met de hdd doorspoelt? Ik denk dat het vervangen van de Amulets voor dezelfde Amulets geen verschil gaat maken. De bug zit momenteel in de koppeling hdd → T-Mobile TV. Je kunt natuurlijk wel ervoor kiezen om het onderzoek van ons TV-team af te wachten. Dat terzijde: ik zie dat je nog een Draytek modem thuis hebs staan, deze ruil ik graag om voor een Zyxel + Media Converter. Omdat je een glasvezelverbinding hebt, komt er een gediplomeerd monteur langs die alles aansluit. Glasvezelapparatuur is namelijk erg gevoelig en dient ook aangemeld te worden bij onze technische dienst. Dit zal de monteur allemaal voor je in orde maken. Maak straks een afspraak via de afspraaktool die je ik per sms en e-mail toestuur. Zo heb je straks geen last meer van problemen! Zodra de Draytek vervangen is voor het Zyxel modem + Media Converter, kun je de Draytek naar een milieustraat brengen - deze hoeft niet meer teruggestuurd te worden.

 

@LVW60077 De andere TV Box die jij hebt, is een Amulet harddiskrecorder en voordat we die omruilen voor een Aria TV Box (zonder hdd), wil ik graag jouw toestemming hiervoor vragen. Je kunt straks na aansluiting van de tweede Aria namelijk voor Cloud Opnemen kiezen (€ 5 per maand ongeacht het aantal TV Boxen in huis) en Cloud Opnemen biedt andere opties dan fysiek opnemen: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. De Draytek ruil ik alvast om. Hiervoor ontvang je een Zyxel + converter. De oude apparatuur mag na vervanging naar een milieustraat worden gebracht. De afspraaktool om de Zyxel + converter door Guidion te laten installeren, ontvang je binnen 30 minuten. 

 

Ja graag de 2e TV box omruilen, De afspraaktool heb ik nog niet gezien, ik wacht af.

Met vriendelijke groet

Frits

Reputatie 1

Ik heb nog steeds verschillende problemen met de entone en al eerder gemeld maar geen reactie gezien 

Beste,

Ook wij hebben problemen sinds de update. 3x Entone Kamai  510b in huis. Elke keer weer opnieuw opstarten, beeld bevriest / loopt vast. Kunnen alleen iets kijken door programma opnieuw op te starten. Net klanten service gebeld. Klanten service geeft advies om via de app op de telefoon naar de tv te streamen. Andere oplossing is er (nog) niet.  

Niet de oplossing die voor ons werkt.

Nu lees ik hier dat vervangen van de kastjes kan werken.

Is dat ook een optie voor ons?

Grt,

Maarten

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LVW60077 ik heb zojuist je TV Box omgeruild. Je ontvangt hier nog een bericht over, de zending is te volgen in My T-Mobile. Ook zie ik dat het is gelukt om een afspraak in te plannen met de monteur!

 

@Chimbasie ik denk dat door alle reacties we jou bericht over het hoofd hebben gezien, excuses. Ik zie dat jij ook in bezit bent van de Entone Amulet met harddiskrecorder. Wat ik voor je kan doen is de TV Box omruilen voor de Amino Aria 610. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

@Ipipkortsok dat is zeker ook een optie voor jullie! Ik heb dit dan maar ook meteen in gang gezet, er worden drie Amino Aria 610's opgestuurd. Ook zag ik dat je nog in bezit was van ons DrayTek modem. Ik heb deze ook voor je omgeruild naar een Zyxel T-50. Let er wel op dat er een monteur moet komen om de Media Converter en het modem te installeren, geen zorgen, dit is zo gebeurt. Je ontvangt een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur, ook is je zending te volgen in My T-Mobile!

 

Helaas hebben ook dat de TV-box elke dag opstart met in beeld "netwerkverbinding mislukt" "Er is geen verbinding met de tv-dienst. Controleer de bekabeling en internetverbing." Dan kies ik maar weer [opnieuw verbinden] en dan logt hij weer in..

Na een aantal keer de stekker eruit en weer erin om het kastje te resetten helpt niet. Dan nog steeds elke dag opnieuw "netwerkverbinding mislukt". Heel irritant.

Van kanaal wisselen duurt langer, dan voor de update. 

Mocht het van belang zijn... Wij hebben de Entone Kamai 510b.

Groeten 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @smarageje welkom op onze Community!

Fijn om te horen dat je al veel stappen zelf hebt ondernomen. Ik kan de TV Box voor je omruilen naar een Amino Aria 610, dan zul je deze melding niet meer ontvangen. Kan ik dit voor je in werking zetten?

Hi @smarageje welkom op onze Community!

Fijn om te horen dat je al veel stappen zelf hebt ondernomen. Ik kan de TV Box voor je omruilen naar een Amino Aria 610, dan zul je deze melding niet meer ontvangen. Kan ik dit voor je in werking zetten?

Hoi Tommie,

Dat zou erg fijn zijn, als daarmee dit probleem verholpen is. 

Dus ja, zet de omwisseling graag in werking. 

 

Groeten, Chantal

Reputatie 7
Badge +9

@smarageje bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb zojuist de omruiling in gang gezet. Je ontvangt hier een bericht over en je kan de zending volgen in My T-Mobile!

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal! Gisteren zijn een tweetal fixes live gezet voor de Kamai/Amulet TV Box errors en voor de Amulet in combinatie met cloudrecording waarbij je constant moet rebooten / network connection error te zien kreeg. Dit is nu opgelost. Voor degenen die deze issues ervaarden, is het probleem ook voor jullie opgelost of ervaren jullie toch nog problemen? Ik hoor het graag!

Hi allemaal! Gisteren zijn een tweetal fixes live gezet voor de Kamai/Amulet TV Box errors en voor de Amulet in combinatie met cloudrecording waarbij je constant moet rebooten / network connection error te zien kreeg. Dit is nu opgelost. Voor degenen die deze issues ervaarden, is het probleem ook voor jullie opgelost of ervaren jullie toch nog problemen? Ik hoor het graag!

Hoi @Demi , de update kwam als een verrassing maar het zou fijn zijn als de netwerkverbinding weer normaal stabiel is. Komt dit soort informatie niet bij een release te staan op https://www.t-mobile.nl/thuis/software-update of op

want nu staat overal en nergens iets maar vooral niet centraal. Ja het is makkelijk voor mij om er iets van te vinden maar het is toch ook aan jou en je collega’s om informatie bij klanten te krijgen? Gebruik dan ajb (ook) zo’n centrale pagina.

Reputatie 1

Goedenavond, 

Op 3 juni heb ik in dit topic bericht gekregen dat de TV boxen omgeruild zouden worden. Ik heb wel een bevestiging van de aanvraag ontvangen, maar heb nog niets ontvangen. Ik vroeg mij dus af of er iets mis is gegaan? Jason gaf wel aan dat mijn telefoonnummer niet goed doorkwam, maar dat zij na vorig weekend worden opgelost. Ik hoor graah meer. 

Groeten Jessica 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jeszuyd1980, heel goed dat je hierop terug komt! Ik ben meteen voor je op zoek gegaan en zo te zien was het telefoonnummer nog steeds het probleem. Daarom heb ik een van de telefoonnummers die verbonden is aan jouw account toegevoegd als contactnummer en inmiddels heb je al een hoop meer informatie van mij via de email ontvangen over de TV Boxen en het modem. Mocht je jouw contactnummer nog willen wijzigen, dan kan dat via: My T-Mobile Thuis Contactgegevens.

Ik verwacht dat je snel weer zorgeloos kan genieten! 😃

Reageer