Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV


Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

Demi van Odido 10 maanden geleden

Hi allemaal! Gisteren zijn een tweetal fixes live gezet voor de Kamai/Amulet TV Box errors en voor de Amulet in combinatie met cloudrecording waarbij je constant moet rebooten / network connection error te zien kreeg. Dit is nu opgelost. Voor degenen die deze issues ervaarden, is het probleem ook voor jullie opgelost of ervaren jullie toch nog problemen? Ik hoor het graag!

Bekijk origineel

409 reacties

Reputatie 3

Dank voor de snelle service Tommie !

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Baudewyn, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Uiteraard! Ik heb dit direct voor je in gang gezet, je zult hier spoedig een bericht over ontvangen. Als de nieuwe TV Box verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido. De oude TV Box hoeven we ook niet meer terug, deze kun je inleveren bij een inleverpunt voor gebruikte apparaten. 

Reputatie 3

Goedenavond,

Mijn Entone510b doet helemaal niets meer na stroomloos geweest te zijn. Heb de box al geprobeerd langer stroomloos te houden, en de reset pin gebruikt, maar er gaat geen enkel lampje meer branden. Ook niet bij de netwerk poort aan de achterzijde

Ik denk dat hij defect is gegaan.

Zou ik een nieuwer model toe gestuurd kunnen krijgen?

Alvast dank.

Hoi @Bastiaannet, fijn dat je jezelf hier meldt, ik help je heel graag aan twee vervangende TV Boxen! Je ontvangt snel een bevestiging van mij dat wij twee vervangende TV Boxen voor je in gaan pakken en ik verwacht dat je nog voor het einde van de week kan genieten van Amino TV Boxen.

Daarom wil ik je alvast heel veel kijkplezier toewensen! 😄

Zo dat is nog eens rap :-). Dankjewel!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Bastiaannet, fijn dat je jezelf hier meldt, ik help je heel graag aan twee vervangende TV Boxen! Je ontvangt snel een bevestiging van mij dat wij twee vervangende TV Boxen voor je in gaan pakken en ik verwacht dat je nog voor het einde van de week kan genieten van Amino TV Boxen.

Daarom wil ik je alvast heel veel kijkplezier toewensen! 😄

Goedendag Tommie, ik ervaar ook problemen dat de ontvanger op update blijft hangen. Ik heb al contact gehad met de klantenservice maar die geven aan dat onderzoek 3 dagen kan gaan duren. Als ik de topics zo lees over de Kamai 510B box moeten deze gewoon vervangen worden, kan jij hier iets in betekenen?

 

Groet, Erick

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Zwartezwaan, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in Mijn Odido, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant. 

Ja graag 👍

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Zwartezwaan, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je nog in bezit bent van twee oude Entone Kamai 510 TV Boxen en een DrayTek modem. Ik vervang deze heel graag voor je! Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Zal ik dit meteen voor je in gang zetten?

Mijn entone boxen (2stuks) moet ik steeds opnieuw opstarten omdat het beeld vastloopt of omdat ik maar half beeld heb

ook heb ik nog een dray tek modem

moeten deze vervangen worden?

 

Reputatie 7
Badge +6

Voor iedereen die de TV-box met HDD niet heeft laten omruilen: sinds dinsdag heet T-Mobile Odido. Daarbij hoort een nieuwe look, ook op de TV-boxen. Deze update is niet alleen cosmetisch, maar heeft ook het probleem opgelost dat sommige zenders niet op te nemen waren. De update wordt gefaseerd uitgerold, maar je kunt 'm mogelijk ook forceren door de TV-box even van de stroom te halen. Dan zul je zien dat de klok nu ook aan blijft in stand-by. Aan de overige problemen (helderheid display, maar één zender tegelijk kunnen opnemen en een opname niet kunnen kijken als deze nog bezig is) wordt nog gewerkt, in afwachting van een grote update.

Reputatie 6
Badge

Na 1 dag loopt ie ook nog niet vast. Hij moet toch wel minstens 3 dagen aan de stroom.

Dus is het een werkbare oplossing totdat het verholpen is of in het geval het nooit verholpen gaat worden omdat ze je liever naar een nieuwe box sturen (wel iets lastiger in het geval van een OLED tv die nog wat taken moet uitvoeren in de stand-by)

Reputatie 1

Na 1 dag loopt ie ook nog niet vast. Hij moet toch wel minstens 3 dagen aan de stroom.

Reputatie 6
Badge

Kan iemand van T-mobile zeggen of er op het moment nog gewerkt wordt aan een bugfix voor het om de de paar dagen vastlopen van de Entone 510?

Ik gebruik nog dagelijks de 510 en vastlopers heeft ie nooit (wel, zoals in het begin van dit topic al gepost, gaat 's nachts de stroom eraf [aangesloten op stekkerdoos] en krijgt ie dus eigenlijk dagelijks een verse start).

Haperingen in het geluid zijn ook verdwenen sinds de laatste update, enkel af en toe dat de stream hapert en een foutmelding geeft, meestal ook op momenten dat je niet verwacht dat het door de drukte veroorzaakt word zoals laat op een zondagavond ...

Reputatie 1

Hallo Cheyenne, ik wilde eigenlijk alleen weten of er aan een fix wordt gewerkt voor de Entone. De Aria 610 heb ik in het begin van mijn abonnement gehad en die geeft bij gelijke instellingen/resolutie een slechtere beeldoutput. Het beeld daarvan oogt meer kunstmatig en processed. Dit dus bij exact dezelfde instellingen/resolutie (meerdere malen alles nagelopen en resets uitgevoerd). Mocht er geen fix voor de Entone komen, dan zal ik naar iets anders moeten gaan kijken.

Reputatie 7
Badge +5

@alex.87 Ik wil inderdaad graag checken wat er mogelijk is voor jou zodat je weer zorgeloos tv kunt kijken! Ik kan op het e-mailadres waarin dit Community account is gekoppeld geen abonnement vinden. Zou je jouw klantnummer in jouw profiel willen zetten en mij een seintje geven als dit is gedaan? Het klantnummer bestaat uit drie letters en vijf cijfers. Dan kan ik voor je aan de slag!

Reputatie 7
Badge +14

De meeste problemen worden verholpen door de klanten een nieuw type decoder te sturen.  Als je dat ook wilt, laat dat hier even weten, dan pakt een moderator het voor je op.

Reputatie 1

Kan iemand van T-mobile zeggen of er op het moment nog gewerkt wordt aan een bugfix voor het om de de paar dagen vastlopen van de Entone 510?

Reputatie 7
Badge +9

@chlorophyl het is niet de bedoeling om je bericht meerdere keren/in verschillende topics te delen. Ik heb zojuist al antwoord gegeven op je eerste bericht! 😊

Ik ervaar dus identieke problemen sinds de update. Het beeld staat stil. Kanaal wisselen helpt dan even maar al snel moet je toch resetten.

3 weken geleden de helpdesk gebeld en ze zeiden dat dit een bekend probleem was en ik zou 2 nieuwe TV boxen krijgen. Nog niks ontvangen dus ik heb eergisteren weer de helpdesk gebeld en die wist nergens van en kon ook niks terugvinden. Begon het hele riedeltje over lampjes en resetten. Kan zij ook niks aan doen maar probleem dus nog niet opgelost. Ik heb volgens mij ook 2 oude Entone boxen maar dit kunnen jullie uitlezen. Graag deze vervangen. 🙏

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Joblom, ik heb meteen een nieuwe TV Box voor je opgestuurd. Je ontvangt hier spoedig een bericht over, de zending is ook te volgen in My T-Mobile!

 

Hi @NelK, welkom op onze Community!

Ook voor jou heb ik meteen een nieuwe TV Box jouw kant opgestuurd. Het DrayTek modem is inderdaad verouderd en hiervoor worden geen nieuwe updates meer voor verstuurd. Ik heb daarom ook besloten om je een Zyxe T-50 op te sturen. Let op, er dient wel een monteur langs te komen die het modem en Media Converter komt installeren. Je zult dan ook zo direct een bericht ontvangen om een afspraak in te plannen met de monteur. Het modem, Media Converter en TV Box worden afzonderlijk verstuurd en dienen binnen te zijn voor dat de monteur langs kan komen. Plan de afspraak dus iets verder in de toekomst in of plan de afspraak in als al het apparatuur binnen is. Je zult over alles nog een bericht krijgen en ook jouw zending is te volgen in My T-Mobile!

Hallo,

Hier hebben we regelmatig bevriezend beeld en de melding "er is iets fout gegaan druk op ok”.
We zitten nog met de oude Draytek modem en even oude tv-kastje, mocht omruilen helpen dan zouden we dat graag willen.

Mvg,

Nel

Hoi Cal, 

 

Wij ontvangen graag een moderne tv box. 
dankjewel voor de snelle reactie

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Dimitri23, dat kan en wil ik absoluut voor je regelen! Ik ben meteen je dossier gedoken en ik heb de aanvraag voor je in orde gemaakt. Je ontvangt snel van mij een bevestiging per email dat wij de TV Box voor je om zullen wisselen en je een nieuwe TV Box toegestuurd zal krijgen. Mocht je Cloud Opnemen willen activeren nadat je TV Box hebt aangesloten, dan kan dat hier: My T-Mobile Cloud Opnemen. 

Ik probeer ‘m snel bij je aan de deur te krijgen en ik wens je alvast heel veel kijkplezier toe! 😃

 

Hi @Joblom, ook voor jou wil ik graag in de bres springen en de TV Box omwisselen! Voordat ik de wissel in gang zet: houd er graag rekening mee dat de harddiskrecorder vervangen wordt door Cloud Opnemen. Dit betekent ook dat je de huidige opnames verliest. Daarentegen is Cloud Opnemen een hele mooie vervanger omdat je opnames vervolgens beschikbaar zijn via de Cloud en daarom op al jouw apparaten teruggekeken kunnen worden. Alle informatie over Cloud opnemen vind je hier: Cloud Opnemen gebruiken.

Mocht het je een mooie optie lijken, geef het gerust aan en ik zorg er graag voor dat er een moderne TV Box jouw kant op komt en je vervolgens nog meer kan genieten! 😁

Sinds de laatste update loopt de tv box telkens vast. Geeft de melding dat er iets fout is gegaan en moet dan op oké drukken. Soms gaat dat een tijdje goed, maar soms ook 3 keer in een uur hetzelfde probleem. 

Reageer