Beantwoord

Videoland via Samsung Tizen streamt niet

  • 12 December 2022
  • 60 reacties
  • 1371 Bekeken

Reputatie 1

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende issue. Sinds vorige week ben ik overgestapt naar glasvezel van T-Mobile. Al met al zeer tevreden maar ik heb 1 vreemde situatie die ik niet opgelost krijg.

 

Voordat we overstapte hadden we al een abonnement op videoland, ik heb een samsung smart TV waar ik de videoland(V2) app op heb geinstalleerd en op die manier maken we er gebruik van zonder problemen ….. totdat we aangesloten waren op T-Mobile. Als ik een serie probeer te starten dan blijft het scherm volledig zwart en er gebeurd verder niets. 

 

Wanneer ik de TV met een wifi-hotspot verbind werkt alles perfect. Echter op al mijn andere devices (mobiel etc) werkt de videoland app ook zoals het hoort (op de wifi wat dus gewoon weer t-mobile glasvezel netwerk is). Ik zit dus met de situatie dat de combinatie Samsung tizen app VideoLand V2 in combinatie met het T-Mobile netwerkt niet werkt. Ik heb alle stappen die videoland zelf aangeeft om problemen op te lossen al geprobeerd daarnaast heb ik ook ;

 

  • TV een volledige reset gegeven
  • Alle apps opnieuw geinstalleerd
  • TV van stroom afgehad om reset te forceren
  • Via kabel en WIFI geprobeerd

 

Maar het werkt nog steeds niet. Andere streaming apps als Netflix / Disney+ etc werken wel.

 

Omdat videoland op andere devices wel werkt lijkt het me niet dat T-Mobile iets blokkeerd (dan zou het daar ook niet moeten werken). Maar omdat de TV switchen naar een wifi hotspot (buiten T-Mobile Thuis netwerk om) wel werkt lijkt me toch dat de combinatie TV App → T-Mobile Thuis niet helemaal werkt zoals hoort.

 

Heeft iemand enig idee waarom de magische combinatie ‘Videoland V2 (Tizen app) met T-Mobile niet werkt en wat ik er aan kan doen om het wel werkend te krijgen.

icon

Beste antwoord door johansap1989 3 January 2023, 20:27

Bekijk origineel

60 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@ChrisWeertjes @Chriscross76 @Tasdemir Zoals beloofd zou ik het nog even hier laten weten als het is aangepast. Dit is zojuist gedaan! Zouden jullie willen checken of alles voor jullie nu ook tot in de puntjes werkt? 😀

 

@SWEZ Er wordt nog gewerkt aan een permanente fix zodat het geen probleem hoeft te zijn wanneer je het modem reset. Tot het zover is, kun je het altijd bij ons aangeven, dan zetten wij dit door naar de juiste collega!

@Demi  Super service , iptv werkt weer bij mij 

Dankjewel !

Reputatie 1

@Demi 

Nee, werkt hier niet. Maar we hebben stroomuitval gehad een uur geleden, dus de instellingen zullen wel verloren gegaan zijn.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ChrisWeertjes, vandaag is ons tv-team een dagje vrij: ik zal maandag verzoeken de aanpassing nogmaals bij jou uit te laten voeren. Een mooi weekend toegewenst! 

Reputatie 7

Hi @ChrisWeertjes, @Tasdemir, @SWEZ, @Chriscross76@JimS6 @johansap1989, ik heb goed nieuws! 🎉 Mijn collega heeft de permanente fix bij jullie doorgevoerd. Je hoeft dus niet meer bang te zijn dat de instelling ongedaan wordt gemaakt wanneer je het modem herstart. Veel kijk-plezier allemaal! 

@Lisa @Demi Dag, ik heb sinds kort een nieuwe Zyxel T54 modem. Ik heb ook een Samsung TV. Maar mijn iptv en streaming diensten werken niet meer. Kunnen jullie mij helpen?

Reputatie 7

Hi @unimitsu, hier help ik je met alle liefde bij! Ik wilde gelijk jouw klantnummer doorspelen naar mijn collega, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik op twee actieve abonnementen uit. Kun je mij de postcode en het huisnummer van het abonnement waar het om gaat sturen in een privébericht (door op mijn naam te klikken)? Dan ga ik dit voor je regelen! 😊

Reputatie 1

Hi @ChrisWeertjes@Tasdemir@SWEZ@Chriscross76@JimS6 @johansap1989, ik heb goed nieuws! 🎉 Mijn collega heeft de permanente fix bij jullie doorgevoerd. Je hoeft dus niet meer bang te zijn dat de instelling ongedaan wordt gemaakt wanneer je het modem herstart. Veel kijk-plezier allemaal! 

@Lisa Helemaal top. Het werk! Dank je.

Reputatie 7

Yay, super fijn @ChrisWeertjes! 😁

@Lisa  Hoi Lisa, zou je svp. voor mij ook de permanente fix willen doorvoeren.

Mijn televisie is Samsung 43NU7092 en daar ervaar ik ook problemen met streamen zoals hierboven beschreven.

Alvast bedankt! 

 

Reputatie 7

Hi @Tshikos, hartstikke goed dat je dit meldt! Ook jou help ik hier met liefde bij. Jouw klantnummer heb ik direct doorgezet naar mijn collega en ik laat het aan je weten als de fix is doorgevoerd, zodat je weer ongestoord kunt streamen. 

Reputatie 7

Hi @Tshikos, goed nieuws! Mijn collega heeft de fix bij jou doorgevoerd. Kun je aangeven of dit voor jou heeft gewerkt? Kun je daarnaast specifiek aangeven wat je voor de fix ervaarde en wat de fix hierin heeft opgelost? Mijn collega's van de technische dienst proberen een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de situatie. Merci! 

@Lisa Super bedankt!!! Het werkt prima. 

Probleem was dat er geen iptv stream werkt op mijn Samsung tv : geen beeld en geluid, alleen zwart scherm. Na de fix werkt alles weer goed. Top! 

 

Nu rest mij nog 1 vraag , als ik ooit de modem moet resetten moet er nog een keer een fix doorgevoerd worden of is dat eenmalig? 

 

Reputatie 7

Hi @Tshikos, helemaal top! ✨ Heel graag gedaan en bedankt nog voor de aanvulling: goed om te weten. Ik kan je gelukkig geruststellen: bij jou is de definitieve fix doorgevoerd. Dus wanneer je het modem herstart, dan hoef je je geen zorgen te maken dat deze aanpassing ongedaan wordt gemaakt. 

Reputatie 7

Hi @unimitsu, goed nieuws: de fix is zojuist doorgevoerd bij jou en je oma! Kun je hier laten weten of jullie allebei een verbetering opmerken? Ik hoor het graag, merci. 

 

Dag @Lisa, ik heb het zojuist gecheckt, ze werken allebei! Dankjewel! Bedankt voor de snelle en vlotte service!👍

Reputatie 7

Hi @unimitsu, yay - hier word ik blij van! 😁 Heel graag gedaan en veel kijk-plezier! 

Reputatie 7

Hi allemaal, ook graag een algemene update rondom de fix! Binnen nu en een maand is dit probleem definitief voor iedereen die hier last van heeft opgelost. Gisteravond zijn we begonnen met het uitrollen van de firmware naar de eerste klanten. Het was vannacht een batch van 500, volgende week 1000, de week erna 5000 en dan de rest van de base. Dus binnenkort hoeft dit niet meer handmatig doorgevoerd te worden. 

Reputatie 1

@Lisa Hoi Lisa, mijn IPTV werkte prima tot vanavond. Ik heb verschillende apparaten en verschillende apps geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Met 4G/5G werkt het prima. Dus ik kwam dit onderwerp ontdekken dat een oplossing zou kunnen zijn voor mijn probleem. Kun je ook de oplossing voor mijn router geven? Bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @tiagocorreia, ik heb aan onze expert gevraagd om dit vandaag of morgen in orde te maken voor je. Graag hoor ik morgen of het nu wel werkt! 😊

Reputatie 7
Badge +16

@tiagocorreia Jij maakt gebruik van een Zyxel T50 waarop dit probleem niet zou mogen voorkomen. Er is alleen een fix mogelijk voor de T54 juist omdat daar het probleem opspeelt. Kun je iets uitgebreider beschrijven wat voor probleem je precies tegen het lijf loopt? Thanks alvast!

Hoi @Lisa ik ervaar dezelfde problemen op een Samsung Q80AA55TV. Kun je de fix voor mij doorvoeren aub? Alvast bedankt. Groetjes

Reputatie 7
Badge +4

Hi @WaffelTur

We hebben de fix bij jou toegepast. 

Hoi @Lisa @Sven-TMT ik heb dezelfde problemen. Geen iptv op mijn samsung sinds vandaag alles is aangesloten mbt glasvezel. Hier ook de T54. Kunnen jullie de fix doorvoeren? Dank alvast. 

Reputatie 7
Badge +16

@Jackyson12 Ik zag dat jij jouw verzoek al in een ander topic geplaatst hebt: graag bij één topic houden, alsjeblieft. Zo behouden we het overzicht! 👍 Morgen wordt de fix ook bij jou toegepast.

Reageer