Beantwoord

Voetbal loopt achter

  • 9 April 2021
  • 5 reacties
  • 1146 Bekeken

Voetbal op de TV box loopt inmiddels 2 minuten achter dan bij Ziggo & KPN. In de  whatsapp groepen is dat natuurlijk heel frustrerend omdat je pas later de goal ziet ( maar weet dat die komt) 

 

Nu is hier een Topic over gemaakt maar werdt gesloten dat ze er mee bezig gingen dat is meer dan 5 maanden geleden. 

 

Graag een update hierover! :) 

 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 9 April 2021, 16:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Eekhoorn205, welkom op de Community!

Onze stream loopt inderdaad 20 tot 28 seconden achter op de reguliere TV streams van andere providers. Dit heeft te maken met de manier waarop wij de stream ontvangen en wordt sinds vorig jaar september streng onderzocht. Het is een lastige kwestie en vereist veel aanpassingen die nog niet aangebracht kunnen worden. Onze specialisten hebben dit hoog in het vaandel en zijn non-stop bezig dit te verbeteren. Het is technisch gezien een “working as intended” issue omdat dit geen bug is of verstoring, maar een resultaat is van hoe we de stream ontvangen. 

Zodra er updates en verbeteringen zijn, zullen we die in gerelateerde topics ten gehore brengen, sorry voor het ongemak!

Overigens is twee minuten wel exorbitant veel, ik lees weleens iets wat richting de 30 tot 40 seconden gaat, maar dit lijkt me extreem buitensporig. Ervaar je verder issues met de TV Box of is dit het enige merkbare probleem? Anders laat ik het graag goed onderzoeken op individuele basis want het hoort niet meer dan de aangegeven vertraging te zijn.

Reputatie 7
Badge +1

Het vreemde is dat bij wedstrijden om de KNVB beker welke volgens de mediawet ook op het open net moeten worden uitgezonden dit fenomeen zich voor doet, zo loopt Fox (16) dan ongeveer 20 tot 30 seconden achter bij ESPN (150)  op zich is dat wel heel vreemd.

 

Een verschil met KPN en Ziggo kan zijn dat eerst genoemde de streams rechtstreeks zonder omwegen doorsturen naar de consument, T-Mobile laat de streams eerst naar een centrale plek sturen en dan pas naar de klant.

@BeMu bedankt voor de uitleg!

 

@Jason wij hebben de Tv Box een reset gegeven en de box loopt nu inderdaad 20-30 seconden achter. Nog steeds niet fijn natuurlijk maar wel beter bedankt!

Ik hoop dat het snel aangepast wordt 

Reputatie 2

Is er inmiddels al een update omtrent dit probleem?

Nu met het EK kan ik de televisie beter uitzetten want ik hoor via de buren al of er gescoord is of niet… :astonished:

 

Reputatie 7

Hi @Pvanwelt1,  een aantal T-Mobile Thuis klanten kan inderdaad een vertraging ervaren bij de ontvangst van TV-beeld. Voor Thuis-klanten die we via glasvezel internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij TV kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, T-Mobile Thuis en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van een nieuw platform dat we gebruiken, waarmee we in de toekomst bijvoorbeeld TV kijken zonder kastje (set top box of decoder) kunnen aanbieden.

Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Daardoor verschijnt live TV-content niet direct in beeld, zoals bij traditioneel TV kijken wel het geval is.

Om het onderwerp centraal te houden, wil ik je verwijzen naar dit topic (link is klikbaar). Alvast heel erg bedankt.