Beantwoord

Vragen over ondertiteling

  • 29 May 2023
  • 19 reacties
  • 2018 Bekeken

Hallo,

Ik heb vragen over ondertiteling via tv box,lg tv enof tv app voordat ik abonnement neem.

icon

Beste antwoord door TMTV 29 May 2023, 20:23

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @Ikhebvraag Welkom in de Community.

Wat is je vraag?😂

Als ondertitel aanzetten moet ik dan elke keer Teletekst op 888 zetten elke volgende zender of kan automatisch instellen via Tv box?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Ikhebvraag,

Als je wilt, kun je het zo instellen dat je niet elke keer de ondertiteling aan hoeft te zetten. Dat gaat via het menu: Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling. Deze instelling blijft bewaard. Als je de ondertiteling eenmalig aan of uit wilt zetten, kan dat via de rode knop > Audio & Ondertiteling. Dan blijft de instelling bewaard tot je van zender verandert.

Op de ondertiteling na is Teletekst zelf niet meer beschikbaar op de TV-box. Daarvoor kun je terecht op de site of in de NOS Teletekst-app.

Hoi @TMTV,

 

Fijn dat ondertiteling automatisch aan terwijl kan zappen. Met ons gaat om doof/slechthorend ondertiteling zoals gtst en onder andere.

Terugkijken kan dat ook met ondertiteling?.

En nickelodeon werkt ook met ondertiteling?.

 

Reputatie 7
Badge +6

@Ikhebvraag Ja, bij terugkijken en opnemen heb je ook ondertiteling, mits het programma ondertiteld wordt natuurlijk. Nickelodeon heeft zo te zien geen ondertiteling.

@TMTV ,

 

Ook werkt even goed als t-mobile app en LG tv?.

Over Nickelodeon werkt niet alle programma's met ondertiteling en kijk vanavond of het goed werkt?

Want ik heb budgetthuis via adsl😵‍💫 maar Nickelodeon werkt wel via decoder.

En app en LG tv niet.

Reputatie 7
Badge +6

@Ikhebvraag Ik heb het nog even gecontroleerd, maar Nickelodeon heeft echt geen dovenondertiteling. Dat wil zeggen: Nederlandse programma's worden niet Nederlands ondertiteld. Volgens mij zijn er 's avonds vooral Engelse programma's. Die worden wel Nederlands ondertiteld, maar dat zit dan in het beeld. Dit kun je niet uitzetten. Die ondertiteling is alleen een vertaling van wat er gezegd wordt en bevat geen beschrijvingen van geluiden. Ik denk dat dit voor alle providers geldt.

@CrisTien en @TMTV ,

 

Dus automatisch doof/slechthorend ondertiteling kan wel met terugkijken?.

Want vandaag was Tmobile verkoper aan de deur.

Ik leg uit dat ik naar de shop geweest met eigen ogen maar dan kan niet terugkijken met ondertiteling.

Verkoper zegt via glasvezel kan dat wel en via ADSL (telefoonlijn) kan niet.

 

Reputatie 7
Badge +6

@Ikhebvraag Ondertiteling werkt ook met terugkijken en kun je automatisch aanzetten zoals ik hierboven heb beschreven. Je bent wel afhankelijk van de zenders wat er ondertiteld wordt. Bij de NPO is dat bijna alles, maar de commerciëlen zijn wat zuiniger met de ondertiteling. Dat geldt dan voor alle providers. Ik heb geen ervaring met de LG-app, maar ook daar zou het moeten werken, al zit die nog in de beta-fase.

Hoi  @Ikhebvraag,

 

Ik snap je wel maar gisteren was verkoper aan de deur.

En die zegt dat ligt aan welke aansluiting dus adsl kan wel terugkijken zonder ondertiteling maar glasvezel kan dus wel met ondertiteling.

Is dat zo?

Toch provider is provider denk ik mezelf.

Hoi @TMTV 

 

Ik snap je wel maar gisteren was verkoper aan de deur.

En die zegt dat ligt aan welke aansluiting dus adsl kan wel terugkijken zonder ondertiteling maar glasvezel kan dus wel met ondertiteling.

Is dat zo?

Toch provider is provider denk ik mezelf.

Reputatie 7
Badge +6

@Ikhebvraag Bij terugkijken is er geen onderscheid tussen DSL en glasvezel. Bij beide heb je ondertiteling. Misschien was de verkoper in de war met teletekst. Dat werkt alleen op DSL, maar de ondertiteling daarvan is ook beschikbaar op glasvezel.

Hoi @TMTV 

 

Dus via dsl elke keer handmatig aan en uit via 888 tijdens zappen en terugkijken kan niet pauzeren?

 

En via glasvezel gaat gewoon automatisch aan tijdens zappen?

Terugkijken ook automatisch en ook kan pauzeren?

Reputatie 7
Badge +6

@Ikhebvraag Voor live tv op de TV-box durf ik niet met zekerheid te zeggen of je dit automatisch aan kunt zetten, omdat dat op DSL iets anders werkt dan op glasvezel, maar ik vermoed van wel. Met terugkijken kan het zeker wel, dus je hoeft het niet elke keer aan te zetten. Dat geldt ook voor gepauzeerd kijken. Met welke zenders dat kan, staat in het zenderoverzicht.

@TMTV 

 

Dus met glasvezel terugkijken kan het zeker wel met automatische ondertiteling dus hoeft het niet elke keer aan te zetten. Dat geldt ook voor gepauzeerd kijken en live.  Klopt dat? Maar ook hetzelfde als LG tv?

Ik ben T mobile winkel geweest helaas die heeft alleen dsl aansluiting dus terugkijken kan niet met ondertiteling en live wel met automatisch ondertiteling. Daarom wilde ik eigen ogen zien als bewijs.

Eergisteren was Tmobile verkoper aan deur en die zegt dat dsl is anders dan glasvezel.

Ik dacht aansluiting is aansluiting🤔.

Want ik heb op dit moment kpn via adsl werkt hetzelfde glasvezel. Dat vind ik niet zo handig om elke keer aanzetten en kan niet pauzeren. Via LG kan dat wel.

Maar ik heb wel interesse in T mobile door prijzen en mogelijkheden. Vandaar al die vragen over ondertiteling om meer zekerheid voordat ik abonnement neem anders krijg ik spijt.

Reputatie 7
Badge +6

@Ikhebvraag Klopt helemaal! Met glasvezel kun je de ondertiteling altijd automatisch aanzetten. De LG-app is nog in beta, dus of het daar al werkt, weet ik niet zeker. Dat zou je kunnen vragen in het LG-topic. Met de decoder werkt het in elk geval wel.

@TMTV

Ook met terugkijken he?

Ik zal eens kijken naar LG topic.

Hallo,

Ik heb vragen over ondertiteling via tv box,lg tv enof tv app voordat ik abonnement neem.

Hoe gaat dit vastzetten in Odido tv voor ios apparaten (voorheen tv anywhere)? Op dit moment moet ik na elke kanaalwisseling de dovenondertiteling opnieuw aanzetten in wel 3 stappen. In het accountmenu komt bij instellingen geen ondertiteling voor. Kan dit toegevoegd worden?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @rahrah,

Er is inderdaad maar één manier om de ondertiteling aan te zetten, maar bij mij onthoudt hij die instelling wel. Welke iPhone, iOS- en app-versie heb je?

Reageer