Beantwoord

Wanneer ESPN UHD ?

  • 3 August 2021
  • 7 reacties
  • 1090 Bekeken

Reputatie 4

Ik heb gelezen dat er voorlopig geen zicht is op ESPN UHD bij T-Mobile. Bij anderen providers is dit wel het geval. 

Is er zicht op een datum wanneer dit ook bij T-Mobile TV tot de mogelijkheden gaat behoren? Vind het op zich wel een gemiste kans dat het nu niet per direct wordt aangeboden door T-Mobile, ook vind ik ik het vreemd dat er vanuit T-Mobile geen officiële communicatie is geweest hierover.

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 4 August 2021, 15:07

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dennis25 

Ik vond dit :

Het nieuwe kanaal ESPN UHD komt vooralsnog niet in het aanbod van T-Mobile. Dit heeft vooral te maken met de hardware die het bedrijf gebruikt. De op dit moment door T-Mobile geleverde bruikleendecoders voor het Thuis tv-product is niet voor 4K geschikt. Ondanks dat ESPN UHD geen 4K-kanaal, maar in Full HD 1080P/50 met toevoeging van HDR, HLG eb WCG2020 beschikbaar is, dient voor het kijken van dit kanaal een 4K-decoder gebruikt te worden.

Bron

Reputatie 4

Dank voor de info, dat had ik inderdaad ook gelezen, dat was geen communicatie vanuit T-Mobile maar op de website van TotaalTV. Vandaar ook mijn vraag om een antwoord vanuit T-Mobile En als de decoder niet voldoet, dan wellicht via Apple TV ? Als Netflix dat kan op 4K, dan zou T-Mobile dat ook moeten kunnen, aan de bandbreedte ligt het niet. En als het daar wel aan zou liggen dan zou het nog een optie kunnen zijn om het alleen te leveren aan klanten met een glasvezel verbinding van 100+ mb. Zico stelt ook voorwaarden aan ESPN HD.

In een ander topic is hier ook al kort over gesproken dat dit waarschijnlijk niet gaat gebeuren, maar ook dat was geen officiële melding vanuit T-Mobile. Er werd gezegd dat T-Mobile wellicht eerst andere zaken op orde wil hebben voordat ze überhaupt na gaan denken over ESPN UHD. 

Dat is prima maar ik zou het op prijs stellen dat iemand van T-Mobile laat weten op welke termijn dit wel (of niet) staat te gebeuren. 

 

 Vandaar ook mijn vraag om een antwoord vanuit T-Mobile En als de decoder niet voldoet, dan wellicht via Apple TV ?

Dat is juist wat T-Mobile (terecht) niet wilt … wat ze wel willen is dat alle streams dezelfde kwaliteit hebben ongeacht welk device of platform je gebruikt en dit alles via één en dezelfde infrastructuur. Die infrastructuur bevat nu geen toevoer van 4K.

Daarnaast zijn er nog genoeg klanten die moeten worden omgezet van het oude naar het nieuwe platform, worden er nog steeds verbeteringen doorgevoerd. Dus 4K staat vooralsnog op een laag pitje - tenminste, dat is zover het er nu naar uit ziet.

Reputatie 7
Badge +15

@Dennis25 

Indien er enige informatie was omtrent ESPN UHD dan was dat in onderstaande topic wel vermeldt geweest.

https://community.t-mobile.nl/televisie-493/espn-wijzigingen-per-1-augustus-2021-331622?postid=1620217#post1620217

Reputatie 7
Badge +1

Wat ik me in alle eerlijkheid afvraag waarom T-Mobile nog steeds geen gebruik maakt van een ander merk tv boxen, kijk je b.v. naar de specs van de boxen van Arris dan blijven die van Amino mijlenver achter.

Reputatie 4

 Vandaar ook mijn vraag om een antwoord vanuit T-Mobile En als de decoder niet voldoet, dan wellicht via Apple TV ?

Dat is juist wat T-Mobile (terecht) niet wilt … wat ze wel willen is dat alle streams dezelfde kwaliteit hebben ongeacht welk device of platform je gebruikt en dit alles via één en dezelfde infrastructuur. Die infrastructuur bevat nu geen toevoer van 4K.

 

Als dat inderdaad het uitgangspunt is dan gaat het nog wel even duren voordat 4K/UHD een mogelijkheid is, er zijn voorlopig nog geen mobiele toestellen/tablets die dit aankunnen. Dus als dat echt het uitgangspunt is dan moet ik eens goed na gaan denken of ik daar op wil wachten of over ga stappen naar  een andere provider. Over de toevoer weet ik niet hoe het zit, kan me zo voorstellen dat die aanvoer er al wel is, als een kabelboer in Veendam het uit kan zenden in 4K dan hebben die ook de 4K toevoer.

In elk geval bedankt voor de antwoorden.  

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Dennis25 Voor nu kunnen we niet zeggen op welk termijn en/of het mogelijk wordt dat wij dit gaan aanbieden. Wanneer dit wel wordt aangeboden, dan zullen we dit uiteraard communiceren!:blush:

Reageer