Beantwoord

Wegvallend geluid bij opnames

  • 20 September 2021
  • 6 reacties
  • 185 Bekeken

Het geluid valt weg als ik opname bekijkt. Kijk je opname dan gebeurt het ook dat de opname iets terug gaat en dan weer gaat af spelen.

Ook bij het gewoon tv kijken gebeuren er dit soort dingen dat het beeld blijft stilstaan of de box loopt helemaal vast.

Heb nog steeds last van zwarte beelden als je het kastje aan zet. dan moet met de programmatoets omhoog of omlaag drukken dan krijg je weer beeld. De laatste update heeft niet veel goeds gedaan.

Of je kijkt tv en je wilt dan naar een andere zender toe dan doet de box niks meer.

Kortom er gaan heel veel dingen niet goed.

Fabriek reset hebben we al zoveel keren gedaan maar helpt allemaal niks.

Ook zonder de Utp kabel aan te sluiten.

icon

Beste antwoord door Sander 24 September 2021, 14:47

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7

Hi @Gijs50, bedankt voor de heldere uitleg en de genomen moeite! Ik help je hier graag bij, want jij hoort ongestoord van je opnames te genieten. Kan jij ook bij mij aangeven of jij gebruik maakt van externe geluidsapparatuur? Mocht jij hier gebruik van maken, zou jij dan willen testen of het geluid wel goed loopt als je alleen het geluid van de TV gebruikt? 

Mocht het bovenstaande niet bij jou aan de orde zijn, zou jij dan eens het volgende willen proberen? 

  1. Menu > Account > Instellingen
  2. Audio & ondertiteling > Zender Audio codec
  3. Verander Dolby digital naar stereo.

Ik hoor het graag van je, zodat ik verder voor je aan de slag kan. Ik wil dit namelijk graag voor je oplossen!

Hoi, de box is via een versterker aangesloten. Maar we luisteren alleen radio via de versterker. Tv kijken dan gaat het geluid via de tv.

Gisteravond bleef de lifetv ook hangen en loopt soms het geluid door of net anders om.

Zender Audio Codec: staat al op stereo.

Reputatie 7

Hoi @Gijs50

 

Bedankt voor de uitleg. Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat er speelt, dus ik heb nog enkele vervolgvragen. Hiermee wil ik uitsluiten of dit iets is wat bij jouw TV Box speelt of dat het groter is. 

 

  1. Speelt dit issue op enkele zenders of op alle? Welke?
  2. Speelt het wegvallen van het geluid (of andersom) ook bij Live TV-kijken?
  3. Speelt het wegvallen van het geluid ook als je de versterker even loskoppelt (en daarna hetzelfde stukje probeert terug te kijken)? 
  4. Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem of zit hier iets tussen (switch of adapter)? Zo ja, wat zit hier tussen?
  5. Gebeurt het wegvallen telkens op hetzelfde moment (nadat je hebt teruggespoeld)? Zo kan ik achterhalen of het in de opname zit of dat het issue willekeurig om de zoveel tijd optreedt. 
  6. Hoe vaak gebeurt dit? Is het ook weleens een dag niet?
  7. Is het internet op het moment van wegvallen wél in orde? Of valt het internet gelijktijdig ook weg?

 

Alvast bedankt voor de genomen moeite! Je begrijpt, ik wil dit tot de bodem uitzoeken en kunnen achterhalen wat er precies misgaat. 

Nou het is om gek van te worden. Kijk je opname schakel je terug naar tv dan ik niks meer doen behalve het kastje uit zetten. Ook nog steeds last van zwart beeld bij aanzetten.

Maar ik heb de oplossing gevonden. Heb mijn abonnement opgezegd en ga terug naar Kpn. Jullie tv software is een ramp elke update wordt het erger. En het enige wat je krijgt is sorry, niet eens een beetje compensatie helemaal niks naar al die ellende. Ik wens de andere veel succes toe. 27 oktober ben ik er vanaf 

Reputatie 7

Hi @Gijs50, heel erg bedankt voor je terugkoppeling! Ik wil je graag laten weten dat dit momenteel wordt onderzocht. Zodra dit onderzoek is afgerond, dan laat ik dat weten. Wat jammer om te lezen dat jij jouw abonnement hebt opgezegd, maar ik respecteer uiteraard je keuze. Ik hoop dat ik je voor die tijd nog kan verblijden met het nieuws dat bovenstaand issue is opgelost, zodat jij de laatste weken van je abonnement in ieder geval nog volop kunt genieten. Weet dat als je nog andere vragen hebt, ik hier voor je klaarsta! 

Reputatie 7

Hi @Gijs50, ik wil je toch graag voorzien van een korte update! Er staat morgen een meeting op de planning waarbij ik een update wil vergaren omtrent het wegvallende geluid issue. In onderstaand topic zal ik deze terugkoppeling plaatsen, omdat ik graag wat duidelijkheid aan jullie wil geven: 

Je abonnement loopt nog tot 27 oktober, dus ik hoop dat ik je voor die tijd nog kan verblijden met de mededeling dat dit probleem is verholpen. Maak er een mooie dag van vandaag!