Beantwoord

Wegvallend geluid bij opnames (2)

  • 13 January 2022
  • 67 reacties
  • 996 Bekeken

Reputatie 1

Beste T-Mobile,

Ik heb in deze community al vaker gezien dat klanten last hebben van wegvallend geluid bij het afspelen van opnames. Bij mij gebeurt dat tot op de dag van vandaag ook. Je zit een opname te bekijken / luisteren en plotseling valt het geluid weg, de rest gaat door gewoon door. Als je helemaal stopt met kijken en op een later moment weer gaat kijken (of vooruit spoelen) dan heb je vaak kans dat het geluid dan wel doorgaat). Ik ben slechts 3-4 maanden bij T-mobile en heb alles nieuw gekregen (waaronder een kleine amino TV ontvanger (Amino Aria 710X). De opnames van mij zijn cloud opnames. Het is me (nog) niet opgevallen dat het ook gebeurt als ik op mijn telefoon opnames bekijk. Het lijkt dan ok verband te houden met de ontvanger. Het is uitermate vervelend, frequentie is zeker bij 1 op de 5 opnames, wellicht vaker. Omdat ik geen topic vond met een definitieve oplossing wil ik dit opnieuw aankaarten. Ik zal hiervoor ook telefonisch nog een klacht indienen. Graag een reactie!  

icon

Beste antwoord door Lisa 25 February 2022, 15:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

67 reacties

Reputatie 7

Hi @BartCornelissen, heel goed dat je dit hier aangeeft! Ik ga je hier graag bij helpen, want ik wil dat jij zonder ergernis van je opnames kunt genieten. Zou je eens een zogenoemde powerflip willen uitvoeren? 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Als dit het probleem niet heeft verholpen, dan wil ik graag het volgende bij je checken. Ik wil controleren of er nog voldoende opname capaciteit beschikbaar is. Dit kun je als volgt checken:

  1. Menu van de TV Box > Account
  2. Mijn opname > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta kleur)
    • Geplande opnames (Blauwe kleur)
    • Beschikbaar (Witte kleur)

Kan je aangeven of dit wellicht de boosdoener is van de problemen? Als dit ook niet de problemen veroorzaakt, dan ga ik graag een verzoek voor je indienen bij de technische dienst. Ik wil dit voor je fixen! 😊

@BartCornelissen  en @Lisa : wij hebben precies hetzelfde probleem.

  1. We gingen wie is de mol kijken vanavond (za 15 jan 2022). We waren iets later dus vooraf cloud opname ingesteld en daar gingen we naar kijken. Na de eerste opdracht (ca 15 min?) hield het geluid op, beeld liep gewoon door. Even ca. 1 min. terug gespoeld en weer geprobeerd, maar geluid viel bij exact dezelfde scene weer weg. Meteen op de TV anywhere iphone app gekeken bij dezelfde scene maar daar liep het geluid wél door. Toen maar overgeschakeld naar Ziggo, die hebben we nog een paar weken maar daarna is die opgezegd. programma afgekeken via Ziggo.
  2. Ik heb ondertussen de stroom van de T-Mobile TV ontvanger losgehaald, een minuutje gewacht en weer aangesloten. De TV ontvanger is netjes opnieuw opgestart en leek normaal te werken.
  3. Na afloop gingen we Moltalk kijken. Die was natuurlijk ook al begonnen, dus ook daar de opname van gestart. Wie schetst mijn verbazing als ook daar het geluid wegvalt, nu na ca 10 min.
  4. Nadat de hele familie naar bed was gegaan heb ik de hele opname van wie is de mol nogmaals gekeken en ditmaal geen geluidsproblemen.
  5. Internetsnelheid getest: gigabit snelheden up down (900+)

Heel apart. En inderdaad voor ons niet zo’n fijne binnenkomer als kersverse nieuwe klant. Maar goed, er wordt hier door T-Mobile goed meegeluisterd en ik vertrouw er wel op dat er een oplossing gaat komen. 

Nu ik lees dat @BartCornelissen zegt dat het probleem vaker is gemeld en nog niet is opgelost hoop ik wel dat T-Mobile er snel achter komt wat de oorzaak is.

Ik zal in ieder geval de tip van Lisa hierboven ook gaan uitvoeren (modem uit TV ontvanger uit ethernetkabel eruit etc.).

Voor de goede orde meld ik ook dat ik een eigen router gebruik (pfSense). Hier staan geen bandbreedtebeperkingen ingesteld, dus de TV ontvanger krijgt de volledige bandbreedte van de internetaansluiting. Maar uiteraard zal ik ook de Zyxel van T-Mobile weer aansluiten en daarmee testen, ik begrijp natuurlijk dat T-Mobile alleen eigen apparatuur ondersteunt. Maar goed als Bart gewoon de Zyxel gebruikt en ook problemen ervaart is het niet heel aannemelijk dat dit de oorzaak is.

Voor de volledigheid: onze TV box is een “Amino Aria 7X” (op de buitenkant)

In het menu onder “Over” staat:

  • ENTONE-85
  • Firmware 20.2.86.0.4_build2-etv-vas-tvxagv

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Pieter376, wat leuk - een mede Mol-liefhebber! Heb je al iemand op het oog?! Het is natuurlijk (vooral tijdens zo'n programma als WIDM) belangrijk dat dit probleem zo snel mogelijk is verdwenen. Fijn dat je de stappen van Lisa zal testen, ik heb er vertrouwen in dat dit de oplossing zal zijn. Hou je mij op de hoogte als het niet zo is? Ik wil dan inderdaad graag weten hoe alles werkt wanneer je ons modem gebruikt én of de TV Box wel rechtstreeks is aangesloten op het modem via LAN (dus geen versterker ertussen of een andere draadloze aansluiting). Dit laatste is vooral erg belangrijk. Alvast bedankt en succes!

Reputatie 1

Beste @Pieter376 maar vooral @Lisa,

Dat resetten heb ik na mijn melding hier ook samen met T-Mobile service uitgevoerd maar daar had ik al weinig hoop op (eerder al een keer opnieuw opgestart) en nu vandaag met het bekijken van een opname na ongeveer 25 minuten precies hetzelfde probleem, geluid valt weg! Opname opnieuw gestart, vooruit gespoeld naar dat punt (met 16x max versnellen duurt dat vrij lang @T-Mobile dat is een ander punt waar ik erg teleurgesteld in ben, ik ben 64x gewend bij een eerdere andere provider maar goed daar moet ik misschien een andere topic voor openen) en toen was het geluid er weer!

@Lisa: Mede door de ervaring van @Pieter376 ben ik er vrij zeker van dat dit een hardnekkig probleem is. Gebruikers aub niet meer laten resetten of iets standaards maar echt een onderzoek opstarten. Ik denk dat Pieter376 ook een nieuwe setup box heeft (Amino Aria 710X) dus zou het daar gaan zoeken (ws een bug in de firmware). Ik kan opnames van nu af aan ook via mijn PC bekijken (dan gebruik ik de setup box niet maar wel hetzelfde netwerk) en dan kan ik jullie over 3-4 weken mededelen of het dan ook gebeurt. Bedankt en succes!    

Beste @BartCornelissen 

Dank voor je reactie! Ik begrijp dat het vervelend is, vind ik ook. Onze TV box is een “Amino Aria 7X” (op de buitenkant). Ik weet niet of dat hetzelfde is als een 710X. Zie deze specsheet voor wat wij hebben.

In het menu onder “Over” staat:

  • ENTONE-85
  • Firmware 20.2.86.0.4_build2-etv-vas-tvxagv

Ik zou jou twee dingen willen vragen:

#1 ik ben benieuwd of jij dezelfde TV box hebt als wij en wat de firmware is.

#2 gebruik jij de door T-Mobile geleverde router (bv Zyxel T50)? Ik gebruik zelf namelijk een eigen router (pfSense), de Zyxel is afgekoppeld.

Verder nog een tip waar je mogelijk blij van wordt: met 16x spoelen kom je idd niet zo snel vooruit, ik vond dat direct nogal teleurstellend. Maar: Je kunt wel met de cijfertoetsen op je AB “springen” naar een ander punt, in minuten. Dus bv druk “15” en je flitst direct naar de 15e minuut. Vliegensvlug. Dit mitigeert voor ons het “spoelprobleem” aanzienlijk. 

Reputatie 1

Beste @Pieter376,

 

Bedankt voor de tip, dat is handig en wist ik niet! Mbt jouw vragen:

#1 ik gebruik de meegeleverde standaard router (Zyxel T-50)

#2 ik heb ook dit staan (hetzelfde):

  • ENTONE-85
  • Firmware 20.2.86.0.4_build2-etv-vas-tvxagv

@Lisa Is dit info waar je iets mee kunt?

 

Groeten van Bart. Heel lang KPN nu T-Mobile Glasvezel

Reputatie 7

Hi @BartCornelissen @Pieter376 ,

Thanks voor jullie terugkoppeling en extra informatie! Graag laat ik een onderzoek beginnen door onze technische dienst om het probleem met het wegvallende geluid aan te kaarten. Daarbij wil ik je graag punt van @Lisa graag nog meenemen, zodat we alles hebben getackeld. Het gaat daarbij om het volgende punt:

  1. Menu van de TV Box > Account
  2. Mijn opname > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta kleur)
    • Geplande opnames (Blauwe kleur)
    • Beschikbaar (Witte kleur)

Mochten jullie in de mogelijkheid zijn dit nog eens te checken, dan zie ik het graag, zodat we zo snel mogelijk aan de slag kunnen voor jullie! 

Reputatie 1

Beste @Boris,

 

Dit is wat ik zojuist heb afgelezen:

Voltooid: 131,4 uur

Gepland: 8,7 uur

Beschikbaar: 59,9 uur

 

Bedankt voor de reactie en succes! 

Beste @Boris : wat fijn dat jullie hiernaar gaan kijken. Via het forum blijken we jullie goed te kunnen bereiken :relaxed: .

Hier is ons datagebruik van cloudopnamen en onze TV box info:

Cloud gebruik
Infovenster TV Box

 

@Boris Een nabrander: klopt het dat de firmware van mijn TV box de meest recente is? Zie foto in het bericht hier vlak boven.

dank en groet!

Hoi @Pieter376, wat leuk - een mede Mol-liefhebber! Heb je al iemand op het oog?! Het is natuurlijk (vooral tijdens zo'n programma als WIDM) belangrijk dat dit probleem zo snel mogelijk is verdwenen….

Hi @Cheyenne, 1x even kort off topic: ik zit al sinds het begin op Kim Lian maar vond Welmoed ook wel verdacht. Nu die eruit is blijf ik maar op Kim...

Reputatie 7
Badge +8

@Pieter376 Super bedankt voor de foto’s en info! Ik heb een onderzoek voor je laten starten. Momenteel is dit de nieuwste firmware. Er komt binnenkort nog een nieuwe aan, deze komt wel later dan de komende software update, omdat in de firmware update nog bugs zitten die we er eerst uit moeten halen. Ik wil je wel vragen om komende week jouw TV Box te verbinden met ons Zyxel modem in plaats van jouw eigen apparatuur, zodat de technische dienst met je mee kan kijken in de TV Box. Dit is alleen mogelijk wanneer de TV Box rechtstreeks is verbonden op ons Zyxel modem. Het zou natuurlijk zonde zijn, als het onderzoek wordt gesloten, omdat de juiste apparatuur niet is aangesloten. :wink: 

 

@BartCornelissen Ook voor jou heb ik een onderzoek gestart en de gegevens doorgezet! Het valt mij trouwens op in jouw verbinding dat al jouw apparaten ook een IP-lease error krijgen. Ik wil je vragen om het modem en de TV Box even 30 seconden van de stroom te halen en dan weer aan te sluiten. Dit lost het op. Ook zorgt dit ervoor dat het onderzoek goed opgepakt kan worden en niet zomaar gesloten wordt door ‘mogelijke’ andere oorzaken. Bedankt! :grinning:

Reputatie 1

@Demi Bedankt, ik heb het afgelopen middag van de stroom afgehaald. Ik word graag up to date gehouden van de status van het onderzoek.

Reputatie 7

Hi @BartCornelissen ,

Wanneer we meer weten, hoor je het direct! We gaan keihard aan de slag om zo snel mogelijk een oplossing te vinden. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, schroom ook niet! 

Hoi @Demi en @Boris : ik heb de zyxel weer aangesloten ipv mijn eigen apparatuur. Om ca 19:00 (24 jan 22) een opname van pawn stars ingesteld. Meteen ook gaan terugkijken (zgn. “chase play”) en geluid weg na 48 seconden. Hiermee is dus bewezen dat het probleem ook optreedt bij gebruik T-Mobile apparatuur.

Opname en afspelen lopen nog dus dit lijkt een goed moment voor diagnostiek.

Eerlijk gezegd ervaar ik dit wel als een groot probleem. Ik wil graag T-Mobile klant blijven, maar als dit niet wordt opgelost vrees ik toch dat ik binnen de proeftermijn van 2 weken zal moeten annuleren. Doch zover is het nog niet: ik hoop natuurlijk dat jullie het probleem weten op te sporen.

 

Update 24/1/22 19:35: na ca 11 minuten is de opname gestopt, terwijl het programma nog niet is afgelopen.

Reputatie 2

Dames/heren,

Ik haak graag aan. Ik heb precies dezelfde ervaring: bij het afspelen van een opname valt met regelmaat het geluid weg. Afspelen stoppen en weer starten lost het probleem op, maar slechts tot de volgende keer. Ik heb de adviezen van Lisa hierboven gevolgd; helaas zonder het gehoopte resultaat.

Ik gebruik het originele T-Mobile Zyxel modem; de tv-box is bedraad aangesloten.
Volledigheidshalve voeg ik screenshots van de gevraagde gegevens bij:

 

Reputatie 1

Hoi @Demi , @Lisa , @Boris ,

 

Ik sluit me graag aan bij @Pieter376 , dit probleem is erg storend, zojuist weer gebeurd bij het kijken van een opname in minuut 15. Zouden jullie ook een bepaald stappenplan met tijdspad kunnen delen? Gezien het feit dat dit probleem al langer speelt en er nu genoeg input zou moeten zijn (en klanten met hetzelfde probleem) om in een bepaalde richting te zoeken (anders dan devices resetten en van spanning afhalen). Alvast bedankt!  

@Boris @Lisa Ik heb een paar vragen:

  1. Onderzoeken jullie nu ook specifiek mijn aansluiting? Mijn naam op dit forum is een alias, maar wellicht hebben jullie via mijn forumaccount (en het daaraan gekoppelde email adres) mijn account opgezocht?
  2. Zo ja: Ik heb zoals hierboven aangegeven sinds gisteravond de Zyxel weer aangesloten en gebruik dus 100% T-Mobile apparatuur. Hoe en wanneer krijg ik van jullie een tergkoppeling van het onderzoek? Dit i.v.m. de opzegtermijn.
  3. Ik belde vanochtend jullie telefonische helpdesk (T-Mobile Thuis: 0800-0092) en daar viel te horen dat T-Mobile vannacht een update heeft doorgevoerd voor de TV boxen. Kunnen jullie iets mededelen over wat is er aangepast?

In dit topic zie ik observaties over de TV boxen van andere klanten die grotendeels overeenkomen met wat ik ervaar. Dat topic loopt al 6 maanden. Ik begrijp uit jullie berichten dat er hard gewerkt wordt achter de schermen en ik wil jullie niet demotiveren. Als ik bij jullie zou werken zou ik het ook niet leuk vinden als er op harde toon geklaagd wordt. Ik ga dat ook niet doen, waarbij ik moet vermelden dat ik nog de “luxe” heb dat ik nog binnen de 14 dagen proeftermijn zit en nog kan opzeggen. Echter, vanuit perspectief van de klant is een half jaar behoorlijk lang. Ik heb daarom wel twijfel of ik het aandurf om definitief klant te worden. Dat zou jammer zijn, want voor Mobiel en Internet is jullie dienstverlening prima.

Reputatie 2

Aan: Demi (https://community.t-mobile.nl/members/demi-456677)

Zie hieronder; ik zou ook graag voor een ‘onderzoek’ in aanmerking komen. De plaatjes vergelijkend valt me trouwens op dat ik een ander model tv-box en heel andere firmware heb.

Dames/heren,

Ik haak graag aan. Ik heb precies dezelfde ervaring: bij het afspelen van een opname valt met regelmaat het geluid weg. Afspelen stoppen en weer starten lost het probleem op, maar slechts tot de volgende keer. Ik heb de adviezen van Lisa hierboven gevolgd; helaas zonder het gehoopte resultaat.

Ik gebruik het originele T-Mobile Zyxel modem; de tv-box is bedraad aangesloten.
Volledigheidshalve voeg ik screenshots van de gevraagde gegevens bij:

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@Abbenhuis Hoihoi,

Het is trouwens niet de bedoeling om ongevraagd een moderator een privébericht te sturen. Dit mag alleen wanneer in het topic hier specifiek aan je gevraagd wordt. Je kan jouw vragen gewoon in het topic delen en dan wordt het ook zo snel mogelijk opgepakt. Je kan hier nogmaals de Community huisregels teruglezen.

Voor deze ene keer help ik je via deze weg, nu ik hier toch ben. Uit het onderzoek kwam naar voren dat het wellicht aan de TV Box ligt. Deze worden voor de anderen nu geswapt voor nieuwe. Ik zie dat jij twee Aria 610 TV Boxen hebt. Ervaar je dit probleem op beide TV Boxen of een enkele? Ik hoor het graag, zodat ik voor jou ook een swap kan aanvragen!😀

Ik zal dit antwoord ook even in het topic delen, zodat de rest mee kan lezen.

Reputatie 2

@Demi 
Excuus voor de verkeerde route van m’n melding; les geleerd.

En ja, het probleem komt op beide boxen voor. Prima wanneer je een omwisseling regelt, ik kreeg alleen uit de reacties in het topic de indruk dat het probleem niet in de boxen zat.
Maar ik waardeer-, en maak graag gebruik van elke mogelijke oplossing.

Hallo team T-Mobile @Boris @Demi @Lisa 

Ik heb vandaag meteen de nieuwe TV ontvanger ontvangen, aangesloten en de abonnementsgegevens ingesteld. Helaas gaat het bij de eerste test (eigen huis en tuin opname) binnen 2,5 minuut alweer mis: geen geluid, beeld loopt wel door.

Het is hetzelfde model ontvanger, nu werd echter wel een andere firmwareversie geladen, zie foto.

Dus we hebben het “geluid valt weg, beeld loopt door” probleem met verschillende modellen TV box, met verschillende firmwareversies binnen de Entone 85 box, zowel met apparatuur T-Mobile (zyxel) als eigen apparatuur (in mijn geval pfsense). 

Ik waardeer echt de moeite die T-Mobile doet om het probleem op te lossen, maar nu deze oplossing direct opnieuw problemen geeft, zinkt de moed me wel in de schoenen. Ik heb te weinig zekerheid om dit product (interactieve TV) te gaan afnemen. Ik ga nog nadenken of ik T-Mobile internet wel wil behouden, i.c.m. een ziggo TV abonnement. Ik wil graag glasvezel internet namelijk. Deze combi van 2 abonnementen is wel erg prijzig, dus dit is een moeilijke afweging. Ik zal hierover verder contact opnemen met de telefonische helpdesk.

Ik wil alle medewerkers van T-Mobile wel erg bedanken voor het snel reageren en de aanhoudende zoektocht naar oplossingen.

 

Reputatie 1

Hallo team T-Mobile @Boris @Demi @Lisa,

 

Ik heb vandaag, net als @Pieter376, een nieuwe, identieke TV ontvanger gekregen en in mijn enthousiasme deze meteen aangesloten in de veronderstelling dat T-mobile dit met voorkennis opgestuurd had en het issue gelokaliseerd had.

Helaas, een identieke ervaring als @Pieter376, na het kijken van een opname stopte het geluid wederom ergens in minuut 28. Ik heb de produktie data even naast elkaar gelegd:

 

 

Dus de nieuwe (linker) heeft deze avond ook gefaald!

Dit moet toch genoeg info zijn om het probleem verder te tacklen?

 

Groeten van Bart. Heel lang KPN nu T-Mobile Glasvezel

 

 

Beste mensen,

Voor mij hetzelfde probleem als in deze topic beschreven.

Geen geluid tijdens het terugkijken van opnames. 

Ondertussen paar keer telefonisch contact gehad en samen met medewerkster reset uitgevoerd. (December) Zij gaf niet de indruk dat het een veel voorkomend probleem was. Alsof ik de enige ben. Heel jammer. Ondertussen weet ik wel beter na het lezen van deze community. 

Er zou contact worden opgenomen met de technische dienst en ik zou gebeld worden. Daar zit ik nog op te wachten. Ondertussen met trucjes van stoppen-starten door een opname zien te komen. 

Kortom na jaren probleemloos klant te zijn geweest van een andere provider en nu de stap naar glasvezel heb gezet, baal ik enorm. Helaas zit mijn proeftijd er al op.

Enig idee hoe lang dit nog gaat duren? En of het sowieso op te lossen valt?

Vriendelijke groet, Margo

 

 

Beste mensen,

Voor mij hetzelfde probleem als in deze topic beschreven.

Geen geluid tijdens het terugkijken van opnames. 

Ondertussen paar keer telefonisch contact gehad en samen met medewerkster reset uitgevoerd. (December) Zij gaf niet de indruk dat het een veel voorkomend probleem was. Alsof ik de enige ben. Heel jammer. Ondertussen weet ik wel beter na het lezen van deze community. 

Er zou contact worden opgenomen met de technische dienst en ik zou gebeld worden. Daar zit ik nog op te wachten. Ondertussen met trucjes van stoppen-starten door een opname zien te komen. 

Kortom na jaren probleemloos klant te zijn geweest van een andere provider en nu de stap naar glasvezel heb gezet, baal ik enorm. Helaas zit mijn proeftijd er al op.

Enig idee hoe lang dit nog gaat duren? En of het sowieso op te lossen valt?

Vriendelijke groet, Margo

 

 

Is er iemand die mijn bericht leest en/of een antwoord kan geven op mijn vragen?