Beantwoord

Wegvallend geluid bij opnames (2)

  • 13 January 2022
  • 67 reacties
  • 996 Bekeken

Reputatie 1

Beste T-Mobile,

Ik heb in deze community al vaker gezien dat klanten last hebben van wegvallend geluid bij het afspelen van opnames. Bij mij gebeurt dat tot op de dag van vandaag ook. Je zit een opname te bekijken / luisteren en plotseling valt het geluid weg, de rest gaat door gewoon door. Als je helemaal stopt met kijken en op een later moment weer gaat kijken (of vooruit spoelen) dan heb je vaak kans dat het geluid dan wel doorgaat). Ik ben slechts 3-4 maanden bij T-mobile en heb alles nieuw gekregen (waaronder een kleine amino TV ontvanger (Amino Aria 710X). De opnames van mij zijn cloud opnames. Het is me (nog) niet opgevallen dat het ook gebeurt als ik op mijn telefoon opnames bekijk. Het lijkt dan ok verband te houden met de ontvanger. Het is uitermate vervelend, frequentie is zeker bij 1 op de 5 opnames, wellicht vaker. Omdat ik geen topic vond met een definitieve oplossing wil ik dit opnieuw aankaarten. Ik zal hiervoor ook telefonisch nog een klacht indienen. Graag een reactie!  

icon

Beste antwoord door Lisa 25 February 2022, 15:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

67 reacties

Lieve mensen,

Ik heb opgezegd binnen de proeftermijn van 14 dagen. Voor mij was het geen eenvoudige keuze: bij T-Mobile blijven of toch opzeggen. Het glasvezel internet is erg goed, mobiel abonnement vast ook (een vriend van mij heeft daar goede ervaringen mee), maar de problemen met de TV box zijn nog niet opgelost. De nieuwe TV box gaf hoop, maar geeft precies dezelfde klachten.

Dat deze problemen al een aantal maanden gemeld worden en er klaarblijkelijk nog niet (of niet voor iedereen) een oplossing is gaf voor mij de doorslag: het is moeilijk in te schatten op welke termijn het dan wel wordt opgelost. Ik ga nu toch nog een keer KPN proberen. Ik wens iedereen al het goede.

Reputatie 7

Hi @Abbenhuis, heel erg bedankt voor de aanvulling! Ik wil je heel graag laten weten dat ik een verzoek heb ingediend bij de technische dienst om dit zo snel mogelijk permanent op te lossen. Ik heb het issue uit dit topic voorgelegd bij een meeting met het TV Team en een TV Box gaat dit niet verhelpen. Ik ga dit onderzoek goed in de gaten houden en laat het hier weten, zodra er een update uitrolt! đŸ’Ș

Hi @Pieter376, fijn dat je zo helder aangeeft dat het issue nog niet is opgelost! Ik had echt gehoopt dat je nog met plezier van de rest van jouw abonnement kon genieten. Graag wilde ik je laten weten dat we er alles aan gaan doen om hier een oplossing voor te vinden. Ik heb expliciet bij mijn collega's van het TV Team aangegeven dat een nieuwe TV Box niet de oplossing is voor dit probleem. Ik ben het helemaal met je eens dat je optimaal hoort te genieten van je tv, dus ik wilde hier graag achteraan gaan. Uiteraard respecteer ik jouw beslissing en hoop ik dat we jou in de toekomst bij T-Mobile voor thuis mogen verwelkomen. Voor jou ook alle goeds! ☘

Hi @BartCornelissen, top dat je gelijk weer aan de bel hebt getrokken! Ook voor jou heb ik een onderzoek ingeschoten, zodat de technische dienst hier dieper in kan duiken. Ik hoop dat ik snel een goede uitkomst met jullie kan delen. Weet dat de technische dient dit issue op de radar heeft staan, want dit moet zo snel mogelijk definitief worden verholpen. Excuses voor het ongemak! ✹

Hi @Vandenbroekgo, merci voor het aangeven en goed dat je dit topic heb gevonden! Ik wil jou ook heel graag meenemen in het onderzoek, alleen kom ik aan de hand van jouw e-mailadres niet uit op jouw abonnement. Kan je mij een privĂ©bericht sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik dit doorzetten, zodat dit definitief verholpen kan worden. 😊

Graag wil ik jullie alle drie laten weten, dat zodra dit issue is opgelost, ik graag een vergoeding voor jullie in orde maak! Als jullie mij ook nog kunnen voorzien van voorbeelden van zenders/programma's waar dit probleem zich op afspeelt, dan voeg ik dat toe aan het onderzoek. We gaan er alles aan doen om dit probleem aan te pakken. Als jullie nog aanvullingen hebben of andere vragen, weet dan dat je mij altijd aan mijn mouw mag trekken. Ik help jullie graag! 

Reputatie 2

Als jullie mij ook nog kunnen voorzien van voorbeelden van zenders/programma's waar dit probleem zich op afspeelt,

 

Er is in elk geval bij mij niet een zender of programma aan te wijzen waar dit gebeurt; het is ‘random’, ongeacht van welke zender je welk programma hebt opgenomen.

Reputatie 1

Als jullie mij ook nog kunnen voorzien van voorbeelden van zenders/programma's waar dit probleem zich op afspeelt,

 

@Lisa: Ook bij mij is het verder random of zogezegd bij elk programma of zender waar het speelt.

Reputatie 7

Hi @Abbenhuis en @BartCornelissen, check! Merci voor de snelle aanvulling. Ik blijf dit issue dagelijks voor jullie checken totdat er nieuws is! 

Reputatie 7

Hi guys, ik wil jullie graag laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling voor verder onderzoek! Er wordt dus volop gezocht naar een oplossing. Omdat het is doorgezet naar een andere afdeling, kan het iets langer duren voordat ik een nieuwe update met jullie kan delen. Ik blijf dit in ieder geval goed in de gaten houden en hoop op een spoedige en structurele oplossing! ☘

Reputatie 1

Hi guys, ik wil jullie graag laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling voor verder onderzoek! Er wordt dus volop gezocht naar een oplossing. Omdat het is doorgezet naar een andere afdeling, kan het iets langer duren voordat ik een nieuwe update met jullie kan delen. Ik blijf dit in ieder geval goed in de gaten houden en hoop op een spoedige en structurele oplossing! ☘

@Lisa: Bedankt! Zou je deze afdeling alvast een tussentijdse update kunnen laten geven? Wordt het nu inderdaad als serieus probleem erkend? Wat gaan ze doen om het verder te lokaliseren of is dat al gebeurd? Wat is de te verwachten oplossing, een bepaalde instelling? een firmware upgrade? Een hardware upgrade? En wat is de verwachtingsduur? Dagen, weken, maanden? Sinds ik lid geworden ben najaar 2021 speelt dit dus al en ik wil best nog een tijd wachten maar ik hoor ook graag een na te streven eind datum.

Reputatie 7

Hi @BartCornelissen, hele terechte vragen van je! Ik heb morgen een tv meeting op de planning staan en dan wilde ik een status update opvragen van dit issue. Hierin zal ik jouw punten meenemen. Als jij of iemand anders nog toevoegingen heeft, laat dat dan vooral weten. Dan neem ik dat graag mee morgen! đŸ’Ș

Reputatie 1

@Lisa Ik denk dat alles genoemd is hier, completer hoeft het niet te zijn!

Ik zie dat @Gijs50 en @Pieter376 al weg zijn bij T-mobile om o.a. deze reden. Het valt me ook op daar toen niet adequaat op geacteerd is (heeft in Okt '21 gespeeld). Wil je de dienst verbeteren en niet willen dat nog meer mensen weglopen doe er aub iets mee. Oh en informeer de helpdesk / service nummer dat dergelijke problemen wel degelijk bekend zijn ;) Zou je me na afloop van die TV meeting willen updaten?

 

Alvast bedankt!

Goedenavond @Lisa @BartCornelissen,

@Gijs50 heb ik niet meegemaakt, maar ik ben ook pas in januari aangesloten. Van wat er in oktober heeft gespeeld heb ik geen idee.

Een kennis is onlangs klant geworden en ook bij hen treedt het probleem de eerste dag al op. Anders dan wij maken zij wel de keuze om bij T-Mobile te blijven: ze verwachten dat het probleem binnenkort wordt opgelost.

Off Topic: Ik wil T-Mobile niet onnodig bekritiseren, maar nu we weer naar Ziggo kijken merk ik wel dat het beeld net een ietsje mooier oogt (althans voor mijn oog), op onze OLED C8 55”, met identieke beeldinstellingen.

Ik hoop voor iedereen dat het geluidissue snel gevonden wordt.

Reputatie 7

Hi @BartCornelissen, merci voor de aanvulling! Ik ben het helemaal met je eens dat dit issue moet worden opgelost. Weet dat mijn collega's ook al enige tijd hun best doen om dit te verhelpen. Yes, ik ga je zeker voorzien van een update na de meeting. Ik hoop echt dat ik dan iets concreeets met jullie kan delen! đŸ’Ș

Hi @Pieter376, wat tof dat jij hier zo snel op reageert! Super leuk om te lezen dat Ă©Ă©n van jouw kennissen sinds kort ook onderdeel is van T-Mobile voor thuis. Wij gaan er alles aan doen om dit probleem nu definitief tegen te gaan. Daar kunnen jouw kennissen zeker op rekenen. Ik hoop ook dat zij hun weg naar de Community weten te vinden, want ik houd hen hier ook graag op de hoogte. Weet dat jij hier ook altijd nog terechtkan met jouw vragen. Fijn om te lezen dat jij tevreden bent met jouw huidige beeld! 😊

Reputatie 7

Hi @BartCornelissen, graag voorzie ik je van een korte update! De IT-afdeling heeft aangegeven nog extra voorbeelden nodig te hebben die momenteel verzameld worden. Mijn collega komt na het weekend dan ook terug op de vragen die jij aanstipte. Ik heb deze vragen dus uitstaan, zodat ik jullie meer duidelijkheid mee kan geven. Voor nu een heel mooi weekend en ik spreek je snel! ✹

@Lisa, ik weet niet of het al benoemd is, maar na het kijken van een opname en ik wil terug naar live tv kijken werkt er geen knop op mijn afstandsbediening. Ik kan dus niet naar een andere zender. Niet met de pijltjes toets en niet met de cijfers. Inmiddels ben ik erachter dat ik eerst terug moet naar het menu en van daaruit naar een zender gaan. Dus de menu knop werkt nog wel
gelukkig. 

Reputatie 7

Hi @Vandenbroekgo, top dat je dit hieraan toevoegt! Ik vermeld dit graag bij het onderzoek inclusief met het issue dat jij mij in een privébericht hebt laten weten. Als jij enkel nog op de extra voorbeelden terug kan komen die ik net naar jou heb doorgezet, dan heb ik alles om ook dit verder door te zetten. 

Reputatie 2

@Lisa : Ik krijg net een mail binnen waarin staat dat [Ticket#2022020911003773] is opgelost.
Is dat dit onderwerp?

Reputatie 1

@Lisa: Ik ben vandaag gebeld door T-mobile service voor wat additionele informatie. Goed te zien dat jullie ermee bezig zijn maar de belangrijkste info heb ik hier al gegeven! Is er inmiddels een update, een plan de campagne, een oplossingsrichting ;) Alvast bedankt!

 @Lisa: woensdag 14:00uur. Bij het terugkijken van opname Olympische spelen is het geluid goed gebleven. Ik had goede moed. Totdat ik daarna weer verder live wilde kijken. Geen geluid. Op een ander moment, dus nå de opname, hetzelfde probleem. 

Reputatie 7

Hi allemaal, ontzettend bedankt voor jullie geduld en fijne medewerking van de afgelopen tijd! Ik heb goed nieuws: de algemene fix voor dit issue is nabij. Er zijn dan ook geen concrete voorbeelden meer nodig en onze IT-afdeling is een algemene fix voor iedereen met dit probleem aan het ontwikkelen. Ik hoop hier deze week nog meer over te horen en dan deel ik dat gelijk met jullie! Het wordt dus niet individueel aangevlogen, maar algemeen.

Hi @Abbenhuis, heel terecht dat jij dit hier checkt! Ik ben gelijk met jou mee gaan kijken en ik heb verhaal gehaald bij de collega die het onderzoek op opgelost neer heeft gezegd. Er is iets niet helemaal goed gegaan, dus jij kan deze e-mail negeren. Sorry voor de verwarring. Ik heb wel ander goed nieuws wat voor iedereen geldt, check mijn update hierboven!

Hi @BartCornelissen, dankjewel voor jouw compliment! Helemaal begrijpelijk dat jij een concrete update wilt, dus dit ben ik gisteren uit gaan vragen. Zoals je in mjin update hierboven kan lezen, volgt de algemene fix binnenkort. De exacte datum kan ik nog niet noemen, maar ik en wat andere collega's zitten hier bovenop. Mooi nieuws dus!

Hi @Vandenbroekgo, heel fijn dat jij dit concrete voorbeeld hier hebt doorgezet! Ik ben dan ook erg blij om te laten weten dat voorbeelden vanaf nu niet meer nodig zijn en er met man en macht aan een algemene fix hiervoor wordt gewerkt. Ik houd jullie hier op de hoogte!

 

 

Reputatie 1

@Lisa: Zeker goed nieuws en mooi dat het gevonden en (snel) gefixed kan worden! Het zal wel een firmware update van de ontvanger worden schat ik. Bedankt voor de terug koppeling, dan wachten we nog even af en hoor ik graag als er een release datum bekend is!

Reputatie 7

Heel graag gedaan @BartCornelissen! Yes, zodra ik wat nieuws hoor: dan laat ik dat gelijk aan jullie weten. Ik ben zelf ook benieuwd naar de uiteindelijke fix! 😁

Reputatie 7

Hi allemaal, ik ben ontzettend blij dat ik het volgende met jullie kan delen! Ik heb vandaag te horen gekregen dat het issue van wegvallend geluid bij Cloud Opnames is opgelost. Kunnen jullie aangeven of jullie sinds vandaag weer Cloud Opnames kunnen maken en die vervolgens zonder wegvallend geluid kunnen bekijken? De opnames van hiervoor konden niet meer hersteld worden, maar vanaf nu zou alles weer vlekkeloos moeten werken. Ik kijk uit naar jullie reacties om zeker te weten dat dit probleem is gefixt. Dit zou een heel mooi begin van het weekend zijn! ✹

Reputatie 2

@Lisa Dat is mooi nieuws!! Begrijp ik goed dat ik ‘niks’ hoef te doen (update draaien oid)?
Ik laat over een paar dagen iig weten wat de ervaringen zijn.

Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen. Heb ik misschien toch het verkeerde besluit genomen door op te zeggen
 Maar: “the proof of the recording is in the listening”!

Reputatie 6

Hoi @Abbenhuis, je hoeft geen update te draaien hiervoor, je zou eventueel voor de zekerheid de TV Box voor twintig seconden kunnen loskoppelen van de stroom als je gebruik maakt van een box. Laat je weten of alles weer naar behoren werkt?

Reputatie 7

Hi allemaal, ik ben heel erg benieuwd naar jullie bevindingen! Als jullie inmiddels al in de gelegenheid zijn gekomen om te testen, dan hoor ik graag of alles weer vlekkeloos bij jullie werkt!Â