Beantwoord

wegvallend geluid met TV Box via soundbar TV staat uit

  • 17 August 2020
  • 2 reacties
  • 405 Bekeken

Hallo, 

hij hebben al een paar maanden last van dat het geluid regelmatig wegvalt, via de soundbar, 

het zit zo aangesloten tvbox gaat naar soundbar via hdmi is nieuwe hdmi kabel,  

van soundbar gaat hij naar de tv, 

als de tv aan staat valt het geluid niet weg zetten wij de tv uit dan valt het geluid met regelmaat weg, dit is hoofdzakelijk als de tv box op radio staat, 

de tvbox is 2 dagen oud, 

de tv is 4 dagen oud, 

de soundbar is 1 week oud, 

 

wij hadden het probleem ook met de oude setup die we hadden, 

wat ook op valt is dat het geluid niet altijd goed klinkt, er valt af en toe eens 1 kant van de speaker weg, lijkt wel of het dan mono wordt inplaats van stereo 

wie kan ons met het probleem helpen of licht het aan het aanvoer signaal van t-mobile 

 

 

mvg gideon 

 

 

icon

Beste antwoord door BeMu 17 August 2020, 19:44

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3

Ik heb een soortgelijk probleem gehad, maar dan met mijn Google chromecast via mijn home theater setje naar de tv. Zodra de tv uitging, ging de chromecast ook uit. Ik kon dat voorkomen door de CEC (automatische detectie) uit te zetten op zowel het home theater setje als de tv. Bij Panasonic heette dat Viera Link, misschien kan in jouw situatie ook zo'n instelling op de tv of soundbar worden uitgezet.

Overigens gaat de tv na de aanpassing (ook) niet meer automatisch aan, maar dat is logisch.

Reputatie 7
Badge +1

Probeer eens het volgende de box aansluiten op HDMI 1 op de tv en vervolgens een HDMI kabel van HDMI-ARC op de tv naar de HDMI-ARC op de soundbar.

Ik heb zelf ook een soundbar en op deze wijze aangesloten op de tv, bij het inschakelen van de tv gaat de sounbar automatisch na een paar seconden aan, en ook weer uit als de tv word uitgezet.

Ook heb ik een optische (toslink) lopen van de box naar de soundbar voor die zeldzame keren dat ik radio wil luisteren.

Reageer