Wegvallende verbinding

  • 18 April 2021
  • 5 reacties
  • 63 Bekeken

Reputatie 2

Vrijdagavond hier ook zowel internet als TV niet beschikbaar. WAN signaal valt weg terwijl mediaconverter actief blijft.

Vanavond (45 min geleden) wederrom geen internet en tv door wegvallend WAN.

na herstart Huawei router weer online. 

Postcode 8084


5 reacties

Reputatie 7

Hi @Styroflex, top dat je mij voorziet van zo’n uitgebreide toelichting! Ik ben super blij om te horen dat alles nu weer goed werkt. Heel goed dat jij gelijk alle bekabeling hebt gecheckt. Ik heb nogmaals in jouw verbinding gekeken en die ziet er aan onze kant ook weer picobello uit. Mocht jij toch weer disconnects ervaren, trek dan vooral weer aan de bel. Dan schiet ik je graag te hulp! 😊 

Reputatie 2

Hoi @Cal 

Nee ik heb sinds dat wij bij T-mobile zitten niet deze disconnects gehad. 

Vorige week vrijdag voor het eerst. toen een dag niet en afgelopen zondagavond hetzelfde Hierbij viel WAN uit en daarmee internet tv en bellen. Tot nog toe draait het weer.

Bekabeling is prima in orde, had ik al gechecked. Dit hangt bijna 2 jaar op dezelfde plek in de meterkast zonder dat daar iemand aan zit. Daarbij zou het vreemd zijn dat ineens beide TV encoders exact hetzelfde gedrag vertonen op 2 aparte kabels op aparte poorten.

Voor de rest zit er in het modem 1 kabel voor internet in de LAN poort die naar mijn eigen router gaat die met een vast IP in DMZ achter de Huawei staat. Thuisnetwerk voor internet is gescheiden van T-mobile router netwerk. Telefoon en tv decoders hangen direct aan de huawei. Ik zit helaas aan deze methode vast omdat de VOIP/SIP gegevens niet openbaar zijn ander had ik mijn eigen modem voor alles willen gebruiken. Dan had ik ook meer analysemogelijkheden gehad..

Wat betreft de TV boxen reageer ik verder in het andere topic. Dat is iig niet zoals het zou moeten.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Styroflex,

Goed dat je dit aankaart! Ervaar je vaker instabiliteit op jouw verbinding? Heb je bijvoorbeeld vorige week last gehad, en specifiek op 12, 15 en 16 april? Graag raad ik je aan om goed de bekabeling te controleren van zowel het modem als de zwarte Media Converter. In ieder geval vind ik het fijn om te zien dat de verbinding, tot nu toe, vandaag en gisteren erg stabiel is geweest!
 

Daarnaast heb ik in het topic dat je linkt een reactie gegeven op het gedrag van de TV Boxen. Ik verwacht dat ze vanaf nu probleemloos zullen functioneren.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Styroflex, wellicht heb je mijn reacties in de andere topics al gelezen. Er glipt momenteel iets dringends tussendoor, ik probeer zo snel mogelijk bij je terug te komen!

Reputatie 2

*Moderator edit: deze reactie is verplaats vanuit dit topic: Storing TV en internet. In dit topic kan je ook de reactie van @Lisa vinden.*

Hoi @Lisa.

Na de laatste melding en herstart van zowel Huawei modem als de mediaconverter is hij tot moment van schrijven nog actief. Zowel internet als TV werken weer als daarvoor.

De TV boxen zitten rechtstreeks op het modem aangesloten en stonden op moment van jouw bericht op standby.

Wat wel vreemd is, en dat heb ik in een ander topic 28 dagen geleden gemeld over T-Mobile TV is dat de via E-mail aangekondigdee update in maart in de nacht in uitgevoerd. Beide boxen kon ik toen een paar dagen gebruik maken van het het nieuwe t-mobile tv. Enkele dagen later weer een “update” waarbij het weer is teruggedraaid en weer is zoals het daarvoor was.  

Mogelijk kun je zonder dat ik dit topic nu kaap voor dat, in het andere topic een reactie geven?

Reageer