Info

Wijzigingen NPO themazenders in december

  • 8 December 2021
  • 7 reacties
  • 500 Bekeken
Wijzigingen NPO themazenders in december
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 5731 reacties

Attention, attention! NPO heeft aangekondigd per 15 december te stoppen met de volgende themazenders: NPO Zapp Extra en NPO Nieuws. In dit topic vertellen wij wat dit voor jou gaat betekenen. 

 

Wat gaat er allemaal veranderen?

De omroep gaat terug van vijf themazenders naar drie stuks. Deze drie resterende themazenders verhuizen bij T-Mobile naar kanalen 81, 82 en 83. De zender NPO Politiek krijgt zowel een andere invulling als een nieuwe naam en heet in het vervolg NPO Politiek en Nieuws. Omdat NPO Zapp Extra en NPO Nieuws gaan vervallen, zal er vanaf 15 december een stilstaand beeld te zien zijn, waarmee klanten geïnformeerd worden over het stoppen van de zenders. Per 10 januari zullen deze twee zenders definitief van onze platformen verwijderd worden. 

Wijzigingen van de zenders bij T-Mobile

  • De zender Nat Geo Wild verhuist naar kanaal 77. 
  • NPO 1 Extra gaat van het Entertainment pakket naar het basispakket.
  • NPO 2 Extra blijft in het Infotainment pakket op kanaal 82 én is gratis à la Carte te bestellen via het tv-menu. 
  • NPO Politiek en Nieuws blijft in het Infotainment pakket op kanaal 83. In verband met de persconferenties blijft deze zender voorlopig openstaan voor alle tv-klanten van T-Mobile.

In de nieuwsbrief van 9 december worden deze aanpassingen ook gecommuniceerd naar de T-Mobile TV-klanten. Ook de zenderlijsten zullen worden aangepast. Op onze website kun je het zenderoverzicht checken. Heb jij hier vragen over? Stel ze dan vooral hieronder! 

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Is er ook nieuws over de opwaardering van kanalen naar HD? Zeker met de Top2000 is dit natuurlijk wel een dingetje. ;)

 

Reputatie 7
Badge +1

NPO politiek/nieuws komt voorlopig niet in HD, NPO extra 2  is althans op het oude platform in HD, NPO extra 1 alleen in SD

NPO politiek is ook gratis beschikbaar in a la Carte 

Reputatie 7

Top dat je je dit afvraagt @TAVL! De kwaliteit zal voorlopig nog in SD zijn. Als je verder nog vragen hebt, laat het dan zeker weten. 

Is dit de reden dat ik op NPO 1 HD de volgende melding krijg: "Error: Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen, probeer het later alstublief nog een keer.” Uitzending terugkijken met begin gemist  werkt nog wel op NPO 1

Reputatie 7
Badge +4

Nee, dit gaat puur om de NPO extra kanalen. Hoofdkanalen moeten gewoon werken. Je kunt altijd jouw box even van de stroom afhalen (powerflip). Meestal is dit genoeg. Mocht dit niet werken, dan kun je hetzelfde doen met het modem en eventueel met de media convertor (alleen bij glasvezel). Als het dan nog niet werkt, dan zeker even laten weten. 

Reputatie 2

Zondag, 26 december 2021/18:03

Geachte mevrouw/meneer. Mijn opmerking gaat over een zender en

past dus bij dit onderwerp.

17 december 2021 zat ik te kijken op de zender CANVAS naar het filmprogramma

"Sisters Brothers"”  die ik in 1918 had opgemerkt en in mijn agenda vastgelegd. In het

programma-overzicht van 17 december 2021 zag ik dat deze film zal worden uitgezonden.

De film zal worden uitgezonden van 21:20 - 23:15. Om 22:10 stopte de uitzending en ging pas na

23:30 weer door. De film was inmiddels afgelopen. Ik ging op zoek naar eventuele storing maar er

was geen melding hiervan. Inmiddels kwam niet lang daarna mijn maandelijkse rekening binnen.

Ik dacht aan deze oplossing om de film alsnog te kunnen zien.

In het te huren film-aanbod  zal ik naar deze film uitkijken en bestellen,indien aanwezig, op kosten van

T-Mobile. Ik hoop dat U dit ook een prima idee vindt.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jjayceeb, bedankt voor het melden van het probleem met deze film. Als ik je goed begrepen heb, stopte de film om 22:10 en was de uitzending van de film daarmee ook afgelopen - terwijl de bedoeling was dat de film om 23:30 weer verder zou gaan, klopt dat? Als dat zo gegaan is, is dat een beslissing/fout geweest van de zendergroep. Daar heeft een provider verder geen enkele invloed op. T-Mobile bepaalt de programmering/uitzending op zenders niet jammer genoeg.

Omdat ik je toch tegemoet wil komen, vind ik jouw verzoek helemaal prima. Stuur me een privéberichtje zodra je film gekocht hebt, dan vergoed ik de gemaakte kosten en worden deze op een volgende factuur met jouw maandbedrag verrekend! 😊🎁

Reageer