Beantwoord

Witte korrels Entone

  • 23 May 2021
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

Hoihoi,

We hebben sinds kort een nieuwe oled tv en nu is er dus het probleem dat er witte korrels in het beeld zitten. 

Het ligt niet aan de tv, of aan de kabel. Als ik namelijk een ander apparaat aan dezelfde HDMI kabel doe is alles gewoon scherp. Ook tijdens het opstarten van de Entone is alles scherp en zonder korrels. 

Nadat hij opgestart is, begint er een best wel extreme witte korrelvorming op willekeurige plekken in het beeld. Dit is ook in de menus. Als de Entone wat langer aanstaat, wordt het minder. We hebben ook nog een andere Entone in het huis, die heeft hetzelfde probleem. Het lijkt alleen in de nieuwe tv te zijn, maar met oled valt alles een stuk meer op. De zwartwaarden van de andere tvs in huis zijn niet goed genoeg om het te zien. 

Het is heel erg storend tijdens het tv kijken, net alsof het televisiesignaal heel erg verstoord is, wat natuurlijk niet zo is. 

Is dit een bekend probleem? Wat kan hieraan gedaan worden?

Natuurlijk heb ik alles proberen te herstarten, van het stroom te halen, ik heb zelfs de Entone recievers die we hier in huis gewisseld, allemaal zelfde probleem. Modem herstarten enzo ook, maar heeft er verder niks mee te maken, het is namelijk ook in de menu's.

icon

Beste antwoord door Boris 27 May 2021, 13:53

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hoi @Jordytjes ,

Ik denk graag met je mee. Super dat je al zo veel informatie hebt kunnen geven, dat maakt het een stuk duidelijk. Dank daarvoor! Aan je verhaal begrijp ik dat het probleem alleen voorkomt op de nieuwe televisie, maar ben ik wel benieuwd of een kruistest heeft uitgewezen dat het niet voorkomt bij een andere televisie. Hoe dan ook, wil ik in ieder geval checken of het aan de achterkant helemaal goed gaat. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan heb ik toegang tot je account en kan ik de verbinding checken. Ik hoor het graag.

Reageer