Beantwoord

Zenderupgrades naar HD?

  • 26 April 2018
  • 34 reacties
  • 1379 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-breidt-hdaanbod-fors-uit/

KPN breidt het aantal HD zenders uit. T-mobile ook? Jullie lopen wat achter met o.a. regionalen. ;)

Moderator update

Zeer binnenkort worden de volgende zenders bij Thuis in HD uitgezonden:
· CNN HD (basispakket)
· Cartoon Network HD (basispakket)
· Boomerang HD (Kids & Music)
Groet,
Sander
icon

Beste antwoord door Sterre 5 November 2018, 16:07

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
KPN 32 HD zenders en T-Mobile 37 HD zenders (info op basis van zenderoverzicht van de website)
Reputatie 7
Badge +4
Misschien berichtje in link ook even lezen. ;)

Het gaat erom dat KPN zenders geüpdate heeft naar HD. O.a ID, Discovery Science, ARD, ZDF, WDR, NDR, Boomerang, CNN. Normaal volgt T-Mobile voor tenminste het WBA gebied, maar is nog niet het geval. Vandaar mijn vraag. Deels kanalen die ik graag geüpdate zie.

Vorige keer met de update van de regionalen door KPN heeft T-Mobile deze niet meegenomen. Helaas. O.a. Omroep Brabant, Omroep Gelderland, AT5, etc.
Reputatie 7
Badge +4
En nog een paar upgrades bij KPN. Dus... Nu jullie. ;)

Ca 16 kanalen naar HD in 24 uur.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-breidt-binnen-24-uur-hdaanbod-opnieuw-uit/
Reputatie 7
Netjes 🙂 zo veel mogelijk naar HD of 4K.
Reputatie 7
Badge +4
En nog een volgende in het verschiet. Cartoon Network wordt bij KPN in juli geüpdatet naar HD.

Met het beleid van zowel ZIGGO en KPN (en dochters) om zo veel mogelijk om te zetten blijft het helaas verdacht stil bij T-Mobile. "Binnenkort"? 😉 😛
Reputatie 1
Inderdaad verdacht stil. Ik zit nog in mijn 14 dagen bedenkperiode maar als er voor medio volgende week geen reactie van T-Mobile is dan denk ik dat ik maar niet overstap naar T-Mobile Thuis en gewoon bij NLEx blijf waar die HD zenders inmiddels al wel beschikbaar zijn...
Reputatie 1
Hhmmm.... de reactiesnelheid van T-Mobile op dit forum geeft mij geen warm gevoel. 6 (!!) dagen nadat dit topic gestart is heeft zich nog niemand van T-Mobile hier gemeld...
Reputatie 7
Hi Cloggy1949, ik snap dat je hier nieuwsgierig naar bent! Op het moment lopen we wat achter, excuses voor de late reactie! Ik heb in het achterland navraag gedaan of wij ons HD aanbod ook uit gaan breiden en ik kom hier bij je op terug!
Reputatie 1
Hallo Brian, bedankt voor je reactie. Eind volgende week (10 mei) loopt mijn 14-dagen bedenkperiode af dus als het mogelijk is graag voor die tijd.
Ik denk dat er echter meer mensen nieuwsgierig zullen zijn naar je antwoord.
Reputatie 7
Leuk om te zien dat jullie nieuwsgierig zijn 😃. En ik heb goed nieuws voor alle TV-kijkers! We hebben bericht gekregen van het achterland. Zij zijn druk bezig met het bekijken van de mogelijkheden voor uitbreiding van het HD-aanbod. Ik verwacht volgende maand (dus in juni) meer te kunnen vertellen over de uitbreiding. Zodra ik meer weet, weten jullie ook meer 🙂.
Reputatie 7
Badge +4
Hoi Sterre,

Dank voor de terugkoppeling. Tof dat er meer bij komt. Ook de regionalen? Die zijn op WBA netwerk al tijden in HD beschikbaar, maar zijn nooit meegenomen bij T-Mobile.

Is er een reden dat het langer duurt, dan bij de concurrentie? Ik zie bij meerdere concullega's dat het aanbod al is doorgevoerd. En eerlijk gezegd; ik ben ook van de magenta vrienden gewend dat dit (nagenoeg) gelijk gebeurd.:)
Reputatie 1
Hallo Sterre, sneller dan verwacht en ook nog goed nieuws! Ik ga dus na dit antwoord de overstap maken naar T-Mobile Thuis.
Reputatie 7
@Cloggy1949 Yeah, wees welkom!


Goed nieuws Brian en Sterre! Hou ons op de hoogte 😁
Reputatie 7
Badge
Zoals beloofd zijn we bezig met de omzetting van een aantal zenders naar HD. We zijn momenteel bezig met het upgraden naar HD van de volgende zenders:

Discovery Science HD
ID HD
TV5MONDE Europe HD

Zodra dit helemaal is afgerond, zal ik dit melden.
Reputatie 7
Badge +4
Mooi nieuws!

Nog wel een vraagje over TV5. Bij KPN wordt dit kanaal vervangen door France2. Heeft dit voor (tenminste) WBA nog impact? Of behoudt T-Mobile TV5?
Reputatie 7
Badge
TV5 blijft gewoon bij ons in het basispakket!
Reputatie 7
Badge +4
Top. Dank je wel. Ben benieuwd naar verdere ontwikkelingen. Wacht in spanning af. 😉
Reputatie 4
Zoals beloofd zijn we bezig met de omzetting van een aantal zenders naar HD. We zijn momenteel bezig met het upgraden naar HD van de volgende zenders:

Discovery Science HD
ID HD
TV5MONDE Europe HD

Zodra dit helemaal is afgerond, zal ik dit melden.


Komt bij Discovery Science dan eindelijk de ondertiteling standaard vast in beeld zonder dat je dit aan moet zetten bij settings en daarna weer uit als je zapt?
Reputatie 7
Badge
Komt bij Discovery Science dan eindelijk de ondertiteling standaard vast in beeld zonder dat je dit aan moet zetten bij settings en daarna weer uit als je zapt?


Goed punt! Gaan dit bespreken. Zag in ander item dat dit de wens is voor 5 zenders?
Reputatie 7
Badge +4
Ik zou alleen niet willen dat de ondertiteling dan verplicht wordt. Kijk juist graag zonder.
Ik deel TAVL zijn mening hierin. Liefst ook keuze tussen Nederlands of Engelse ondertiteling bij bijvoorbeeld BBC.
Reputatie 7
Badge +4
En voor audiokanalen (net zoals bij ODF). Zeker nu KPN hier op WBA zelf ook mee experimenteert. 😉
Reputatie 7
Bedankt Hans-Juriën!

@all: Te gek dat jullie de wensen rondom het TV pakket hier delen. Hier blijkt wel weer de kracht van onze Community: de wisselwerking tussen klant en organisatie!
Reputatie 1
Toch zijn er nu zoveel maanden later nog nauwelijks zenders geupgrade
We wachten nog steeds op de regionalen, ARD, ZDF, etc en niet te vergeten CNN !!

Ik heb mijn bestelling voor TV bij jullie nog even uitgesteld en blijf even tv-abo-loos in afwachting...., en hoop dat er binnenkort duidelijkheid is.
Dan kan ik dan met zekerheid zeggen of ik blijf bij T-Mobile of naar NLE-x ga.

Reageer