Beantwoord

Zwart beeld bij aantal zenders


Reputatie 3
  • is een King Poster
  • 34 reacties

Sinds vandaag heb ik een nieuwe update voor mijn TV box en op aantal zenders krijg ik alleen zwart beeld en geen foutcode.

Rtl 5

Sbs6

Rtl7

Rtl8

Sbs9

Tlc

Nickelodeon

Één

Ketnet

24 kitchen

Nat geo wild

BBC first

Eurosport

Allemaal geen beeld sinds de update van vandaag. 

icon

Beste antwoord door Lisa 31 May 2021, 11:00

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7

Hi @Nas9, ik wil jou graag alvast meer duidelijkheid geven over de vertraging die jij hebt opgemerkt! In dit topic kun jij teruglezen dat dit al bij ons bekend is. Dit is geen 'bug’, maar wij weten dat deze vertraging speelt op het nieuwe TV platform. Momenteel wordt er door man en man gewerkt om deze vertraging zo kort mogelijk te maken. Alle updates die wij hiervan binnen krijgen, kan jij teruglezen in het onderstaande topic. 

Aan jouw resolutie probleem wordt momenteel nog gewerkt door iemand van de technische afdeling. Ik heb een kort lijntje met deze collega, dus ik krijg een terugkoppeling van hem zodra dit onderzoek is afgerond!

Reputatie 3

Hi @Nas9, ik wil jou graag alvast meer duidelijkheid geven over de vertraging die jij hebt opgemerkt! In dit topic kun jij teruglezen dat dit al bij ons bekend is. Dit is geen 'bug’, maar wij weten dat deze vertraging speelt op het nieuwe TV platform. Momenteel wordt er door man en man gewerkt om deze vertraging zo kort mogelijk te maken. Alle updates die wij hiervan binnen krijgen, kan jij teruglezen in het onderstaande topic. 

Aan jouw resolutie probleem wordt momenteel nog gewerkt door iemand van de technische afdeling. Ik heb een kort lijntje met deze collega, dus ik krijg een terugkoppeling van hem zodra dit onderzoek is afgerond!

Top, ontzettend bedankt! 

Sinds een aantal dagen bij ID HD geen beeld meer (kanaal 65). Reset van de mediabox (Vodafone met hdd) helpt, ID HD is wel beschikbaar in tvanyware

Reputatie 6

Hoi @nous112, we hebben enkele meldingen ontvangen van klanten die bij deze zender geen beeld ervaren. Onze technische dienst zit er bovenop en doet er alles aan om de zender zo snel mogelijk weer beschikbaar te krijgen. In de tussentijd kun je inderdaad via TV Anywhere kijken, daar geeft de zender geen problemen.

Reputatie 3

Hi @Nas9, ik wil jou graag alvast meer duidelijkheid geven over de vertraging die jij hebt opgemerkt! In dit topic kun jij teruglezen dat dit al bij ons bekend is. Dit is geen 'bug’, maar wij weten dat deze vertraging speelt op het nieuwe TV platform. Momenteel wordt er door man en man gewerkt om deze vertraging zo kort mogelijk te maken. Alle updates die wij hiervan binnen krijgen, kan jij teruglezen in het onderstaande topic. 

Aan jouw resolutie probleem wordt momenteel nog gewerkt door iemand van de technische afdeling. Ik heb een kort lijntje met deze collega, dus ik krijg een terugkoppeling van hem zodra dit onderzoek is afgerond!

Ik heb hier gevolg en het lijkt een probleem te zijn die al maanden speelt en niet opgelost gaat worden.

Kan ik terug gezet worden naar de oude firmware, want dit is helemaal niks.

Beeld kwaliteit is slechter geworden

30 seconden vertraging

Beeld is niet soepel.

Mijn broer woont ook in Vught en die zit nog op de oude firmware dus het moet kunnen.

Anders moet ik helaas toch overstappen naar een andere provider. 

Reputatie 7

Hi @Nas9, als ik je terug kon zetten naar de oude firmware dan had ik dat met liefde voor je in orde gemaakt! Ik kan mij jouw gevoel echt helemaal voorstellen en had graag gezien dat jij alleen maar voordelen merkte van de nieuwe firmware. Weet dat er momenteel aan jouw beeld issue nog gewerkt wordt door een collega. Ik heb vanochtend gevraagd of er al een update is, dus ik zal morgen de status van het onderzoek aan jou doorgeven als ik hier meer over heb gehoord. Ik hoop heel erg dat wij dat probleem in ieder geval voor jou kunnen verhelpen! 💪

Reputatie 7

Hi @Nas9, allereerst mijn excuses voor de late reactie! Ik wil graag de resultaten delen uit het onderzoek met betrekking tot het wazige beeld. Van mijn collega heb ik hier een update van ontvangen, die ik graag met jou wil delen. Wat blijkt is dat er een aantal verschillende issues mogelijk door elkaar gehaald worden. Ik wil daarom graag het volgende bij jou checken:

  • Ervaar jij wazig beeld in het menu of in de TV stream?

Wanneer je wazig beeld in het menu ervaart, dan heeft dat te maken met het volgende. Het kan namelijk kloppen dat het beeld in het menu wazig overkomt, omdat het menu wordt gerenderd door een web browser met een resolutie van 720p. Er vindt hier dus zogenomende upscaling plaats, wat inhoudt dat het menu effectief wordt uitgetrokken naar de resolutie van de TV. Upscaling van resoluties van 1280x720 naar 1920x1080 pixels houdt in dat je horizontaal en verticaal 1,5x zoveel pixels krijgt. Dat is een probleem. Upscaling in gehele getallen (2x, 3x, 4x) is makkelijk: je verdubbelt iedere pixel en er is niets aan de hand. Een factor van 1,5x bereik je door de eerste pixel te verdubbelen, de tweede niet, de derde wel, de vierde niet, etc. Dat geeft een onscherp effect of rafelige randen. Als je van dichtbij kijkt naar schuine lijnen en tekst, dan zal dit het best zichtbaar zijn. Het kan dus kloppen dat de TV een resolutie van 720p weergeeft bij het menu, want deze wordt in 720p aangeboden (onder anderen om de rekenkracht van de TV Box te besparen).

Wanneer je wazig beeld in de TV stream ervaart, dan wil ik checken of de juiste resolutie wel wordt doorgegeven aan de TV.

  1. Een aantal HD+ kanalen (bijvoorbeeld NPO 1, 2, 3) hebben een 1080p framerate 50 fps. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan, maar zeker niet lager dan 50. Wat staat er in beeld als je van HDMI output verandert op deze kanalen? Is de framerate 50 of minder? Dit kan je zelf aanpassen in het instellingen menu, naar de juiste instelling 1080p50 of 1080i50.
  2. Mocht deze bovenste stap geen verschil voor jou uitmaken en schakelt de TV Box automatisch naar 720p, dan lijkt dit op een resolutie probleem. Dit zou in principe niet meer voor moeten komen, na een fix die hiervoor is aangevoerd afgelopen december. Toch controleer ik dit wel graag even met jou,
  • Wat is de ingestelde HDMI resolutie van de TV Box(en)?
  • Wat gebeurt er als de HDMi resolutie verandert (via instellingen op een andere setting setten)?
  • Is de resolutie hetzelfde als wat je hebt geselecteerd?  

Wanneer jij wazig beeld in de video ervaart, dan heeft dit te maken met het volgende. Graag hoor ik allereerst om wat voor soort video’s het hier dan gaat. Alle TV Boxen die op Fiber zijn aangesloten, maken gebruik van MPEG DASH streams. Deze videostreams worden beschikbaar gesteld in een vier-/vijftal verschillende kwaliteiten. Naar gelang de kwaliteit van de netwerkverbinding, kiest de dash player de stream die het meest stabiel kan worden uitgespeeld. Dat betekent: goede, stabiele netwerkverbinding: maximale beeldkwalieit. Slechte/onbetrouwbare netwerkverbinding: lage beeldkwaliteit. Wanneer een verbinding dus niet voldoende snel is, dan belandt de TV Box op de laagste snelheid en resolutie. Als de TV Box een (te) lage resolutie kiest dan kan onze technische dienst dit zien en in deze gevallen doen we graag verder onderzoek waarom dit het geval is.

Ik hoor het heel graag van jou en laat het vooral weten of dit verhaal zo duidelijk is! 😊

Reageer