Beantwoord

zwart beeld interactieve tv behalve ned 1,2,3

  • 31 May 2021
  • 9 reacties
  • 196 Bekeken

Hallo, ik ben vorige week vrijdag (denk ik) overgezet naar interactive tv. Maar als ik nu de tv box aanzet kan ik alleen ned 1, 2 en 3 zien. Zodra ik naar een andere zender switch dan krijg ik een zwart beeld, ik hoor nog wel iets maar het is een haperende geluid alsof de audio steeds aan en uit gaat. Als ik dan probeer terug te gaan naar ned 1,2,3 dan heb ik ook daar geen beeld meer - wel het haperende geluid. maar niks doet het dan meer op de tv box dus ook niet het gid of menu knopje. Aan/uit doen helpt niet. Als ik de stekker eruit trek en de tv box laat herstarten dan krijg ik weer ned,1,2,3 maar verder niks. 

Ik heb Klanten service gebeld afgelopen vrijdag en het advies was herstarten modem en dan tv box - dit hem ik ongeveer 10 keer gedaan maar hielp niet. Ze zouden het doorgeven aan de back office team maar weten niet wanneer het wordt opgelost. Ik wil niet dus zonder tv zitten als de EK straks begint dus graag wat hulp hiermee. 

Overigens krijg ik ook steeds de melding met de TV Anywhere app op mijn PC of telefoon dat ik teveel users heb, ook al zijn 6 van de negen users aangeduid als PCAdmin (mijn PC dus). Ik moet dan een user selecteren om er uit te kicken zodat ik in kan loggen. Dit is gewoonirritant maar misschien is het ook waarom ik op de tv geen beeld krijg? Op de TV krijg ik trouwens geen melding over teveel users dus ik kan dit niet verificieren. 

 

icon

Beste antwoord door Lisa 9 June 2021, 17:02

Bekijk origineel

9 reacties

bump.

Ik heb begrepen van klantenservice dat dit probleem al bekend is sinds 25 mei, dus dat is nu bijna 2 weken! En vooralsnog geen fix datum in zicht. Ik vrees echt dat ik straks zonder tv de EK inga, en sport is zowaar de einge reden dat ik nog tv kijk. Dus ik ben erg teleurgesteld in de gang van zaken

Reputatie 6
Badge +2

Hi @vraagendepersoon, super goed dat jij jouw probleem hier aankaart op de Community! Ik wil jou hier heel graag mee helpen, want jij hoort gewoon vlekkeloos TV te kijken. Ik ben dan ook meteen jouw profiel ingedoken en ik zie dat een collega mij is voor geweest. Er is een verzoek ingediend voor de technische dienst om hier verder naar te kijken. Ik ga heel erg duimen dat dit is opgelost voordat het EK begint, want ik begrijp jouw gevoel volkomen. 

Wat betreft jouw vraag over de TV Anywhere App, daar help ik jou graag gelijk bij. Zo kan jij in ieder geval via deze weg TV kijken totdat jouw probleem is verholpen. In het onderstaande topic kun jij eenvoudig teruglezen hoe jij eenvoudig users kunt verwijderen. Je kunt namelijk met maximaal vier tegelijk ingelogd zijn. Soms logt dezelfde PC bijvoorbeeld niet uit, terwijl je dan opnieuw inlogt en met hetzelfde apparaat ingelogd blijft. 

Laat jij het weten als dit jou is gelukt? Ik hoor het heel graag van je! 😊

@Lisa het is nu meer dan een maand en ik heb nogsteeds alleen Ned 1,2, en 3. Wat is er in de laatste maand gebeurd? Ik heb meer dan 20 keer met klantenservice gebeld, 5+ uur met ze aan de telefoon gehangen, 20 keer dezelfde verhaal verteld, 15 keer mijn modem herstart gevolgd door tv kastje, enz. , 15 keer beloofd dat ik terug gebeld zou worden, 0 keer terug gebeld. Mijn ticket is zelfs een keer doodleuk gesloten als opgelost en een automatische email gekregen dat het fijn was dat het probleem was opgelost en hier heb je 2 tientjes ter compensatie. 

En het is nog niet opgelost!

Deze week nog iedere dag gebeld en het verhaal bleef veranderen. Op een gegeven moment heb ik uit wanhoop gevraagd of ze me gewoon een nieuw tv box konden opsturen en dat zouden ze doen maar de volgende 2 medewerkers zeiden dat dat niet is gebeurt en het ligt nog steeds bij de technische dienst. 

Ik heb een aantal keer moeten aanhoren dat dit een known issue is iets met regionale zenders in Hilversum die niet beschikbaar zijn voor glasvezel klanten, en ondanks het feit dat ik dit iedere keer nadrukkelijk tegensprak is de ticket hierdoor dus gesloten geweest. Ik zie nu pas dat deze specifieke probleem meer dan 10 maanden bekend is bij T mobile en op verschillende manieren is opgelost maar niemand heeft meer dan 5 weken (en wie weet word het 10 weken) moeten wachten op een oplossing. Waar gaat het nog over? Ik heb het gevoel dat ik in een Kafka roman zit.

Reputatie 6
Badge +2

Hi @vraagendepersoon, heel erg bedankt dat jij aan de bel trekt! Het is namelijk zeker niet de bedoeling dat dit probleem zich nog steeds voordoet. Ik baal hier net zo van als jij en ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen. Ik zie dat er door de technische dienst eerder inderdaad is aangegeven dat het probleem was verholpen, maar dit staat haaks op wat jij ervaart. Ik zie dat één van mijn collega's dan ook een nieuw verzoek heeft ingediend, om dit zo snel mogelijk weer op te laten pakken. Mijn excuses als er beloftes niet zijn nagekomen, want dit hoort uiteraard wel te gebeuren. Ik zie dat één van mijn collega's inderdaad heeft aangegeven of de TV Box kan worden omgewisseld. Ik heb ook een collega van de technische dienst aan de mouw getrokken met de vraag of dit mogelijk is. Zodra ik hier een antwoord op heb, dan laat ik dat aan je weten. Ik ga dit voor jou in de gaten houden en ik ga hier voor jou achteraan, want ik wil dat jij zo snel mogelijk weer van alle zenders kunt genieten!

Hallo @Lisa ik heb gezien dat er meerdere topics zijn aangemaakt met dit probleem in de laatste jaar. Bij sommige was de oplossing herstarten tv box wat bij mij dus niet helpt. Bij andere was de oplossing iets met provisioning. Voor zover ik weet is deze oplossing nooit voor mijn ticket geprobeerd. Integendeel bij de klantenservice lijkt het alsof ze helemaal niet bekend zijn met deze probleem, vandaar dat ze het ook onterecht hebben gekoppeld aan een andere issue met regionale zenders die in de mijn regio niet werkte. 

Ik heb zelf uit wanhoop de suggestie gemaakt om een nieuw tv box te versturen, maar wellicht dat als iemand zou kunnen kijken naar hoe deze issue in de andere gevallen is gefixt, dat een betere oplossing biedt. 

Hier heb je alvast wat links naar dezelfde issue bij andere mensen...er zullen wel meer zijn

 

Hallo @Lisa , ik heb zojuist een vervangende tv box ontvangen met een HDMI kabel die mee geleverd werd en nu werkt het. De tv box is precies dezelfde model als de vorige dus ik hebt gekeken wat er gebeurt als ik de oude tv box aansluit met de nieuwe HDMI kabel en...dat werkt ook. Dus de issue is blijkbaar geweest dat mijn HDMI kabel niet correct was voor interactive tv. Ik moet hierbij vermelden dat mijn “oude” HDMI kabel (die volgens mij ook werd geleverd door t mobile) gewoon prima werkte met de oude tv box nog voor de interactive tv upgrade. De upgrade naar interactieve tv heeft blijkbaar ervoor gezorgd dat een andere type HDMI kabel nodig was voor het ontvangen van commerciële tv zenders. 

Hier zijn wat verbeter punten voor t mobile. Ten eerste heeft niemand van t mobile klanten service ooit in de laatste 6 weken geadviseerd om een ander kabel te proberen (ik had ook geen idee dat er verschillen zijn tussen HDMI kabels). Ten tweede, als een nieuw HDMI kabel een vereiste was voor het goed werken van interactieve tv, waarom heeft t mobile mij niet eerder een niet kabel gestuurd?

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hi @vraagendepersoon, wat ben ik ontzettend blij om te horen dat de problemen zijn verholpen met de nieuwe TV Box en HDMI kabel! Super dat jij dit meteen hebt teruggekoppeld. Heel erg bedankt voor het verzamelen van de bovenstaande topics. Heel tof om te lezen dat jij anderen hier ook graag mee wilt helpen. Ik ga hier zeker verder induiken. Merci voor de feedback! Ik ga dit meenemen en hopelijk lost dit voor andere klanten ook de problemen op. Wij gaan altijd bepaalde stappen bij langs om een probleem samen op te lossen, voordat dit wordt doorgezet naar onze technische dienst. Geen van deze stappen was om de HDMI kabel te veranderen, dus wellicht kan deze stap worden toegevoegd. Heel fijn dat jij hebt aangekaart dat dit dé oplossing voor jou heeft geboden, want dan kan dit hopelijk ook de oplossing zijn voor andere klanten die met hetzelfde probleem kampen. Dankjewel voor het aangeven en meedenken! 😊

Sinds 1 oktober'21 heb ik ook alleen maar ned 1, 2 en 3 meerdere keren contact gehad alle oplossingen helpen niet. Technische dienst heeft nog geen contact opgenomen. Wel gisteren 8 okt een mail gehad dat het probleem was opgelost. Alles weer opnieuw opgestart maar helaas is het niet opgelost contact gehad via de chat maar kreeg als antwoordt dat ze alles de dag ervoor ook al hadden gezegt. Niet echt klant vriendelijk.

Heeft iemand enig idee hoelang dit mog gaat duren

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Rashina,

Goed dat je dit op de kaart zet, daar doe ik heel graag wat voor je aan zodat je snel weer van alle zenders kan genieten! In de tussentijd heb je ook al dit topic geopend: Alleen NPO 1, 2, 3. Conform onze huisregels verwijs ik je graag naar dit topic voor een uitgebreid antwoord van mij en kunnen wij hiermee de communicatie helder en effectief houden. :relaxed:

Reageer