Beantwoord

zwart beeld interactieve tv behalve ned 1,2,3


Hallo, ik ben vorige week vrijdag (denk ik) overgezet naar interactive tv. Maar als ik nu de tv box aanzet kan ik alleen ned 1, 2 en 3 zien. Zodra ik naar een andere zender switch dan krijg ik een zwart beeld, ik hoor nog wel iets maar het is een haperende geluid alsof de audio steeds aan en uit gaat. Als ik dan probeer terug te gaan naar ned 1,2,3 dan heb ik ook daar geen beeld meer - wel het haperende geluid. maar niks doet het dan meer op de tv box dus ook niet het gid of menu knopje. Aan/uit doen helpt niet. Als ik de stekker eruit trek en de tv box laat herstarten dan krijg ik weer ned,1,2,3 maar verder niks. 

Ik heb Klanten service gebeld afgelopen vrijdag en het advies was herstarten modem en dan tv box - dit hem ik ongeveer 10 keer gedaan maar hielp niet. Ze zouden het doorgeven aan de back office team maar weten niet wanneer het wordt opgelost. Ik wil niet dus zonder tv zitten als de EK straks begint dus graag wat hulp hiermee. 

Overigens krijg ik ook steeds de melding met de TV Anywhere app op mijn PC of telefoon dat ik teveel users heb, ook al zijn 6 van de negen users aangeduid als PCAdmin (mijn PC dus). Ik moet dan een user selecteren om er uit te kicken zodat ik in kan loggen. Dit is gewoonirritant maar misschien is het ook waarom ik op de tv geen beeld krijg? Op de TV krijg ik trouwens geen melding over teveel users dus ik kan dit niet verificieren. 

 

icon

Beste antwoord door Lisa 9 June 2021, 17:02

Bekijk origineel

20 reacties

bump.

Ik heb begrepen van klantenservice dat dit probleem al bekend is sinds 25 mei, dus dat is nu bijna 2 weken! En vooralsnog geen fix datum in zicht. Ik vrees echt dat ik straks zonder tv de EK inga, en sport is zowaar de einge reden dat ik nog tv kijk. Dus ik ben erg teleurgesteld in de gang van zaken

Reputatie 7

Hi @vraagendepersoon, super goed dat jij jouw probleem hier aankaart op de Community! Ik wil jou hier heel graag mee helpen, want jij hoort gewoon vlekkeloos TV te kijken. Ik ben dan ook meteen jouw profiel ingedoken en ik zie dat een collega mij is voor geweest. Er is een verzoek ingediend voor de technische dienst om hier verder naar te kijken. Ik ga heel erg duimen dat dit is opgelost voordat het EK begint, want ik begrijp jouw gevoel volkomen. 

Wat betreft jouw vraag over de TV Anywhere App, daar help ik jou graag gelijk bij. Zo kan jij in ieder geval via deze weg TV kijken totdat jouw probleem is verholpen. In het onderstaande topic kun jij eenvoudig teruglezen hoe jij eenvoudig users kunt verwijderen. Je kunt namelijk met maximaal vier tegelijk ingelogd zijn. Soms logt dezelfde PC bijvoorbeeld niet uit, terwijl je dan opnieuw inlogt en met hetzelfde apparaat ingelogd blijft. 

Laat jij het weten als dit jou is gelukt? Ik hoor het heel graag van je! 😊

@Lisa het is nu meer dan een maand en ik heb nogsteeds alleen Ned 1,2, en 3. Wat is er in de laatste maand gebeurd? Ik heb meer dan 20 keer met klantenservice gebeld, 5+ uur met ze aan de telefoon gehangen, 20 keer dezelfde verhaal verteld, 15 keer mijn modem herstart gevolgd door tv kastje, enz. , 15 keer beloofd dat ik terug gebeld zou worden, 0 keer terug gebeld. Mijn ticket is zelfs een keer doodleuk gesloten als opgelost en een automatische email gekregen dat het fijn was dat het probleem was opgelost en hier heb je 2 tientjes ter compensatie. 

En het is nog niet opgelost!

Deze week nog iedere dag gebeld en het verhaal bleef veranderen. Op een gegeven moment heb ik uit wanhoop gevraagd of ze me gewoon een nieuw tv box konden opsturen en dat zouden ze doen maar de volgende 2 medewerkers zeiden dat dat niet is gebeurt en het ligt nog steeds bij de technische dienst. 

Ik heb een aantal keer moeten aanhoren dat dit een known issue is iets met regionale zenders in Hilversum die niet beschikbaar zijn voor glasvezel klanten, en ondanks het feit dat ik dit iedere keer nadrukkelijk tegensprak is de ticket hierdoor dus gesloten geweest. Ik zie nu pas dat deze specifieke probleem meer dan 10 maanden bekend is bij T mobile en op verschillende manieren is opgelost maar niemand heeft meer dan 5 weken (en wie weet word het 10 weken) moeten wachten op een oplossing. Waar gaat het nog over? Ik heb het gevoel dat ik in een Kafka roman zit.

Reputatie 7

Hi @vraagendepersoon, heel erg bedankt dat jij aan de bel trekt! Het is namelijk zeker niet de bedoeling dat dit probleem zich nog steeds voordoet. Ik baal hier net zo van als jij en ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen. Ik zie dat er door de technische dienst eerder inderdaad is aangegeven dat het probleem was verholpen, maar dit staat haaks op wat jij ervaart. Ik zie dat één van mijn collega's dan ook een nieuw verzoek heeft ingediend, om dit zo snel mogelijk weer op te laten pakken. Mijn excuses als er beloftes niet zijn nagekomen, want dit hoort uiteraard wel te gebeuren. Ik zie dat één van mijn collega's inderdaad heeft aangegeven of de TV Box kan worden omgewisseld. Ik heb ook een collega van de technische dienst aan de mouw getrokken met de vraag of dit mogelijk is. Zodra ik hier een antwoord op heb, dan laat ik dat aan je weten. Ik ga dit voor jou in de gaten houden en ik ga hier voor jou achteraan, want ik wil dat jij zo snel mogelijk weer van alle zenders kunt genieten!

Hallo @Lisa ik heb gezien dat er meerdere topics zijn aangemaakt met dit probleem in de laatste jaar. Bij sommige was de oplossing herstarten tv box wat bij mij dus niet helpt. Bij andere was de oplossing iets met provisioning. Voor zover ik weet is deze oplossing nooit voor mijn ticket geprobeerd. Integendeel bij de klantenservice lijkt het alsof ze helemaal niet bekend zijn met deze probleem, vandaar dat ze het ook onterecht hebben gekoppeld aan een andere issue met regionale zenders die in de mijn regio niet werkte. 

Ik heb zelf uit wanhoop de suggestie gemaakt om een nieuw tv box te versturen, maar wellicht dat als iemand zou kunnen kijken naar hoe deze issue in de andere gevallen is gefixt, dat een betere oplossing biedt. 

Hier heb je alvast wat links naar dezelfde issue bij andere mensen...er zullen wel meer zijn

 

Hallo @Lisa , ik heb zojuist een vervangende tv box ontvangen met een HDMI kabel die mee geleverd werd en nu werkt het. De tv box is precies dezelfde model als de vorige dus ik hebt gekeken wat er gebeurt als ik de oude tv box aansluit met de nieuwe HDMI kabel en...dat werkt ook. Dus de issue is blijkbaar geweest dat mijn HDMI kabel niet correct was voor interactive tv. Ik moet hierbij vermelden dat mijn “oude” HDMI kabel (die volgens mij ook werd geleverd door t mobile) gewoon prima werkte met de oude tv box nog voor de interactive tv upgrade. De upgrade naar interactieve tv heeft blijkbaar ervoor gezorgd dat een andere type HDMI kabel nodig was voor het ontvangen van commerciële tv zenders. 

Hier zijn wat verbeter punten voor t mobile. Ten eerste heeft niemand van t mobile klanten service ooit in de laatste 6 weken geadviseerd om een ander kabel te proberen (ik had ook geen idee dat er verschillen zijn tussen HDMI kabels). Ten tweede, als een nieuw HDMI kabel een vereiste was voor het goed werken van interactieve tv, waarom heeft t mobile mij niet eerder een niet kabel gestuurd?

 

 

Reputatie 7

Hi @vraagendepersoon, wat ben ik ontzettend blij om te horen dat de problemen zijn verholpen met de nieuwe TV Box en HDMI kabel! Super dat jij dit meteen hebt teruggekoppeld. Heel erg bedankt voor het verzamelen van de bovenstaande topics. Heel tof om te lezen dat jij anderen hier ook graag mee wilt helpen. Ik ga hier zeker verder induiken. Merci voor de feedback! Ik ga dit meenemen en hopelijk lost dit voor andere klanten ook de problemen op. Wij gaan altijd bepaalde stappen bij langs om een probleem samen op te lossen, voordat dit wordt doorgezet naar onze technische dienst. Geen van deze stappen was om de HDMI kabel te veranderen, dus wellicht kan deze stap worden toegevoegd. Heel fijn dat jij hebt aangekaart dat dit dé oplossing voor jou heeft geboden, want dan kan dit hopelijk ook de oplossing zijn voor andere klanten die met hetzelfde probleem kampen. Dankjewel voor het aangeven en meedenken! 😊

Sinds 1 oktober'21 heb ik ook alleen maar ned 1, 2 en 3 meerdere keren contact gehad alle oplossingen helpen niet. Technische dienst heeft nog geen contact opgenomen. Wel gisteren 8 okt een mail gehad dat het probleem was opgelost. Alles weer opnieuw opgestart maar helaas is het niet opgelost contact gehad via de chat maar kreeg als antwoordt dat ze alles de dag ervoor ook al hadden gezegt. Niet echt klant vriendelijk.

Heeft iemand enig idee hoelang dit mog gaat duren

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Rashina,

Goed dat je dit op de kaart zet, daar doe ik heel graag wat voor je aan zodat je snel weer van alle zenders kan genieten! In de tussentijd heb je ook al dit topic geopend: Alleen NPO 1, 2, 3. Conform onze huisregels verwijs ik je graag naar dit topic voor een uitgebreid antwoord van mij en kunnen wij hiermee de communicatie helder en effectief houden. :relaxed:

Sinds 5 december 2022 van tele 2 naar T Mobile, ivm glasvezel.

Als ik de TV box aan doe gaat het eerst goed. Ik wilde graag eurosport 1 zien. Bij het gaan naar 131 zwart scherm. En de met de afstandsbediening is niets meer te doen. De stroom van TV box gehaald en internetkabel eruit, even wachten en de boel weer aansluiten. Werkt weer. Op kanaal 1. daarna weer naar 131 en ja hoor zwart scherm. Nog een aantal malen gedaan. Hetzelfde.

Toen een halfuur mooi op kanaal 1 laten staan. Prima. Daarna met afstandsbediening een paar kanalen verder. Bij kanaal 5 was het weer gebeurd.

Hier wordt je niet vrolijk van.

Wat moeten we doen? Graag een oplossing. 

Reputatie 7

Hi @galibier, super dat je dit hier aangeeft - ik help je namelijk graag! Hier gaan we iets aan doen, want je hoort zonder problemen van elke zender te genieten. Wil je eens op 'Menu' of 'Gids' drukken? Worden deze zichtbaar? Zo niet, dan mag je langs de ingangskanalen van de tv wisselen met de afstandsbediening van de tv. In een privébericht heb ik jouw tv-gegevens gestuurd. Kun je hier aangeven of die overeenkomen met de gegevens die jij hanteert? Dan weten we zeker dat de juiste inloggegevens worden gebruikt. 

Het kan soms zo zijn dat je alleen zenders ziet die als 'Favoriet' gemarkeerd zijn. Je kunt als volgt controleren of dit zo is: 

  1. Menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit. Je bent nu in de lijst met favorieten. Je kunt via de Exit-knop terugkeren naar het menu

Als dit ook niet de boosdoener is, dan ga ik voor je aankloppen bij onze technische dienst. We gaan dit hoe dan ook voor je fixen! 🍀

Hoi Lisa,

Het door jou genoemde klantnummer staat vermeld. Daaronder staat 16. Waarschijnlijk de leeftijd om films te mogen zien.
De pincode staat niet in het scherm.
Activeer favorieten staat op uit.

Gisteren heb ik ongeveer anderhalf uur naar eurosport kunnen kijken waarna een zwart beeld kwam en daarna met opnieuw proberen zwart bleef. Daar hebben we SBS zitten kijken. Was prima.

Zojuist kwam ik ook gewoon op euro sport.
Er is dus niet echt aan te geven wanneer het gebeurd Helaas.
Lastig lijkt mij.

Groetjes
Gerrit

Reputatie 7

Hi @galibier, super dat je dit zo snel kon aanvullen - merci! We gaan er samen voor zorgen dat we de onderste steen boven krijgen. Fijn dat de gegevens overeenkomen, dan is dat niet de boosdoener. Zojuist heb ik dan ook een onderzoek ingediend voor onze technsiche dienst. Hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Ik houd het onderzoek de komende tijd goed in de gaten, zodat ik de uitkomst met je kan delen. 

Hoi Lisa,

 

Zojuist proberen TV aan te doen. Hij ontvangt niets.

Stroomkabel eruit en opnieuw geprobeerd, hij gaat naar kanaal 1 en die werkt.

Daarna naar kanaal 6. Niets. Geen netwerkverbinding.

Dit een paar keer geprobeerd en steeds hetzelfde.

Helaas.

 

Groetjes

Gerrit 

Reputatie 7

Hi @galibier, merci voor het delen! Helemaal helder zo. De technische dienst gaat hier de komende dagen mee aan de slag en gaan er alles aan doen om dit op te lossen. Ik houd je op de hoogte! 💪

Hoi Lisa,

 

Toch nog even een nieuwe reactie.

De afgelopen 2 dagen was het niet mogelijk om de commerciele kanalen te kijken. RTL, SBS en andere. Ook eurosport niet.

NPO 1, 2 en 3 , Discovery, Nat Geographic en History lukken wel.

 

Mvg

Gerrit

Reputatie 7

Hi @galibier, heel fijn dat je dit doorgeeft! Ik heb deze informatie meteen aan het onderzoek toegevoegd, zodat dit ook kan wordenmeegenomen. Mocht je nog andere opvallendheden opmerken, blijf ze dan vooral delen. Dankjewel dat je ons zo op de hoogte houdt. 

Hoi Lisa,

 

Ik heb zaterdag alle stekkers overal losgekoppeld en sindsdien heb ik geen zwarte beelden meer gehad. Dus het lijkt nu goed te gaan. Het kan natuurlijk ook zijn dat de technische dienst iets heeft aangepast.

Maar als het zo blijft ben ik tevreden.

Ik wens jou een fijne dag.

Groetjes

Gerrit

Reputatie 7

Hi @galibier, wat een super fijne terugkoppeling! 😁 Dankjewel dat je dit direct hebt laten weten. Ik was gisteren nog een extra dagje vrij, dus vandaar mijn latere reactie. Ik zie dat de technische dienst gisteren heeft teruggekoppeld dat ze aan onze kant geen issues zien, dus daarmee is het onderzoek gesloten. Weet dat je te allen tijde aan mag kloppen als de Community jou weer ergens bij kan helpen. Veel kijk-plezier en maak er zelf ook een hele mooie dag van!

Dank je wel Lisa.

Reageer