Zwart beeld na aansluiten TV-box



Toon eerste reactie

104 reacties

Hallo, als er hier zo’n goede service wordt geleverd door onder andere @Jason dan wil ik graag ook dezelfde melding aangeven. 
 

tv box is aangesloten en de eerste keer (en na harde reset) zie ik dat netwerk wordt gestart, tijd gesynchroniseerd en updates worden geïnstalleerd. Daarna een herstart en…. niets meer. Blauwe lampje blijft branden maar geen beeld. 
 

Zouden jullie hier naar kunnen kijken?

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Carlo van Wezel, ik help je graag verder! De update is helemaal goed doorgekomen, er gaat dus wat mis binnen de TV Box. Klopt het dat deze niet bekabeld staat aangesloten op het modem? Ik kan op de poorten van het modem geen connectie vinden. Zou je dit alsnog in orde willen maken? Plaatst hiervoor een UTP tussen de TV Box en een willekeurige poort van het modem. Maakt de TV Box nu wel een doorstart? Ik ben benieuwd!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Chipkaart, het “lastige” in dit geval is dat het zwarte beeld meerdere oorzaken kan hebben, vandaar dat we het op individueel niveau oplossen. Een reset van de TV Box volgens deze stappen lost het in 9 van de 10 gevallen op. Zorg in ieder geval dat de TV Box rechtstreeks bekabeld aan is gesloten op de modem (dus zonder switch, powerline adapter etc). Mocht de reset niet helpen laat het dan zeker weten, dan ga ik hier mee aan de slag!

beste allen ( @Jason @Sander @Brian @rrietsch @Cheyenne ) 

 

Het is vandaag 2 januari, zo'n 3,5 maand verder. inmiddels 3 monteurs langs geweest, honderden telefoontjes gepleegd en deze topic gestart…. Zoals gevraagd heb keurig gewacht tot eind december… resultaat: nog steeds geen beeld. 

 aar laat ik het positief bekijken er is een verandering… ja ja ja, ik krijg nu een tekst  

“CONNECTING ERROR, please check your Internet Connection and press retry.” 

Ik heb wederom alle stappen doorlopen en krijg wederom deze melding. 

Sorry voor mijn sarcasme, maar ik ben er inmiddels echt klaar mee… ik kijk al maanden vanaf mijn smart phone, heb er speciaal een chrome kastje voor aangeschaft, maar echt lekker zappen dit er niet in. Ik ben vooral boos dat ik maar blijf betalen voor een service die niet geleverd wordt. 

Ik zeg: De beste wensen he voor 2021. :smirk:

gr. Karlijn

Reputatie 7
Badge +2

Hi @KarlijnSteen, nogmaals wil ik onze diepe, diepe excuses aanbieden dat het nog niet is opgelost. Ik heb deze nieuwe foutmelding aan jouw dossier toegevoegd in de hoop dat wij hiermee snel tot een oplossing kunnen komen. Zodra dit is opgelost zullen wij zeker voor een vergoeding zorgen. Ik verwacht dat mijn woorden wellicht zijn kracht hebben verloren, maar weet dat wij nog steeds hard voor je bezig zijn om dit op te lossen!

Oeps heb  ook 2 van deze kasjes in huis met het zelfde probleem .Heb gelukkig de oude nog die wel werken dus  gaan deze Amino Aria 610 TV Box gaan retour afzender

Reputatie 7
Badge +3

Beste Ocarinafm,

Zie onderstaande topic. Er wordt een update uitgerold die een aantal problemen met een "zwart scherm" oplost.

 

Beste Ocarinafm,

Zie onderstaande topic. Er wordt een update uitgerold die een aantal problemen met een "zwart scherm" oplost.

 

Hallo  Marcel

dit is niet het probleem heb namelijk 2 nieuwe tv boxjes gekregen die beter moeten zijn maar tot op nu toe werken ze niet heb het zelfde probleem als karlijn of wel de topic starter .Zit in de software update van de tvboxjes is het vermoeden van de monteur .

gr Ronald 

En karlijn hebben ze de tvox van Entone de 510b al bij je geprobeerd ?

 

Reputatie 7
Badge +2

@Ocarinafm

Hi Ronald, slim dat je ons op de hoogte houdt! Wij willen dit graag dieper voor je onderzoeken, alleen hiervoor is het handig als je tenminste één van de 610 TV Boxen hebt aangesloten. Je hoeft deze niet op een TV aan te sluiten voor het onderzoek; de stroomkabel en een internetkabel zijn voldoende. Zou je het kunnen aangeven zodra het je is gelukt om een TV Box op het modem aan te sluiten, bijvoorbeeld op poort 4 die nu leeg lijkt te zijn? Hiermee kunnen wij jou een stuk adequater te hulp schieten!

Verwijderd.

@Ocarinafm

Hi Ronald, slim dat je ons op de hoogte houdt! Wij willen dit graag dieper voor je onderzoeken, alleen hiervoor is het handig als je tenminste één van de 610 TV Boxen hebt aangesloten. Je hoeft deze niet op een TV aan te sluiten voor het onderzoek; de stroomkabel en een internetkabel zijn voldoende. Zou je het kunnen aangeven zodra het je is gelukt om een TV Box op het modem aan te sluiten, bijvoorbeeld op poort 4 die nu leeg lijkt te zijn? Hiermee kunnen wij jou een stuk adequater te hulp schieten!

Hallo Cal er staat er weer een aan monteur had na onderzoek alles uit gezet .Vandaar .

Hi @Cheyenne,

 

Ik heb de UTP-kabel nu rechtstreeks aangesloten dus nu zou je hem wel moeten kunnen zien.

 

Het issue met het zwart scherm bestaat nog steeds, ook na factory-reset.

 

Hallo Cal , Ik ga alles retour sturen daar jullie gaan dreigen met een boete wat niet werkt gaat terug en wat werk houd ik ,En dan ga ik na denken o ik nog langer klant wil blijven Als jullie zulke emails gaan sturen .

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Ocarinafm, de e-mail die je hebt ontvangen wordt automatisch verstuurd op het moment dat we een TV Box omruilen en we de oude terug verwachten. De e-mail is normaal gesproken bedoeld om mensen er aan te herinneren dat ze de TV Box inderdaad terug moeten sturen. Geen zorgen, in jouw geval heb je tot 12-03-2021 de tijd (je zal in de tussentijd dan nog wel een tweede automatische herinnering ontvangen).

Hallo was ik weer en weer werd er onverwacht een pakket verstuurd met weer 2 tvboxjes de doen het gelukkig wel dus nu oude in een doos gedaan en retour .Succes met het opbouwen van een betere  Communicatie beleid van jullie technische dienst .

Reputatie 7
Badge +2

Hallo @Ocarinafm ,

Even tip voor het retour zenden. Als je een retour nummer hebt doe deze dan zichtbaar in de doos. En anders doe je adres gegevens en klant nummer op een briefje in de doos. En als laatste bewaar je verzendbewijs!! 

Reputatie 2

Het is nu februari 2023. Ik ben gisteren aangesloten op T-Mobile en de zaak is opgeleverd met....zwart beeld. De monteur kon verder ook niets doen. Laat ik de vele telefoontjes met T-Mobile, met de praatjes en beloften en valse beschuldigingen hier maar buiten beschouwing laten. Maar ik kwam na veel googelen bij deze oude berichten. Wat constateer ik? Dit probleem speelt al jaren, is klaarblijkelijk nooit fatsoenlijk opgelost en doet zich anno 2023 exact nog steeds voor. Ik ga echt niet maanden wachten en ook maar 1 belofte pikken. Binnen een week hersteld en anders stap ik naar een andere provider. Want "we zijn er mee bezig en ook voor ons een vreemd probleem" is dus niet meer dan onzin verkopen. Ik hou er nu al rekening mee dat mijn probleem niet opgelost wordt. 

Goedenavond,

 

Ook ik heb het bekende probleem met het zwarte beeld na te tekst zoeken naar server….

Na een telefoontje met de klantenservice is het akelig stil. Als dit een probleem is aan de achterkant… kan de moderator dan even dit probleem oplossen? BVD.

Hier hetzelfde: 2 boxjes gekregen, de ene die de monteur beneden aangesloten heeft werkt prima. Degene die ik aansluit in de slaapkamer geeft geen beeld nadat hij vanalles gedaan heeft. Als ik de boxjes wissel heb ik boven wel tv en beneden niet meer.

Het ligt dus echt aan het kastje helaas.

Reputatie 7
Badge +15

@cgee Heel graag gedaan! 😄 Veel kijkplezier toegewenst! 📺

@Chandra81 Dit ligt inderdaad 100 procent aan de box, goed uitgevogeld met de switch van boven naar beneden! 👍 Kun je het MAC-adres van de defecte TV Box met me delen, alsjeblieft? Dit staat op een sticker vaak achterop de box. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met het MAC-adres, jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Thanks!

 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @ThijsvO, geen zorgen! Het onderzoek staat open. Mijn collega's van de technische dienst gaan druk aan de slag dit zo snel mogelijk voor je oplossen, maar ik verwacht dat je nog een aantal dagen (na het weekend) moet wachten. Weet dat we meteen contact opnemen zodra het is opgelost of we een andere oplossing hebben gevonden. Je zou kunnen checken of je voor de tussentijd gebruik kan maken van de T-Mobile TV app. TV Anywhere kun je sowieso gebruiken en eventueel streamen naar je televisie via een Chromecast. Super bedankt voor je geduld!

Hoi @hharold, ik help je hier graag mee! Zou je een aantal acties voor mij willen uitvoeren?

 

  • Kan je nogmaals een powerflip geven aan de TV Box?
  • Test een andere UTP-ingang.
  • Test een andere HDMI-kabel.

 

Hoor graag van je of dit het euvel heeft verholpen of niet, talk soon!


Hi @Tommie , dank voor de tips, ik heb de drie stappen uitgevoerd, maar helaas nog altijd zwart beeld.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @AlbertK, dat is geen fijn begin! Geen zorgen, we zijn druk voor je bezig. Jouw probleem lijkt anders dan het onderwerp van dit topic, geen beeld kan heel veel oorzaken hebben. Er loopt inmiddels al een onderzoek bij de technische dienst. Dit kan een aantal werkdagen duren, je hoort metéén van ons zodra er ontwikkelingen zijn. We doen ons best om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk volledig van je abonnement kunt genieten!

Reputatie 3
Badge

Heel erg bedankt @Carlo van Wezel! Ik heb het meteen doorgezet naar onze technische afdeling. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄 Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +15

@Toontje25 en @JolLam Het onderzoek naar de mislukte registratie is bij jullie nog in volle gang. Ik geef een update zodra ik concrete info heb. Voor nu: probeer elk uur opnieuw te registreren en voer een fabrieksreset op de TV Box uit. Soms wordt dan alsnog de juiste registratie-login gepusht en kun je met het tv-klantnummer en de tv-pincode alsnog registreren. Beide codes staan op de dashboardpagina van jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis account.

Reageer