Zwart beeld na aansluiten TV-box


Beste t-mobile Thuis

Omdat uw collega's van de telefonisch klantenservices mij niet verder kunnen helpen,  probeer ik het even via deze weg. Misschien heb ik hier meer succes.

Ik heb na meer dan 3 maanden nog steeds geen tv beeld. Wel wifi (ZYXEL T-50 modem) dat deed het gelukkig meteen de 21ste, maar het beeld blijft uit. Sinds een paar dagen kijk ik TV via de T-Mobile TV app  dat ik stream naar de TV middels een chroom kastje t.w.v. €39,00 dat ik hier speciaal voor heb gekocht, 

 

10 - 08 verhuizing doorgegeven

21 - 09 Monteur voor de 1ste keer

28 - 09 Monteur voor de 2de keer

29 - 09 Oude apparatuur opgestuurd

21 - 11 nieuw tv-box kastje

24 - 11 nog steeds zwart beeld.

 

Wat is nu het probleem?

Direct na het aansluiten van het TV-box kastje, verschijnt er op het beeldscherm een roze beeld met het logo. Links onderin verschijnt er : zoekt  server, stelt klok in etc. etc. maar dan … Zwart beeld.

Ik vermoed dat je dan een inlog scherm te zien moet krijgen om je gegevens (je TV-klantnummer en TV-pincode) in te voeren, maar ik zie niks. Op het TV-boxje blijft een blauw lampje branden, die kan ik ook niet met de afstand bediening uit zetten. 

 

Meerdere keren verschillende stappen plannen doorlopen. De klantenservices heeft mij al meerdere keren een nieuw kastje proberen te sturen. Helaas zonder resultaat. Tot afgelopen zaterdag ik kon mijn geluk niet op , zou het nu echt …. maar helaas. Nu weer het volgende probleem, geen beeld. 

 

Soms denk ik dat ik dat ik deelneem aan een of ander onderzoek: “Hoeveel geduld heeft een mens? Wanneer zal ze echt boos worden en opstappen?”

Nou lieve T-mobile, op dat punt ben ik bijna… Ik probeer het nog één keer via deze topic. Wat wellicht dat er meer mensen zijn die ditzelfde probleem hebben. 

 

Kunnen jullie mij helpen om dat ding aan de praat te krijgen ? Zou leuk zijn als ik straks met kerst nog wat leuke kerst films kan kijken. 

 

Vriendelijke groet,

Karlijn

 

 

 

 

 


104 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Beste Ocarinafm,

Zie onderstaande topic. Er wordt een update uitgerold die een aantal problemen met een "zwart scherm" oplost.

 

Beste Ocarinafm,

Zie onderstaande topic. Er wordt een update uitgerold die een aantal problemen met een "zwart scherm" oplost.

 

Hallo  Marcel

dit is niet het probleem heb namelijk 2 nieuwe tv boxjes gekregen die beter moeten zijn maar tot op nu toe werken ze niet heb het zelfde probleem als karlijn of wel de topic starter .Zit in de software update van de tvboxjes is het vermoeden van de monteur .

gr Ronald 

En karlijn hebben ze de tvox van Entone de 510b al bij je geprobeerd ?

 

Reputatie 7
Badge +4

@Ocarinafm

Hi Ronald, slim dat je ons op de hoogte houdt! Wij willen dit graag dieper voor je onderzoeken, alleen hiervoor is het handig als je tenminste één van de 610 TV Boxen hebt aangesloten. Je hoeft deze niet op een TV aan te sluiten voor het onderzoek; de stroomkabel en een internetkabel zijn voldoende. Zou je het kunnen aangeven zodra het je is gelukt om een TV Box op het modem aan te sluiten, bijvoorbeeld op poort 4 die nu leeg lijkt te zijn? Hiermee kunnen wij jou een stuk adequater te hulp schieten!

@Ocarinafm

Hi Ronald, slim dat je ons op de hoogte houdt! Wij willen dit graag dieper voor je onderzoeken, alleen hiervoor is het handig als je tenminste één van de 610 TV Boxen hebt aangesloten. Je hoeft deze niet op een TV aan te sluiten voor het onderzoek; de stroomkabel en een internetkabel zijn voldoende. Zou je het kunnen aangeven zodra het je is gelukt om een TV Box op het modem aan te sluiten, bijvoorbeeld op poort 4 die nu leeg lijkt te zijn? Hiermee kunnen wij jou een stuk adequater te hulp schieten!

Hallo Cal er staat er weer een aan monteur had na onderzoek alles uit gezet .Vandaar .

Reputatie 7
Badge +4

Geen probleem en bedankt @Ocarinafm! Ik zal dit als update doorgeven aan onze technische dienst en ik vermoed dat ze de komende dagen een aantal zaakjes met de TV Box gaan uitproberen. Zodra wij weten hoe dit in elkaar steekt stellen wij je zeker op de hoogte.

Hallo Cal , Ik ga alles retour sturen daar jullie gaan dreigen met een boete wat niet werkt gaat terug en wat werk houd ik ,En dan ga ik na denken o ik nog langer klant wil blijven Als jullie zulke emails gaan sturen .

Reputatie 7

Hi @Ocarinafm, de e-mail die je hebt ontvangen wordt automatisch verstuurd op het moment dat we een TV Box omruilen en we de oude terug verwachten. De e-mail is normaal gesproken bedoeld om mensen er aan te herinneren dat ze de TV Box inderdaad terug moeten sturen. Geen zorgen, in jouw geval heb je tot 12-03-2021 de tijd (je zal in de tussentijd dan nog wel een tweede automatische herinnering ontvangen).

Hallo was ik weer en weer werd er onverwacht een pakket verstuurd met weer 2 tvboxjes de doen het gelukkig wel dus nu oude in een doos gedaan en retour .Succes met het opbouwen van een betere  Communicatie beleid van jullie technische dienst .

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Ocarinafm ,

Even tip voor het retour zenden. Als je een retour nummer hebt doe deze dan zichtbaar in de doos. En anders doe je adres gegevens en klant nummer op een briefje in de doos. En als laatste bewaar je verzendbewijs!! 

Reputatie 2

Het is nu februari 2023. Ik ben gisteren aangesloten op T-Mobile en de zaak is opgeleverd met....zwart beeld. De monteur kon verder ook niets doen. Laat ik de vele telefoontjes met T-Mobile, met de praatjes en beloften en valse beschuldigingen hier maar buiten beschouwing laten. Maar ik kwam na veel googelen bij deze oude berichten. Wat constateer ik? Dit probleem speelt al jaren, is klaarblijkelijk nooit fatsoenlijk opgelost en doet zich anno 2023 exact nog steeds voor. Ik ga echt niet maanden wachten en ook maar 1 belofte pikken. Binnen een week hersteld en anders stap ik naar een andere provider. Want "we zijn er mee bezig en ook voor ons een vreemd probleem" is dus niet meer dan onzin verkopen. Ik hou er nu al rekening mee dat mijn probleem niet opgelost wordt. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @AlbertK, dat is geen fijn begin! Geen zorgen, we zijn druk voor je bezig. Jouw probleem lijkt anders dan het onderwerp van dit topic, geen beeld kan heel veel oorzaken hebben. Er loopt inmiddels al een onderzoek bij de technische dienst. Dit kan een aantal werkdagen duren, je hoort metéén van ons zodra er ontwikkelingen zijn. We doen ons best om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk volledig van je abonnement kunt genieten!

Reputatie 2

Beste Cheyenne, fijn dat je als moderator probeert mensen een hart onder de riem te steken. Maar duidelijk moge zijn dat ik niet een maandenlang durend zinloos traject in wil gaan zoals deze dame (en inmiddels weet ik: de nodige anderen) is overkomen. Als T-Mobile in een week tijd het nog niet weet op te lossen dan is het mij duidelijk. Of men heeft geen idee wat het probleem is of waar zelfs maar te zoeken, en dan kom ik in een maanden durend try and error traject terecht. Of men heeft er nog helemaal niet naar gekeken (lage prioriteit) of er is überhaupt niemand om er naar te kijken. Ik hoop dat men mij verrast en ik uiterlijk woensdag (is nu zondag) TV heb. Inmiddels al drie dagen zwart beeld.... Ik kan dan niet anders dan de herroepingsclausule op tijd laten ingaan en dan maar teruggaan naar mijn - helaas duurdere maar ik begrijp nu waarom - oude provider. Ik hoop dat T-Mobile dat weet te voorkomen. 

Reputatie 7
Badge +6

@AlbertK Heb je helemaal geen beeld of zie je de TV-box wel opstarten? Tijdens het opstarten zie je eerst het Amino-logo en daarna teksten als ‘Netwerk starten’, ‘Systeemklok gelijkzetten’, enzovoorts.

Reputatie 7
Badge +14

Zoals @TMTV beschrijft kan even het onderscheid gemaakt worden tussen zwart beeld door het niet niet hebben van een verbinding of dat het decoder kastje geen HDMI beeld genereerd. Dat laatste is makkelijk op te lossen met een vervanging.

 

Reputatie 2

Hoi hoi. De TV box start in zoverre wel op dat inderdaad die teksten als systeemklok etc. verschijnen. Na de regels "netwerk starten" en "verbinding maken met server" slaat het op zwart. Bij resetten van de tv box zie je teksten dat er scripts worden ingeladen, dat er gereboot wordt etc. Maar dan enkel weer die regeltjes, en zwart beeld. Nog steeds, maandagmiddag nu.

Reputatie 2

Exact hetzelfde probleem op de andere TV in huis. Dus zou wel heel toevallig zijn als beide boxjes kapot zijn. Tenzij dit model niet goed is voor mijn aansluiting.

Reputatie 7
Badge +6

@AlbertK Dan staat de registratie van de TV-boxen niet goed. Ze hoeven niet omgeruild te worden. Er moet enkel iets aangepast worden aan de achterkant. Een moderator kan dat regelen. Ze lezen mee en reageren hier vanzelf.

Reputatie 1

Ik ervaar exact dit probleem ook. Op 16 februari 2023 aangesloten op T-Mobile Thuis en sinds die tijd geen beeld nadat het opstarten is voltooid. Geen beeld is trouwens dat het beeld grijzig wordt (dus niet zwart in de zin van dat een HDMI niet werkt). Tot twee keer toe een monteur geweest en alles geprobeerd. 
Guidion (monteur) geeft aan dat dit een bekent probleem is bij T-Mobile en dat zij iets op het netwerk moeten aanpassen...Maar als je de helpdesk belt kent niemand dit probleem en krijg je ussual suspects: herstarten / reset / nieuwe box / monteur laten komen. 

Voor mij geldt ook op twee verschillende boxjes dus heb inmiddels maar een Google Chrome gekocht op eigen kosten. 

 

 

 

 

 

Reputatie 2

Benieuwd wat dat "iets aanpassen aan de achterkant" inhoudt. Het enige wat je m.i. aan de achterkant kunt doen is de reset knop indrukken. Maar dat heb ik al tig keer gedaan.... Ik wacht maar weer af. @TMTV : het verbaast mij hogelijk als er doodeenvoudig een oplossing zou zijn die hier op dit forum aangeboden wordt terwijl de service desk niets weet en adviezen geeft als "nieuwe tv kopen met wifi", "de monteur heeft zijn werk niet goed gedaan", "gewoon stroom even van modem en mediaconverter" enz enz. Woensdag is voor mij de deadline, ik ga niet in een try and error traject. Dan de herroeping maar en switchen. Maar ik hoop nog steeds op een verrassing. 

Reputatie 7
Badge +6

@AlbertK “Iets aanpassen aan de achterkant” bedoelde ik niet letterlijk. De TV-box is verkeerd geregistreerd en om dat te herstellen moet TM achter de schermen (in hun systemen) iets aanpassen.

In je eerste bericht had je het over “zwart beeld”. Dat kan vele oorzaken hebben, dus zijn er veel mogelijkheden om dat op te lossen, waaronder deze. Dat de TV-box wel het opstartproces laat zien is misschien een detail, maar daardoor blijft er nog maar één mogelijkheid over: die van een verkeerde registratie. Ik vroeg daar specifiek naar omdat dit de laatste tijd vaker voor lijkt te komen. Nu de oorzaak zo goed als zeker duidelijk is, is het vrij eenvoudig op te lossen. Ik verwacht dan ook dat dat snel gaat gebeuren.

@Juzzdoit Dit lijkt ook bij jou van toepassing te zijn. Een moderator kan dit waarschijnlijk snel in orde maken.

Reputatie 7
Badge +16

@Juzzdoit Kun jij jouw T-Mobile voor thuis klantnummer in je profiel zetten, alsjeblieft? Dan kijk ik meteen of ik de TV Box kan her-registreren zodat het weer werkt.

 

@AlbertK Bij jou wordt straks de box opnieuw geregistreerd. Ik weet niet exact hoe laat, maar doe er alles aan om het vanmiddag nog in orde te maken voor je!

Reputatie 2

Ik had de TV de helecdag aanstaan en zie nu ineens dat er een nieuwe setup aangezwengeld is.

EN ZOWAAR !!!!!!!

Reputatie 7
Badge +16

@AlbertK We hebben het meteen geregeld; sorry voor de absurde wachttijden eerder. Veel kijkplezier toegewenst! Ik maak ook meteen een compensatie aan voor vier dagen geen TV. Dit bedrag zal op een volgende factuur verrekend worden.

Reputatie 2

Beste mensen…

 Ik val van mijn geloof, HET WERKT!!!

AUB: licht de service desk in, voor al die andere desperate klanten die van het kastje naar de muur gestuurd worden

Alle dank, ik zal mijn cynisme opbergen, maar het blijft bizar dat ik op dit forum geholpen kon worden en op de service desk niet.…

Ik ga het thuisfront het goede nieuws meedelen.

Reputatie 2

PS: en licht meteen de installatie monteurs in. Die moeten dit weten.

Reageer