Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Toon eerste reactie

3131 reacties

Reputatie 7
Hoi pieterv,



Geen probleem! Ik stuur graag een nieuwe voor jou en je zoontje op, zodat jullie weer lekker samen TV kunnen kijken. Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Dan ga ik voor je aan de slag.
Reputatie 7
Hey @glaasjemelk, kon je eerst wel je TV aan- en uitzetten met je afstandsbediening die je van ons hebt gekregen? Het aan- en/of uitzetten van de TV werkt namelijk niet bij alle merken televisies. En heb je dit stappenplan ook al geprobeerd?:



• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.

• Voer de code 9, 9, 1 in.

• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de TV uitgaat.

• Gaat de TV niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de TV uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!

• Springt de TV uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.
Reputatie 7

Hey @Kristian-ruizenaar,

Fijn dat het koppelen nu wel werkt! Ik kan op afstand je TV Box met opnamefunctie resetten. Dit moet het probleem oplossen. Wel is het zo dat alle opgenomen programma's hiermee komen te verdwijnen. Ik hoor graag of ik dit voor je mag regelen. 

Hoi ​​​​@lindatje89 @maartenvanlaar & @15Satu ,

Een splinternieuwe afstandsbediening is naar jullie onderweg! Zap ze!

​​​​Hey @Jespers86,
Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice. Mocht je nog vragen hebben, dan sta ik voor je klaar!

Hoi ​​​​@egonnanninga,

Daar moeten we iets aan doen! Ik wil graag op afstand je TV Box van een reset voorzien. Kun je mij laten weten of je hiermee akkoord gaat? Dan zet ik dit voor je in werking! Alle opgenomen programma's komen wel te verdwijnen. 

Dag Jason,

 

het is toch niet gelukt ik heb alles geprobeerd , en nu heeft ie het toch begeven , kun je snel een andere sturen .

 

alvast bedankt

Reputatie 1

@Jason bedankt, ook dat geprobeerd, maar blijft bij iedere toets 5x knipperen. Hopelijk lukt het wel met een nieuwe afstandsbediening. 

Mijn afstandsbediening werkt niet meer. Ik heb de batterijen twee maal vervangen maar hij reageert niet.

Kan ik bij deze een nieuwe bestellen?

mvg

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @rdevoogd, kun je de ap eventjes resetten via onderstaande stappen, alsjeblieft?

Stap 1

Druk de cijfertoetsen <1> en <6> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2

Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet gelukt

 

Indien ook dit niet werkt, graag de TV Box zelf herstarten door deze gedurende 20 seconden stroomloos te houden.

Mocht ook dat niet baten, dan stuur ik je met alle plezier een nieuwe ab toe! 😄

Goedemorgen,

 

Mijn afstandbediening heeft het begeven, is er een mogelijkheid dat er een nieuwe opgestuurd kan worden 🙂

Mvg

Ruben Kemkers. 

Reputatie 7

Hi @Guid0, dat is zeker mogelijk! Jullie hond is niet de eerste die de afstandsbediening in handen heeft gekregen haha. Hij is aardig in trek onder de viervoeters volgens mij! 😜 Zojuist heb ik een nieuwe afstandsbediening aangevraagd en jullie kant op gestuurd. Binnen een paar dagen valt dit pakketje op de mat en kunnen jullie weer zonder zorgen zappen. 

Reputatie 7
Badge +16

@KirstenvandenHaspel De reden dat we dit specifiek navragen, is omdat we vaak genoeg zien dat een nieuw geleverde afstandsbediening toch niet dé oplossing bleek te zijn. In sommige gevallen lag het bijvoorbeeld aan de TV Box of was de ab niet kapot, maar waren de batterijen leeg. Het klinkt voor de hand liggend, maar blijkt in de praktijk niet altijd zo te zijn. Het is menseigen om de makkelijkste weg vaak over te slaan omdat die pal voor de neus staat. Uiteraard heb ik nu een nieuw exemplaar toegestuurd, veel kijkplezier en een prachtige zondag toegewenst! 😄📺

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @FahadRichelle, welkom op onze Community.

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt en bedankt voor het uitvoeren van onze troubleshoot. Ik heb je meteen een nieuwe afstandsbediening opgestuurd. Deze komt door de brievenbus dus je hoeft niet thuis te zijn. Alvast veel kijkplezier! 

Heb dezelfde vraag net ook gesteld aan amy.

Ik ben 1 afstandsbediening kwijt. Iets met een prullenbak en een dochter van 1.5 jaar.

Niet meer te vinden helaas.

Kan ik een nieuwe aanvragen?



J.R. van Dijk
@jvleijden1980 Ik heb je privebericht ontvangen en er komt een nieuwe afstandsbediening naar je toe!



@lindahilbrink Het kan tot 5 werkdagen duren voordat je de afstandsbediening ontvangt afhankelijk van de bezorging. Ik verwacht dat je hem vandaag of morgen in huis hebt!


Nog steeds niet ontvangen

Goedemiddag!!

 

Ik heb al een paar keer de klantenservice gebeld en later via Twitter benaderd omdat mijn afstandbediening niet goed werkt.
Ik heb al jullie tips al enkele malen opgevolgd, maar hij werkt steeds minder goed, steeds meer knoppen vallen uit.

Inmiddels doet niet alleen de pauze-knop het niet meer, maar ook onder andere de 4 en de infoknop werken niet (waardoor ik een programma dus niet meer kan herstarten). Herstarten van de box, leeghalen van de opnames, batterijen vervangen, niks werkt.

 

Ik wil heel graag een nieuwe afstandbediening ontvangen!

Willen jullie die opsturen s.v.p.?

Bij voorbaat dank!

Reputatie 7
Badge +16

@Jeszuyd  Dan stuur ik je graag een nieuwe! Mag ik in een PM jouw volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Zodra ik die binnen heb, kan ik je profiel in om een nieuwe afstandsbediening te bestellen! :wink:

 

@jessica0703 Goed dat je het aangeeft! Er komt binnen 3 tot 5 werkdagen een nieuwe afstandsbediening jouw kant op.

 

@Jamaljt Top dat je toch alles geprobeerd hebt, ik heb direct een nieuwe besteld. Normaal gesproken zul je deze binnen 3 tot 5 werkdagen in de bus hebben liggen!

 

 

Reputatie 1

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen TV. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op de postbode!

1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Stuiteren van twee hoog geeft ook geen garantie dat de afstandsbediening nog werkt. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de TV

Staat de TV op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?


4. Reset TV Box

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


5. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening:

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de TV functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de TV. Voor opnieuw koppelen, zie hieronder.
     

Heb je een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven), dan voer je de reset uit met de volgende stappen:

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de TV functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de TV. Voor opnieuw koppelen, zie hieronder.

 

6. Koppelen TV en TV Box

Koppelen TV en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Hide content

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de TV te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de TV, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de TV nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de TV uitgaat.
• Gaat de TV niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de TV uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de TV uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk TV op in deze lijst en voer de juiste TV code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen TV en TV Box met nieuwe afstandsbediening

Hide content

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de TV powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de TV uit gaat.
  • Zet de TV dan weer aan met de zelfde TV Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

70efc405-e1f7-454f-8b05-4bff40109ee6.png


Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de TV dan weer aan met de zelfde TV Powerknop. (Knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


7. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol. Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Gelukt?

Heeft dit topic geholpen om je afstandsbediening weer werkend te krijgen? Laat dan een berichtje achter met jouw oplossing. Vinden we leuk en je helpt er mogelijk medeklanten mee! Je TV is nu gekoppeld met onze afstandsbediening. Je kunt dus nu het volume van de TV bedienen en de TV uitschakelen met onze TV knop. Yes! 

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

 

Ik wil graag een nieuwe afstandsbediening want de aan en uit-knop doet het nietmeer.

welke gegevens heeft u van me nodig.

Reputatie 1

Hallo, 

Bij ons heeft het kleine jochie ws de afstandsbediening ongemerkt in de prullenbak gemikt want dat ding is nergens meer te vinden. Proberen er altijd wel op te letten maar ja... 

Kan ik hierbij een nieuwe afstandsbediening bestellen?

Met vr gr Daniël

Ha Jason,

De afstandsbediening van de TV-box is bijna overleden. Al meer dan een jaar wordt de werking van sommige knopjes minder, vallen andere knopjes helemaal uit en ondanks reset, nieuwe batterijen, tikje op de knie, wiebelen met de knopjes (echt, soms hielp het nog om een knopje niet precies in het midden in te drukken maar bijvoorbeeld meer aan de zijkant, waarbij de ene reageerde op links, de andere op rechts) wordt het nu echt lastig om van kanaal te wisselen, naar de guide te gaan en uitzetten van de TV-box werkt helemaal niet meer. Het ding stamt nog uit de Vodafone tijd, dus heeft ‘ie het waarschijnlijk nog lang volgehouden. Is het mogelijk dat jullie me een nieuwe sturen?

Reputatie 1

Afgelopen woensdag over gestapt op glasvezel inclusief TV. De bijgeleverde afstandsbediening is niet te bedienen. De knoppen reageren niet ondanks dat het lampje op de box wel rood signaal geeft. Alleen door heel hard met een nagel te drukken, gebeurt er af en toe wat. Zappen lukt op deze manier totaal niet. Is het mogelijk een nieuwe te ontvangen? 
 

Reputatie 7

Hi @Kemkers94, yes - dat kan zeker! 🎈 Ik wilde dit direct voor je regelen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken), met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan ga ik dit voor je fixen. 

Goedemiddag, Mijn afstandsbediening van de televisie werkt niet meer nadat de kinderen 'm in een glas limonade hebben gestopt...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Crusher, goed dat je hiervoor aan de bel trekt en het een en ander al zelf geprobeerd hebt!

Dit heb ik nog niet eerder gehoord en ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt zappen. Ik heb daarom besloten om je een nieuwe afstandsbediening op te sturen. Deze zal door de brievenbus komen dus je hoeft hiervoor niet thuis te zijn. 

Reputatie 7
Hoi Jeffry,



Ik heb zojuist een nieuwe afstandsbediening naar je opgestuurd. Veel zapplezier!
Reputatie 7
@glaasjemelk ik vermoed dat het dan niet gaat lukken maar je kan het nog met een handmatige koppelcode proberen. Ik heb je zojuist de lijst met koppelcodes doorgemaild. De e-mail is verstuurd naar je @t-mobilethuis.nl e-mailadres omdat er geen ander e-mailadres bij ons bekend is.



@lindahilbrink Mijn collega Edwin heeft op 19 april al opnieuw een afstandsbediening naar je toegestuurd zie ik, heb je deze inmiddels wél ontvangen? 🙂

Mijn afstandsbediening doet niets meer, lampje blijft alleen maar knipperen. Ook nadat ik de batterijen heb verwisseld met nieuwe.. 

Reageer