Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Toon eerste reactie

3137 reacties

Hallo,

 

Ik ben al een flinke tijd een afstandbediening kwijt. Ik gok dat mijn dochter deze in de prullenbak heeft gegooid😅.

Graag hoor ik hoe ik een nieuwe kan bestellen.

Hoi 

mijn afstandsbediening werkt niet meer. Batterijen werken maar het rode licht blijft uit zichzelf knipperen zonder dat er wat gebeurd. Kan ik een nieuwe krijgen?

groeten Abida 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @femme64, @Sonriso68, @Albertkearney en @Abida, jullie ontvangen binnen enkele dagen nieuwe afstandsbedieningen - meestal binnen zo’n twee à drie dagen. Veel kijkplezier toegewenst straks! 📺

 

@iedereen die een bestelling/verzoek heeft: het is niet nodig om de originele post volledig te quoten in je bericht. Dit maakt het onoverzichtelijker en zorgt voor veel onnodige laadtijd in een pagina. Thanks voor het begrip! 😄👍

Goedemiddag,

ik weet niet of mijn bericht juist is overgekomen hier, omdat mijn bericht is verplaatst. 
 

Graag ontvang ik ook een nieuwe afstandsbediening. Deze heeft het na 5 trouwe jaren bijna begeven en doet het nog maar bij een paar knopjes. 
 

alvast bedankt. 
 

Groetjes, 

Mandy 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mandyschenau, jouw nieuwe ab komt eraan! Veel kijkplezier toegewenst! 😄📺

Goedemiddag,

 

Mijn afstandsbediening hangt van ellende aan elkaar (letterlijk zelfs, heb duct tape gebruikt om de boven en onderkant bij elkaar te houden. Maar alle knoppen links boven werken ook zeer moeizaam. Je moet bijna door de afstandsbediening heen drukken om ook maar iets van reactie te krijgen.

Zou er een nieuwe kunnen worden gestuurd.

 

Bij voorbaat dank

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @vermeegen1968, geen probleem! Ook jij krijgt zo snel mogelijk een nieuwe ab toegestuurd. Houd alsjeblieft rekening met maximaal vier dagen levertijd. Voor nu: gebruik de handige tips in de originele post. Alvast veel kijkplezier toegewenst! 😄📺

Hoi @ScorpionAdvies, aah kijk dan maak jij nog gebruik van ons eerste exemplaar; deze stamt nog uit de Vodafone Thuis tijd! 😄 Ik heb je een nieuw model toegestuurd met magenta knop en T-Mobile logo. Veel kijkplezier toegewenst! 

Goede middag,

is aan te geven hoe lang de levertijd is van de toegezegde nieuwe afstandsbediening?  Heb namelijk nog niets mogen ontvangen op welke manier dan ook 

Reputatie 7
Badge +14

 @ScorpionAdvies 

Ongeveer 5 Werkdagen 

Door de extra vrije dagen kan het iets langer duren. Download de post app dan kan je het goed in de gaten houden 

Recent heb ik op mijn verzoek een nieuwe afstandsbediening gekregen. Hoe stuur ik nu de oude retour?

Reputatie 7
Badge +9

@tnecniV de oude afstandsbediening hoeft niet retour naar ons. Deze kun je inleveren bij een inleverpunt voor apparaten!😊

Dan is de info op deze pagina foutief zeker? 🤷🏻‍♂️

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/mijn-abonnement/wijzigen/apparatuur-terugsturen

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @tnecniV, technisch gezien behoort de afstandsbediening tot de overige apparatuur en zien we ook de ab graag geretourneerd worden. Officieel kleeft er natuurlijk geen boete aan wanneer dit niet gebeurt, maar we zien evengoed ook deze accessoire graag teruggestuurd worden. Zo kunnen onze techneuten en hardware-ontwikkelaars hiermee aan de slag gaan.

Voor de duidelijkheid: het is dus geen verplichting, maar meer een vriendelijk verzoek zoals op de website hierboven vermeld. Dank voor het begrip! 😉

 Check voor alle info omtrent retourneren onze servicepagina: Apparatuur Terugsturen | T-Mobile Thuis

Euuuhhh ja, maar die pagina geeft mij dus geen retourlabel (want daar was ik al geweest, zie voorgaande bericht).

Dus wat kan ik nu doen, want ik stuur hem erg graag terug?

Reputatie 7
Badge +16

Je kunt de ab bewaren en dan retourneren zodra je ooit een pakketje dient terug te sturen waar wel een retourlabel bij zit - bijvoorbeeld wanneer je ooit een apparaat (TV Box of modem) vervangt. Zeer attent dat je de ab wilt retourneren trouwens, bedankt! 😄

Goedemiddag, mijn afstandsbediening werkt niet meer. Heb de batterijen al vervangen,maar dit hielp niet.Mag ik een nieuwe ontvangen?het klepje is afgebroken& nu valt de batterij er uit nl.mvg

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Anika5277, dat kan zeker: jouw nieuwe ab wordt binnen vier dagen geleverd. Alvast veel kijkplezier toegewenst! 📺

Mijn afsramdsbediening is kapot al tijdje maar nu echt op 🤣 hoe kan ik nieuwe kopen ?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @mothugline, er komt een nieuwe ab jouw kant op! 😉 Houd alsjeblieft rekening met maximaal vier dagen levertijd. Alvast veel kijkplezier toegewenst. P.s. eentje kopen is echt niet nodig, we sturen je graag een nieuw exemplaar toe op onze kosten! 😄

Ik heb een geluidssysteem via spdif/toslink optische kabel gekoppeld aan mijn audiosysteem en het geluid van de TV op 0. Bij Ziggo was het in de software mogelijk om de afstandsbediening te "splitsen" zodat de audiobediening naar een apart apparaat kon. Deze functionaliteit mis ik nu bij T mobile. Zijn er opties om dit te verbeteren of wel werkend te krijgen?

Goedenavond,

mijn afstandsbediening werkt niet meer, nieuwe batterijen er al in gedaan, de afstandsbediening van boven werkt wel. Dus het ligt aan de afstandsbediening.

graag zie ik een nieuwe afstandsbediening tegemoet.

 

groetjes Cindy van Oosten

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

 

7. Koppelen tv en TV Box

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

 

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

 

7. Koppelen tv en TV Box

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

 

 
 
 
 

Sorry ik krijg steeds het hele bericht als ik zelf een berichtje wil intikken. Ik heb eerder deze week een nieuwe afstandsbediening voor mijn tv kastje in de woonkamer gekregen. Hiervoor dank. Maar helaas is de afstandsbediening voor het tweede kastje er nu ook mee opgehouden. Hetzelfde probleem. Lichtje blijft knipperen maar er gebeurd niets. Kan ik hier ook een nieuwe voor ontvangen?

 

Hallo, mijn afstandsbediening deed al een tijdje raar en sommige knoppen werkte niet meer , nu werkt bijna geen enkele knop meer zodra ik er nieuwe batterijen in doet dan werkt alles weer maar binnen 2/3 dagen heb ik weer hetzelfde probleem

Reputatie 7
Badge +9

@Abida en @Mitchellvds93 ik heb zo juist jullie afstandsbedieningen opgestuurd! Binnen 4 dagen wordt deze bezorgd, hij komt door de brievenbus, je hoeft dus niet thuis te zijn. Alvast veel kijkplezier!😎

 

 

Reageer