Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Toon eerste reactie

3133 reacties

Beste T-mobile,

 

Zojuist beneden gekomen en onze hond heeft de afstandedieining helemaal kapot gekauwd. Kunnen jullie een nieuwe opsturen?

Bij voorbaat dank,

Gertjan.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Gertjan.kleinhout, ook jouw hond ziet de afstandsbediening nog als lekkere snack, ik stuur je meteen een nieuw model toe! 😉

Houd rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd - doorgaans is de nieuwe ab er al binnen twee tot vijf dagen.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! 

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker. 

Dank :-)

Hallo, 

Zoals je ziet op de onderstaande afbeelding, heeft onze hond flink de afstandsbediening onder z'n "tandjes" genomen... kunnen we een nieuwe krijgen?

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @DylannAlmelo, oei die is flink te grazen genomen zo te zien! 🐶 Maar geen probleem natuurlijk, er is een nieuwe dog-proof afstandsbediening naar je onderweg. Houd rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd. 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! 

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker. 

Top, dankuwel!

Reputatie 3

Hoi,
Zojuist geprobeerd mijn afstandsbediening te koppelen. Aangezien ik pas sinds kort klant ben ga ik er van uit dat het de nieuwe AB is.

Ik wil hem koppelen met mijn nieuwe SAMSUNG The Frame QLED 32LS03 (2020). Het is gelukt om het geluid te koppelen. Het aan uit zetten van de tv lukt op deze wijze niet. 

Enig idee?

 

Groet, Adri

 

PS…. sorry moet nog een beetje doorkrijgen hoe dit forum werkt…. 
Heb mijn bericht al een paar keer op een foute plek bij jullie naar binnen gekiept. Excuus.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AdriO, welkom op de Community!

We gaan er samen voor zorgen dat ook het aan- en uitzetten van de TV via de gekoppelde ab kan worden geregeld. Je hebt onderstaand stappenplan ongetwijfeld al doorlopen, maar probeer vooral bij Stap 2 ietwat langer te wachten. Bij de TV van mijn ouders (eveneens een Samsung QLED) duurde het ruim 30 seconden eer de TV uitgeschakeld werd, geen zorgen dus als je wat langer wacht:

Stap 1

Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2

Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt

Stap 3

Zet je TV weer aan met het TV power knopje

Stap 4

Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Stap 5

Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>

Mocht dit nog niet helpen, probeer het dan via de TV-code methode op onze website (de link is klikbaar). Het gaat je lukken, dat weet ik zeker! 

Reputatie 3

Hoi Jason,
Dat werkte…. helemaal top.

Had het via de tv code methode geprobeerd maar had blijkbaar toch nog niet de exact juiste code gebruikt.

Hoop dat mijn andere vraag / issue ook zo makkelijk en soepel te verhelpen is.

Hartelijke groet,

 

Adri

Reputatie 1

Goedenavond,

Ik heb de hele dag gezocht, maar ben de afstandsbediening kwijt. Zou ik een nieuwe kunnen krijgen?

Bedankt alvast.

mvg

Sandra

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @sannec12, de afstandsbedieningen houden ervan om zich achter en onder banken en kasten te verstoppen! 😅 Er komt een nieuwe ab naar je toe, houd alsjeblieft rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! 

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker. 

Reputatie 1

Goedemorgen Jason,

Goede verstopplekjes 😜 We hebben echt overal gezocht! 
Bedankt! 
 

Mvg

Sandra

Reputatie 2

Hallo,

Met de T-Mobile afstandsbediener kan ik plotseling op een tv (Loewe) het volume niet meer regelen, maar moet ik dat doen met het apparaatje van Loewe. Rara? (In een andere kamer waar een LG-tv staat, doet het probleem zich niet voor).

Met vr gr

Gerard Chel

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @GMCHEL, ik vermoed dat je de T-Mobile afstandsbediening dan het beste opnieuw kunt koppelen aan de TV. Dit doet je met onderstaand stappenplan:

Je hebt onderstaand stappenplan ongetwijfeld al doorlopen, maar probeer vooral bij Stap 2 ietwat langer te wachten. Bij de TV van mijn ouders (eveneens een Samsung QLED) duurde het ruim 30 seconden eer de TV uitgeschakeld werd, geen zorgen dus als je wat langer wacht:

Stap 1

Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2

Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt

Stap 3

Zet je TV weer aan met het TV power knopje

Stap 4

Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Stap 5

Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>

Mocht dit nog niet helpen, probeer het dan via de TV-code methode op onze website (de link is klikbaar). Het gaat je lukken, dat weet ik zeker! 

Reputatie 2

Het lukt mij niet, alles doet het via de remote, behalve het regelen van de volume. En Loewe staat niet in jullie tv-code lijst.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @GMCHEL, om welke Loewe TV gaat het precies? Ik kijk aan onze kant na wat nog mogelijk is, we gaan dit oplossen!

Reputatie 2

Dag Jason,

Dank. Het gaat om de Loewe Connect ID 40 DR+

 

Groet,

Gerard

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @GMCHEL, omdat enkel de volumeknop niet werkt, vermoed ik dat er iets met de ab zelf mis is en dat daar de oorzaak ligt. Ik stuur je een vervangend model toe, deze zal binnen vier tot zeven werkdagen in de bus liggen - vaak iets eerder. Zodra je de nieuwe ab ontvangen hebt, dien je die ook weer volgens de koppelmethode te koppelen. Succes ermee en als ik iets anders kan doen, geef dan alsjeblieft een seintje.

Een geweldig weekend toegewenst en stay safe!

Update: ik heb toch nog eens de lijst met codes bekeken en zie op pagina vijf Loewe ertussen staan:

Zou je het nog eens willen proberen? De lijst met codes: Afstandsbediening TV codes.

Reputatie 2

Dank, ik zal het proberen . Zo’n lange lijst met tvcodes kwam ik niet eerder tegen . 

Reputatie 2

Weet je zeker dat deze codes bij mijn AB horen? Volgens T-Mobile zijn er verschillende AB’s en heeft elke AB zijn eigen tvcodes. Ik heb de Magenta.

Reputatie 2

Jason,

Ik heb alles geprobeerd en kan nu wel met mijn AB het volume op de Loewe tv helemaal aan & uit zetten, maar nog steeds niet hoger of lager zetten. Ik stop overigens met dit gedoe, het kost mij veel te veel tijd en gisteren had ik met al dit gepruts plotseling helemaal geen geluid meer - ook niet op de tv zelf. Ben een uur bezig geweest dat weer te herstellen. Zie nu ook dat de tv-box (van Amino) beneden zichzelf steeds aan het updaten is. Dus misschien is er wel iets mis met dit kastje. Geen idee. Boven heb ik dat niet. Aan de AB ligt het niet, want deze doet op wel op onze andere (Philips) tv en de tweede AB doet het óók niet bij Loewe.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @GMCHEL, bedankt dat je zoveel meedenkt en probeert het zo goed mogelijk uit te zoeken! De bovenstaande TV code lijst is bedoeld voor gebruikers die de magenta afstandsbediening gebruiken. Ik kan nog een poging doen om alle instellingen te resetten, dan ben je wel eventueel eigen opgeslagen informatie/instellingen op de TV Box kwijt. Maar soms forceert dit om de communicatie volledig te maken tussen ab en box. Mag ik dit voor je uitvoeren? 

De updatende Amino is hierin dan inderdaad de vermoedelijke hoofdverdachte, ik zal eens kijken of ik daar verandering in aan kan brengen. Ik ga het meteen uitvoeren, kun je over een uurtje nagaan of het geholpen heeft, alsjeblieft? 

Reputatie 2

Dag Jason,

Er is niets veranderd. Ik heb - als laatste - zojuist de twee tv-boxjes verwisseld en ook dat verandert niets aan de situatie. Boven gaat alles goed, beneden niet en als ik op de volumeknop druk krijg ik nu de AV-bronnen te zien. (Nogmaals drukken en ze verdwijnen gelukkig weer). Afijn, ik kan niet anders dan vaststellen dat er in de communicatie tussen T-Mobile/Amino en de Loewe tv iets niets klopt. De enige die dat kan oplossen is, denk ik, een techneut. 

Groet

Gerard

Reputatie 2

Wil daar wel aan toevoegen dat ik deze problemen al die jaren met KPN nooit gehad heb.

Beste Jason,

Na bijna 6 jaar doen diverse knopjes op de afstandsbediening het niet meer, ook de aan/uit knop werkt niet meer. De batterijen zijn vervangen maar het probleem blijft hetzelfde. Graag hadden wij een nieuwe afstandsbediening zodat we weer volop kunnen genieten van onze TV.

Groet Wiel

Reageer