Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Toon eerste reactie

3133 reacties

@Rbelku Ik zie trouwens dat je nog gebruikmaakt van een verouderde TV Box (Kamai 510); mag ik deze voor je omruilen naar de modernere variant (Aria 610x), alsjeblieft? Zo heb je straks een geoptimaliseerde tv-ervaring en werkt de box veel beter! 😁

Hallo Jason,

Bedankt voor het sturen van de nieuwe afstandsbediening. Ik heb deze vandaag al ontvangen!

En deze werkt perfect.

En ja ik zou de tv box wel willen omruilen voor de moderne variant.

Vr. Groeten

 

 

Reputatie 6

Ik heb het direct voor je in orde gemaakt @Rbelku! Je ontvangt de box binnen enkele dagen thuis.

Dag T-mobile,

Mijn afstandsbediening hapert, een aantal knoppen moet ik met zoveel kracht induwen en dicht bij de ontvanger houden om dit nog te laten werken. Afstandsbediening gereset, batterijen vervangen, mocht niet baten. De afstandsbediening is duidelijk deels versleten. Kan ik een aub een nieuwe afstandsbediening ontvangen?

dank alvast,

met vriendelijke groet,

Bas

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @bas65b, top dat je eerst een aantal belangrijke checks doorlopen hebt, zo weten we dat het bijvoorbeeld niet aan de batterijen ligt! 😊

Ik heb meteen een nieuwe afstandsbediening voor je besteld. Je ontvangt het brievenbuspakketje (door de deur) binnen twee tot vier dagen. Houd alsjeblieft rekening met mogelijke vertraging wegens drukte bij PostNL - in de praktijk ligt het pakketje binnen drie dagen op de deurmat. 

Gebruik de handige tips op pagina één en vergeet niet om in de tussentijd TV Anywhere te gebruiken zodat je het gros van de zenders alsnog kunt bekijken.

Hi T-Mobile,

 

Mijn afstandsbediening is kapot. Onze kleine heeft hem kapot laten vallen en hij ligt in duizend stukjes. Zouden jullie mij een nieuwe kunnen toesturen? Bedankt!

 

Gr,

Gido

Reputatie 7

Hi @GidoAkse, woops - dat kan gebeuren haha! Daarvoor ben je hier helemaal aan het juiste adres. Ik heb meteen een nieuwe afstandsbediening aangevraagd. Binnen twee tot vijf werkdagen valt deze bij jullie op de mat. Veel zap-plezier alvast!

Reputatie 1

Mijn afstandsbediening ligt in 3 stukken dankzij een stomme actie van mijn hond. Zou ik een nieuwe kunnen ontvangen?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @skok11, ja ja geef de trouwe viervoeter maar weer de schuld, lekker makkelijk! Nee geintje natuurlijk: maar als je een foto van de boef hebt, dan zijn we allemaal extra blij! 😋 

Ik stuur direct een nieuwe ab toe. Deze wordt binnen vier dagen geleverd, houd rekening met het het feit dat het een brievenbuspakketje is. Je zult geen track&trace-code ontvangen en ziet het pakket op de deurmat liggen zodra die bezorgd is.

Reputatie 1

Hoi @skok11, ja ja geef de trouwe viervoeter maar weer de schuld, lekker makkelijk! Nee geintje natuurlijk: maar als je een foto van de boef hebt, dan zijn we allemaal extra blij! 😋 

Ik stuur direct een nieuwe ab toe. Deze wordt binnen vier dagen geleverd, houd rekening met het het feit dat het een brievenbuspakketje is. Je zult geen track&trace-code ontvangen en ziet het pakket op de deurmat liggen zodra die bezorgd is.

Hoi @skok11, ja ja geef de trouwe viervoeter maar weer de schuld, lekker makkelijk! Nee geintje natuurlijk: maar als je een foto van de boef hebt, dan zijn we allemaal extra blij! 😋 

Ik stuur direct een nieuwe ab toe. Deze wordt binnen vier dagen geleverd, houd rekening met het het feit dat het een brievenbuspakketje is. Je zult geen track&trace-code ontvangen en ziet het pakket op de deurmat liggen zodra die bezorgd is.

Dit is de schuldige!

Reputatie 1

Mijn afstandsbediening is kapot kan ik een nieuwe krijgen?

Reputatie 7
Badge +16

@skok11 De schuldbewustheid druipt ervan af, wel een enorme lieverd zo te zien! 😁 Thanks voor de leuke foto!

 

@Hiuyi Heb je alle stappen op pagina één al doorlopen om het eventueel aan de praat te krijgen? Wat is er precies kapot aan? Soms blijkt het niet aan de ab te liggen, maar aan de TV Box bijvoorbeeld en dan is een nieuwe ab toesturen alleen maar uitstel en extra wachttijd.

Reputatie 1

Hij doet het echt niet want hij is in stukjes gebroken.

Door onze lieve dochter.

Reputatie 7

Hi @Hiuyi, check - helemaal helder! Ik heb meteen een nieuwe afstandsbediening jouw kant op gestuurd. Binnen een paar dagen valt het pakketje op de mat en kunnen jullie weer volop in de rondte zappen. Maak er een mooie dag van! 

Reputatie 1

Top dank jullie wel!!

Goedemiddag, van onze afstandsbediening werken een paar knoppen niet meer goed. Is het mogelijk dat jullie een nieuwe opsturen? En zijn daar ook kosten aan verbonden?

 

vr gr Gert

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @GertGerrits, er komt een nieuwe ab aan, houd alsjeblieft rekening met maximaal twee tot vijf werkdagen levertijd.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen.

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 😊

Super! Dankjewel!

 

Beste T-mobile,

Mijn afstandsbediening is kapot. Ik kan geen signalen meer doorsturen naar de tv en de t-mobile tvbox. Ik heb meerdere dingen geprobeerd om het te verhelpen: nieuwe batterijen, resetten van de afstandsbediening etc. maar het mocht allemaal niet baten.

Zou ik wellicht een nieuwe afstandsbediening mogen ontvangen?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Daan

Reputatie 7

Hi @DENI2321, super dat je in dit topic aan de bel trekt! Dit mag zeker en heb ik meteen voor je geregeld. Binnen een paar dagen heb je de afstandsbediening in huis. Het pakketje past door de brievenbus, dus je hoeft de bel niet in de gaten te houden. Enjoy! 😁

Hi @DENI2321, super dat je in dit topic aan de bel trekt! Dit mag zeker en heb ik meteen voor je geregeld. Binnen een paar dagen heb je de afstandsbediening in huis. Het pakketje past door de brievenbus, dus je hoeft de bel niet in de gaten te houden. Enjoy! 😁

Beste Lisa,

De afstandsbediening is binnen en het werkt allemaal weer. Bedankt voor je snelle hulp!

Gr.

Daan

Reputatie 7

Hi @DENI2321, super om te lezen! 🎈 Heel graag gedaan en nog veel kijk-plezier. 

Kan er ingesteld worden dat ik geen mails meer ontvang van alle reacties in deze topic??

 

Reputatie 7
Badge +6

@GertGerrits Als je bovenaan op ‘Toon eerste bericht’ klikt, zie je onder dat bericht ‘Uitschrijven’ staan. Als je hierop klikt, zou het stil moeten blijven. Wil je helemaal geen Community-mails, dan kun je dat hier regelen.

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?


4. Reset TV Box

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


5. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

 

6. Koppelen tv en TV Box

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:


Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


7. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere App. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Goedemorgen, heb nog maar net m'n 2e tv ontvanger op de slaapkamer geïnstalleerd, gooit mijn betere wederhelft de afstandsbediening in de was…… Die doet het nooit weer.

Zou je mij een nieuwe willen sturen?

Alvast bedankt.

Reputatie 7

Hi @JohanGroen68, oepsie - zappen met een kapotte afstandsbediening wordt inderdaad lastig! Hij is in ieder geval wel brandschoon nu haha. Ik heb direct een nieuwe afstandsbediening jullie kant op gestuurd. Binnen twee tot vijf werkdagen valt deze bij jullie op de mat. Maak er een mooi weekend van! 🍀

Reageer