Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding
Reputatie 7
Badge +16

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening


3130 reacties

Guide knop op afstandsbediening reageert niet meer. Verder doet alles het wel. Heb alles al gereset. Wat kan t nig meer zijn. Eergisteren deed hij t nog wel.
Beste T-mobile,

Een van onze aftstandsbedieningen van de TV-box reageert nauwelijks nog op de aan en uit knoppen van voor de TV en box. Het stamt nog uit de tijd dat de diens van Vodafone was. Zouden jullie een nieuwe kunnen opsturen?

Hartelijk dank,

Erik
Reputatie 1
Hallo T-Mobile.



Hier ook één van de vier afstandsbedieningen defect.

De bovenste rij knopen werkt hier ook neit meer, stb en tv knop dus.

Ook hier is het een Entone remote van het eerste uur (gok februari/maart 2014).

Hoe kan ik aan een vervanger komen?



Alvast bedankt

MVG Roger
Hoi,

Mijn afstandsbediening werkt niet meer.

Ik heb al vanalles geprobeerd. Batterijen vervangen, resetten maar niets lijkt te helpt.

De afstandsbediening reageert helemaal nergens meer op.

Zouden jullie een nieuwe afstandsbediening kunnen opsturen?
Hallo,



Ik zou graag een nieuwe afstandsbediening willen ontvangen. Ik heb al geprobeerd om hem te resetten,maar alleen de aan en uit knop en het volume werkt. Bij het andere kastje doet de afstandsbediening ook raar. Als ik overschakel van kanaal blijft het lampje doorknipperen.

Kan iemand mij verder helpen?
Hallo,



Onze afstandsbediening van de Engine 510b is het aan het begeven. De 'TV power' en #1 werken 9 van de 10x niet, het rode lampje knippert dan ook niet. Wanneer de knoppen hard ingedrukt worden, reageert de AB soms.



De batterijen zijn vervangen, harde reset op de TV box is uitgevoerd en ik heb de AB zelf ook nog gereset met 2051.



Alvast bedankt voor de hulp.
Reputatie 7
@A.Gerrits Goed dat je dit al geprobeerd hebt! Het klinkt alsof jouw afstandsbedienig versleten is. Ik stuur je graag een nieuwe op. Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen?



@edevrieze Ik help je hier graag bij. Ik wens de snelste oplossing voor je. Kun je daarom een reset van de TV Box en van de afstandsbediening doen? In de beginpost van dit topic staat hoe je dat kan doen. Ik hoor graag wanneer je weer fijn kunt gebruikmaken van de afstandsbediening!



@RoGEK Ha Roger! Hoe is het verhuizen gegaan? Is alles al af, of moet er nog veel gebeuren? Ik heb meteen een nieuwe afstandsbediening voor je besteld, zodat je in ieder geval in je nieuwe huis optimaal kan genieten van jouw T-Mobile Thuis TV-abonnement. Binnen 5 werkdagen is 'ie bij jou in huis!



@tivani056 Bedankt voor het doorlopen van de stappen! Ik zie dat mijn collega een nieuwe afstandsbediening naar je op heeft gestuurd. Deze zul je dus binnenkort binnenkrijgen. Veel zapplezier!



@I.R. Ik bestel graag een nieuwe afstandsbediening voor je. Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Dan ga ik voor je aan de slag!



@Pierre Thuis Zo te lezen heb jij heel hard je best gedaan om de afstandsbediening tot leven te wekken. Bedankt hiervoor! Ik neem het stokje van je over en bestel graag een gloednieuwe afstandsbediening voor je. Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Dan komt er een zo snel mogelijk jouw kant op!
De TV Box - Afstandsbediening combinatie (Entone) is niet meer te vertrouwen. Ik heb al van alles geprobeerd ( en dan bedoel ik ook echt alles - ja ook nieuwe batterijen ) maar de AB reageert op veel toetsen niet.(setup/ tv/ volume enz.)Het is ook niet mogelijk de TB box te koppelen met de tv, wegens het ontbreken van input na het bedienen van een toets.De vraag is wel waar het fout gaan - is het de AB die commando's niet meer goed doorgeeft naar de TV box of is het de TV box, die niet meer adequaat reageert op de commando's van de AB. Hoe dan ook - heel vervelend en ik zou dan ook graag willen dat het opgelost wordt
Reputatie 1
@Sterre Dankje voor het snelle regelen.

Ja het verhuizen (zelf en de t-mobile verbinding) is perfect gegaan.

We hebben nog wel wat werk te verzetten, spullen uitzoeken en opruimen.

In februarie komt onze nieuwe badkamer en tussendoor nog wat andere kleine dingen.. we komen er wel 😃
Hi Tmobile,



Zoonlief heeft de afstandbediening verstopt... en kunnen m nu nergens meer vinden. Kunnen jullie please een nieuwe sturen?



Kan ik via de hd recorder een andere zender aanzetten?



Bedankt.



Groetjes, Belinda
Reputatie 1
Goedeavond,



Ik zou graag een nieuwe afstands bediening willen bestellen voor de Entone. De oude heeft vandaag kennis gemaakt met de tanden van onze hond en er is weinig meer over van de afstandsbediening. Deze dame was er verantwoordelijk voor maar eigenlijk had ik het moeten weten dat ze dit soort "apen"streken zou uithalen. Kijk maar eens naar haar beide oren aan de rand, daar is het net ofdat er in elk oor een apenkopje te zien is.

Hoi goedemiddag,



Onze konijnen zijn al een paar keer eerder los gegaan op de knoppen van onze afstandsbediening, maar konden deze nog wel gebruiken. Na de 4e keer is het nu echt een hopeloze zaak voor de bediening, en na verscheidene ruzies met vriendlief die niet meer weet welke knop voor wat is wil ik toch heel graag vragen om een nieuwe afstandsbediening met de belofte beter op te letten!



afstand bediening functioneert niet goed meer diverse drukknoppen weigeren.
Mijn afstandsbediening is stuk. De 1 doet het niet meer. Graag ontvang ik een nieuwe!
Reputatie 7
@ray3620 Hoi Ray3620, top dat je al van alles hebt geprobeerd! Soms is een kleine reset al genoeg om de afstandsbediening te herstellen. Ik vermoed dat dit bij jou ook mogelijk is! Aangezien slechts enkele knoppen niet meer goed werken, kan de volgende reset uitkomst bieden:

• Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.

• Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal

• Haal de TV Box voor 10 seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert

• Druk 1 keer op de MUTE knop

• Druk 1 keer op de TV knop

Laat je weten of het hierna weer goed werkt?



Hoi @belindadelange, ik zal je de zoektocht besparen en heb zojuist een nieuwe afstandsbediening gestuurd. Hoog wegleggen, helpt bij mij altijd erg goed! 😉 Zie ook de tip hieronder om toch TV te kunnen kijken.



Hoi @mart65, wat een boef! Maar wat een prachtige boef! Ik kan mij goed voorstellen dat er van de afstandsbediening niets meer over is. Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Dan ga ik voor je aan de slag!



Hoi @deenisee, daar is geen eer meer aan te behalen! En een discussie met je vriend wil ik je ook besparen. Ik stuur graag een nieuwe afstandsbediening op. Mag ik hiervoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam)? Wat een schatjes trouwens, ik heb het hen direct vergeven!



Hoi @Boi10, ik help je graag verder hiermee. Je zegt dat de afstandsbediening stuk is. Hoe uit zich dat, zijn sommige knoppen defect of reageren niet? Zou je dan de reset die ik hierboven heb beschreven uitvoeren? Op die manier kun je wellicht direct weer zappen! Lukt het niet, stuur dan je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) aan mij, dan stuur ik een nieuwe op!





TIP: Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over 29 zenders op je mobiel, laptop of tablet. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! ;)
Reputatie 7
Hoi @barkas11, ik heb je topic hier samengevoegd, omdat hier alle afstandsbedieningvragen staan. Als slechts enkele knoppen defect zijn of niet reageren, is een reset meestal de oplossing. Het voordeel is dat je dan direct weer kan zappen! Ik beschrijf de reset hier:

• Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.

• Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal

• Haal de TV Box voor 10 seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert

• Druk 1 keer op de MUTE knop

• Druk 1 keer op de TV knop

Houd je ons op de hoogte van het resultaat? 🙂
@Sterre bedankt voor de tip. Het lijkt iets beter te werken. De knoppen lijken toch nog altijd een beetje versleten, maar ik kijk t even aan.

Groetjes E
Reputatie 1
Mijn afstand bediening is kapot zou graag een nieuwe ontvangen mvg Marcel
Hallo,

onze afstandsbediening is kapot gegaan. Hij was al een tijdje opengebroken maar dit hadden we met elastiekjes vast gezet en hij werkte tot eergisteren nog prima. Nu werkt hij echt niet meer helaas.. onze box staat aan en vast op een zender en we krijgen dus geen andere zender op, maar de box ook niet uit.

kunnen we een nieuwe afstandbediening krijgen?
Hola! Sinds een paar dagen werken de 'TV' en 'STB'-knop niet meer naar behoren. Na heeeeel wat drukken willen ze werken. Heeft iemand hier een leuke oplossing voor?
Mijn afstandsbediening werkt niet meer

Kunnen jullie me helpen?
Hallo,



Onze afstandsbediening doet het nauwelijks, slechts enkele knoppen werken en alle reset adviezen etc ten spijt blijft dit zo. We willen graag een nieuwe.

Mvg,

Guido\Irene

Ps is trouwens een oude van vodafone nog
Helaas is de afstandsbediening ook hier in een onbewaakt moment ten prooi gevallen aan onze lieve huisgenoot....







En deze is echt niet meer te redden :(



Mjn afstandsbediening reageert niet meer . Alleen de aan en uit knop en volume knop werken nog.

Heb de afstandsbediening gereset hoe jullie het hebben beschreven en de batterijen vervangen maar dit mocht niet baten.

Zouden jullie een nieuwe afstandsbediening toe kunnen sturen? Zodat we weer alle zenders kunnen bekijken.



Mvg Saskia
Reputatie 7
@edevrieze Fijn dat het beter werkt. Houd me op de hoogte!



@Marcelmiranda Wat is er precies kapot? Ik help je graag om zo snel mogelijk weer te kunnen zappen. Als de knoppen niet goed reageren, probeer dan een reset van de afstandsbediening. Zo doe je dat:

• Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.

• Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal

• Haal de TV Box voor 10 seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert

• Druk 1 keer op de MUTE knop

• Druk 1 keer op de TV knop

Ik hoor graag de uitslag!



@Nadine1990 Dat klinkt alsof hij inderdaad erg toe aan vervanging is. Ik zie dat mijn collega een nieuwe afstandsbediening naar je opgestuurd heeft. Deze is binnen 5 werkdagen bij jou in huis. Veel TV-kijkplezier weer!



@RomyBosman22 Buenas tardes Romy! Qué tal? Ik help je aan een goed werkende afstandsbediening. Heb je de batterijen al gecheckt? Kun je de afstandsbediening resetten? Hierboven lees je hoe je dat doet. Laat me weten of dit geholpen heeft!



@paul123456789 Wat werkt er precies niet? De snelste manier om een werkende afstandsbediening te krijgen, is de batterijen vervangen. Helpt dit niet, probeer dan een reset van de afstandsbediening (lees hierboven hoe je dat doet). Ik hoor de uitslag graag van je!



@GuidoR Ik heb zojuist een nieuwe afstandsbediening naar je toegestuurd. Binnen 5 werkdagen is deze bij jou in huis. Veel zapplezier!



@MarcoVL185 Ach, ik vergeef het je huisgenoot meteen, wat een schat(je). 😍 Hij/zij zou nóg schattiger zijn als hij/zij de volgende keer de afstandsbediening niet als bot aanziet. Ik heb een nieuw bot, ehh, nieuwe afstandsbediening naar je opgestuurd. Binnen 5 werkdagen heb je deze in huis. Veel TV/bankhangplezier met de schattige huisgenoot!



@Saskia amstelveen Ik heb meteen een nieuwe afstandsbediening voor je besteld, Saskia!

Reageer