Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding
Reputatie 7
Badge +16

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening


3130 reacties

Reputatie 1

Hoi @Schilder51@PK Tamminga en @Julian van Neerbos, er komt een nieuwe afstandsbediening jullie kant op. Reken op 3-5 werkdagen. 

 

 

Dank de nieuwe afstandsbediening is een verademing. 

hallo ik wil graag een nieuwe afstandsbedieng die van ons ligt in drie delen als vast bedankt 

Reputatie 1

Mijn pup heeft de afstandsbediening gedeeltelijk opgegeten, zouden jullie aub een nieuwe kunnen opsturen? #ellendigeindevaneenfantastischavondjeuit

goede dag,   klantnummer ELD30166

 

de afstandsbediening is defect(zou er een nieuwe opgestuurd kunnen worden?)

 

 

groetjes

 

piet

Onze afstandsbediening is defect. Is het mogelijk een nieuwe toe te sturen? Klantnummer 0959059636. 

Reputatie 4

Fijn om te horen @Julian van Neerbos!
 

@BasA Ik heb jou gelijk één hele afstandsbediening toegestuurd. Je kunt deze over 4-5 werkdagen verwachten. Ook jij kunt jouw nieuwe afstandsbediening tegen die tijd in huis verwachten @piet van herwijnen:smile:


Och och, wat een doerak! @Jacky4U Zou je ons een foto kunnen sturen van de dader? Wij sparen ze bij T-Mobile! Ik heb je in ieder geval een nieuwe afstandsbediening toegestuurd. Veel kijkplezier gewenst! 

 

@Challie1996 Jouw klantnummer wordt bij T-Mobile niet herkent. Wellicht neem je je tv diensten bij een andere provider af. Controleer in dat geval even wat er op de afstandsbediening of TV Box staat. Vaak staat hier de naam van jouw provider wel vermeld. Mocht het toch om T-Mobile gaan, dan hoor ik graag om wat voor abonnement het gaat. Ik help je natuurlijk graag! 

 

 

 

Fijn om te horen @Julian van Neerbos!
 

@BasA Ik heb jou gelijk één hele afstandsbediening toegestuurd. Je kunt deze over 4-5 werkdagen verwachten. Ook jij kunt jouw nieuwe afstandsbediening tegen die tijd in huis verwachten @piet van herwijnen:smile:


Och och, wat een doerak! @Jacky4U Zou je ons een foto kunnen sturen van de dader? Wij sparen ze bij T-Mobile! Ik heb je in ieder geval een nieuwe afstandsbediening toegestuurd. Veel kijkplezier gewenst! 

 

@Challie1996 Jouw klantnummer wordt bij T-Mobile niet herkent. Wellicht neem je je tv diensten bij een andere provider af. Controleer in dat geval even wat er op de afstandsbediening of TV Box staat. Vaak staat hier de naam van jouw provider wel vermeld. Mocht het toch om T-Mobile gaan, dan hoor ik graag om wat voor abonnement het gaat. Ik help je natuurlijk graag! 

 

 

 

@Melissa, excuus, klantnummer is HKC65958. 

Reputatie 1


Och och, wat een doerak! @Jacky4U Zou je ons een foto kunnen sturen van de dader? Wij sparen ze bij T-Mobile! Ik heb je in ieder geval een nieuwe afstandsbediening toegestuurd. Veel kijkplezier gewenst! 

 

Hieronder de boosdoenster.…

 

 

Reputatie 4

En hij ziet er zo onschuldig uit @Jacky4U! Onwijs bedankt voor het sturen van de foto. Wij worden hier blij van! :smile:  

Reputatie 7

@Challie1996 Top, dank je, er komt een nieuwe afstandsbediening naar je toe! :blush:

Goedemorgen,

Ik heb net de afstandsbediening automatisch gekoppeld aan mijn tv  en alles werkt behalve het kiezen van de source. Als ik op het knopje druk dan krijg ik wel het source lijstje maar ik kan daar niet doorheen scrollen

 

Vr.gr Kees 

Mijn afstandbediening is kapot, ik heb de oude afstandbediening met grijze knop. Kan ik per direct een nieuwe afstandsbediening opgestuurd krijgen? Daarbij hoelang duurt de levertijd ervan 

Reputatie 1

Goedendag,

 

Onze afstandsbediening is helaas stuk. graag zie ik een nieuwe tegemoet.

 

Groet,

 

Geoffrey

Goedemorgen, helaas is onze afstandsbediening aan barrels. Zou u een nieuwe op kunnen sturen? Bedankt alvast!

Reputatie 7

Hoi @Keezz,

Helpt dit stappenplan? Let wel op dat niet iedere TV geschikt is om je afstandsbediening mee te koppelen. 

Hey @M.evers,

Hopelijk heeft hij al een paar dienstjaren erop zitten? :smiley:  Ik wil graag een nieuwe afstandsbediening voor je bestellen. De levertijd bedraagt ongeveer 4 a 5 werkdagen. Allereerst wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan zorg ik ervoor dat je zo snel mogelijk een nieuwe ontvangt. 

Hey ​​​​@Gokhuijsen & @marcovant,

Splinternieuwe afstandsbedieningen zijn naar jullie onderweg! :tv:

Ik kan zin kort niet meer terugspoelen terwijl ik dat een tijdje geleden wel kon zoals bij een wedstrijd dat je kon terugspoelen om nogmaals de doelpunt of score te zien nu als ik op terugspoelen druk geeft die alleen aan welk programma hier voor was

Geachte,

 

nadat ik van het douchen beneden kwam, deed mijn afstandsbediening het ineens niet meer ,terwijl ik van te voren nog gewoon gekeken had en de tv aan had laten staan, alleen de volume en mute en tv uit/aan... Na van alles geprobeerd te hebben (alle opties hierboven) en een topic geopend, doet hij het nu helemaal niet meer (lampje brand wel als ik op een toets klik) . Kan ik misschien een nieuwe bestellen?

Goedenavond!

Sinds een paar dagen kan ik niet meer verder zappen. Heb alle stappen doorlopen die in deze topic zijn aangedragen, maar helaas zonder resultaat. Erg lastig tv kijken nu. Zouden jullie een nieuwe afstandbediening kunnen opsturen? 

Ik hoor graag!

Groet,

Danny

Reputatie 7

Hoi @jwpieters, dit is geen issue van de afstandsbediening. We bespreken het verder in jouw topic: terugspoelen Live TV

 

Hoi @Mamajolanda, ik heb het idee dat jouw afstandsbediening nog te redden is. Dan ben je ook sneller geholpen. Ik geef uitleg in jouw aparte topic: TV Box reageert niet op afstandsbediening

 

Hoi @DannyD91, er is een nieuwe afstandsbediening onderweg. Reken op 3-5 werkdagen. 

 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over 30+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

Fijne kerstdagen!

Hoi @jwpieters, dit is geen issue van de afstandsbediening. We bespreken het verder in jouw topic: terugspoelen Live TV

 

Hoi @Mamajolanda, ik heb het idee dat jouw afstandsbediening nog te redden is. Dan ben je ook sneller geholpen. Ik geef uitleg in jouw aparte topic: TV Box reageert niet op afstandsbediening

 

Hoi @DannyD91, er is een nieuwe afstandsbediening onderweg. Reken op 3-5 werkdagen. 

 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over 30+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

Fijne kerstdagen!

Hoe kan het dat de AB het ene moment niet reageert en de dag erna wel weer? En nu weer niet?

Mijn afstandsbediening is kapot een werkt niet meer, ik heb nodig voor een nieuwe afstandsbediening 

amvg,

Jaefer

Hallo,

 

Graag zou ik een nieuwe afstandsbediening willen ontvangen. Ik kan 'm op geen enkele manier koppelen aan mijn TV-box. Alles geprobeerd. Ik kan alleen het volume wijzigen en de TV aan/uit zetten. Kan niet wisselen van zender of bijv. de menu-knop gebruiken.

Mijn klantnummer is GSJ60703 

Alvast bedankt!

Mvg,

Rick

Goede morgen, 

Ik zou graag een nieuwe afstandsbediening ontvangen. Van de oude is de batterijklep afgebroken en nu vallen de batterijen er steeds uit

Zonder afstandsbediening geen TV. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de AB weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op de postbode!

1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Stuiteren van twee hoog geeft ook geen garantie dat de afstandsbediening nog werkt. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een afstandsbediening opsturen.

 


2. Bronkanaal op de TV

 

Staat de TV op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?

 


3. Lampje // batterijen

 

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 


4. Reset TV Box

 

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.

 


5. Reset Afstandsbediening

 

Bij de oude afstandsbediening:
• Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
• Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
Heb je een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven), dan voer je de reset op met de volgende stappen:
• Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
• Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de TV functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de TV. Voor opnieuw koppelen, zie hieronder.

 


6. Pauzeknop

 

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol. Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 


=>> Koppelen TV en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

 

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de TV te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de TV, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de TV nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de TV uitgaat.
• Gaat de TV niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de TV uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de TV uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk TV op in deze lijst en voer de juiste TV code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg


=>> Koppelen TV en TV Box met nieuwe afstandsbediening

 

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de TV powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de TV uit gaat.
  • Zet de TV dan weer aan met de zelfde TV Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

70efc405-e1f7-454f-8b05-4bff40109ee6.png


Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de TV dan weer aan met de zelfde TV Powerknop. (Knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


Je TV is nu gekoppeld met onze afstandsbediening. Je kunt dus nu het volume van de TV bedienen en de TV uitschakelen met onze TV knop. Yes! :D

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Heeft dit topic wel geholpen om je AB weer werkend te krijgen? Laat dan òòk een berichtje achter met jouw oplossing. Vinden we leuk!

 

 

De afstandbediening is defect. Kan ik een nieuwe toegestuurd krijgen.

Alvast bedankt.

 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over 30+ zenders op je mobiel , tablet of laptop/PC. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

 

 

 

 

 

Sinds kort hebben we een tweede decoder van tmobile. Met de nieuwe afstandbediening. Bij de eerste decoder zit nog de Vodafone afstandbediening ; mar die is lang niet zo handig. Kan ik dar ook de nieuwste afstandbediening voor krijgen?

Mvrgr

Jos

Reageer