Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding
Reputatie 7
Badge +16

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening


3129 reacties

Mijn afstandsbediening werkt deel. De 3 en de 6 werken niet meer. 

Reputatie 7
Badge +16

@Felima Geen zorgen, er komt een nieuwe afstandsbediening aan! Deze zal, onder normale omstandigheden, binnen maximaal 5 werkdagen in de bus liggen. Veel plezier straks met TV kijken en alvast een prachtig weekend toegewenst! 😄

Goedemorgen, mijn hond heeft helaas de afstandbediening stuk gemaakt. Zou ik een nieuwe kunnen bestellen?

Reputatie 1

Goedemiddag,

 

Na een reset van de afstandsbediening is deze niet meer te koppelen aan de tv. Kan ik een nieuw exemplaar bestellen?

 

Bedankt  

 

Gr. Gideon

 

Reputatie 7
Badge +16

@Diondebruijn Dan gaan we je zo snel mogelijk een afstandsbediening toesturen, maar pics or it didn't happen! Nee, geintje natuurlijk! 😋🐕

Ik kan jouw klantprofiel niet opzoeken met het opgegeven e-mailadres. Zou je me een privéberichtje kunnen sturen met daarin: je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN, alsjeblieft? Dan zorg ik ervoor dat de dog-proof ab opgestuurd wordt.

@gideondevoogd Heb je al geprobeerd om de afstandsbediening opnieuw te koppelen? Ik zie dat je twee TV Boxen hebt, gaaf! Gaat het om de ab van de box met recorder of zonder recorder?

Wat je ook nog kunt proberen, is een volledige reset van de box. Dit kan wel alleen bij die zonder opnamefunctie (Amino Aria: het zwarte, kleinere boxje). Check voor de zekerheid dit topic: Hoe reset ik de TV Box?. Indien dit niet werkt, krijg je natuurlijk een nieuwe ab toegestuurd! 😁

Reputatie 1

@Diondebruijn Dan gaan we je zo snel mogelijk een afstandsbediening toesturen, maar pics or it didn't happen! Nee, geintje natuurlijk! 😋🐕

Ik kan jouw klantprofiel niet opzoeken met het opgegeven e-mailadres. Zou je me een privéberichtje kunnen sturen met daarin: je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN, alsjeblieft? Dan zorg ik ervoor dat de dog-proof ab opgestuurd wordt.

@gideondevoogd Heb je al geprobeerd om de afstandsbediening opnieuw te koppelen? Ik zie dat je twee TV Boxen hebt, gaaf! Gaat het om de ab van de box met recorder of zonder recorder?

Wat je ook nog kunt proberen, is een volledige reset van de box. Dit kan wel alleen bij die zonder opnamefunctie (Amino Aria: het zwarte, kleinere boxje). Check voor de zekerheid dit topic: Hoe reset ik de TV Box?. Indien dit niet werkt, krijg je natuurlijk een nieuwe ab toegestuurd! 😁

Hi Jason,

 

Ik heb alle stappen doorlopen, zonder gewenst resultaat. Het gaat om de ab van de box met opnemen en dan specifiek voor het koppelen aan de tv voor volume en aan/uit. Dat werkte altijd prima, maar sinds enige tijd knippert het lampje 5x na indrukken van een enkele toets. Vandaar dat ik dacht, resetten en opnieuw koppelen, maar het koppelen werkt niet. Als ik de 991 code invoer, op de + knop druk en 5 seconden wacht om vervolgens weer te drukken, gaat de media box met een kanaal omhoog. 

Reputatie 7
Badge +16

@gideondevoogd Bedankt voor je terugkoppeling, super dat je alles geprobeerd hebt! Er komt een vervangend model jouw kant op. Houd rekening met maximaal 5 werkdagen levertijd, onder normale omstandigheden. Alvast een prachtig, zonovergoten weekend toegewenst! 🌞🎡

Goedemiddag,

Onze afstandsbediening is aan vervanging toe, meerdere functies werken niet meer. Zouden jullie ons deze willen toesturen?

Alvast bedankt

Reputatie 1

@gideondevoogd Bedankt voor je terugkoppeling, super dat je alles geprobeerd hebt! Er komt een vervangend model jouw kant op. Houd rekening met maximaal 5 werkdagen levertijd, onder normale omstandigheden. Alvast een prachtig, zonovergoten weekend toegewenst! 🌞🎡

Heb de ab inmiddels al ontvangen. Dank voor de snelle service! 
 

Gr.

 

Gideon 

Alles geprobeerd, afstandsbediening is overleden. Begon al met slechte connectie naar TV tot helemaal niet meer en nu werkt de setup box ook bedroevend. En ja, batterijen zijn ook vervangen. Graag ontvang ik een nieuwe remote.

Reputatie 7
Badge +16

@Sander Heijnen Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe afstandsbediening! Zo kun je straks weer optimaal genieten van TV kijken. 

@gideondevoogd Heel graag gedaan, fijn dat de ab zo snel gearriveerd is! 

@Marcski77 Oeii wat naar, gecondoleerd met dit verlies! We zorgen ervoor dat ook jij zo snel mogelijk een vitale afstandsbediening toegestuurd krijgt! 😉

Reputatie 7
Badge +16

@Diondebruijn Ook jij krijgt een nieuwe afstandsbediening. Ik weet zeker dat het blaffende boefje deze niet zo snel zal stukbijten! 😉🐕

hii!

 

mijn afstandsbediening werkt alleen nog met de tv in en uitschakelen.

 

moet ik een nieuwe bestellen?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Sara0307, top dat je aan de bel trekt! Heb je de stappen op pagina 1 van Sander doorgenomen? Zijn de batterijen nog vol? Vaak kun je dit oplossen door de afstandsbediening opnieuw met de TV Box te koppelen. Dit doe je met onderstaande uitleg:

  1. Druk <1> en <6> op de afstandsbedening tegelijkertijd in. 
  2. Wacht tot het magenta knopje twee keer knippert.
  3. Druk <9>, <9>, <6> snel achter elkaar in. Na elk cijfer knippert het magenta knopje. Aan het einde knippert het magenta knopje twee keer.
  4. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet gelukt. 

Mocht dit niet helpen, dan kun je proberen om de TV Box te resetten door deze gedurende 20 seconden van de stroom te halen. Plug daarna de stekker weer in het stopcontact en wacht tot de box is opgestart. Indien ook dit niet werkt, bestel ik een nieuwe voor je! 😉

 

Ik wil graag nieuwe afstandbediening bestellen. Mijne heeft hond echt kapot gemaakt😅

Alles geprobeerd maar de afstandsbediening is echt kapot 

Waar kunnen we een nieuwe bestellen ?

Hallo,

Onze afstandsbediening heeft het, na jaren trouwe dienst, begeven. Graag ontvangen wij een nieuwe. 
Fijne avond!

Groetjes Susan

Lekker bezig met verhuizen, verbouwen en opruimen. Wil je lekker tv kijken is de afstandsbediening nergens meer te vinden. Grijze bak natuurlijk al geleegd door HVC. Gelukkig tv app op de mobiel, maar TV kijken is toch lekkerder. Kunt u mij een nieuwe AB verschaffen? 

Hoi, ik ben mijn afstandbediening kwijt. IS erg lastig zo om tv te kijken. Zo graag een nieuwe willen zodat alles weer werkt.

Reputatie 7
Badge +16

@vladik Wat een ondeugende boef is het toch! Er komt zo spoedig mogelijk een dog-proof afstandsbediening jouw kant op. Houd alsjeblieft rekening met gemiddeld vier tot zeven werkdagen levertijd! 😉

@david19 Jij krijgt ook een nieuwe ab opgestuurd: nog heel even geduld en je kunt weer volop genieten van de TV! 😁

@Suzyp Goed dat je het aangeeft! Ik heb je meteen een nieuwe ab toegestuurd. Deze zal, normaal gesproken, binnen vier tot zeven werkdagen op de mat liggen! 💪

Hi,

De ab is zoek geraakt. Zou ik een nieuwe kunnen krijgen?

Dank alvast! 
Groetjes

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Viska, @eel en @EdeGeus, er komen nieuwe afstandsbedieningen jullie kant op! Houd rekening met gemiddeld vier tot zeven werkdagen levertijd. Veel kijkplezier straks en blijf veilig binnen in goede gezondheid! 😊👍

Hoi mijn afstandsbediening werkt niet meer, als ik iets indruk doet hij niets, de batterijen heb ik ook al vervangen.

 

Is het mogelijk een nieuwe te krijgen.

 

B.v.d.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @DennisB84, het klinkt inderdaad alsof je afstandsbediening defect is. Daar gaan we wat aan doen! Ik heb een nieuwe ab besteld voor je, deze zal binnen vier tot zeven werkdagen op de mat liggen. Veel kijkplezier straks! 😊👍

helaas kan ik nergens mijn afstandsbediening meer vinden, ik ben bang dat hij met de rest van het vuil in de ondegrondse container is verdwenen. kan ik via hier een neiuwe bestellen?

 

gr. Max

Reageer