Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding
Reputatie 7
Badge +16

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening


3136 reacties

 

Reputatie 6

 

Dit snoetje kún je toch niets kwalijk nemen! ❤️ Er is een nieuwe afstandsbediening onderweg hoor, hij valt binnen enkele dagen op de mat! 😄

Hi! Mijn afstandsbediening is net stuk gegaan 😞 heb alles geprobeerd maar krijg het niet meer werkend. Kunnen jullie misschien een nieuwe sturen?   

Reputatie 7

Hi @Totti91, super dat jij hier gelijk voor aanklopt! Zappen zonder een werkende afstandsbediening dat is natuurlijk geen optie. Ik heb zojuist dan ook gelijk een nieuwe voor jou aangevraagd. Houd jouw deurmat de komende dagen goed in de gaten, want het pakketje past door de brievenbus. Binnen twee tot vijf werkdagen kan jij weer volop genieten van het zappen. Alvast veel zap-plezier gewenst! 🌼

Hallo,

Onze afstandsbediening is zeer waarschijnlijk in de prullenbak beland door een van onze kinderen...... Zouden we een nieuwe kunnen bestellen?

Groeten!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Loesepluis, er komt een nieuwe ab aan, houd rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd. 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 😉

Hallo,

Vanaf eind vorige week hebben we een nieuwe aansluiting (na verhuizing). De installatie monteur kon de verbinding en apparatuur niet testen omdat er nog een breuk in de glasvezelkabel zat. Deze breuk is inmiddels gerepareerd en we hebben signaal.

Echter, nu blijkt de afstandsbediening niet te werken. We hebben alles herhaaldelijk geprobeerd, resetten, opnieuw opstarten, stroom eraf/erop, etc. Alle tips hebben we geprobeerd maar de afstandsbediening valt telkens na ongeveer 10 minuten weg en komt niet meer terug. Er is wellicht iets mis met de afstandbediening. Beeld op TV is goed, dus daar zal het niet aan liggen. 

Een nieuwe afstandbediening lijkt hier de enigste oplossing, of zien wij iets over het hoofd?

Met vriendelijke groet,

Jan Timmermans

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jhtimmermans, top dat je alles al getest hebt, in principe heb je alle stappen doorlopen! Het enige dat ik me nog zou kunnen bedenken, is dat de afstandsbediening niet helemaal goed gekoppeld is aan de TV Box. Heb je dat ook al geprobeerd? Zo nee, neem alsjeblieft onderstaande methode door. Zo ja, of werkt ook dat niet: dan stuur ik je natuurlijk direct een nieuwe toe! 😉

Stap 1

Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2

Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt

Stap 3

Zet je TV weer aan met het TV power knopje

Stap 4

Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Stap 5

Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>

Houd er rekening mee dat het bij stap 2 tot maximaal een minuut kan duren voordat jouw TV uitschakelt: dit is vooral bij Samsungmodellen het geval.

Hallo Jason,

Bedankt voor de tip maar helaas werkt dit ook niet, ik heb dit ook een paar keer geprobeerd na een reset etc.

zou je toch een nieuwe willen opsturen aub.

Bij voorbaat dank.

 

Groeten,

Jan

Onze afstandsbediening is helaas ziek geraakt tijdens de verhuizing en zou graag een nieuwe willen ontvangen

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jhtimmermans, er komt een nieuwe afstandsbediening aan! Houd alsjeblieft rekening met maximaal vier tot zeven dagen levertijd - doorgaans ligt de ab binnen een dag of drie op de mat.

Hoi @Asher123, wens de afstandsbediening veel beterschap toe! 😉 Nee hoor gekkigheid, ik heb je een nieuwe toegestuurd.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker!

Goedenavond

Onze afstandbediening doet niets meer. Zou u een nieuwe op kunnen sturen?  Bij voorbaat dank. 

Hallo Jason,

We hebben de nieuwe afstandsbediening ontvangen en deze werkt perfect. Dank voor de service.

Groet,

Jan

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @svdlinden, heb je alle stappen op pagina één doorlopen? We merken regelmatig dat de batterijen het probleem blijken te zijn, hoeft natuurlijk niet per se in jouw geval ook de boosdoener te zijn natuurlijk, maar voor alle zekerheid! 😉 

Mocht ook dit niet werken, dan stuur ik je direct een nieuwe toe!

 

Hoi @jhtimmermans, perfect! Heel graag gedaan, ben blij dat de nieuwe ab zo goed werkt. Een geweldig weekend toegewenst! 😄

Hallo,

Onze afstandsbediening is kapot, meerdere knopjes werken niet meer, waaronder de volumeknop. We hebben nu dus ook geeb geluid meer..

Zouden graag een nieuwe gestuurd krijgen!

Alvast bedankt!

Groeten, Caroline McCabe 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Caroline81, er komt een nieuwe ab aan, houd rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd. 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker.

Alvast een prachtig, zonnig weekend toegewenst! 🌞

Hallo, mijn afstandsbediening is gebroken en doet ie niet meer. Zou ik een nieuwe kunnen krijgen?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Harme, heb je alle tips op pagina één al doorgenomen? Soms merken we dat het bijvoorbeeld aan de batterijen ligt. Indien dat allemaal ook niet werkt, stuur ik je natuurlijk graag een nieuwe toe! 😉

Goedenmorgen, ja ik heb ze doorgenomen.. maar die is echt letterlijk gebroken. Dus het ligt niet aan de batterijen. :)

Reputatie 7
Badge +16

@Harme Aah excuseer: ik deed de onterechte aanname dat je met “gebroken” defect bedoelde, als in kapot. Nee als de ab letterlijk gebroken is, krijg je natuurlijk meteen een nieuwe!

Er komt een nieuwe ab aan, houd rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd. Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen.

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 😉

Mijn zoon is de afstandsbediening kwijtgeraakt. Waarschijnlijk bij het afval terechtgekomen. Zou er een nieuwe besteld kunnen worden?

 

Bij voorbaat dank,

Gert-Jan Arnts

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Familievader, dat kan natuurlijk altijd gebeuren, geen enkel probleem! Ik heb meteen een nieuwe besteld, je zult de afstandsbediening over maximaal vier tot zeven dagen geleverd krijgen - doorgaans is dit in de praktijk eerder drie tot vijf dagen! 😉

Sinds een aantal dagen werkt onze afstandsbediening niet meer. Ik heb al geprobeerd om een power flip uit te voeren maar helaas zonder resultaat. Ik heb ook geprobeerd de afstandsbediening te resetten. Ik heb de afstandsbediening met het magenta knopje erop. Als ik probeer te resetten knippert nadat ik 1 en 6 heb ingedrukt lampje niet 2 maar 5 keer .... 

Ik kan nu niets met de afstandsbediening help.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @patrickvrolijk, wanneer je de afstandsbediening reset/opnieuw koppelt en het lampje knippert vijf keer, dan is de koppeling mislukt. Heb je de batterijen al verwisseld? Soms reageert de ab niet omdat de batterijen vrijwel leeg zijn, dan knippert het lampje in principe ook vijf keer - tenzij de batterijen natuurlijk helemaal leeg zijn. Indien ook de batterijenwissel niet werkt, bestel ik meteen een nieuwe voor je natuurlijk! 😉

Hallo,

ik zou graag een nieuwe afstandsbediening krijgen. Die van ons is kapot gegaan, doordat mijn dochter er een glas water overheen heeft laten vallen. 
 

Met vriendelijke groet,

Kim Mos

Reageer