Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding
Reputatie 7
Badge +16

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening


3137 reacties

Hi @laura2109, ik heb goed nieuws voor je! Ik heb er zojuist gratis eentje voor jou aangevraagd. Je hoeft niet de deurbel in de gaten te houden, want het pakketje past door de brievenbus. Binnen enkele dagen kan jij weer lekker zappen! 🎈

Top, bedankt voor de service!

Het rode lampje op de afstandsbediening blijft knipperen. We hebben hem al geprobeerd te resetten, maar hij reageert helemaal niet meer. Kunnen we misschien een nieuwe ontvangen?

Beste,

 

Onze afstandbediening doet het helaas niet meer. Ook het resetten levert niks op. Zouden wij een nieuwe kun en ontvangen?

Alvast bedankt!

Mvg Timme 

Goedendag,

Onze afstandsbediening is kapot, ook resetten werkt niet. Kunnen we een nieuwe krijgen?

 

Reputatie 7

Jullie kunnen zeker een nieuwe krijgen @fdurant en @Timmedean! Sterker nog ik heb dit direct voor jullie aangevraagd. Binnen enkele dagen kunnen jullie weer lekker in de rondte zappen. Ik wilde ook gelijk voor jou aan de slag @Kamperzand9, maar ik zie dat jij geen tv abonnement bij ons hebt, klopt dat? Laat het vooral weten, want ik help je graag! 😊

Hallo Lisa,

Dit klopt. Op mijn eigen adres heb ik geen televisie abonnement. Ik heb de afstandsbediening aangevraagd voor mijn ouders. Zij hebben trouwens twee televisie ontvangers. 

Reputatie 7

Wat lief dat jij dit voor je ouders wilt regelen @Kamperzand9! Zou je dan in een privébericht (door op mijn naam te klikken) de postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van de IBAN van het abonnement van jouw ouders met mij kunnen delen? Dan ga ik aan de slag! 

Reputatie 1

Goedemorgen!

Mijn T-mobile afstandsbediening slurpt batterij. Mijn ouders hebben dezelfde afstandsbediening en hebben hier geen last van. 
 

Kan ik hier wat aan doen?

 

Reputatie 7

Hi @Mirj4m, super goed dat je dit aangeeft! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij op wekelijkse basis de batterijen moet verwisselen van de afstandsbediening. Ik weet niet welke batterijen jij nu gebruikt, maar ik zou proberen of betere/duurdere batterijen dit probleem verhelpen. Gebruik jij dezelfde batterijen als je ouders? Wellicht hebben zij dé oplossing voor dit probleem! 😁 Mocht dit zo blijven aanhouden, laat het dan vooral weer weten. Dan ga ik kijken of jij wellicht een nieuwe afstandsbediening nodig hebt. 

Reputatie 1

Hi @Mirj4m, super goed dat je dit aangeeft! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij op wekelijkse basis de batterijen moet verwisselen van de afstandsbediening. Ik weet niet welke batterijen jij nu gebruikt, maar ik zou proberen of betere/duurdere batterijen dit probleem verhelpen. Gebruik jij dezelfde batterijen als je ouders? Wellicht hebben zij dé oplossing voor dit probleem! 😁 Mocht dit zo blijven aanhouden, laat het dan vooral weer weten. Dan ga ik kijken of jij wellicht een nieuwe afstandsbediening nodig hebt. 

Mijn ouders hebben de meegeleverde batterijen er nog in.

Reputatie 7

Merci voor de terugkoppeling! Heb jij toevallig al nieuwe batterijen aangeschaft waarmee je kunt testen of deze minder batterij slurpen? Ik hoop dat nieuwe betere batterijen werken! Houd je mij op de hoogte? 

Reputatie 1

Merci voor de terugkoppeling! Heb jij toevallig al nieuwe batterijen aangeschaft waarmee je kunt testen of deze minder batterij slurpen? Ik hoop dat nieuwe betere batterijen werken! Houd je mij op de hoogte? 

Ik heb mijn batterijen al 2 keer vervangen door Duracel batterijen. Dus helaas werkt dit niet.

Reputatie 1

Zou ik misschien een nieuwe afstandsbediening kunnen ontvangen? 

Goedenavond, 

de afstandsbediening blijft knipperen. Ik heb de batterijen eruit gehaald maar als ik ze er weer in doe dan gaat het lampje weer knipperen. De afstandsbediening reageert nergens meer op. Kan ik een nieuwe ontvangen?

Goedendag, 

Mijn afstandsbediening is versleten Bij deze wil ik graag een nieuwe bestellen.

Het is de afstandsbediening met de grijze knop van Vodafone.

 

Mvg, Jorik Coppens 

TV-klantnummer: 9526119738
TV-pincode: ************
Reputatie 7

Hi @Mirj4m, top om te lezen dat jij andere batterijen hebt geprobeerd! Ik heb direct een nieuwe afstandsbediening jouw kant opgestuurd. Binnen een paar dagen kun jij genieten van jouw nieuwe afstandsbediening en is het probleem hiermee verdwenen.

Hi @laurensp, heel goet dat je dit aangeeft! Ik heb zojuist een nieuwe voor je aangevraagd. Binnen een paar dagen valt deze bij jou op de mat en kun jij weer ongestoord zappen!

Hi @jpjongbloed, merci voor het doorgeven! Ik wilde gelijk voor je aan de slag, maar aan de hand van het e-mailadres kom ik niet op jouw abonnement uit. Zou je mij een privébericht willen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik dit meteen voor je fixen! 

Reputatie 7

Hoi @jpjongbloed

 

De afstandsbediening is onderweg! 

Mijn fantastische hond heeft dus de afstandsbediening als bot gebruikt 😒 graag zou ik een nieuwe willen 😬


 

 

Ik heb ook een nieuwe afstandsbediening nodig omdat het teletekst knopje het niet meer doet!

Reputatie 1

Hallo,

Zou ik misschien 2 nieuwe afstandsbedieningen voor mijn mediaboxen kunnen ontvangen?

Beste T-mobile,

Mijn afstandsbediening is stuk en werkt niet meer. Ik zou graag een nieuwe willen bestellen.

 

Mvg

Ricardo 

Reputatie 7

Hi @FireF0xNL, zo te zien had jouw hond honger haha! 😋 Ik heb gelijk een nieuwe jouw kant op gestuurd, die hopelijk minder goed smaakt. Hopelijk kan jij zo snel weer in de rondte zappen.

Hi @smanookian, top dat je dit aangeeft! Goed nieuws: ook naar jou is een nieuwe afstandsbediening onderweg. Je kunt er binnen enkele dagen van gaan genieten!

Hi @bigspeed40, ik wilde er gelijk twee jouw kant op sturen! Jammer genoeg kon ik er maar één versturen, sorry. Kom jij met één afstandsbediening ook al een heel eind?

Hi @RicardoDamburg, daarvoor ben je bij mij helemaal aan het jusite adres! Ik heb dit gelijk in orde gemaakt en hopelijk kun jij nog tijdens de feestagen gebruikmaken van deze gloednieuwe afstandsbediening!

Reputatie 1

@Lisa : ja, met één kom ik inderdaad verder…. 

Reputatie 1

Hoi hallo, 
 

Ik heb ook zo'n lieve hond die dacht dat hij de afstandsbediening kon gebruiken om zelf tv te kijken, en toen dat niet werkte heeft ie hem kapot gebeten.
 

Dus als het zou kunnen zou ik dan een nieuwe mogen bestellen?
 

Gr Marco

Hoi hoi,

Mijn afstandsbediening werkt niet meer. Ik heb hem al opnieuw ingesteld en gekoppeld en gereset. Hij werkt nog steeds niet helaas. Ik zou graag een nieuwe willen.

Groetjes, Wendy

Reageer