Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding


Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 3796 reacties

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!



1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?


4. Reset TV Box

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


5. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

 

6. Koppelen tv en TV Box

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:


Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


7. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere App. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 


2105 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @modekamorena, die kleine rakkers zijn natuurlijk zeer bekwaam in verstoppertje spelen, ik snap het helemaal! 😁 De volgende variant anders toch maar lekker opbergen in een lade die voor de kleine te hoog is? Grapje uiteraard, maar werkte bij mij als kind prima.

Goede Morgen, ben net verhuisd en kan met geen mogelijkheid meer de afstandsbediening terug vinden. Is het mogelijk een nieuwe te bestellen ?

Groeten,

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Robby830, van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning! 🏡

Er komt een nieuwe ab aan, houd alsjeblieft rekening met maximaal twee tot vijf werkdagen levertijd. Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen.

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 😉

Beste T-Mobile,

 

Ik heb alle stappen doorlopen, en mijn afstandsbediening wilt maar niet resetten of koppelen.
Graag een nieuwe afstandsbediening opsturen.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Gappy88, top dat je alle stappen al doorlopen hebt, jammer dat de ab niet meer werkt, maar geen zorgen! Je ontvangt binnen maximaal twee tot vijf werkdagen een nieuwe. Gebruik in de tussentijd de handige tips op pagina één in dit topic.

Een mooi, zonnig weekend toegewenst! 😄🙋‍♂️

Hi, helaas de AB kwijt geraakt. Kan er een nieuwe opgestuurd worden?

 

Mvg,

Reputatie 5
Badge +2

Zeker weten @ruudf98, geen probleem. Ik heb meteen een nieuwe afstandsbediening voor je besteld! 😃 Je ontvangt deze binnen 5 werkdagen. In de tussentijd kan je natuurlijk altijd gebruik maken van de T-Mobile TV app op je televisie of de TV Anywhere app. Fijn weekend!

Hoi @CyBorg, we zouden de Amulet 515 (harddiskrecorder) voor je kunnen omruilen naar een Aria 610x, dat is natuurlijk geen enkel probleem. Nu is het wel zo dat je dan geen fysieke opnamemogelijkheid meer hebt omdat de Amulet de enige box is met een recorder. Echter, mocht je het toch graag omgeruild hebben, dan doe ik dat én kunnen we, zodra de Aria (nieuwe box) aangesloten is, de migratie naar het nieuwere tv-platform voor je aanvragen - dat duurt dan ongeveer twee weken. Zodra je dan gemigreerd bent naar T-Mobile TV, kun je de functie Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile Thuis. Die functie bedraagt € 5 per maand, ongeacht het aantal TV boxen dat je thuis hebt en biedt jou de mogelijkheid om in de cloud je opnames op te slaan. Dat is dus zeg maar de digitale variant van fysiek opnemen. 

Houd er in het geval van de nieuwe box daarom wel rekening mee dat je tijden het aanvraagproces van de migratie (zo'n twee weken) geen mogelijkheid tot opnemen hebt - ga je hiermee akkoord?

Hi Jason, Ik heb de box ontvangen en hij doet het nu. Maar ik kan de functie Cloud Opnemen nergens aanzetten via My T-Mobile Thuis, en lees nu dat het niet overal beschikbaar is. Wat kan ik nu doen?

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @CyBorg,

Leuk om te horen dat je inmiddels van het nieuwe platform kan genieten! Ik ben in jouw My T-Mobile Thuis account gedoken en zo te zie kan je Cloud Opnemen op de volgende pagina activeren: Cloud Opnemen.

Ik wens je alvast veel kijkplezier toe! 😃

 

Hoi @CyBorg,

Leuk om te horen dat je inmiddels van het nieuwe platform kan genieten! Ik ben in jouw My T-Mobile Thuis account gedoken en zo te zie kan je Cloud Opnemen op de volgende pagina activeren: Cloud Opnemen.

Ik wens je alvast veel kijkplezier toe! 😃

 

Maar ik zie het nergens staan, ik was al eerder op de ze pagina geweest..

Reputatie 7
Badge +20

Beste @CyBorg het staat er echt 

 

Beste @CyBorg het staat er echt 

 

niet als ik de link https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/interactieve-tv/opnemen klik

Beste @CyBorg het staat er echt 

 

niet als ik de link https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/interactieve-tv/opnemen klik

De link brengt mij direct naar https://www.t-mobile.nl/my/dashboard

Beste @CyBorg het staat er echt 

 

niet als ik de link https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/interactieve-tv/opnemen klik

De link brengt mij direct naar https://www.t-mobile.nl/my/dashboard

OK, het was dus niet zichtbaar in firefox, in Safari wel, probleem opgelost.

Reputatie 7
Badge +4

Top dat het is gelukt @CyBorg! 😁 Heel veel kijk-plezier met Cloud Opnemen. 

Hoi, 

Mijn afstandsbediening is kapot. Ligt niet aan de batterijen. Ik begrijp dat ik hier een nieuwe kan aanvragen?! Alvast bedankt voor jullie reactie. 
Gr. Michiel 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @michielvdgeest, er komt een nieuwe ab aan, houd alsjeblieft rekening met maximaal twee tot vijf werkdagen levertijd.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen.

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 👍

Hoi,

Ik heb ook alle stappen doorlopen, en mijn afstandsbediening wilt niet koppelen of resetten. Er is verder niks mee gebeurd. Zou ik een nieuwe opgestuurd kunnen krijgen? Dankjewel alvast!
 

Dit is mijn klantnummer trouwens: GXB58580 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Chaddd, heel goed dat je dit aangeeft! Dit kan ik zeker voor je regelen. Zojuist heb ik dan ook direct een nieuwe afstandsbediening jouw kant op gestuurd. Binnen twee tot vijf werkdagen kan je hiervan genieten. Veel zap-plezier! 😁

Hello,

 

Since 2 days my tv box doesn't want to switch on. It's only red lamp. I had followed all the advices included reset modem, checking cables, took them out from stop contact etc.

Tried to make a reset of remote control …

Anyway there is no action of remote control to the tv box. 

My tv doesn't see at all tv box, so can't be  connected and eventually show any progress (problem) on the tv screen. 

Any advice more?

Thanks!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Alexandra106, great that you already tried different steps to solve this issue! Did you also change the batteries? Maybe that's what causing this problem. I also want to check if the TV Box isn't behind a door or some other obstacle. Can you please confirm this? 

I want to ask if you want to perform a factory reset of the TV Box. If you press the reset button on the back for ten seconds with a paperclip (or hairpin, toothpick, needle or cocktail stick). The TV Box will restart now. You clearly feel that you are pressing a button. The reset takes about three minutes. I really hope this will be the solution! 

 

 

Hi Lisa,

 

Thanks for an reply. 

 I have done that too . I've changed the battery in first place(even if still give the red light when I press the button). I did the reset of tv box 4x .

My tv doesn't see tv box,  but I checked the cables too. Shows "unknown ", unfortunately it can't be connected , because I can't switch on. 

Seems to be dead (still gives red light though) 

I'm really confused where is a problem 😕 

With tv box or remote control? 

If isn't a problem I would like to get a new one, old one I can send you back as well. 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Alexandra106, thanks for the quick response and elaboration on the issue! 😊👍

I've ordered a new remote. You'll receive the package within five days (it fits inside the door's mailbox so you won't receive a track&trace-code. Please use the tips on page one of this topic.

Hi Jason,

 

Today I have received new remote 😊 it's working , but not on the tv box 🥺 I can't still switch on!!!! This red light makes me crazy! I did again 3x the reset , took out cables from stop contact etc. Nothing happened! It's dead ! 

 

Reageer